En haluaisi vaikuttaa itseriittoiselta, koska en ole, mutta
Olen tottunut kuulemaan kehuja ulkonäöstä. Meikkaan hyvin kevyesti, käyttäen kahta eri meikkiä, eli en tee itsestäni ulkoisesti eri ihmistä.
Mutta mitä olenkaan saanut oppia kantapään kautta? No sen, että ei todellakaan pidä ikinä uskoa mitään tai ketään. Minulla on lukematon määrä miesjuttuja, lukematon määrä myöhempiä yhteydenottoja välirikon jälkeen...
Ja nyt tämä viimeisin. Tapasin nettimiehen melkein heti alkuun livenä, tulimme juttuun, vaikkemme puhuneet jatkuvasti. Mies oli innoissaan, soitti minulle herätyspuheluja etten nukkuisi pommiin ja että voisimme tavata. Vastasi heti viesteihin.
Tapaamisen jälkeen oli hiljaista. Ei viestin viestiä. Aamuyöllä mies laittoi viestiä ja vei keskustelua hiljalleen siihen suuntaan, että olenko minä kiinnostunut vai en. Ei kuulemma saanut unta ja ilmeisesti (?) tämä oli osasyy siihen.
No sitten mielestäni kerroin ihan ymmärrettävästi olevani kiinnostunut, mutta ilmeisesti en ollutkaan niin ymmärrettävä.
Siinä viestittelimme kunnes mies nukahti. Meillä ei ollut MITÄÄN erikoista meneillään. Kaikki oli aivan normaalia.
Seuraavana päivänä eli tänään mies ei reagoinut viimeisimpään viestiini mitenkään. Hieman närkästyneenä mainitsin tästä ja kerroin että yleensä olen tottunut siihen, että viesteihin vastataan.
Mies alkoi selittämään huonoa päivää ja ärsytystä, ei tajunnut että piti vastata (kyllä se on haastavaa, voi että...) ja alkoi hokemaan, että onpa outoa, tosi outoa taas.
Ja sieltä se taas kerran tuli: en ole varma, en tiedä, pitää miettiä... Enhän minäkään tiedä oletko sinä kiinnostunut jnejnejne.
Ilmoitin vain, että kaunis kiitos, luulin että olit tosissasi, mutta mikäs tässä. En voi väittää että yllätyin, koska en yllättynyt tippaakaan. Tätä elämäni on ollut aina. Ylpeästi voin sanoa, etten tehnyt MITÄÄN mikä selittäisi tuollaisen käytöksen. Turha yrittää syyttää minua, koska minä en ole syyllinen tuollaiseen.
Ilmeisesti en ikinä löydä itsevarmaa miestä. Itkettää, mutta en itke. En jaksa. Ei ihme, että olen nuorempana ollut aivan maassa ja pitänyt itseäni kelvottomana ihmisenä. Tiedän, että luonteeni on kultaa, mutta ilmeisesti miehet ajattelevat naaman perusteella sitten jotain ja lopettavat kaiken heti alkuunsa.
Minähän en näe itseäni ulkopuolisen silmin, joten mene ja tiedä näistä. Mutta tuttua tämä on kuin mikä. En kaipaa mitään "auttavia" viestejä. Olen minä ennenkin pärjännyt. Eiköhän sekin mies ala myöhemmin itkemään perään, kun tajuaa mitä teki.
Kannattaisi toisaalta välillä miettiä, että muitakin voi sattua. Minua sattuu, mutta en jaksa enää itkeä.
Kommentit (61)
Siis.... miehet yleensä tulkitsevat sanoistasi ja olemuksestasi ettet ole kiinnostunut, jonka myötä heidän kiinnostuksensa ja halunsa heittäytyä suhteeseen kanssasi hiipuu. Jos itse viestität rivien välistä ettei tästä sen kummempaa tule, niin miten yllätyt lopputuloksesta?
Jos joku sanoisi minulle olevansa sitoutumiskammoinen, niin todellakin tulkitsisin sen niin, ettei kyseinen henkilö ole kovin innokas suhteeseen kanssani. Jos olet nihkeä, etäinen ja pidättyväinen näyttämään kiinnostusta niin ei ihme ettei lopputuloksena ole parisuhde.
Varmastikaan tuo ei liity ulkonäköön vaan siihen, että vaikutelma jonka anna miehille on "ei kannata, ei tästä mitään tule".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, ja aina ulistaan että naisilla on heikko itsetunto.
No ei ainakaan av-mammoilla. Täällä yleisimmät syyt jos joku mies ei ole kiinnostunut, ovat mamman liika kauneus, liika älykkyys tai ainakin liika itsenäisyys.
Misseille ja kaikenmaailman malleillekin löytyy miehiä, jotka pystyvät käsittelemään naistensa kauneuden. Mutta ei av-mammoille.
Toisaalta av-standardeillahan missit ovat yleensä rumia, joten ihmekös tuo ettei ole miehille ongelma.
Ensinnäkin misseillä on kymmenen kertaa enemmän meikkiä kuin minulla ikinä. Toiseksi he eivät ole mitään jumalolentoja. Kolmanneksi he saavat miehiä, joilla on itsetuntoa ja usein itseriittoisuuttakin. Esim. Perinteinen lätkäpelaaja on täynnä itseään koska on urheilullinen kroppa ja ehkä rahaakin. On julkkis ellei jopa kuuluisa jne. Aivan eri asia kuin tämä minun tilanteeni. Ap
Jos ei vaan luonne oo natsannu? Ootko kysyny suoraan?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vaan luonne oo natsannu? Ootko kysyny suoraan?
Juttelimme pitkään ulkona, ei todellakaan ollut kyseessä mikään 15 minuutin pikku tapaaminen. Emme jutelleet jatkuvasti, mutta kun juttelimme niin se oli ihan luontevaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että miehet ilmeisesti näkevät minut liian "tasokkaana" tai jotain, on periaatteessa tosi itsekästä. Minä typerä aina luulen löytäneeni jotain ainutlaatuista, mutta saan aina ja ikuisesti siipeeni. Minä käytän aikaani treffeihin ja lopputulos on aina sama. Se on itsekästä, olkoonkin epävarmuutta mutta silti se on toisen ihmisen ajan tuhlausta. Jos olisin taas tiennyt... En olisi mennyt alunperinkään treffeille. Olisin taas säästynyt paljolta. -ap
Sä lataat ihan hirvittävästi odotuksia näiden miesten niskaan. Ei ihme, että petyt joka kerta.
Olen sitoutumiskammoinen, joten jos lataan jotain niin mietin mielessäni vain. Ääneen en sano mitään. Ap
Sitoutumiskammoiset sabotoivat - usein tietämättään - suhteitaan. On helpompi, jos se toinen jättää kuin työstää omaa sitoutumiskammoa.
Ehkä sinulle sopisi perinteistä parisuhdetta paremmin suhde, jossa tavataan silloin, kun siltä tuntuu ja ollaan yhdessä, mutta erikseen. Ei mitään seksisuhdetta (paitsi, jos se on sulle hyvä) vaan parisuhde erillään. Ei kaikkien tarvitse sopia samaan muottiin tai yrittää sopeutua "normaaliin" suhdemuotoon. Löytyy pysyviä pareja, ihan aviopareja, joilla molemmilla on omat asunnot ja elämät.
Minullekin iskee sitoutumiskammo, jos kuvittelenkaan, että pitäisi asua saman katon alla, ostaa talo jne. En välttämättä halua edes naimisiin. Tarvitsen paljon omaa aikaa ja itsenäisen kumppanin - kuin ystävän.
Hei, mulla on ihan sama. :) Epäilen vain, ettei tuommoisia miehiä löydy, jotka suostuisivat parisuhteeseen missä ei ole säännöllistä seksiä jayhdessä nukkumista.
Oman kokemuksen mukaan juuri ne ovat miehen käsitys parisuhteesta (!)
Miehet eivät halua kumppanikseen naisesta ystävää, jota tapaillaan, kun hänelle sopii (naiselle siis).
Nyt olen tutustumassa yhteen sinänsä mukavaan tyyppiin, mutta en osaa kuvitella itseäni perinteisessä parisuhteessa hänen kanssaan. En halua muuttaa miehen luo, enkä missään tapauksessa ottaisi häntä asumaan kotiini, "linnaani"! Tietysti jos rakastun oikein kunnolla, alan näkemään asiat eri tavalla. Tässä vaiheessa yksineläminen on parempi vaihtoehto.
Olemme molemmat olleet aikaisemmin naimisissa, lapsetkin aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan av-mammoilla. Täällä yleisimmät syyt jos joku mies ei ole kiinnostunut, ovat mamman liika kauneus, liika älykkyys tai ainakin liika itsenäisyys.
Olen saanut aina kehuja ulkonäöstä. Jostain syystä en ole koskaan saanut pysyvää miestä. Ja kuten olen sanonut jo muutamaan otteeseen, en tehnyt kirjaimellisesti MITÄÄN mikä selittäisi tuon miehen käytöksen. Tiedän sen itse, vaikka kukaan muu ei minua uskoisi. Ap
En minä epäile ettetkö olisi saanut kehuja ja olisi kaunis. Mutta niin on moni muukin nainen. Useimmille on jostain mies löytynyt. Jopa maailman kauneimmilla naisilla on miehiä.
Saattaa olla, että olet törmännyt huonoitsetuntoisiin ja/tai mielenterveysongelmaisiin miehiin, mutta se kauneus sinänsä ei riitä selittämään huonoa miesonnea.
Vierailija kirjoitti:
Siis.... miehet yleensä tulkitsevat sanoistasi ja olemuksestasi ettet ole kiinnostunut, jonka myötä heidän kiinnostuksensa ja halunsa heittäytyä suhteeseen kanssasi hiipuu. Jos itse viestität rivien välistä ettei tästä sen kummempaa tule, niin miten yllätyt lopputuloksesta?
Jos joku sanoisi minulle olevansa sitoutumiskammoinen, niin todellakin tulkitsisin sen niin, ettei kyseinen henkilö ole kovin innokas suhteeseen kanssani. Jos olet nihkeä, etäinen ja pidättyväinen näyttämään kiinnostusta niin ei ihme ettei lopputuloksena ole parisuhde.
Varmastikaan tuo ei liity ulkonäköön vaan siihen, että vaikutelma jonka anna miehille on "ei kannata, ei tästä mitään tule".
Huoh. Edelleen sanoin miehelle, että se on hidaste, mutta ei este. Sanoin, etten ole halunnut vaikuttaa epäkiinnostuneelta. Ei tuon selkeämmin voi sanoa. En ala hehkuttamaan tuntemattomalle koska en halua kimppuuni mitään yli-innokasta roikkujaa. Olen minä ennenkin päässyt yli siitä alkuahdistuksesta ja kyllä mies ymmärsi, tai oli ymmärtävinään minua kun kerroin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Misseille ja kaikenmaailman malleillekin löytyy miehiä, jotka pystyvät käsittelemään naistensa kauneuden. Mutta ei av-mammoille.
Toisaalta av-standardeillahan missit ovat yleensä rumia, joten ihmekös tuo ettei ole miehille ongelma.
Ensinnäkin misseillä on kymmenen kertaa enemmän meikkiä kuin minulla ikinä. Toiseksi he eivät ole mitään jumalolentoja. Kolmanneksi he saavat miehiä, joilla on itsetuntoa ja usein itseriittoisuuttakin. Esim. Perinteinen lätkäpelaaja on täynnä itseään koska on urheilullinen kroppa ja ehkä rahaakin. On julkkis ellei jopa kuuluisa jne. Aivan eri asia kuin tämä minun tilanteeni. Ap
Itseriittoisia miehiä ei ole vaikea löytää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut aina kehuja ulkonäöstä. Jostain syystä en ole koskaan saanut pysyvää miestä. Ja kuten olen sanonut jo muutamaan otteeseen, en tehnyt kirjaimellisesti MITÄÄN mikä selittäisi tuon miehen käytöksen. Tiedän sen itse, vaikka kukaan muu ei minua uskoisi. Ap
En minä epäile ettetkö olisi saanut kehuja ja olisi kaunis. Mutta niin on moni muukin nainen. Useimmille on jostain mies löytynyt. Jopa maailman kauneimmilla naisilla on miehiä.
Saattaa olla, että olet törmännyt huonoitsetuntoisiin ja/tai mielenterveysongelmaisiin miehiin, mutta se kauneus sinänsä ei riitä selittämään huonoa miesonnea.
Edelleen, julkkisten on tosi helppo pariutua koska he ovat samalla viivalla. Eikä se että saa miehen, tarkoita että se mies on kunnollinen. Usein näillä "upeilla" miehillä on monta eri naista pyörityksessä. Edelleen, lopettakaa se typerä vertailu ja keskittykää asiaan. Ap
Enkä edes kaipaa mitään vastauksia. Tiedän itse tosiasiat. Tiedän mitä nytkin tapahtui. Ap
No minä kyllä veikkaan että tuo närkästymisesi oli se viimeinen niitti. Ihan alussa, vasta yhden tapaamisen jälkeen pienikin negatiivisuus tai ärtyminen tappaa suhteen lähes satavarmasti. Etenkin jos se tulee vastauksena empimiseen tai vastauksen viipymiseen. Se vaikuttaa takertuvalta ja säikäyttää lähes kenet tahansa.
"Edelleen sanoin miehelle, että se on hidaste, mutta ei este. Sanoin, etten ole halunnut vaikuttaa epäkiinnostuneelta. Ei tuon selkeämmin voi sanoa."
Tosi nihkeästi sanottu. Jos todella olit kiinnostunut, olisit voinut sanoa paljon selkeämmin. Kuten sanoa suoraan, "olen kiinnostunut sinusta", "haluan edetä kanssasi", "haluan tutustua syvemmin" tai kehua miestä.
Kuulostaa siltä ettet oikeasti pohjimmiltasi halua vakavaan suhteeseen. "en halua kimppuuni mitään yli-innokasta roikkujaa" -> et halua että sinuun rakastuu kukaan, ja pidät huolta siitä ettei niin tapahdu.
Haluaisit kuitenkin etäisen viileän parisuhteen joka toteutuu sinun mukavuusalueellasi. Niin ei tapahdu. Parisuhteen syntyminen vaatii intensiivisyyttä, moni toivoo hullaantumista. Ei kukaan voi hullaantua sinusta kun et anna sen tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun oikeasti tarvitse tehdä yhtään mitään, jotta miehet muuttuvat kirjaimellisesti vuorokaudessa eri tyypeiksi. Mihin enää voi luottaa. Minä tyhmä uskoin, että tapaisimme vielä uudestaan ja voisin ehkä uskaltaa heittäytyä. -ap
Muuttuvat varmaan, kun huomaavat että olet outo ja kyllä, myös itseriittoinen, ainakin näiden viestiesi perusteella.
Kerrostalo millä tavalla olen outo, jos esim. klo 4.30 aamuyöllä saan mieheltä viimeisen viestin kun hän nukahtaa. Olen lähettänyt täysin normaalin viestin hänelle mutta ei vastaa, koska on nukahtanut. Herään nukuttuani koko päivän ja huomaan, ettei mies ole edelleenkään vastannut yhtään mitään eikä sanonut minulle sanaakaan sinä aikana kun olen nukkunut. Sitten huomautan, suunnilleen 10 h myöhemmin, että yleensä viesteihin vastataan. Mikä tässä on outoa?
Passiivis-aggressiivisen kiukuttelu kehiin heti ensitreffien jälkeen. Vaikea kuvitella missä se kultainen luonne oikein näkyy. Miehiltä ja tämän ketjun lukijoilta olet ainakin onnistunut salaamaan sen hyvin.
Ehkä juurikin se sinun tekemättömyytesi ajaa ihmiset pois. Lisäksi vastaamatta jätetään yleensä siksi ettei kiinnosta.
Näiden kahden yhdistelmä = olet varmasti sinkku vielä pitkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun oikeasti tarvitse tehdä yhtään mitään, jotta miehet muuttuvat kirjaimellisesti vuorokaudessa eri tyypeiksi. Mihin enää voi luottaa. Minä tyhmä uskoin, että tapaisimme vielä uudestaan ja voisin ehkä uskaltaa heittäytyä. -ap
No sehän siinä just on. Et uskalla heittäytyä. Et siis näytä tunteitasi ja mies tulkitsee ettet ole kiinnostunut, joten hänkään ei halua panostaa tutustumiseen. Kokeile joskus laittaa itsesi kunnolla likoon ja tunnusta tunteesi ja näytä kiinnostuksesi selkeästi miehelle.
En voi, koska saatan ahdistua ja vetäytyä yhtäkkiä enkä halua aiheuttaa toiselle sitä tunnetta.
Sanoin, että tarkoitus ei ole ollut vaikuttaa epäkiinnostuneelta ja sen jälkeen kerroin sitoutumiskammosta. Sanoin, ettei se ole este vaan hidaste. Luulin tuon olevan tarpeeksi selkeää minua vanhemmalle miehelle. Miksi minua täytyy kohdella huonosti oman epävarmuuden takia. Itsekästä ja törkeää.
Minulla varmaankin helle pätkii ajattelukykyäni, mutta haluatko siis sitoutua vai et? Ja miten miehen vastaamattomuus tarkoittaisi, että sinä et olisi kiinnostunut miehestä?
Ihan kuin kääntäisit miehen ajatukset itsellesi. Ja sinua kohdellaan huonosti, kun puolipakotat vastaamaan viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuvat varmaan, kun huomaavat että olet outo ja kyllä, myös itseriittoinen, ainakin näiden viestiesi perusteella.
Kerrostalo millä tavalla olen outo, jos esim. klo 4.30 aamuyöllä saan mieheltä viimeisen viestin kun hän nukahtaa. Olen lähettänyt täysin normaalin viestin hänelle mutta ei vastaa, koska on nukahtanut. Herään nukuttuani koko päivän ja huomaan, ettei mies ole edelleenkään vastannut yhtään mitään eikä sanonut minulle sanaakaan sinä aikana kun olen nukkunut. Sitten huomautan, suunnilleen 10 h myöhemmin, että yleensä viesteihin vastataan. Mikä tässä on outoa?
Outoa on noin hyökkäävä viesti suhteen alkuvaiheessa. Parempi olisi ollut: ”Ohoh! Menipäs meillä mukavan keskustelun merkeissä niin myöhään, että nukuin koko päivän. Oletko sinäkin vielä unessa? Jospa tästä vähitellen selviytyisi kahvin keittoon. Mitäs suunnitelmia sinulla on tälle päivälle?” (ajasta riippuen tuohon voi laittaa muunkin aikamääreen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, et tehnyt mitään konkreettista, mutta et ollut tarpeeksi kiinnostava miehen mielestä. Miten et nyt tätä ymmärrä? Kyllä minäkin olen ollut treffeillä ihan komeiden miesten kanssa ja treffit menivät hyvin, oli ihan hauskaa, mutta en vain kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Sanopas ap muuta. Sain juuri tänään pakit naiselta vaikka käytiin 4.kertaa treffeillä ja viime kerralla oli seksiäkin. Lähetti viestin että ei halua tästä mitään enempää.
Mä oikeasti luulin että meistä voisi tulla jotain. Mulle miehenä suutelu ja seksi on merkittäviä asioita joiden jälkeen olettaisi että toinen on vakavissaan.
Rehellisesti sanottuna sattuu. Olen ihan liian herkkä tällaiseen :(
Myötätuntoa sulle! Myös mä sain tällä viikolla kuulla, ettei miestä sittenkään kiinnosta riittävästi. Joitakin viikkoja ehdittiin seurustella. Ja sattuuhan se.
Mutta aika parantaa haavat, myös sinun. Myöhemmin uutta yritystä!
Mustakin vastauksesi oli nihkeä.
Minäkin viestittelin ensimmäisten treffien jälkeen mieheni kanssa aamuyöhön. Ollaan toisella kierroksella, ei siis ihan nuoria enää. Keskustelu kesti tunteja, mutta tiivistettynä:
Mies: Oli parhaat treffit ikinä. Vastasit kaikkea kuvittelemaani ja enemmänkin.
Minä: Kiitos, oli kyllä tosi kivaa.
Mies: Voidaanko nähdä pian uudestaan?
Minä: Tottakai, minulle sopisi esim x ja y.
Aamulla:
Mies: Mentäisiinkö brunssille?
Minä: Mennään vaan, mutta ennen klo. xx, kun mulla on sitten muuta sovittuna.
Mies: Menee aika kiireeksi, jos menee keskustaan asti. Sopiiko, jos tulen sun luo? Voin tuoda tarvikkeita kaupasta matkalla.
Minä: Joo sopii. Kiitos, tuo x, y, z.
Tuon brunssin jälkeen sovittiin, ettei treffailla muita.
No niin, siinä rautalankaesimerkki siitä miten kiinnostus ei jää epäselväksi. Tuosta on jo useampi vuosi. Edelleen onnellisesti yhdessä.
Pointti on juurikin se, ettei sun tarvitse olla tehnyt mitään väärää. Se mies ei ollut susta kiinnostunut, eikä siksi vastannut sun viestiin. Se ei vaadi mitään vääryyksiä. Et taida käydä ihan täysillä.
/12