Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman vanhemman salasuhde

28.07.2018 |

Mitä tehdä tai miten suhtautua, kun oma vanhempi pettää toista vanhempaa?

Tilanne siis omalla kohdalla niin, että isälläni on suhde itseään huomattavasti nuorempaan naiseen. Itse sain tietää suhteesta vuosi sitten, enkä tarkalleen tiedä kuinka kauan suhde on kestänyt sitä ennen. Myös veljeni tietää suhteesta, ei tosin minun kauttani.

Vanhemmat ovat kuusikymppisiä ja olleet naimisissa 35 vuotta. Me lapset olemme pari-kolmekymppisiä.

Kerroin isälleni tietäväni suhteesta reilu puoli vuotta sitten, ja pyysin häntä ratkaisemaan tilanteen, koska suhde aiheutti ahdistusta minulle ja veljelleni. Nyt sain tietää, että suhde on edelleen voimissaan, eikä äitini (ilmeisesti) tiedä mitään.

Mitä voin tehdä? Äidilleni en halua kertoa, koska se on mielestäni isäni tehtävä. Hän ei kuitenkaan tähän suostu. Itseäni ahdistaa vierailla vanhemmillani, ja välit isääni ovat viilenneet viime kuukausina.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi ollenkaan, joten anna olla.

Vierailija
2/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tilanne ahdistaa sinua ja veljeäsi. Loppujen lopuksi se ei kuitenkaan kuulu teille hittojakaan. Isälläsi ei ole mitään velvollisuutta "ratkaista" tilannetta mihinkään suuntaan, ainakaan teidän vuoksenne. Se on heidän elämänsä ja suhteensa. Itse en kertoisi tietooni tulevasta pettämisestä ja tämä koskee myös vanhempiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin, kun olin 15-vuotias. Isä toi jonkun naikkosen kotiin, kun äiti oli yötöissä. Sanoin äidille aamulla, että isällä oli joku nainen täällä yöllä. No, ei ollut eka eikä kai vika kertakaan. Raivarithan äiti sai. Onneksi oli kesä, lähdin pois kuuntelemasta selvittelyjä.

Sinuna kertoisin. Vituttaisi jos oma lapseni tietäisi salasuhteesta, eikä olisi kertonut mulle.

Vierailija
4/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paha paikka...Minusta äitisi ansaitsee kuulla totuuden vaikka se sattuu. Kenenkään ei kuuluisi elää valheessa. Jos isäsi ei sitä pysty/kautta halua tehdä niin silloin jommankumman teistä tulisi mielestäni kertoa kun kerran asiasta tiedätte. Jos välit isäänne menevät tämän seurauksena niin se on isän valinta sitten. Inhottava tilanne kyllä ☹ Toivon voimia teille ja rohkeutta olla rehellisiä. Äitinne saattaa suuttua ensin mutta kiittää teitä varmasti myöhemmin

Vierailija
5/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et hyväksy isäsi puuhia, voit hyvin sanoa hänelle, ettet hyväksy ja siksi pidät yhteydenpidon minimissä. Äidillesi sinun ei tarvitse kertoa - mutta jos koet, että äidilläsi on oikeus tietää, niin voit kertoa. Jos olisin itse äiti ja lapseni tietäisi jotain tuollaista, haluaisin tietää.

Jos päätät olla kertomatta, yritä sitten vain antaa asian olla, ei kuulu sinun elämääsi.

Jos päätät kertoa, äitisi reaktio voi olla mitä tahansa.

Vierailija
6/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä kertoa äidillesi ja hajottaa 35 vuoden avioliiton. Sitten ei isän luona vierailu enää ahdista.

Vierailija
7/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kertoisin äidilleni. Sanoisin isälle, että jos hän ei kerro, minä kerron.

Mitäs ap, jos sun miehellä olisi salasuhde ja äitisi olisi tiennyt yli vuoden siitä eikä olisi kertonut? Miltä tuntuisi? Äiti ei halua sotkeentua aikuisen lapsen elämään...

Vierailija
8/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ettei minun kuulu puuttua tilanteeseen. Minua kyllä myös ahdistaa vierailla vanhempieni luona, kun isäni vetää roolia ja esittää täydellistä perheenisää. Joten alanko vain hiljaa vältellä vanhempien seuraa ja lopetan vierailut? En pysty yksinkertaisesti esittämään, että kaikki on normaalisti - tätä lähestymistapaa olen kokeillut jo viimeisen vuoden. ap

Vierailija
9/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait tietää suhteesta? Oli miten oli, niin isäsi ei saisi koskaan asettaa sua tuollaiseen tilanteeseen. Ei ole kunnon miehen toimintaa.

Vastuu asioista on isälläsi. Et oikein voi tehdä mitään. Voi olla, että äitisi tietääkin.

Vierailija
10/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä"asia ei kuulu teille" ihmisiä. Totta hitossa kuuluu, pettäminen vaikuttaa negatiivisesti myös aikuisiin lapsiin ja heidän isäsuhteeseensa! Itse jos olisin petetty vaimo niin todellakin haluaisin tietää enkä olla sinisilmäinen idiootti jolle koko kylä nauraa takanapäin...Kipeäkin totuus on parempi kuin elämä suhteessa joka on pelkkää valhetta. Petturi ansaitsee aina jäädä kiinni, oli sitten mies tai nainen

Vierailija
11/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot äidille tietenkin. Äitisi pääsee eroon epäluotettavasta mulkerosta.

Vierailija
12/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota näkökulmaa olen myös miettinyt - että olen nyt tiennyt vuoden, enkä ole kertonut äidilleni. Minusta tuntuu, että minun pitää valita, kenelle olen lojaalimpi. Kumman oikeus on suurempi - isäni oikeus selvittää sotkunsa itse, vai äitini oikeus tietää suhteesta? ap

Vierailija
13/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hirveä tilanne. Toivottavasti keksit jonkin ratkaisun, mutta ei varmasti ole helppoa. Eikä täydellistä ratkaisua ehkä olekaan tuollaiseen tilanteeseen... Vain huono ja huonompi? Voimia kestää tuo tilanne.

Vierailija
14/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota näkökulmaa olen myös miettinyt - että olen nyt tiennyt vuoden, enkä ole kertonut äidilleni. Minusta tuntuu, että minun pitää valita, kenelle olen lojaalimpi. Kumman oikeus on suurempi - isäni oikeus selvittää sotkunsa itse, vai äitini oikeus tietää suhteesta? ap

Äitisi on ainoa jota kusetetaan, joten äidin oikeus tietää suurempi. Itse katkaisisin välit kokonaan tuollaiseen isään.

Vierailija
15/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sait tietää suhteesta? Oli miten oli, niin isäsi ei saisi koskaan asettaa sua tuollaiseen tilanteeseen. Ei ole kunnon miehen toimintaa.

Vastuu asioista on isälläsi. Et oikein voi tehdä mitään. Voi olla, että äitisi tietääkin.

Isäni puhelin oli jäänyt viereeni pöydälle, ja sen lukitusytölle ilmestyi sydämiä ja rakkaudenosoituksia täynnä oleva viesti. Vilkaisin puhelinta, kun luulin sitä omakseni. Veljeni oli aikonaan saanut tietää samalla tavalla. Isäni ei myöskään piilottele suhdettaan kovin hyvin (saattaa esim. viipyä ”äitiään tapaamassa” tuntikausia), joten ihmettelen suuresti, jos äiti ei tiedä mitään. ap

Vierailija
16/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap! Jos et kerro äidillesi ja jatkat esittämistä niin saattaa käydä niin että lopulta vieraannut myös äidistäsi...Et ehkä enää pysty kyläilemään ollenkaan ja sekä sinä että äitisi, kenties myös isäsi kärsitte tuosta jatkuvasta esittämisestä. Isäsi kuuluisi kantaa vastuu ja kertoa mutta vaikuttaa siltä ettei hän ole halukas siihen. Teidän lasten ei kuuluisi kantaa tuollaista salailun taakkaa mukananne. Totuus olisi varmasti parempi ja sen jälkeen voisitte ns.puhdistaa ilmaa

Vierailija
17/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan syyllistä itseäsi sillä, että olet nyt mielestäsi ollut lojaalimpi isällesi. Ei se ole sinun syysi, että olet joutunut pitämään hänen salaisuuttaan.

Vierailija
18/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian esille varovasti, kysyisin vaikka mitä äiti tekisi tuollaisessa tilanteessa. Sitten sanoisin että epäilen isällä suhdetta tms. Mistä sen tietää, vaikka äiti tietäisi jo.

Vierailija
19/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä"asia ei kuulu teille" ihmisiä. Totta hitossa kuuluu, pettäminen vaikuttaa negatiivisesti myös aikuisiin lapsiin ja heidän isäsuhteeseensa! Itse jos olisin petetty vaimo niin todellakin haluaisin tietää enkä olla sinisilmäinen idiootti jolle koko kylä nauraa takanapäin...Kipeäkin totuus on parempi kuin elämä suhteessa joka on pelkkää valhetta. Petturi ansaitsee aina jäädä kiinni, oli sitten mies tai nainen

"Pettäminen vaikuttaa negatiivisesti myös aikuisiin lapsiin ja heidän isäsuhteeseensa". No, voi voi. Ei kukaan elä elämäänsä sen mukaan, mitä joku muu (jota asia ei suoranaisesti kosketa eikä vahingoita) ajattelee hänen ratkaisuistaan. Aivan niinkuin aikuiset lapset, myös vanhemmat saavat elää niinkuin haluavat. Ette te tiedä kaikkea vanhempienne parisuhteesta ja miksi on käynyt niinkuin on käynyt. Liioittelua ja moralisointia.

Vierailija
20/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei äitisi tiedä?

Lasten ei kuulu puuttua vanhempiensa liittoon, kuten ei vanhempien lastensa liittoihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän