Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä osin elämäntapasi on keskimääräistä ekologisempi? Entä epäekologisempi?

Vierailija
29.07.2018 |

Olisi mielenkiintoista kuulla.

Kommentit (608)

Vierailija
361/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoa: ei lemmikkejä, en katso Netflixiä enkä juuri TV:täkään, huonekalut ja elektroniikka on vanhoja, kierrätetään, harrastukseni eivät kuluta juuri mitään (lenkkeily ja lukeminen), käytetään paljon julkisia.

Epäekoa: vaatteet ostetaan uutena, käydään lomilla, meillä on auto.

Vierailija
362/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologista: asutaan kerrostalossa, ei autoa, huvimatkailu ulkomaille aika nollissa, kierrätetään kaikki, syödään aika paljon kasvista, liha luomulihaa,ei lapsia, käytetään kirpputoreja

Epäekologista:työn puolesta joudutaan miehen kanssa matkustamaan aika paljon ulkomailla, joudutaan ”edustamaan” joten kaikkia vaatteita ei voi ostaa käytettynä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienessä asunnossa, ei ole autoa eikä mökkiä. Lennän todella harvoin. Mutta ostan pikamuotia toisinaan, koska tällä palkalla ei ole varaa muuhun pk-seudulla.

Vierailija
364/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei lapsia, vähän autoilua.

- Harrastan helikopterihiihtoa. 

Vierailija
365/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä Finnairilla, matkustan paljon.

Pääseen koneeseen, jos on tilaa.

Minun tapauksessa kone lentää joka tapauksessa.

Veljelläni on airbnb yritys. Saan vaihtokaupoissa lähes ilmaisia yöpymisiä.

Matkustan käsimatkatavaroilla, harvoin ostan mitään.

Voisinhan matkustaa vähemmän. En vaan tiedä miksi

Vierailija
366/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kierrätän kaiken minkä voin.

-En nykyisin matkustele.

-Auto on paljon kuluttava ja iso ja ajan autolla todella paljon.

-Käytetään sähköä ja vettä aika huolettomasti.

Vierailija
367/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologista: asutaan ahtaasti. Henkilöitä taloudessa 8, neliöitä n. 70 m2

Vettä käytetään hyvin säästeliäästi, jo siksikin että käytössä on niin pieni vesiboileri ettei edes teinit pysyy pitkään lutraamaan suihkussa.

Kirppikseltä ostetaan mitä voidaan. Harvoin uutena mitään paitsi kodinkoneita ja puhelimia, teinit vaatteita.

Ruoka hävikkiä ei synny koska kaikki syödään tai jatkojalostetaan.

Suositaan riisin sijasta perunaa, ja muutenkin kotimaassa tuotettua ruokaa.

Lajittellaan jätteet paitsi biot menee sekajätteeseen koska lähimmälle bioastialle on monta kilometriä matkaa.

Koskaan ei lennetä.

Epäekoa:

Harrastetaan karavaanailua mutta hyvällä omalla tunnolla koska arki eletään kuitenkin niin ekologisesti pienissä tiloissa. Ei ainakaan lämmitetä hukkaneliöitä!

Vierailija
368/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologista: ei juuri koskaan lennetä, kierrätetään kaikki mahdollinen, ostan lähes kaiken mahdollisen kirppikseltä/käytettynä, myös tuunaan ja korjaan rikkinäisiä, pyrin käyttämään vaatteet ja tavarat "loppuun". Arjessa pyritään liikkumaan lyhyet matkat pyörällä eikä autolla, minä kuljen työmatkat kimppakyydeillä ja mies pyörällä (tai ollaan etänä). Ruuassa suositaan kasviksia ja esim riistaa ja kalaa.

Epäekologista: asutaan omakotitalossa (kaukolämpö), ajetaan isolla dieselautolla aika paljon vuodessa, on koira ja kaksi lasta. Joskus tulee ostettua turhaakin tavaraa, varsinkin lapsille. Ihan kasvisruokavalioon ei pystytä/jakseta siirtyä ja varsinkin kanaa ja maitotuotteita kuluu.

Vierailija
369/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekoa: ei lemmikkejä, en katso Netflixiä enkä juuri TV:täkään, huonekalut ja elektroniikka on vanhoja, kierrätetään, harrastukseni eivät kuluta juuri mitään (lenkkeily ja lukeminen), käytetään paljon julkisia.

Epäekoa: vaatteet ostetaan uutena, käydään lomilla, meillä on auto.

Mikä Netflixissä on epäekologista? 🤔

Vierailija
370/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologista: kun menen suihkuun, pistän ämpärin alle. Sillä ämpäriin osuneella vedellä vedän vessan. Poimin melko paljon marjoja ja sieniä.

Epäekologista: syön liikaa.

Vierailija
371/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologinen: Olen vapaaehtoisesti lapseton, enkä ole ikinä omistanut lemmikkejä tai mitään moottoriajoneuvoja. Ja koska olen köyhä, niin tuunaan, kierrätän ja ostan käytettynä lähes kaiken mikä onnistuu.

Epäekologinen: Syön punaista lihaa lähes päivittäin. En myöskään välttele maitotuotteita. Mitään vegelihoja en käytä eikä kasvisruoka ole minun juttuni sitten mitenkään päin.

Vierailija
372/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisempi: Ostan harvoin mitään tavaraa varsinkaan uutena, ja vaatteetkin ovat pääosin kierrätettyjä joko kavereilta tai kirpputorilta. En omista autoa enkä aio hankkiakaan, ellei se ole työn vuoksi välttämätöntä.

Epäekologisempi: Syön paljon juustoa, ja minulla on kaksi kissaa. Kissat tosin ovat ns. pelastettuja, joten en ole ollut vaikuttamassa siihen, että maailmaan saatetaan lisää lemmikkieläimiä.

Vierailija
373/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisempi siltä osin, että olen kasvissyöjä, käytän joukkoliikennettä, en osta mitään turhaa, ja kierrätän aika hyvin. Epäekologinen siten, että haaveilen korona-ajan jälkeisestä matkustamisesta lentämistä käyttäen.

Vierailija
374/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lentomatkustele, lajittelen jätteet, syön vain vähän lihaa.

Ajan autolla, mökkeilen, ostan liikaa vaatteita.

Vierailija
375/608 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologista: syön hyvin vähän lihaa, kuljen julkisilla töihin, harrastan lähinnä lenkkeilyä, ostan hyvin vähän muuta tavaraa kuin vaatteita, ei lapsia, ei lemmikkejä, asumme 2 hlö 39:ssä neliössä kerrostalossa, emme juurikaan matkustele.

Epäekologista: vaatteet ja tavarat ostetaan uusina silloin kun niitä ostetaan, meillä on auto, tv, älypuhelimet ja läppäri. Olen myös vähän sellainen puhtausfriikki: tosi tarkka esim. omasta ja vaatteideni puhtaudesta ja pesen vaatteita usein ja käyn paljon suihkussa, pesen usein lakanoita ja pyyhkeitä. Toisaalta huollan vaatteita niiden ohjeiden mukaan ja pyrin ostamaan vain tätä pyykkirumbaa kestäviä tekstiilejä.

Vierailija
376/608 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennän lomille kolme kertaa vuodessa. En kierrätä mitään.

Ei Helsingistä Keravalle kannata lentää.

Vierailija
377/608 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole autoa. Kävelen kaikki arkiset matkat, kuten töihin ja ruokakauppaan.

Tämähän on lähes sankaruutta JOS ON ajokortti ja varaa hankkia auto, muutoin tyhjää huutoa!

Vierailija
378/608 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen töihin kesät-talvet tavallisella pyörällä, jonka olen hankkinut käytettynä.

Tiskaan astiat juoksevan veden alla (hyvitykseksi käyn vain keskilämpimässä suihkussa ja hyvin nopeasti).

Vierailija
379/608 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun perheineni pienessä kerrostaloasunnnossa, kävelemme tai pyöräilemme suuren osan matkoista, muuten käytämme julkisia. Syömme 90% kasvisruokaa, ei lemmikkejä, elektroniikka uusitaan kun se lakkaa toimimasta.

Ja sitten taas automme on diesel ja matkustimme aika paljon ennen koronaa, sekä työ-että lomamatkoja.

Vierailija
380/608 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisempi, asun maalla syön kotimaista sekaruokaa joista osan (maito, naudanliha) tuotan itse, en matkustele ulkomailla, en ostele tarpeetonta.

Epäekologisempi? käytän selektiivistä kosmetiikkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi