Tuntematon henkilö jonka olette nähneet vain kerran ja joka on jäanyt mieleen
Minulla on useampia, mutta aloitetaan tällä:
Asuin Englannissa v.1982. Olin 20+. Näin uimahallin kahviossa tytön joka istui kavereittensa kanssa ja joka oli aivan samannäköinen kuin olin itse ollut 14 vuotisena ja jopa pukeutui myös samoin. Tuijotin etempää suu auki. Tyttö huomasi ja katsoi pari kertaa minua ja kaikki eleetkin oli kuin minulla 14 veenä. En ole ikinä unohtanut ja vieläkin joskus, kuten tänään, tulee mieleen
Kommentit (1130)
Pysähdyttiin Lapista tullessa nuuska ostoksilla kaveriporukan kanssa. Pikku ruotsalainen kyläkauppa jossa ei ristinsielua mutta kassajonossa edellä näin pitkän naisen jolla oli mustat kiharat, auringon päivettämä rusketus ja iso koristeellinen vyö pepun päällä ja siinä ainakin kaksi puukkoa. Hän jäi olemuksellaan mieleen. Ajattelin että hänen kanssa olisi mukava päästä tutustumaan ja kuin ollakkaan kun oma kassavuoroni tuli ilmeni minulla kieliongelmia kassapojan kanssa joten tumma nainen kääntyi ja suomensi upealla suomen aksentillaan. Pysähdytään sata varmasti seuraavallaki kertaa samassa paikassa. Tekisi mieli jäljittää kuka hän oli ja saattaisikin olla helppoa pikku paikka kunnalla.
Muutama vuosi sitten junassa ravintolavaunussa pöytääni tuli istumaan nainen, ehkä noin viisikymppinen, joka näytti todella paljon minulta itseltäni, vain parikymmentä vuotta vanhemmalta. Sama meikkaustyyli ym. Hän oli todella sydämellisen oloinen, juttelimme sen loppumatkan kuin olisimme tunteneet aina. Yleensä en juuri vieraiden kanssa jutustele. Jäi mieleen.
Yksi palstalainen nuori mies, joka kävi maalaamassa mun työhuoneen katon ja seinät. Tavattiin tosin kaksi kertaa, koska sen verran maalausurakka kesti. Harvoin tänä päivänä tapaa niin mukavia ja kohteliaita nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Yksi palstalainen nuori mies, joka kävi maalaamassa mun työhuoneen katon ja seinät. Tavattiin tosin kaksi kertaa, koska sen verran maalausurakka kesti. Harvoin tänä päivänä tapaa niin mukavia ja kohteliaita nuoria.
Oliko hyvät panot?
Eräs mies baarissa tuli sanomaan henkeäsalpaavan kauniiksi kun oma mieheni eli aviokriisiä ja kohteli kuin paskaa. Mies baarissa katsoi silmiin sanoessaan kehun ja lähti pois mitään yrittämättä. Ehkä enkeli.
Yksi ihana miesmyyjä on sellainen :) Hän oli töissä Oulun Budget Sportissa. Etsin jotain vaatetta ja kysyin neuvoa. Hän opasti ystävällisesti ja hänellä oli mielettömän sympaattinen ja ihana hymy ja sellainen lämmin katse silmissä :)
Jäi hyvä mieli, kumpa kaikki olisivatkin noin mukavia kun asioi jossain :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko hyvät panot?
Höpsö, hän oli nuorempi kuin mun lapseni.
Muutama vuosi sitten paikallisessa kuppilassa oli semmmoinen perus ”söpö” järjestyksenvalvoja ( mies ). Pari tuntia häntä aina ohimennen katselin ja kokoajan semmoinen lähestulkoon tonninseteli- ilme kasvoillaan ( kuten portsareilla aika usein :D ).
Jossain kohtaan ilmeisesti hänen kaverinsa kanssa narikassa jutellessaan näin häneltä hymyn joka oli oikeasti maailman kaunein/komein/ihanin ja se hymy jäänyt ikuisesti mieleen <3
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten junassa ravintolavaunussa pöytääni tuli istumaan nainen, ehkä noin viisikymppinen, joka näytti todella paljon minulta itseltäni, vain parikymmentä vuotta vanhemmalta. Sama meikkaustyyli ym. Hän oli todella sydämellisen oloinen, juttelimme sen loppumatkan kuin olisimme tunteneet aina. Yleensä en juuri vieraiden kanssa jutustele. Jäi mieleen.
Jos se tuli tulevaisuudesta?
Olin matkalla New Yorkissa noin vuosikymmen sitten. Halusin ostaa kameran ja etsin sitä yhdestä liikkeestä.
Eräs pitkä komea mies kommentoi minulle jotain kameroista ja aloimme juttelemaan enemmän. Olimme molemmat turisteja, hän oli Norjasta ja oli ollut reppureissaamassa Etelä-Anerikassa monta kuukautta. Oli lentämässä takaisin kotiin Norjaan seuraavana päivänä.
Lähdimme yhdessä syömään ja katsomaan jotain nähtävyyksiä.
Muistan vaan että meillä oli tosi hyvä kemia ja melkein suutelimme kun erosimme ja lähdimme omille teillemme. Harvoin tekee mieli suudella jotain ihmistä jota ei edes tunne kunnolla, mutta meidän välillä oli jotain erityistä vetoa.
Emme sitten olleet yhteydessä jälkikäteen, mutta hyvät muistot kyseisestä ihmisestä jäi. Muistan että kun lähdin matkalle minulla oli särkynyt sydän yhden miehen takia, ja tuo tapaaminen toi enemmän uskoa siihen että rakkauden voi löytää milloin vain, ja ihania ihmisiä on maailma pullollaan.
Vuosi 2006 tai 2007. Helsingin Asematunneli, siis se mistä mennään metroon, olisko kompassitasanne.
Noin 20-v romanimies, uskoakseni, kun oli muiden romanien kanssa. Miehellä oli lätsä päässä, valkoinen paita, tumma takki. Polvihousut ja mustat "pitkät" olevat lakerisaappaat, ikään kuin ratsastussaappaat. Aivan mielettömän kaunis mies, siis huomiotaherättävän kaunis/komea.
Hyvä ryhti. Aivan mielettömän intensiivinen katse, sellainen kuin Tauno Palolla tai Montgomery Cliffillä. Vaatteet olivat todella hienot, aivan kuin jostain Hollywood-elokuvasta tai jostain 1950-luvun Suomi-draamasta. Meinasin mennä sanomaan miehelle, että oletpa kivasti pukeutunut mutta en uskaltanut. Olin tuolloin vähän yli 30-v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olin menossa siskoni häihin ja minulla ei ollut kumppania joten siskoni pyysi miehensä ystävää minulle kaveriksi. Tapailimme useamman kerran ja olin häneen luonaan öitäkin, hän oli todella ihastunut minuun mutta mulla oli jotenkin outo tunne, semmoinen joku pelko etten halua enempää, en edes halunnut mennä sänkyyn tai tehdä muuta kummempaa vaikka olin ihastunut häneen. Hän piti tiukasti minuun yhteyttä mutta joku minussa sanoi, ettei näin pidä mennä.Hiukan tämän jälkeen mies löydettiin kuolleena työpaikaltaan, ruuminavausraportin mukaan oli piilevä sydänvika ja lähtö tuli 28 vuotiaana.Asia vaivaa minua edelleen ja se ihminen , olisiko mun pitänyt tehdä toisin. Antoiko joku minulle jostain neuvon.
Jotenkin äärimmäisen surullista. Tuon nuoren miehen viimeinen ihastus oli kylmä kalikka. Olisi suonut rakkautta ennen loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin menossa siskoni häihin ja minulla ei ollut kumppania joten siskoni pyysi miehensä ystävää minulle kaveriksi. Tapailimme useamman kerran ja olin häneen luonaan öitäkin, hän oli todella ihastunut minuun mutta mulla oli jotenkin outo tunne, semmoinen joku pelko etten halua enempää, en edes halunnut mennä sänkyyn tai tehdä muuta kummempaa vaikka olin ihastunut häneen. Hän piti tiukasti minuun yhteyttä mutta joku minussa sanoi, ettei näin pidä mennä.Hiukan tämän jälkeen mies löydettiin kuolleena työpaikaltaan, ruuminavausraportin mukaan oli piilevä sydänvika ja lähtö tuli 28 vuotiaana.Asia vaivaa minua edelleen ja se ihminen , olisiko mun pitänyt tehdä toisin. Antoiko joku minulle jostain neuvon.
Jotenkin äärimmäisen surullista. Tuon nuoren miehen viimeinen ihastus oli kylmä kalikka. Olisi suonut rakkautta ennen loppua.
Samaa mietin minäkin. Surullista nuorena kuolleen miehen kannalta, törmätä jääpuikkoon elämän iime metreillä.
Tällä viikolla näin viherlaakson alepan parkkipaikalla tumman komean miehen,jolla oli musta auto.Päällä turkoosi huppari.Poltti tupakan auton vieressä.Kyllä silmä lepäs sen aikaa,kun dösä oli pysäkillä ja matkustajia tuli kyytiin.
Kaupan kassaneiti.
Tunsin, et meillä on sama usko.
Hän oli Iloinen, vapaa ja onnellinen.
VL-äiti
Murhaavailmeinen nainen frankfurtin metron liukuportaissa.
Sosialismi tappaa!
Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE
Tampereella Stokkaa vastapäätä nainen, joka kertoi tarvitsevansa rahaa muistaakseni junalippuun. Taisin antaa kympin ja tilinumeroni, ja nainen lupasi maksaa myöhemmin rahat takaisin. Sillä hetkellä uskoin siihen, mutta en tainnut valtavasti yllättyä kun rahoja ei koskaan kuulunutkaan.
Oi tästä tuli ihan kylmät väreet, jos totta todellakin! Uskomaton sattuma