Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman vanhemman salasuhde

28.07.2018 |

Mitä tehdä tai miten suhtautua, kun oma vanhempi pettää toista vanhempaa?

Tilanne siis omalla kohdalla niin, että isälläni on suhde itseään huomattavasti nuorempaan naiseen. Itse sain tietää suhteesta vuosi sitten, enkä tarkalleen tiedä kuinka kauan suhde on kestänyt sitä ennen. Myös veljeni tietää suhteesta, ei tosin minun kauttani.

Vanhemmat ovat kuusikymppisiä ja olleet naimisissa 35 vuotta. Me lapset olemme pari-kolmekymppisiä.

Kerroin isälleni tietäväni suhteesta reilu puoli vuotta sitten, ja pyysin häntä ratkaisemaan tilanteen, koska suhde aiheutti ahdistusta minulle ja veljelleni. Nyt sain tietää, että suhde on edelleen voimissaan, eikä äitini (ilmeisesti) tiedä mitään.

Mitä voin tehdä? Äidilleni en halua kertoa, koska se on mielestäni isäni tehtävä. Hän ei kuitenkaan tähän suostu. Itseäni ahdistaa vierailla vanhemmillani, ja välit isääni ovat viilenneet viime kuukausina.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei äitisi tiedä?

Lasten ei kuulu puuttua vanhempiensa liittoon, kuten ei vanhempien lastensa liittoihin

Kyllä kuuluu.

Vierailija
22/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ei kuulu puuttua vanhempiensa liittoon, kuten ei vanhempien lastensa liittoihin

En ole lainkaan varma. Isäni oli viime vuoden lopulla vakuuttunut, ettei äitini tiennyt mitään. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska trölli.

Vierailija
24/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu.

Perustele vähän, kiitos.

Vierailija
25/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun asiasi ollenkaan, joten anna olla.

Taidat olla pettäjä.

Totta kai se on ap asia.

Ap PETTÄÄ OMAN ÄITINSÄ, kun ei kerro. Miten voit tehdä ap näin. Sama kun äitisi tietäisi että sinua petetään ja vaikenisi. Et varmasti arvostaisi äitisi "valintaa" olla kertomatta.

Omien puolta pidetään aina. Jos joku (ap isä) on kyr*ä niin se tuodaan julki! Suuremmalla syyllä kun uhrina on OMA ÄITI. Jos kyr*ä isä tästä suuttuu niin saa suuttua, sehän siinä väärin tekee. Ei ap tai äiti.

Vierailija
26/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu.

Perustele vähän, kiitos.

Siten että mä katselisi kun vanhempaani kusetetaan. Tiedän että vanhempani myös kertoisivat mulle, jos tietäisivät että mieheni pettää mua.

Vierailija
27/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perhe on kerran perustettu, ei vanhempi voi paeta vastuutaan hokemalla että"ei kuulu muille" ja "ei vaikuta lapsiin mitenkään". Tietenkin pettäminen vaikuttaa koko perheeseen kuten ap:n tapauksessa joka on selvästi ahdistunut tilanteesta ja vaarassa että suhde molempiin vanhempiin kärsii kun joutuu pitämään sisällään petturivanhemman salaisuutta. Petetyksi tulleella on oikus tietää, piste. Vaikka sitten oman lapsen kertomana

Vierailija
28/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu.

Perustele vähän, kiitos.

Siten että mä katselisi kun vanhempaani kusetetaan. Tiedän että vanhempani myös kertoisivat mulle, jos tietäisivät että mieheni pettää mua.

Minusta olisi eri tilanne, jos lapsen puoliso pettää. Ei vanhemmilla ole mitään lojaliteettia lapsensa puolisoa kohtaan, ja parhammassa tapauksessa heidän ei tarvitse olla tämän kanssa missään tekemisissä, jos ero tulee. Nyt kuitenkin joutuisin vasikoimalla pettämään toisen vanhempani, joka kaikesta huolimatta on minulle todella rakas.

Puhuessani isäni kanssa lupasin olla kertomatta äidilleni, koska toivoin hänen itse hoitavan tilanteen. Näin ei kuitenkaan ole tapahtunut. Joten nyt minun pitää punnita, voinko nyt rikkoa lupaukseni, ja jos sen teen, kestääkö sen riskin, että menetän välit isääni. ap

Vierailija
29/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä sitä logiikkaa, ettei saisi kertoa. Miksi pettäminen olisi sellainen asia, josta ei saisi puhua? Miksi ei voisi mainita, että oli nähnyt tällaisen ja tällaisen viestin tulevan isän puhelimeen ja keneltäköhän se on? Onko olemassa joku sääntökirja, mistä asioista saa ja mistä ei saa puhua perheissä, ystävien kesken jne.?

Vierailija
30/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu.

Perustele vähän, kiitos.

Minusta olisi eri tilanne, jos lapsen puoliso pettää. Ei vanhemmilla ole mitään lojaliteettia lapsensa puolisoa kohtaan, ja parhammassa tapauksessa heidän ei tarvitse olla tämän kanssa missään tekemisissä, jos ero tulee. Nyt kuitenkin joutuisin vasikoimalla pettämään toisen vanhempani, joka kaikesta huolimatta on minulle todella rakas.

