Itkettää nuo sääennusteet
Olin jo toiveikkaalla mielellä että tämä hellehelvetti joskus loppuu, kun vielä eilen näytti ensi viikon lopulta alkaen enää päivisin +20-23 ja öiksi alkuviikosta alkaen +16. No pitkäänpä riemua kesti, nyt taas pelkkää +26 päivisin ja öisin +19. Miten kauan tämä paskasää voi vielä jatkua? Rytmihäiriöitä jo tulee kun koko ajan kuuma, ulkona 30 astetta ja sisällä sama sekä niin kosteaa, ettei edes pyykit kuivu.
Joojoo ilmastointi nönnönnöö, ei saa laitteita enää mistään eikä olisi varaa vaikka saisikin.
Kommentit (327)
Nyt kannattaa alkaa säästämään ilmastointilaitteeseen ensi kesäksi. Jos laittaa 150 euroa joka kuukausi syrjään sillä saa jo ihan toimivan pelin toukokuuhun mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Joku talvi-ihminen sanoi, että hän on pettynyt ja masentaa, jos talvi on lämmin, lumeton, plusasteinen vesisadetalvi, mutta ennemmin sekin, kuin pitkät helteet. Vastaavaa mielipidettä en ole kuullut koskaan aiemmin.
Kyllä myös minun mielestäni syksy ja talvi ovat millä tahansa säällä kesää parempia. Aurinko aiheuttaa minulle migreeniä ja ahdistusta, joten kesä on yleensä kamalinta aikaa vuodesta. Nytkin makaan kotona tuulettimen alla ja rukoilen että pian voisi laittaa kivoja vaatteita päälle ja TAKIN uloslähtiessä. Ai että, se on ihanaa. Ja ensilumi on aina vuoden paras päivä!
Vierailija kirjoitti:
Vilukissa. kirjoitti:
Kannattaa laihduttaa, niin helle ei tunnu niin pahalle.
Ja mihin tämä perustuu?
"Kannattaa lihottaa, niin tarkenee pakkasilla" :D
Tuokin pitää paikkansa, joten olet plusssapeukkusi ansainnut.
Mä en kestä tätä valitusta. Että mä vihaan suomalaisia! Yhtä hemmetin ulinaa KAIKESTA! Siis IHAN KAIKESTA!
Ja arvatkaa mitä? Toi teidän ulina ei vaikuta tähän säähän millään tasolla. Teidän on myös aivan turha ulista kunnon kesästä tykkääville, koska sekään ei tätä säätä miksikään muuta.
Lopettakaa se ulina! Kohta nää ihan samat ihmiset itkee syksyn sateita ja pimeyttä. Sen jälkeen itketään loskap*skasäätä, sitten lunta ja pakkasta. Valivalivalivali vuoden ympäri oli sää mikä hyvänsä.
Viikon päästä pitäisi olla muutama aste viileämpää, mutta sekin auttaa jo että öisin lämpötilat alkaa mennä alle 20 asteen, ja päivisin se kuumin aika ei enää kestä yhtä pitkään kuin esimerkiksi viikko sitten. Ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla.
Syyttäkää Puuttinia, näiden kestohelteiden piti mennä Siperian ylle mutta tulivatkin Pohjoismaiden ylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku talvi-ihminen sanoi, että hän on pettynyt ja masentaa, jos talvi on lämmin, lumeton, plusasteinen vesisadetalvi, mutta ennemmin sekin, kuin pitkät helteet. Vastaavaa mielipidettä en ole kuullut koskaan aiemmin.
Kyllä myös minun mielestäni syksy ja talvi ovat millä tahansa säällä kesää parempia. Aurinko aiheuttaa minulle migreeniä ja ahdistusta, joten kesä on yleensä kamalinta aikaa vuodesta. Nytkin makaan kotona tuulettimen alla ja rukoilen että pian voisi laittaa kivoja vaatteita päälle ja TAKIN uloslähtiessä. Ai että, se on ihanaa. Ja ensilumi on aina vuoden paras päivä!
No sä olet outo. Todennäköisesti kärsit ainakin jostain mt-ongelmista ja lihavuutta löytyy. Normaali terve ihminen tykkää valosta. Talvi ei ole elämää ollenkaan. Moni ulkomaalainen ihmettelee, että miten me kestetään sitä pimeyttä ja huonoa säätä niin paljon. Sitähän epäillään, että Suomessa on surullisia ihmisiä todella paljon nimenomaan vähäisen valon ja surkean sään takia. On liikaa pimeyttä ja ankeutta. Ihmiset sairastuu Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista. Miksi ette osaa muuta ku valittaa. Ilmeisesti jatkuva vesisade ja kylmä olisi sitä mikä oli niin hyvä. Voin luvata että ensi kesä on varmasti taas sellainen perinteinen paska kesä ja hellepäiviä on se 2-4kpl.
Muuttakaa vaikka grönlantiin niin ei ole lämmin.
Ja sinä sitten valitat siitä, kun muut valittaa? Etkö muuta osaa? ;)
Innolla odotan sitä päivää kun pääsen muuttamaan pois tästä ankeiden valittajien maasta. En myöskään aio puhua tästä maasta mitään positiivista maailmalla.
N25
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä tätä valitusta. Että mä vihaan suomalaisia! Yhtä hemmetin ulinaa KAIKESTA! Siis IHAN KAIKESTA!
