Postiluukusta oli yöllä tullut lappu, että meistä tehdään lasu koska pienet lapset ovat valvomatta parvekkeella
Että hyvää huomenta! Ja ne pienet lapset ovat 7v ja 5 v.... Leikkivät barbeilla ja petseillä aurinkovarjon alla.
Kommentit (152)
Ei kai ne parvekkeella leiki keskenään?!
Ihan oikeastikko mamien mielestä on ok jättää 5 ja vuotiaat parvekkeelle keskenään puuhailemaan? Olen ennenkin ihmetellyt näitä äitien turvallisuusnäkemyksiä, lähinnä liikenteessä joten ei tämäkään kauheana yllätyksenä tullut. Luultavasti yläpeukuttajat samaa porukkaa jotka työntelee vankkureitaan nollakulmista tielle ja tulevat sitten itse perästä täysin ilman näkyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Leikkivätkö valvomatta ja onko parvekkeella fleksiä? Mekastivatko suureen ääneen pitkään?
Meilläpäin fleksi on koirantalutushihna. Jos lapset on kytketty sellaiseen, niin lasu on ihan paikallaan.🐕
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeastikko mamien mielestä on ok jättää 5 ja vuotiaat parvekkeelle keskenään puuhailemaan? Olen ennenkin ihmetellyt näitä äitien turvallisuusnäkemyksiä, lähinnä liikenteessä joten ei tämäkään kauheana yllätyksenä tullut. Luultavasti yläpeukuttajat samaa porukkaa jotka työntelee vankkureitaan nollakulmista tielle ja tulevat sitten itse perästä täysin ilman näkyvyyttä.
5v- melkein eskarilainen. Voi jo leikkiä ulkona yksin ilman valvontaa, parvekkeellako pitäisi olla aikuinen koko ajan hönkimässä niskaan ? .D
/quote]
Poliiseilla ei ole mitään velvollisuutta tutkia ilmeisen perusteettomia rikosilmoituksia tai vinkkejä, jos ei sitten siinä mielessä, että ilmoituksen tekijää epäillään perusteettomasta ilmiannosta.[/quote]
Miten se poliisi sitten tietää että rikosilmoitus on perusteeton ellei ensin tutki onko se sitä. Arpomallako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua. Mun kissa on aina parvekkeella tarkkailemassa kaikkea mahdollista. Valvomatta. Onko mahdollista, että joku tekee kisun?
Upotan sen järveen, jos tulee mun aurinkotuoliin taas karvoja tuomaan.
Sinkkumies
Ihmiset, jotka vihaavat ja inhoavat kissoja, ovat lapsena saaneet raippaa paljaille pakaroilleen ja muuta henkistä ja fyysistä nöyryyttämistä. Ei tuota kaistapäisyyttä muuten selitetä.
Vierailija kirjoitti:
39 jatkaa: jos ja kun ilmoitus todetaan perättömäksi, voi ilmoituksen kohde, jos tietää tekijän, tehdä asiasta poliisille tutkimuspyynnön.
Mielestäni on erittäin hyvä että kaikki tutkitaan, mutta nämä perättömät itse sävelletyt kuormittavat turhaa lastensuojelua, ja hidastavat ja hankaloittavat todellisten tilanteitten tutkimista! Olisihan kauheaa jos asioitten annettaisiin mennä olankohautruksella. Koskaanhan ei tiedä mitä minkäkin kodin seinien sisäpuolella tapahtuu. Onhan näitä nähty, lapsia pahoinpidelty kaikessa rauhassa jopa kuoliaaksi. Hyväksikäyttötapauksissa valtava musta alue jne.
Jos itsellä on puhtaita jauhoja pussissa ja puhdas omatunto, mitään pelättäväähän ei pitäisi olla?
Juurikin näin. Toki mielipahalta ja ahdistukselta tokko välttyy mutta kannattaa säilyttää tolkun asiallinen asenne kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua. Mun kissa on aina parvekkeella tarkkailemassa kaikkea mahdollista. Valvomatta. Onko mahdollista, että joku tekee kisun?
Upotan sen järveen, jos tulee mun aurinkotuoliin taas karvoja tuomaan.
Sinkkumies
Ihmiset, jotka vihaavat ja inhoavat kissoja, ovat lapsena saaneet raippaa paljaille pakaroilleen ja muuta henkistä ja fyysistä nöyryyttämistä. Ei tuota kaistapäisyyttä muuten selitetä.
Inhoan kissoja, mut rakastan koiria ja heppoja.. hm...
Meillä on varmaan sama naapuri. Tuli postiluukusta nimetön kirje, että meistä on tehty lasu, koska pieni lapsi usein valvomattomana parvekkeella ja voi pudota. Pieni lapsi tässä tapauksessa 7-v tyttäreni, joka viihtyy kotona ollessa parvekkeella lukemassa kirjoja. Mulla on kyllä olohuoneesta, jossa teen etätöitä ettei lapsen tarvi olla päiviä yksin kesälomalla, näköyhteys tyttöön, mutta eipä tuon ikäisen vieressä tarvi muutenkaan seistä koko aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkivätkö valvomatta ja onko parvekkeella fleksiä? Mekastivatko suureen ääneen pitkään?
Meilläpäin fleksi on koirantalutushihna. Jos lapset on kytketty sellaiseen, niin lasu on ihan paikallaan.🐕
Ei mikään laki kiellä tarvittaessa kytkemästä lasta kiinni. Vaikka joku lasun tekijä siitä pöyristyisikin ja vaikka sossutantta lähtisi mukaan siihen samaan pöyristymiseen, niin ei heillä ole mitään mahdollisuutta estää sitä lapsen kiinnikytkemistä.
Vierailija kirjoitti:
/quote]
Poliiseilla ei ole mitään velvollisuutta tutkia ilmeisen perusteettomia rikosilmoituksia tai vinkkejä, jos ei sitten siinä mielessä, että ilmoituksen tekijää epäillään perusteettomasta ilmiannosta.
Miten se poliisi sitten tietää että rikosilmoitus on perusteeton ellei ensin tutki onko se sitä. Arpomallako?
Jos se ei ole ylipäätään uskottava tai jos se käsittelee asiaa, joka ei ole rikos.
No minusta kyllä ovat liian pieniä leikkimään yksin parvekkeella. Et sinä ehdi auttaa läppäriltäsi, kun jo kurkotteleva lapsi humpsahtaa alas. Ihan sama onko kielletty nousemasta tuoleille, ei lapset aina tottele.
Vierailija kirjoitti:
No minusta kyllä ovat liian pieniä leikkimään yksin parvekkeella. Et sinä ehdi auttaa läppäriltäsi, kun jo kurkotteleva lapsi humpsahtaa alas. Ihan sama onko kielletty nousemasta tuoleille, ei lapset aina tottele.
No minusta kyllä ovat liian pieniä kävelemään vapaasti kadulla. Et siinä ehdi reagoida, jos se 7v tai 5v yhtäkkiä päättääkin astua auton eteen. Ihan sama onko kielletty astumasta ajoradalle katsomatta ensin kunnolla tuleeko autoja, ei lapset aina tottele.
Itse teen lasun kaikista 7-vuotiaista joiden näen kävelevän kadulla ilman, että joko pitävät vanhemman kädestä kiinni tai ovat rattaissa tai valjaissa.
Meillä laitetaan pienet lapset valvomaan parvekkeelle.
Jäpälää !!!
Sinkkumies
Teistä sitä ilmoitusta ei tehdä. Lapsista voidaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on väärin, koska lasta paheksuttavalla tavalla kohdellut ei välttämättä ole lapsen vanhempi. Esim. jos isovanhempi on jättänyt lapsen valvomattomana parvekkeelle ja siitä seuraa huostaanotto niin sen suurin kärsijä on lapsen vanhempi (joka saattaa olla täysin syytön tapahtumaan) eikä suinkaan se isovanhempi.
Aika typerä saa 5v tai 7v olla, jos lähtee pomppaamaan alas parvekkeelta.
Varmaan sitten lastenkodissa sen ikäiset pidetään jossain vaahtomuovilla vuoratussa tynnyrissä missä ne eivät voi vahingoittaa itseään mitenkään olivat sitten miten vauvan tasolla tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on väärin, koska lasta paheksuttavalla tavalla kohdellut ei välttämättä ole lapsen vanhempi. Esim. jos isovanhempi on jättänyt lapsen valvomattomana parvekkeelle ja siitä seuraa huostaanotto niin sen suurin kärsijä on lapsen vanhempi (joka saattaa olla täysin syytön tapahtumaan) eikä suinkaan se isovanhempi.
Hä? Ei lapsen huostaanotto ole mikään rangaistus lapsen huonosta kohtelusta.
Jos isovanhempi kohtelsi lasta huonosti, niin eihän lasta huostaanotettaisi vaan kiellettäisiin luovuttamasta enää isovanhemmille. Jos vanhempi on kykenevä huolehtimaan lapsesta, niin eihän lasta silloin koskaan oteta huostaan.
Pihan perällä on iso laatikko johon tuollaiset laput voi uudelleensijoittaa ilman sen kummempaa miettimistä. Siinä laatikossa lukee Keräyspaperia tai jotain sen suuntaista.
On tapauksia, missä lasussa on väärin perustein syytetty jotakuta lastensa seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja tällä on saatu lasun kohteena olevan vanhemman elämä pilattua, vaikka lopulta pitkien tutkimusten jälkeen olisikin todettu, ettei todisteita seksuaalisesta hyväksikäytöstä ole löydettävissä.