Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä osin elämäntapasi on keskimääräistä ekologisempi? Entä epäekologisempi?

Vierailija
29.07.2018 |

Olisi mielenkiintoista kuulla.

Kommentit (608)

Vierailija
1/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän lomille kolme kertaa vuodessa. En kierrätä mitään.

Vierailija
2/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole autoa. Kävelen kaikki arkiset matkat, kuten töihin ja ruokakauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisempi: syön kasvisruokaa, asun kerrostalossa, pyöräilen työmatkat, ostan valtaosan huonekaluista ja vaatteista käytettyinä.

Epäekologisempi: matkustan liikaa. Tästä koen morkkista ja valitsen yhä useammin retkeilyn Suomen kansallispuistoissa ulkomaanmatkan sijaan.

Vierailija
4/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoa, lapsia, lentomatkoja huvin vuoksi tai lihaa. Kierrätän kaiken, en osta uutta.

Pyrin elään muutenkin ekologisesti. Joskus lennän työn puolesta ja saatan hankkia vielä lapsia jos luoja suo, mistä toki tulee "miinusta".

Vierailija
5/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoa, kävellen, pyörällä ja joskus julkisilla liikutaan. Kierrätetään. Kirppiksiä pitäisi hyödyntää enemmän.

Vierailija
6/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan itse ruokani, syön vain kotimaista (paitsi suola  ja mausteet) ompelen itse vaatteeni (aika usein kierrätysmateriaaleista), en lennä.

Ajan autolla 60 000 km/v, en lajittele jätteitä.

Vierailija
7/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologista: Ei oikeastaan koskaan lennetä, lajitellaan jätteet, syödään enimmäkseen lähiruokaa tai ainakin kotimaassa tuotettua.

Epäekologista: käytetään henkilöautoa, liikaa ruokaa menee biojätteisiin, en jaksa kierrättää vaatteita, en jaksa/ehdi käydä kirpputoreilla

On paljon muutakin, tuossa ekaksi mieleen tulleet.

Vierailija
8/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En käy ulkomailla lentokoneella, koska ei ole varaa

-kuljen työmatkat pyörällä kesät talvet, ellei ihan hirveä sää ole

- kun pari kertaa vuodessa matkustan sukulaisten luo niin menen junalla

Epäekologista sitten varmaan se, että en saa muovia lajiteltua erilleen, koska taloyhtiössä ei ole muoville omaa roskista eikä hirveästi innosta lähteä pyörällä kiikuttamaan jotain roskapussia 5km päähän ison kaupan pihassa olevaan kierrätyspisteeseen. Ja se, että nautin kosmetiikan käytöstä ja omistan varmaan yli tuplasti sen määrän purnukoita, mitä keskiverto suomalaisnainen ja näin ollen tuotan tyhjiä kosmetiikkapakkauksia aika paljon.

Vierailija
9/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoa tai lapsia. Kierrätän, asun kerrostalossa, ostan mahdollisimman paljon käytettynä, en lennä, suosin kasvisruokaa

Rakastan pitkiä, kuumia suihkuja ja taloudessa on myös kaksi kissaa. 

Vierailija
10/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä enkä omista autoa. Kierrätän ja käyn kirppiksillä. Toisaalta tykkään matkustaa n. 2-3 kertaa vuodessa.

Vierailija
11/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjö, syön kotimaista.

En matkustele koskaan.

Meiltä tulee liikaa roskaa, se epäekologisinta.

Vierailija
12/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä, en omista autoa, en käytä lentokoneita ja harvoin edes busseja, kierrätän suurimman osan roskista.

Epäekologista on ainakin liika veden- ja sähkönkäyttö.

Vierailija
13/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia enkä aio niitä hankkia. En ole yli kymmeneen vuoteen käynyt ulkomailla. Ei autoa. Ei lemmikkejä. Varmaan jotain muutakin jota nyt ei tule mieleen.

Toisaalta syön paljon lihaa. Ostelen myös enemmän elektroniikkaa kuin moni muu. Tosin en mitään rojua vaan laatukamaa.

Vierailija
14/608 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologista: lajittelen jätteet

Epäekologista: työn takia matkustan lentokoneella kaukomaihin useita kertoja vuodessa. Lapsia kaksi ja ajan töihin omalla autolla. Syön paljon lihaa. Vien lajitellut jätteet omalla autolla keräyspaikoille. Asutaan isossa omakotitalossa. Käydään omalla autolla mummilassa 200km päässä kuudesti vuodessa. Tykkään grillata hiiligrillillä. Käytetään kertakäyttövaippoja vaikka taapero kohta kolmevuotias.

Vierailija
15/608 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoa: En lennä, en heitä ruokaa roskiin, välttelen ulkomaista ruokaa, kierrätän/lajittelen roskat, kulutan vain vähän palveluja.

Epäekoa: En säästele veden kulutuksessa.

Vierailija
16/608 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on masentava ketju. Ensin kuvaillaan normaalia/hyvää käytöstä, ja sitten nollataan se kaikki itsekkäillä ja laiskoilla toimilla. Jos kerran hyvin tiedostatte erheenne, miksi teette sen? Jos kaikki ajattelevat noin, on asia niin ettei tämä maapallo kestä.

Vierailija
17/608 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyveet: Syön kasvis- ja lähiruokapainotteisesti. En omista autoa. Kierrätän.

Synnit: Käyn noin kerran vuodessa ulkomailla lomalla matkustaen lentokoneella. Töissä on mahdollista kierrättää vain paperi erikseen sekajätteestä, enkä jaksa joka kerta kuljettaa esim. banaaninkuoria kotiin biojätteeseen. Pyrin tekemään mahdollisimman usein evääni kylläkin syömistä vaille valmiiksi eväsboxiin.

Vierailija
18/608 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologista: käytän todella vähän autoa, lennän äärimmäisen harvoin (tyyliin kerran kymmenessä vuodessa), lajittelen jätteet, ostan kirpputoreilta lähes kaikki vaatteet, olen kasvissyöjä, käytän kestosuojia menkkojen aikana ja lapsilla kestovaippoja

Epäekologista: minulla on 2 lasta ja pieni koira (syö ja kakkii vähän koska on pieni, mutta kuitenkin)

Vierailija
19/608 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisempi: En lennä käytännössä juuri koskaan, matkustan junalla tai kimppakyydeillä Suomessa. Syön harvoin lihaa. Asun energiatehokkaassa taloyhtiössä.

Epäekologisempi: Minulla on lapsi. En kierrätä niin paljon kuin voisin. Ajan bensa-autolla. Käytän maitotuotteita.

Vierailija
20/608 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo montaa kertaa elämässäni lentänyt, enkä oo koskaan omistanut autoa vaikka kortti onkin. Pyöräilen työmatkat ja kauppareissut.

Mutta oon huono/laiska lajittelemaan jätteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan