Tuntematon henkilö jonka olette nähneet vain kerran ja joka on jäanyt mieleen
Minulla on useampia, mutta aloitetaan tällä:
Asuin Englannissa v.1982. Olin 20+. Näin uimahallin kahviossa tytön joka istui kavereittensa kanssa ja joka oli aivan samannäköinen kuin olin itse ollut 14 vuotisena ja jopa pukeutui myös samoin. Tuijotin etempää suu auki. Tyttö huomasi ja katsoi pari kertaa minua ja kaikki eleetkin oli kuin minulla 14 veenä. En ole ikinä unohtanut ja vieläkin joskus, kuten tänään, tulee mieleen
Kommentit (1130)
Vierailija kirjoitti:
Olin muutama vuosi sitten koirani kanssa päivälenkillä. Vastaan käveli mies enkä sen kummemmin katsonut tai kiinnittänyt huomiota häneen. Siinä kohdalla mies alkoi kehumaan että onpa komea koira tai jotain vastaavaa. Käännyin tietysti kiittääkseni ja kun katsoin miehen kasvoja niin tuntui melkein kuin joku olisi lyönyt lapiolla naamaan ja huutanut että "juokse!". En osaa selittää sen paremmin kuin että täysin arvaamatta tuli todella voimakas tunne että tämä mies on paha. Koirani ei reagoinut sen kummemmin, haisteli miestä ja heilutti häntää. Kyseinen mies oli selvin päin, siisti ja aivan normaalin oloinen. Ikinä ennen en ole saanut yhdestäkään henkilöstä samanlaista fiilistä.
LOL Tästä syystä aikoinaan Åke Lindman halusi lopetta näyttelemisen ja siirtyä ohjaajaksi - hän kun ulkonäkönsä takia sai aina pahiksen roolit ja leimautua niin, että naiset vaihtoivat kadunpuolta ja kiljahtivat spontaanisti Hui kauheaa! Ehkä sinäkin olit nähnyt tämän miehen jossakin elokuvassa tai tv-sarjassa, mutta et sen kummemmin tunnista häntä joksikin tietyksi näyttelijäksi?
Mummelit näköjään menee veteläksi komeista nuorista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran vuosia sitten hulluilla päivillä, herkkuosastolla, ja valikoin leipää, kun viiden metrin päähän jotain katseleman asteli viktoriaanisesti pukeutunut ikäistäni hieman vanhemman näköinen nuorukainen, jolla oli komealla tavalla androgyyniset kasvot sekä suora kullanvaalea poninhäntä, joka oli kai täysin "luomu" ja ylsi miestä vyötärölle. Olin jo laskenut katselemani ruoat käsistäni ja lähestymässä tätä nuorukaista jollain viattomalla keskustelunavauksella, kun nuorukaisen viereen jostain pelmahti siro nainen, jolla oli myös viktoriaanistyylinen lyhyt mekko. Otti nuorukaista kädestä, ja he hävisivät väentungokseen.
Toisaalta soimasin itseäni huonosta tuuristani, toisaalta olin onnellinen, etten ehtinyt nolata itseäni.
Kuvittelet, että olisit jotenkin kiinnostanut häntä, vai?
Mummoni oli kuollut. Pari vuotta siitä kävelin prismassa ja siellä tuli vastaan aivan mummoni näköinen "mummo" . En voinut olla tuijottamatta. Mummo hymyili kuitenkin vain varsin lempeästi takaisin. Olin tosi vielä pikku tyttö. On jäänyt mieleen.
Itkin junassa, elämässä oli aika vaikeaa aikaa ja ns. viimeinen niitti aka huono uutinen oli tullut juuri. Kun sitten jäin junasta, minut juoksi kiinni nuorempi poika joka kysyi onko kaikki ok. Minua hävetti ja vastasin vain jotain "joo". Poika sitten jatkoi, että ei tietenkään tarvitse hänelle mitään kertoa, mutta jos haluaisin jollekin puhua niin hän kyllä kuuntelisi. Kun en sitten puhunut niin hän vielä sanoi kaiken kääntyvän hyväksi ja pitää vain jaksaa vaikeuden aikojen yli jne. Jotenkin rauhotuin hänen sanojaan kuunnellessa kun poika oli niin viaton ja selkeästi uskoi sanomisiinsa. Hän vielä kysyi pitääkö minut saattaa jonnekin ja toivotti hyvää päivänjatkoa ja jaksamista elämään.
Ajattelen häntä aina silloin tällöin, tuskin tietää itsekään kuinka paljon ne muutamat lauseet auttoivat.
Lontoossa eräs uskomattoman komea suklaakaupan myyjä, tai pikemminkin kaunis. Itse en jää kellekään mieliin vaan minut sekoitetaan aina muihin ihmisiin..
Ne, joilla on sydän paikallaan.
Opiskeluaikoina teimme matkan Venäjälle Pietariin yhteen kurssiin liittyen. Piti haastatella siellä paikallisia ja itse en osannut sanaakaan venäjää. Olimme kurssikaverien kanssa puistossa ja yritimme löytää ihmisiä, joita haastatella. Itse huomasin erään nuoren, about omanikäiseni miehen lähestyvän ja kysyin englanniksi kauempaa, olisiko hänellä hetki aikaa. Kun mies tuli lähemmäs, meidän katseet kohtasivat, se oli tosi outo hetki, tuijotettiin vaan toisiamme pitkän aikaa ja molemmat mentiin jotenkin ihan hurmoksiin ja hymyiltiin vaan toisillemme ihan haluamattakin. Tuli vain sellainen tunne, että joku klikkasi. Hän yritti kysyä minulta jotain venäjäksi mutten ymmärtänyt mitään. Yritimme jonkin aikaa ymmärtää toisiamme, mutta sitten jatkoi matkaansa lopulta, kun hänkään ei osannut yhtään englantia. Se kohtaaminen jäi mieleen.
Kaunis tummahiuksinen mies latasi puhelintaan auton lämmitystolpasta - hymyili todella kauniisti, toivon että näkisin uudestaan.
Milanossa tuli kerran vastaan mies, joka vastasi täysin mielikuvaani maailman komeimmasta miehestä.
Hän oli paitsi upea myös mukava ihminen ystävällisestä ja hyväntuulisesta ilmeestä päätellen, kun hän keskusteli seuralaisensa kanssa.
Lappeenrannan diskossa yks kaunis fysiikan opiskelija. Antoi osoitteensa kun pyysin, kirjoitinkin muttei koskaan vastannut. Vuosi oli -81. Hyvässä virassa näyy nykyisin olevan, näin haastattelun lehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstä en tiedä, mutta ajoasu ja kypärä päässä lempäälässä muutama vuosi sitten ajoi hirveässä kaatosateessa ohi moottoripyörällä. Tokaisin kuskille että tossa käy vielä huonosti. Pari minuuttia myöhemmin ajotiella näkyi sen kypärä ja pian kumollaan oleva pyörä. Ja keskikaistalla se mies ja ihmisiä juoksemassa sen avuksi.
En voi ikinä unohtaa sitä tapahtumaa enkä miestä.
Kuvailemasi tapaus sopii ikävästi tähän mieheen.
https://www.hameensanomat.fi/uutiset/kotimaa/65648-al-ihmisten-puolue-n…
Venäläinen sotilas rajalla - iski silmää...