Onko muilla samoja kokemuksia OP - kukaan heistä ei tunnu osaavan töitään!
Siis mistä johtuu se, että kukaan heistä OP:ssa ei tunnu tietävän mistään mitään??
Minulla on nyt lähiviikoilta ainakin neljän (4) eri asiakaspalvelijan kokemus siitä, että eivät osaa töitään.
Olen yrittänyt selvittää ihan perusasioita eräästä LAINASTA eikä kukaan heistä tunnu tietävän mistään mitään vaikka olen ollut yhteydessä suoraan lainaosastoon. Sanovat ihan suoraan, että eivät tiedä. Siis eivät tiedä perusasioita! Kahvilaosastoko siellä on palvelemassa asiakkaita.
A) Ensimmäinen asiakaspalvelija sotki kaksi täysin eri asiaa toisiinsa ja neuvoi aivan päin mäntyä. Tämän ymmärsin itsekin, asiaan hieman perehtyneenä, samantien. Hän ei edes ymmärtänyt mistä tässä puhutaan!
B) Toinen asiakaspalvelija taas samantien kertoi, ettei tiedä vastausta vaikka on lainapuolella ollut pitkään(!). Ja joutui soittamaan, puhelumme välissä, 30min puhelun "laina-asiantuntijalle" ennen kuin pystyi antamaan omasta mielestä "varmaa tietoa". Myöhemmin selvisi, että tämä "varma tieto" ei ollutkaan enää varmaa vaan aivan päinvastoin koko asia!
C) Yritin selvittää kolmannen (3) kerran asiaa ja taas henkilö OP:ssa ensimmäisenä sanoi, ettei tiedä! Siis perusasiaa ei tiedä! Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi jokin monimutkainen asia, mutta ei vaan aivan kaikkia asiakkaita koskeva sopimus-/perusasia! (En avaa tarkemmin tätä sopimusasiaa.)
Asia ei ole vieläkään selvä. Vieläkin odotan tältä kolmannelta lainapuolen "asiantuntijalta" vastausta kysymykseeni.
Mistä johtuu, että OP:ssa ammattitaito on näin kadoksissa? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Just tein aloituksen pankin vaihdosta...kun op:ssa ei tiedetä mitään edes niiden omista viesteistä....
Kaikkea pitää selvittää ja viestit harhaanjohtavia ja epäselviä...herättää vain lisäkysymyksiä joita yrität soittamalla selvittää. Jonotat 15-30min ja sit et saa edes vastausta. Korkojakaan eivät osaa laskea.
Niin kertoisitko nyt lopultakin ne perusasiat joihin et saanut vastausta? Toinen juttu on se, että korkojen laskeminen on toki aika vaikeaa muuttuvien korkojen aikaan mutta tarjouksesta kyllä näkyy lyhennyssuunnitelma minusta aina. Etkö itse osaa laskea sitten korkoja vai miksi tämä närästi?
Byrokraattisuus sekä omissa asioissa että työasioissa.
Minun piti työssäni saada tietää erään lainan koronmääräytymispäivä. OP:lta meni kaksi päivää selvittää, kenellä on oikeus kertoa minulle tämä Suuri Salaisuus. Samaan aikaan oma pomoni hyppi tasajalkaa, kun en saa selvitettyä moista pikkuasiaa. (Se ei selvinnyt pankin antamista lainapapereista.)
Vierailija kirjoitti:
Ap. tää sun juttus vaikuttaa mustamaalaukselta, kun et kerro mikä tuo sun selvitettävä juttus oli. Vai oletko niitä asiakkaita, jotka kyselevät samaa asiaa useammalta ihmiseltä ja kun saavat eri sävyisen vastauksen, haukkuvat kaikki.
Oletko sinä yksi näistä "ammattitaitoisista" OP:n työntekijöistä? Esimies tai rivityöntekijä? Siltä vaikuttaa.
Vaikuttaako aloitus jotenkin siltä, että olen saanut aina eri vastauksen? Jos luet aloituksen tarkasti ja ajatuksen kanssa niin siitähän selviää, että ei ole vastausta juuri saatu (ammattitaidottomuudesra johtuen) tai on neuvottu aivan väärin ja tästä syystä olen joutunut palaamaan taas asiaan.
Kerroin rehellisesti minkäläisia kokemuksia on viime aikoina ollut. Aloitukseen en avaa kaikkia yksityiskohtia, mitkä eivät vaikuta kokemukseeni millään tavalla. Jokainen varmasti aloituksestani ymmärtää asiani - ilman jokaista epäoleellista tietoakin.
Vierailija kirjoitti:
On negatiivinen kokemus eräästä OP: n kiinteistön välittäjästä. Parisen vuotta sitten oltiin katsomassa erästä asuntoa. Kysymyksiin vastaus oli lähinnä "en tiedä".
Ei antanut hyvää kuvaa ammattitaidostaan kiinteistönvälittäjänä.
Ehkä ne kysymykset olivat typeriä. Silloin tuo on ihan hyvä kohtelias vastaus.
Ehkäpä ap on myös sen verran sekava asiakas, että asiat eivät hänen kanssaan selviä.
Joillakin vaikeuksia pankkitilin avaamisessa lapselle. Luultavasti luottokelvottomia molemmat, mitään muuta syytä en keksi sille, miksi asia tökkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tein aloituksen pankin vaihdosta...kun op:ssa ei tiedetä mitään edes niiden omista viesteistä....
Kaikkea pitää selvittää ja viestit harhaanjohtavia ja epäselviä...herättää vain lisäkysymyksiä joita yrität soittamalla selvittää. Jonotat 15-30min ja sit et saa edes vastausta. Korkojakaan eivät osaa laskea.Niin kertoisitko nyt lopultakin ne perusasiat joihin et saanut vastausta? Toinen juttu on se, että korkojen laskeminen on toki aika vaikeaa muuttuvien korkojen aikaan mutta tarjouksesta kyllä näkyy lyhennyssuunnitelma minusta aina. Etkö itse osaa laskea sitten korkoja vai miksi tämä närästi?
Mistä tiedät mistä on kyse. En ole puhuttu koroista. Eikä sillä ole väliä, jos saa osaamatonta palvelua. Taidat olla selkeästi niitä työntekijöitä, jotka suoraan sanottuna suuttuvat, kun saavat aiheellista palautetta.
Ärtymyksesi paistaa tänne asti.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea pitää selvittää ja viestit harhaanjohtavia ja epäselviä...herättää vain lisäkysymyksiä joita yrität soittamalla selvittää. Jonotat 15-30min ja sit et saa edes vastausta. Korkojakaan eivät osaa laskea.Niin kertoisitko nyt lopultakin ne perusasiat joihin et saanut vastausta? Toinen juttu on se, että korkojen laskeminen on toki aika vaikeaa muuttuvien korkojen aikaan mutta tarjouksesta kyllä näkyy lyhennyssuunnitelma minusta aina. Etkö itse osaa laskea sitten korkoja vai miksi tämä närästi?
En ole ap jonka tuon lainaamasi viestin kirjoitti vaan toinen veetuuntunut asiakas.
Kyllä osaan laskea korot ihan itsekin mutta olisin samalla halunut tietää kokonaissumman lyhennykselle jolloin pääsisin itse nopeammin tekemään omat päätökseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. tää sun juttus vaikuttaa mustamaalaukselta, kun et kerro mikä tuo sun selvitettävä juttus oli. Vai oletko niitä asiakkaita, jotka kyselevät samaa asiaa useammalta ihmiseltä ja kun saavat eri sävyisen vastauksen, haukkuvat kaikki.
Oletko sinä yksi näistä "ammattitaitoisista" OP:n työntekijöistä? Esimies tai rivityöntekijä? Siltä vaikuttaa.
Vaikuttaako aloitus jotenkin siltä, että olen saanut aina eri vastauksen? Jos luet aloituksen tarkasti ja ajatuksen kanssa niin siitähän selviää, että ei ole vastausta juuri saatu (ammattitaidottomuudesra johtuen) tai on neuvottu aivan väärin ja tästä syystä olen joutunut palaamaan taas asiaan.
Kerroin rehellisesti minkäläisia kokemuksia on viime aikoina ollut. Aloitukseen en avaa kaikkia yksityiskohtia, mitkä eivät vaikuta kokemukseeni millään tavalla. Jokainen varmasti aloituksestani ymmärtää asiani - ilman jokaista epäoleellista tietoakin.
No itseasiassa kyllä olet kieltäytynyt vastaamasta mikä on se "perusasia" mihin et saa vastausta ja lisäksi olet viitannut epämäärisiin muihin kokemuksiin ja koronlaskemiseen. Mustamaalaukselta minusta vaikuttaa tai sitten olet vain ns. niitä hankalia asiakkaita jotka jankkaavat kaikistä älyttömyyksistä mutta tätähän ei voi tietää kun et kommentoi.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea pitää selvittää ja viestit harhaanjohtavia ja epäselviä...herättää vain lisäkysymyksiä joita yrität soittamalla selvittää. Jonotat 15-30min ja sit et saa edes vastausta. Korkojakaan eivät osaa laskea.
Korkoja eivät osaa laskea? Mitä tarkoitat ja missä yhteydessä sinulle olisi pitänyt korot laskea?
