Itkettää nuo sääennusteet
Olin jo toiveikkaalla mielellä että tämä hellehelvetti joskus loppuu, kun vielä eilen näytti ensi viikon lopulta alkaen enää päivisin +20-23 ja öiksi alkuviikosta alkaen +16. No pitkäänpä riemua kesti, nyt taas pelkkää +26 päivisin ja öisin +19. Miten kauan tämä paskasää voi vielä jatkua? Rytmihäiriöitä jo tulee kun koko ajan kuuma, ulkona 30 astetta ja sisällä sama sekä niin kosteaa, ettei edes pyykit kuivu.
Joojoo ilmastointi nönnönnöö, ei saa laitteita enää mistään eikä olisi varaa vaikka saisikin.
Kommentit (327)
Olen yllättynyt siitä, kuinka paljon täällä tykätään kylmästä säästä. 15 astetta kesällä, ihan oikeastiko siitä pidetään niin paljon? Mulle se tarkoittaa ankeutta ja epäonnistunutta kesää. Ehkä olen vaan syntynyt väärään maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se viimeistään lokakuussa helpottaa. Sitten onkin ainakin kuusi kuukautta kylmää, ankeaa, pimeää, märkää ja kurjaa! Nauttikaa siitä sitten täysin rinnoin.
Todellakin nautin, älä huoli.
Aivan sairasta nauttia pimeästä ja koleasta...No, Suomi on siihen hyvä asuinpaikkavalinta. Useana vuonna koleaa ja kylmää kestää 10/12 kuukautta. Aivan järkyttävää. Ihmekös se, että suuri osa ihmisistä kulkee hartiat kumarassa naama norsunvitulla ja valivalivali.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten kestä nuo kuumimmat tunnit enää yhtä paljon per päivä täällä pääkaupunkiseudulla mitä ne teki yli viikko pari sitten.
Silloin kun Trump oli täällä niin asteet oli +29 puolesta päivästä alkuiltaan mutta nyt lämpötila pysyy tuossa luvussa korkeintaan 2-3 tuntia iltapäivällä.
Niin ja kohtaa alkaa 10 kuukauden viima, koleus, räntäpaskakelit sun muut vitsaukset, joista sitten taas kansa muistaa valittaa erikseen.
Tykkään kesästä, mutta tämä 30 asteen helleputki on jo vähän liikaa. Ainakin näin raskaana. Muutama aste kun ois vähemmän niin heti helpottais. Nyt on heti inhottava hiki päällä kun vähänkin siivoaa ja ulkona liikkuu. Makuuasennossa on ihan sopiva olo, mutta eipä sitä kauheasti ole aikaa vain makoilla.
Tyttö 16v kirjoitti:
Olen 166 cm pitkä js painan 52 kiloa. Silti kärsin helteistä. Kuinka paljon minun pitäisi laihduttaa?
Persjalka :)))) Olet Savosta?
Kyllä seksihelle on hieno asia, kun on persvako hiessä 24/7. Onneksi kohta tulee raikas syksy.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun voi pukeutua nätteihin hellemekkoihin ja tuntea olonsa kerrankin naiselliseksi ja kauniiksi 😍
No jaa, minulla ainakin olisi kyllä aika paljon kauniimpi olo ilman nihkeää hikisyyttä, turvotusta, väsyneen näköistä kiiltävää naamaa ja kostean kuumuuden takia surkeana roikkuvaa narutukkaa... Mekko on kyllä kiva, mutta vielä kivempi syksyn tullen.
Vilukissa. kirjoitti:
Kannattaa laihduttaa, niin helle ei tunnu niin pahalle.
Oon aika hoikka ja silti olin" kuolla" tähän 32 kämppään, kunnes poikaystävä sai hommattua ilmastointilaitteen. Että mulle se paino ei kyllä vaikuta kuumasietoon.. Ihan yhtä tuskaa anyway..
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt siitä, kuinka paljon täällä tykätään kylmästä säästä. 15 astetta kesällä, ihan oikeastiko siitä pidetään niin paljon? Mulle se tarkoittaa ankeutta ja epäonnistunutta kesää. Ehkä olen vaan syntynyt väärään maahan.
Kyllä, minä pidän. 15-25 astetta on minusta ihan normaali ja jopa hyvä sää. Sinne sekaan voi tulla pari 27-29 asteista päivää ja minusta kesä on silloin onnistunut. Tälläistä pitkää ja näännyttävää 31-asteen putkea en todellakaan pidä "onnistuneena" kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun voi pukeutua nätteihin hellemekkoihin ja tuntea olonsa kerrankin naiselliseksi ja kauniiksi 😍
Hellemekko haisee hieltä ja on märkä 5min sen jälkeen kun on astunut ulos.
Meikit leviää (mikäli niitä pystyy edes pistämään), päänahka märkänä hiestä.
Jep, tosi kaunis ja ennenkaikkea naisellinen olo 😂
Mikä ihme sua vaivaa? Puhuin ITSESTÄNI! Ei mua kiinnosta se miten rumalta sä näytät. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla valitetaan hulluna ja tää on täynnä negatiivisuutta.
Kun tuolla ulkona on koko kesän kulkenut, niin on nähnyt ainoastaan iloisia ihmisiä hienoissa kesävaatteissa iso hymy huulilla auringossa. Eilenkin ulkona oli niin mahtava tunnelma! Paljon ihmisiä kaikkialla, hyvää musiikkia joku soitti taustalla, kaikki nauroi ja oli täynnä elämää.
Tää palsta nyt on yks p*ska, tuolla ulkona sen huomaa miten ihmiset todellisuudessa tästä nauttii. Koskaan ei näe näin elämän iloisia ihmisiä Suomessa kuin nyt kesällä 2018 😊
Mä just illalla soittelin vanhemmilleni. Tampereen keskustassa ei kuulemma ole juuri ketään ulkona, Tammelantorille (asfaltoitu) ei ole asiaa ja ne harvat ulkona olijat hoippuvat varjosta toiseen. Ei kuulosta erityisen elämäniloiselta?
Tulkaa Helsinkiin sieltä junttilasta. Täällä on ainakin todella elämäniloinen meininki. Ja oli kyllä Turussakin. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tuolla ulkona on koko kesän kulkenut, niin on nähnyt ainoastaan iloisia ihmisiä hienoissa kesävaatteissa iso hymy huulilla auringossa. Eilenkin ulkona oli niin mahtava tunnelma! Paljon ihmisiä kaikkialla, hyvää musiikkia joku soitti taustalla, kaikki nauroi ja oli täynnä elämää.
Tää palsta nyt on yks p*ska, tuolla ulkona sen huomaa miten ihmiset todellisuudessa tästä nauttii. Koskaan ei näe näin elämän iloisia ihmisiä Suomessa kuin nyt kesällä 2018 😊
Mä just illalla soittelin vanhemmilleni. Tampereen keskustassa ei kuulemma ole juuri ketään ulkona, Tammelantorille (asfaltoitu) ei ole asiaa ja ne harvat ulkona olijat hoippuvat varjosta toiseen. Ei kuulosta erityisen elämäniloiselta?
Kumma juttu.. asun Tampereella ja kadut on täynnä ihmisiä. Kyllä treellä näistä säistä nautitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa Helsinkiin sieltä junttilasta. Täällä on ainakin todella elämäniloinen meininki. Ja oli kyllä Turussakin. 😊
Tuskin nuo vanhukset enää mihinkään muuttavat...ja me jos joskus muutetaan, niin pohjoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista. Miksi ette osaa muuta ku valittaa. Ilmeisesti jatkuva vesisade ja kylmä olisi sitä mikä oli niin hyvä. Voin luvata että ensi kesä on varmasti taas sellainen perinteinen paska kesä ja hellepäiviä on se 2-4kpl.
Muuttakaa vaikka grönlantiin niin ei ole lämmin.
Miksi sinä et osaa muuta kuin vänistä? Miksi minun pitäisi nauttia unettomuudesta ja pahoinvoinnista? Siitä että vauva itkee koko ajan koska on liian kuuma, tai että eläimet ovat lämpöhalvauksen partaalla.
Miksi vaihtoehtona olisi vain jatkuva sade ja kylmyys? Mitäpä jos haluan 10-25 lämpötilan, normaalilla kosteusvaihtelulla?
No sitten haluat. Se on ihan se ja sama mitä juuri sinä haluat. Ketään ei kiinnosta eikä se vaikuta tähän säähän millään tavalla. Myöskään valittamisesi ei auta yhtään mitään eikä se, että mariset täällä heille jotka nauttivat näistä säistä.😅
Minäminäminäminä! Mutku äiti mä haluuuuun!!!! Uliuliuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu.. asun Tampereella ja kadut on täynnä ihmisiä. Kyllä treellä näistä säistä nautitaan.
Ok. En tiedä, minä en mene ulos tällä säällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, minulla ainakin olisi kyllä aika paljon kauniimpi olo ilman nihkeää hikisyyttä, turvotusta, väsyneen näköistä kiiltävää naamaa ja kostean kuumuuden takia surkeana roikkuvaa narutukkaa... Mekko on kyllä kiva, mutta vielä kivempi syksyn tullen.
Okei? Ja..? :)
Itse lähden kohta järveen uimaan ja myöhemmin illalla sitten juoksulenkille. Päivällä olin kävelemässä ja söin jäätelön partsilla auringon lämmittäessä. Aamukahvit join myös partsilla. Nautin näistä säistä ja mun puolesta nää säät sais jatkua loputtomiin. Luonnon ja eläinten takia toki sadepäiviä täytyy olla myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan yhtä laadukkaan yhden naisen vastineeni: ei nautita. Liikun kaduilla, mutta en nauti. Haastatteluita en kuitenkaan ole tehnyt kuin lähipiirille, joka ei myöskään nauti.
Ja tietty myös tuo marjastaminen on vähemmän nastaa näillä säillä. Sinne kun pitäisi kuitenkin pukeutua eikä köpötellä missään hellemekossa.
Palasin 18.7 Pohjois-Karjalasta Hämeeseen. Täällä on satanut sen jälkeen n. 3 min.