Ja arvatkaa mitä? Toi teidän ulina ei vaikuta tähän säähän millään tasolla. Teidän on myös aivan turha ulista kunnon kesästä tykkääville, koska sekään ei tätä säätä miksikään muuta.
Lopettakaa se ulina! Kohta nää ihan samat ihmiset itkee syksyn sateita ja pimeyttä. Sen jälkeen itketään loskap*skasäätä, sitten lunta ja pakkasta. Valivalivalivali vuoden ympäri oli sää mikä hyvänsä.
Kuule jos me vedetään joukolla kunnon inkkari-sadetanssit tässä ja nyt, niin hyvällä tuurilla just sun yläpuolella kulkee tumma pieni vesipilvi tästä marraskuuhun asti!!!
Vierailija kirjoitti:
Innolla odotan sitä päivää kun pääsen muuttamaan pois tästä ankeiden valittajien maasta. En myöskään aio puhua tästä maasta mitään positiivista maailmalla.
N25
Se ei ole meiltä pois että päästään susta eroon! :D Gambiaan ajattelit mennä, tanssimaan bambuhäkkiin samalla kuin heimomiehet kannustaa ja läpsii pyllylle? Voidaanko ostaa sulle joukolla menolippu sinne saman tien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista. Miksi ette osaa muuta ku valittaa. Ilmeisesti jatkuva vesisade ja kylmä olisi sitä mikä oli niin hyvä. Voin luvata että ensi kesä on varmasti taas sellainen perinteinen paska kesä ja hellepäiviä on se 2-4kpl.
Muuttakaa vaikka grönlantiin niin ei ole lämmin.
Kuule se on ihan oikeasti yhtä h*lvettiä tuo työnteko näillä keleillä, samoin nukkuminen. Ei kukaan halua sitä jatkuvaa vesisadetta ja +10 keliä vaan max 20-25 päivisin ja öisin 15 ja silloin tällöin vesisadetta. Se on ihan reilua valittaa jos kelit ovat vain noita ääripäitä eikä siitä väliltä.
Se on kuule niin että minäkin teen fyysistä työtä näillä helteillä vähintään kahdeksan tuntia päivässä. Työpisteen lämpö voi nousta välillä lähelle +40 astetta. Silti ei tarvi valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Se ei ole meiltä pois että päästään susta eroon! :D Gambiaan ajattelit mennä, tanssimaan bambuhäkkiin samalla kuin heimomiehet kannustaa ja läpsii pyllylle? Voidaanko ostaa sulle joukolla menolippu sinne saman tien?
Kuvitteletko olevasi jotenkin hauska? Olet todennäköisesti koulukiusaaja ja työpaikkakiusaaja. Saisit hävetä.
Mä olen jo nähnyt ihan tarpeeksi tien reunoille kuivettuneita ja kuolleita ketunpoikasia, siilejä, pupunpoikasia ja oravia, ja syynä on tämä hiton helle! Ei auta vaikka on raahannut niille vettä monta kertaa päivässä! Sadetta kehiin ja äkkiä!
Vierailija kirjoitti:
N25
Tämä! Aioin tehdä samoin.
M34
Olen raskaana viimeisilläni enkä silti ole kertaakaan valittanut näistä säistä. Aivan ihana kesä pitkästä aikaa! Tämä on oikea kunnon kesä. Yhtäkään ulkomaanreissua ei ole tarvinnut tänä kesänä tehdä, säästyy rahat ensi kesään jos sattuu tulemaan surkea kesä säiden puolesta.
Nytkin Forecan ennuste väittää että tänään Tampereella ukkosta. Missä?! Miten niin!? Taivas on poutainen ja mittari 30 varjossa. Kuka noita ennusteita rustaa? Ens viikolla muka on tulossa pilvistä ja sateista. Höpö höpö. Sanon nyt että Treella on koko ensi viikko 31 astetta ja täyttä aurinkoa väittävät ennusteet mitä hyvänsä. Ja tulee jatkumaan syyskuun alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Tämä! Aioin tehdä samoin.
M34
Oho, meitähän on useampi. Aion myös tehdä samoin 😂 näillä näkymin muutan ensi keväänä. Alun perin ajatus oli lähteä tammikuussa, mutta siirtyy nyt muutamalla kuukaudella lähtö. En malta odottaa! Olen nainen 27v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Kuvitteletko olevasi jotenkin hauska? Olet todennäköisesti koulukiusaaja ja työpaikkakiusaaja. Saisit hävetä.
Kerrotko vielä miten joku onnistuu olemaan koulu- JA työpaikkakiusaaja samaan aikaan, ellei kyseessä peruskoulun opettaja......?? Et taida olla penaalin terävin kynä, joten ei ihme että sinulla kouluajoilta asti traumoja kaikkia viisaampia kohtaan. Koita nyt vaan työstää sitä antiikkinahkarusketusta ja vaalentaa lettiä lisää, kun vielä viikon verran ehdit, niin saat kerjättyä sillä lookilla gambiamiehiltä lisää tykkäyksiä somessa.
Hah hah eihän toi 26 oo mitään. Meillä Tampereella on joka päivä 31 astetta ja täyttä aurinkoa!!! Tampere on hellealueista rajuin koko Suomessa. Ennusteet näuyttävät koko ajan lähitulevaisuudessa sadetta ja pilviä mutta kun päivä tulee, onkin 31 astetta ja täyttä aurinkoa. Öisin 24 alimmillaan. Toivon ja odotan sitä 26 astetta. Olet ap. onnekas.