Itkettää nuo sääennusteet
Olin jo toiveikkaalla mielellä että tämä hellehelvetti joskus loppuu, kun vielä eilen näytti ensi viikon lopulta alkaen enää päivisin +20-23 ja öiksi alkuviikosta alkaen +16. No pitkäänpä riemua kesti, nyt taas pelkkää +26 päivisin ja öisin +19. Miten kauan tämä paskasää voi vielä jatkua? Rytmihäiriöitä jo tulee kun koko ajan kuuma, ulkona 30 astetta ja sisällä sama sekä niin kosteaa, ettei edes pyykit kuivu.
Joojoo ilmastointi nönnönnöö, ei saa laitteita enää mistään eikä olisi varaa vaikka saisikin.
Kommentit (327)
No nyt kesä loppuu, loppuviikosta pitää jo kaivaa villapaitaa. Hauskaa oli niin kauan kuin kesti! Ei muuta kuin matkaa tilaamaan etelän lämpöön.
Viikon päästä pitäisi tosiaan olla jo ihan inhimilliset säät. Kestetään vielä tämä viikko!
Eikö tuo yks auringossa aivonsa sulattanut suomalaisia haukkuva tapaus saanutkaan aikaiseksi muuttaa sinne +40 asteen Gambiaan???
Uusimman säänennusteen mukaan laskee 25 asteeseen jo perjantaina pääkaupunkiseudulla, ja ukkoset alkaa,
Tämä on ollut paras kesäloma EVER kesä-heinäkuun vaihteessa oltiin Italiassa 10 pv ja siellä lämmintä (täällä vielä epävakaista joskin suht lämmintä), nyt lomalla vajaat 2 viikoa (,lolaa atkuu vielä 1,5 viikkoa) ja aivan fantastista. Olen nauttinut joka hetkestä.
Ei 30 C ole tuntunut miltään. Puku päällä on vedetty kokoajan ja enää ei edes soijaa pukkaa, ehkä sellainen 35 C + alkaisi tuntumaan tukalalta.
Vilukissa. kirjoitti:
Kannattaa laihduttaa, niin helle ei tunnu niin pahalle.
Paljonko? mitat on 170cm/58kg. Pitääkö painon alkaa nelosella, että tämä keli tuntuu hyvältä?
kesä on perseestä ennemän kun 15+ on liian kuuma!!
Vierailija kirjoitti:
No nyt kesä loppuu, loppuviikosta pitää jo kaivaa villapaitaa. Hauskaa oli niin kauan kuin kesti! Ei muuta kuin matkaa tilaamaan etelän lämpöön.
Päätit sitten.
Möläyttää.
Muka hauskan jutun.
Miten meni niinku omasta mielestä?
Tänä kesänä ennusteet ovat olleet poikkeuksellisen tarkkoja; jos luvattiin kaksi sadepisaraa, sitä tuli juurikin kaksi sadepisaraa.
Vierailija kirjoitti:
Innolla odotan sitä päivää kun pääsen muuttamaan pois tästä ankeiden valittajien maasta. En myöskään aio puhua tästä maasta mitään positiivista maailmalla.
N25
Ihan ehta suomalainen olet, valitat muiden valittamisesta ja aiot vielä valittaa ulkomaalaisillekin Suomesta ja suomalaisista. Muista nyt kuitenkin, että ne ei siellä ulkomailla oikein tykkää valittamisesta. Nehän on siellä aina iloisia ja tykkäävät ihan kaikesta.
Koulut kun alkaa ensi viikolla, niin ilma viilenee. Niillä on joku symbioosi keskenään. Koulu ja ilmojen kylmeneminen.
Kyllä tässä menee ihan ok kun ei oo töissä. Vältän myös näillä keleillä kotitöitä. Oon ollut kuumassakin ilmanalassa ei euroopassa ja siellä se vasta kuuma olikin. Oli hyvät ilmastointilaitteet. Päivällä ei voinut ulkoilla, illalla lähdettiin ulkoilmaan. Ainoa huoli on se että kun on paljon maastopaloja, oma lehmä on ojassa. Sateita sais tulla ja pian. Matka odottaa etelä-eurooppaan syksyllä.
Mä olen viimeisilläni raskaana, mutta hellettä olen kestänyt oikein hyvin. Meillä on tuuletin kellarissa jos tulee tukalaa. Siellä se vieläkin on vaikka viimeyö oli hikinen.
En ymmärrä miksi pitää valittaa säästä, on se hyvä tai huono. Nythän on ihan huikeat kesäkelit. Näin lämmintä ollu vuosiin.
Ärsyttää se että ei saa valittaa. Vaikka puoli Ruotsia palaa ja Tanskan maatalous on konkurssissa. Ei saa valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku talvi-ihminen sanoi, että hän on pettynyt ja masentaa, jos talvi on lämmin, lumeton, plusasteinen vesisadetalvi, mutta ennemmin sekin, kuin pitkät helteet. Vastaavaa mielipidettä en ole kuullut koskaan aiemmin.
Olen tuon kommentoijan kanssa samaa mieltä! Pidän vesisateesta ja se on aina parempi kuin tukahduttava helle, oli vuodenaika sitten mikä hyvänsä. Mieluummin se +5 ja sadetta vuoden ympäri kuin tällainen viikkoja kestävä tappokeli.
Ap
Ei kukaan voi tuollaista toivoa. Kuka toivoo jatkuvaa vesisadetta! Kyllä niitä kylmiä ja sateisia kesiä on ollut ihan riittävästi. Se, kun odotat, että kesä alkaisi ja syyskuussa huomaat, että sitä ei tullut. Itse nautin lämpimistä kesistä ja kunnon talvista. Talvella on oltava lunta ja pakkasta. Kesän pitää olla pitkä ja kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se että ei saa valittaa. Vaikka puoli Ruotsia palaa ja Tanskan maatalous on konkurssissa. Ei saa valittaa.
No eihän täällä muuta tehdäkään.
Itkettää tosissaan, mutta ei taida saada kyyneltäkään tässä kuivuudessa pirahtamaan. Kummasti suurin osa ihmisistä ajattelee vain itseään ja sitä, miltä minusta tuntuu. Joku muisti kuivuuteen kuolleet eläimet, joku sentään kamalan viljakadon, pelottavat metsäpalot.
Tämä kesä on ensimmäinen, jolloin konkreettisesti tajuan, että olemme tulleet käännekohtaan.
Ihmiset, käännekohta on tässä! Ei auta ilmastointilaitteet, kun maapallo kiehuu. Miettikää sen sijaan, mitä voisimme vielä tehdä, ennen kuin korvennumme tuhkaksi. Kyllä saa valittaa, mutta se ei pelkästään auta: nyt täytyisi myös ajatella veitsenterävästi, mitä voimme tehdä, että tästä ei tule jokakesäistä.
Pitkä kuuma kesä ja mä aion elää sen!
Rannikolla varmaan tuulee välillä?