Olen itse töissä erään pankin lainapuolella (pankki jääköön paljastamatta), joten kiinnostaa. Laina-asiat voivat olla yllättävän monimutkaisia. Korot ja lyhennyssuunnitelmat katsomme laskureista, joihin on täytettävä monet tiedot että luvut näyttävät oikein. Niitä ei niin vain sormia napsauttamalla lasketa.
Ap:lta haluaisin lisäksi tiedustella, että mikähän on tämä perusasia?
Itse te vain sähläätte ja säädätte!
Minulla on erittäin huonoja kokemuksia OPKK:sta, taloyhtiössämme on isännöinti sieltä. Mikään asia ei onnistu, työt eivät tule tehdyksi, isännöitsijä ei liikahda toimistosta, tuskin tietää taloyhtiömme pihaa. Pohjois-Pohjanmaalla tämmöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On negatiivinen kokemus eräästä OP: n kiinteistön välittäjästä. Parisen vuotta sitten oltiin katsomassa erästä asuntoa. Kysymyksiin vastaus oli lähinnä "en tiedä".
Ei antanut hyvää kuvaa ammattitaidostaan kiinteistönvälittäjänä.Ehkä ne kysymykset olivat typeriä. Silloin tuo on ihan hyvä kohtelias vastaus.
Ehkäpä ap on myös sen verran sekava asiakas, että asiat eivät hänen kanssaan selviä.
Joillakin vaikeuksia pankkitilin avaamisessa lapselle. Luultavasti luottokelvottomia molemmat, mitään muuta syytä en keksi sille, miksi asia tökkisi.
Sekava, jos perusasioita kysyy? Tai sitten oerukka ei vain osaa hommiaan. Hienoa ulkoistaa oma osaamattomuus asiakkaalle. Kyllä jotkut ovat käsittämättömän tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei antanut hyvää kuvaa ammattitaidostaan kiinteistönvälittäjänä.
Tälläiset viestit ovat ikävän yleistäviä ja pilaa turhaan mainetta.
Itsellä taas täysin päinvastainen kokemus kiinteistöpuolelta eli ainoa asiallinen oli oppk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät mistä on kyse. En ole puhuttu koroista. Eikä sillä ole väliä, jos saa osaamatonta palvelua. Taidat olla selkeästi niitä työntekijöitä, jotka suoraan sanottuna suuttuvat, kun saavat aiheellista palautetta.
Ärtymyksesi paistaa tänne asti.
Ohis
Lähinnä minua kiinnostaa mikä on sellainen perusasia mihin ei saa vastausta kolmeltakaan asiantuntijalta ja mitä ei toisaalta voi kertoakaan. Ihan sama minulle minkä pankin valitsee. Ap. vaan vaikuttaa lähinnä "vaikealta tapaukselta" tai muuten vaan on intressejä kirjoitella tällainen juttu, josta itse asia puuttuu.
sama.
Vierailija kirjoitti:
nyt olisi kiva tietä mikä tuo "perusasia" on johon ei ole osattu vastata. Ap kyllä tarjoaa esimerkkejä mutta asia niistä puuttuu...
No sinähän se ainakin huomaat metsän puilta. Löydät oleellisen.
Kerro nyt mikä on se perusasia? Mikäli kyseessä on todellakin perusasia, sen kyllä pankin lainaosaston virkailijat tietävät. Mikäli eivät tiedä, kysyvät esimieheltä ja vastaus on selvillä 10 sekunnissa. Vaikuttaa siltä, että et itse nyt hahmota kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat sotkea 2 eri ihmisen viestin, aloittajan ja jonkun muun
Olen saanut aina tosi hyvää palvelua infopisteessä, myös viesteihin on vastattu nopeasti takaisin. Aina osattu myös puhelimessa neuvoa hyvin, kun olen jotakin asiaa kysynyt. Miinuksia täytyy antaa sijoituspalveluista. Kauppaavat aina samoja rahastoja ja tuntuu usein siltä, että sijoitusneuvoja antavilla henkilöillä ei ole riittävää koulutusta/kokemusta asioista.
Ap taitaa olla tosiaan se hankala tapaus asiakkaana kun ei kykene edes kertomaan sitä perusasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itseasiassa kyllä olet kieltäytynyt vastaamasta mikä on se "perusasia" mihin et saa vastausta ja lisäksi olet viitannut epämäärisiin muihin kokemuksiin ja koronlaskemiseen. Mustamaalaukselta minusta vaikuttaa tai sitten olet vain ns. niitä hankalia asiakkaita jotka jankkaavat kaikistä älyttömyyksistä mutta tätähän ei voi tietää kun et kommentoi.
ohis
Voi pyhä yksinkertaisuus. Täällä kirjoittaa useampi ihminen. Ei yksi ja sama.
Vaihtakaa pankkia jos ette ole tyytyväisiä.