Puhuessani isäni kanssa lupasin olla kertomatta äidilleni, koska toivoin hänen itse hoitavan tilanteen. Näin ei kuitenkaan ole tapahtunut. Joten nyt minun pitää punnita, voinko nyt rikkoa lupaukseni, ja jos sen teen, kestääkö sen riskin, että menetän välit isääni. ap

Voit puhua isäsi kanssa asiasta uudestaan. Kerrot, että sua ahdistaa asia erittäin paljon ja kerrot tunteesi molempia vanhempia kohtaan. Pyydät, että isä kertoo äidille tai sun on kerrottava, jotta sun mielenterveys säilyy. Esität vaikka, että se ahdistaa sua niin paljon, ettet saa nukuttua tms. Jos isäsi rakastaa sua, kertoo itse.

Vierailija
31/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin äidin tilanteessa ja myöhemmin minulle selviää että perheessä kaikki muut paitsi minä on vuosia tiennyt puolisoni pettämisestä, niin saattaisi olla että ottaa kovan iskun luottamiseen kaikkien kohdalla.

Ei vain puolisoon vaan myös lapsiin, koska ovat asiaa peitelleet ja näin asettuneet isänsä / puolison puolelle ja "auttamaan" peittelemällä, kuten läheisriippuvainen alkoholistiperheenjäsenelle.

Pettäminen on sellainen asia että jos päätöksen tekee sille tielle lähteä, niin siinä häviää loppujen lopuksi kaikki, niin petetty kuin itse pettäjäkin. Kukaan ei voita mitään ja kaikki häviävät ja tässä on oikein prime example.

32/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kummankin vanhemman läsnäollessa, että he ovat rakkaita ja tärkeitä, mutta toistaiseksi et vieraile heillä.

Pyydä käymään erikseen luonasi, jos haluavat.

Sitten halit ja moikka.

Vierailija
33/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluu.

Perustele vähän, kiitos.

Sä petät koko ajan äitiäsi ja suojelet isääsi. En olisi enää tekemisissä tuollaisen epäluotettavan lapsen kanssa, jos saisin selville että on tiennyt pitkään mutta ei ole kertonut. Samanlaisia pettureita molemmat, isä ja tytär.

Vierailija
34/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äitisi on antanut luvan kyllästynyt ainaiseen vonkaamiseen.

Vierailija
35/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissähän voi käydä oikeasti niin kuin Joeylle frendeissä, pakotti muistaakseni isänsä kertomaan suhteesta, eikä äitinsä ollut lainkaan ilahtunut asiasta, koska oli oikeasti suhteesta tietoinen, ja oli tyytyväinen tilanteeseen.

Luulen, että oma äitini olisi ollut tyytyväisempi, jos ei olisi saanut tietää isäni salasuhteesta, koska eroaminen ei tule missään tapauksessa kuitenkaan kyseeseen.

Vierailija
36/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isäsi väittää että on menossa omaa äitiään katsomaan vaikka oikeasti on menossa syrjähypyn luo, niin pakkaat äitisi autoon ja menette mummoa katsomaan. Isäsi saa sitten selittää itse että missä oli.

Vierailija
37/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä sitä logiikkaa, ettei saisi kertoa. Miksi pettäminen olisi sellainen asia, josta ei saisi puhua? Miksi ei voisi mainita, että oli nähnyt tällaisen ja tällaisen viestin tulevan isän puhelimeen ja keneltäköhän se on? Onko olemassa joku sääntökirja, mistä asioista saa ja mistä ei saa puhua perheissä, ystävien kesken jne.?

Kyseessä ei ole ap:n suhde, siksi.

Miksi aikuisella lapsella olisi jtkn oikeuksia puuttua vanhempiensa suhteeseen, millään tavoin?

Ap.lie itsekin jo aikuinen. Vanhemmilla on oma elämänsä. Se ei lapsille kuulu

Vierailija
38/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on noin huoletonta niin varmaan äitikin on nähnyt niitä viestejä...

Eli oletko ihan varma, että äiti ei tiedä?

Jos ei tiedä, kannattaisiko sitten sanoa äidille, että isällä on hänelle asiaa ja että heidän pitäisi selvittää se ennen kuin sinä ja veljesi koette kotona vierailemisen mukavaksi. 

Vierailija
39/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös se vaihtoehto, että äiti tietää, muttei ole tietääkseenkään, koska tällaista saattaa olla esiintynyt aikaisemminkin. Kun ihastus laantuu, isä lopettaa suhteen. Koskaan ei voi olla varma.

Vierailija
40/107 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ei tarvitse olla lojaali isälle joka on valehtelija ja petturi. Itse haluaisin tietää jos minua mieheni pettäisi. Ap:n isä on laittanut lapsensa todella epäreiluun tilanteeseen. Pettäjä ei kanna vastuutaan kun ei ole pokkaa olla rehellinen vaimolle. Ottaisi mieluummin eron. Kakkua ei voi samalla syödä ja säästää. Vaimon kuuluu tietää. Jos oma lapseni salaisi minulta tuollaisen asian en tiedä pääsisinkö siitä ikinä yli että lapseni olisi tavallaan pettäjän puolella kun suostuu vaikenemalla tavallaan osallistumaan petokseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi