Tuntematon henkilö jonka olette nähneet vain kerran ja joka on jäanyt mieleen
Minulla on useampia, mutta aloitetaan tällä:
Asuin Englannissa v.1982. Olin 20+. Näin uimahallin kahviossa tytön joka istui kavereittensa kanssa ja joka oli aivan samannäköinen kuin olin itse ollut 14 vuotisena ja jopa pukeutui myös samoin. Tuijotin etempää suu auki. Tyttö huomasi ja katsoi pari kertaa minua ja kaikki eleetkin oli kuin minulla 14 veenä. En ole ikinä unohtanut ja vieläkin joskus, kuten tänään, tulee mieleen
Kommentit (1130)
Se keski-ikäinen nainen, joka oli autonratissa juhannuksen jälkeisenä päivänä. Ajoimme ohituskaistalla ohi ja jo kauas näki että nyt ei ollut juhannys mennyt rouvan mieleen. En ymmärrä miten alahuulen saa viivaksi ja kiinni nenään yhtä aikaa. Pelkääjän paikalla oli melko natalaksi käpertynyt ukko....
Vanha mies jolla oli molemmilla puolilla kasvoja jotkut hämähäkinseittitatuoinnit
Nuorena olin avoimessa kerhossa harjoittelijana. Sinne tuli äiti poikansa kanssa ja kun näin pojan silmät, aivan säikähdin! Mustuaiset eivät olleet pyöreät vaan soikeat! En ole koskaan nähnyt muulloin vastaavaa. Kuin jostain leffasta. Myöhemmin luin netistä että on olemassa joku vamma johon liittyy tuollaiset mustuaiset silmissä.
Olin lukion viimeisellä luokalla 80-luvun alussa. En tiennyt, mille alalle hakisin lukion jälkeen ja mitä tekisin elämälläni. Oli talvi ja menossa bussilla kotiin, kuten yleensä koulupäivän jälkeen, kun viereeni istuutui iäkäs harmaahiuksinen nainen, jota en ollut nähnyt koskaan aiemmin enkä nähnyt enää sen jälkeen. Hän alkoi jutella kanssani ja aloimme keskustella ammatinvalinta-asioista. Hänen puheensa antoi minulle tulevaisuuden uskoa, jota tarvitsin silloin. Ajattelin jo silloin, että se oli kuin lyhyt kohtaaminen enkelin kanssa.
Näin noin 15 vuotta sitten Rautatientorilla itseni näköisen naisen. Olin ehkä 18-vuotias rokkari, tämä nainen oli varmaan muutaman vuoden vanhempi ja tosi siististi pukeutunut.
Katsoin häntä pitkään ja hän minua. Kävelimme toistemme ohi ja molemmat vielä kääntyivät taaksepäin tuijottamaan. Mukana ollut kaverini sanoi suunnilleen "mitä vttua toi näytti ihan sulta!".
Mä mietin usein miksen sanonut mitään.. mutta tuntui että ollaan eri maailmoista ja se hetki oli muutenkin epätodellinen. Ja sitten kumpikin jo kadottiin ihmisvirtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten eräässä espoolaisessa kirjastossa oli tiskin takana nuori mies, jolla oli järjettömän pitkät silmäripset, varmaan lähemmäs 10 cm. Näyttivät aidoilta, joten kyseessä oli varmaan jokin sairaus tai mutaatio.
Äitini näki myös tämän miehen käydessään kirjastossa samoihin aikoihin, mutta hän ei kuulunut kirjaston vakituiseen henkilökuntaan enkä nähnyt häntä enää toiste.
Olen nähnyt hänet myös, Helsingin kirjastossa.
Tuska-festareilla törmää vuosittain. Taitaa asua tai on asunut Kalliossa kun sielläkin olen törmännyt. Olen tullut päätelmissäni siihen lopputulokseen, että on osittain satuolento, esim. fauni. Tai sitten käyttää kaihilääkettä joka kasvattaa ripsia epätavallisen pitkiksi :)
Joka tapauksessa, aika hieno mutaatio :)
Hahhaa. Hän on minun ex-mies. Ei ole satuolento mutta uskomattoman kiltti mies.
No kerro nyt niistä ripsistä, miksi ne ovat sellaiset? Mitä mies itse niistä ajattelee?
Työskentelin 8 vuotta sitten kauppakeskuksessa eräässä pienessä liikkeessä. Asiakkaana kävi oikein häkellyttävän kaunis ehkä minun ikäiseni tyttö, olin vähän kateellinen tytön ulkonäölle. Kirkkaanvihreät silmät ja täydelliset kasvonpiirteet. Hänen ja muiden asiakkaiden lähdettyä huomasin, että liikkeestä oli viety tavaraa.. Tätä sattui usein.
Tyttö kävi toisenkin kerran ja taas yritin olla tuijottamatta niitä kauniita kasvoja ja säteilevää olemusta. Tytön lähdettyä, huomasin tavaraa kadonneen ja nyt hän oli ainoa asiakas. Kyllä ärsytti. Nyt olin varma, että tyttö oli varas.
Kolmannen kerran kun tyttö tuli liikkeeseen, seurasin silmä kovana koko aika ja vartijanappi valmiina. Liikkeeseen tuli muita asiakkaita ja oli pakko palvella kassalla, mutta yritin koko ajan kuikuilla tytön perään. Huomasin, että taas tyhjä kolo mistä tyttö kulki, mutta mitään hänellä ei ollut käsissään. En uskaltanut painaa vartijanappia, kun en nähnyt kuitenkaan tilannetta jossa tyttö laittoi tavaraa laukkuun/taskuun. Tyttö taisi kuitenkin tajuta, että hänet oli bongattu eikä asioinut siellä enää ainakaan sinä aikana kun minä siellä olin.
Olen varma että se oli kunnon myymälävaras, toimi niin tottuneesti ja harva varmaan osaa epäillä varkaaksi kun se kauneus lumoaa 😅
Mies jonka silmämunat oli tatuoitu mustiksi, tai sitten oli piilarit.. Metrossa varmaan reilu 10v sitten.
Odotin Hakaniemen torin laidalla ratikkaa, paikalle saapui hienosti pukeutunut vanhempi herra ja alkoi jutella. (Mies kertoi että vaatteet olivat vuokrattuja :D)
Rupattelimme ratikkaa odotellassa ja mies katsoi minua tiukasti silmiin: "Teillä on niin kauniit silmät, oi tulkaa vaimokseni!"
Vierailija kirjoitti:
Mies jonka silmämunat oli tatuoitu mustiksi, tai sitten oli piilarit.. Metrossa varmaan reilu 10v sitten.
Taivas! Voiko silmänmuniakin tatuoida?
Tuli tämä ketju mieleen. Onko kenellä uusia juttuja?
Joitain vuosia sitten olin levillä töissä, illalla Sieppi tuli sinne n.40-50 miehen kanssa lomailemaan, mies oli mieleenpainuva tyyppi. Vaikea kuvailla mutta kun juttelin hänen kanssaan myöhemmin niin tuntui että ihastun väkisin vaikkei se järkevää olisikaan, oli kovan oloinen mutta silti hirveän herkän ja kivan oloinen kahdenkesken. Sen verran jäi mieleen että olen välillä stalkannut facessa ja näkyy olevan naimisissa kainuussa päin
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa alkaa kyllä tehdä mieli vajota maan alle..
Mitään vahinkoahan siinä ei tapahtuisi vaikka vajoaisitkin, mutta tee se kuitenkin jonkun nähden, että hän voi kirjoittaa tapahtuneesta tähän ketjuun.
Mustaan pitkään mekkoon pukeutunut nainen Turussa uimarannan läheisyydessä. Lisöksi hönellä oli liinalla peitetty kori.. hän oli jotenkin mystisen oloinen.
Viru-hotellin siivooja. Hän näytti todella vihaiselta ja kyllästyneeltä likainen paita ja likainen rätti kädessään. Hänellä ei ollut kunnon työvaatteita eikä siivousvälineitä. Kun tulin aulan vessasta ulos, hän tuijotti minua rätti kädessään, aivan kuin haluaisi heittää minua sillä. En unohda sitä katsetta ikinä :D
Vierailija kirjoitti:
Tulin Pariisista pitkältä työmatkalta. Ehkä tällainen tarina voi tapahtua vain Pariisissa! Seisoin lentokentällä aivan räjähtäneenä ja väsyneenä, vanhat meikit kasvoilla checkin-jonossa odottaen vain kotiinpääsyä. Pääsin lopulta tiskille. Ja tapahtui jotain ihan uskomatonta! Virkailija oli nuori ranskalainen mies (ja minä noin 45 vee perustyyppi-suominainen). Hän tarkisti mun passini ja yhtäkkiä katsoi mua ja sanoi, miten kauniit silmät sinulla onkaan?
Ja sitten- tämä ei kuulosta edes todelta mutta on totta. Hän sanoi mulle, että ei voi ohittaa tuollaisia silmiä. Hän kysyi, voiko tulla saattamaan mut lähtöportille asti?
Olin ihan häkeltynyt! Sanoin joo... kun en oikeasti tiennyt mitä muutakaan sanoa.
Ja eikös vaan, tämä heppu pisti kiinni checkin-tiskinsä! Sinne jäi jonot sun muut seisomaan taakseni. Hän sanoi viereiselle kollegalleen jotain ja häipyi takahuoneeseen.
Ajattelin, sinnehän hävisi. Mua nauratti koko outo juttu. Kävin vessassakin katsomassa, onko niissä mun silmissäni sitten jotain erikoista???
Mutta - siellä hän odotti mua Finskin lähtöportilla! huhhuijaa. Pyysi voiko hakea minulle jotain syötävää. Siellä sitten istuttiin ja hän jutteli kaikenmoista Suomesta ja sen sellaista. Minä olin edelleen ihan hämääntynyt, tilanne oli niin ihmeellinen.
Kunnes lähtöaika koitti- ja hän kysyi puh.nroani. Silloin sain kakistettua että voih, olen naimisissa..... voi minua. Hän oli hetken hiljaa, säilytti kohteliaisuuden ja toivotti hyvää matkaa.
Niin, näin voi käydä ihan tavallisellekin naiselle, tavallisena päivänä, Pariisissa, näköjään.
Heh, no näköjään Pariisissa voi käydä kaikenlaista, kuten itsellenikin.
Itse olin Pariisissa metroasemalla ja vastaani käveli mies kenen kanssa katseemme kohtasivat. Kävelimme toistemme ohi, mutta katsoimme kummatkin taakseemme ja hymyilimme toisillemme ja jatkoimme matkaamme. Mutta yhtäkkiä tämä mies kääntyikin takaisin ja juoksi luokseni ja alkoi selittämään, että hänen melkein tekisi mieli kosia minua, että hänen mielestään minussa on jotain maagista ettei meinaa saada katsettattaan irti minusta! Edelleen muistan miltä tämä mies näytti, vaikka tapahtumasta on jo yli kymmenen vuotta.
Eli ei turhaan Pariisia kehuta rakkauden kaupungiksi 😍
KYLLÄ! MISTÄ TIESIT? Kerran näin tuntemattoman ihmisen, joka jäi mieleeni.
Viime vuonna Lontoossa ollessani istuin paikallisjunassa (Windsor - London Waterloo Station) ja vastakkaisella penkillä oli komea nuori mies. Ihan tavallinen valkoihoinen britti, mutta minun silmissäni eksoottinen. Vaalea iho, ruskeat silmät ja mahtavat hiukset. Siis aivan järjetön kihara hiuspehko, jota minun teki mieli hipelöidä. Katselin miestä vaivihkaa koko matkan ajan.
Toinen tapaus Lontoosta, pari vuotta aikaisemmin. British Airwaysin työntekijä (miespuolinen cabin crew) oli komea. Hyvin treenattu kroppa ja seksikäs takapuoli. Tuli katseltua niitä pakaroita useamman kerran. Mitäs kävelee lentokoneen käytävällä edestakaisin. Herkkuperse.
Toivottavasti en ole kertonut tätä vielä tässä ketjussa.
Olin Arlandan lentokentällä kesällä, oli paljon aikaa jatkolentoa odotellessa. Kiinnitin huomiota maassa istuvaan mieheen jonka iho näytti tummanvihreältä/harmaalta. Kun menin myöhemmin lähemmäs, huomasin että mies oli tatuoitu aivan kokonaan, siis silmänluomia, sieraimen sisäpuolta , varpaita myöten. Näky oli todella vastenmielinen, vaikka yleensä tatuoinneista tykkäänkin. Tatuoinnit saivat hänen ihonsa tummanvihreältä. Suurin osa niistä oli kyllä mustia.
.
Mun nuorin poika on sellainen ilmestys että sen pikkuista naamaa ei voi olla tuijottamatta. Monet häneen kiinnittää huomiota. Hänellä on valtavan suuret siniset silmät, joita ympäröi tummat pitkät tuuheat ripset. Silmissä on aina iloinen, vilkas ja hieman ilkikurinen pilke. Silmät aivan loistavat! Tukka on vaalea, "harjasmainen" ja sojottaa joka suuntaan. Ei taivu vaikka kuinka kasvaisi. Hän on yhdistelmä vaahteramäen Eemeliä ja kaunista lapsienkeliä. Monet oudotkin kommentoi hänen silmiään ja ulkonäköään.
En oikein tiedä mistä on perinyt ulkonäkönsä, ei me vanhemmat näytetä siltä, eikä sisarukset.