Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä alhaiseen lapsilukuun palstalaisten keskuudessa - miksi juuri sinä olet jättänyt lapset hankkimatta tai hankkinut vain yhden lapsen?

Vierailija
27.07.2018 |

Yritä miettiä mahdollisimman rehellisesti mitkä asiat ovat oleellisella tavalla vaikuttaneet päätökseesi.

Kommentit (243)

Vierailija
1/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei kiinnosta pätkän vertaa, ei ole koskaan kiinnostanut. Olen 38v.

Vierailija
2/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua. Ei ole mitään sen erikoisempaa syytä. Avioliitto ja vakituinen hyväpalkkainen työ. Mies kävi juuri vasektoniassa. Emme halua lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongemat ja työttömyys ovat olleet jo niin suuri este etten ole viitsinyt miettiä niitä pidemmälle. Löytyisikö syitä muitakin pohjimmiltaan, en tiedä.

Vierailija
4/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla periytyviä sairauksia suvussa, samoin miehelläni. Ei siis kannata.

Vierailija
5/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin pari kertaa nuorena seurustelua kokeiltuani, että olen erakkoluonne joka olen onnellisin yksin. En ole siis pariutunut koskaan, saati lapsia hankkinut. n 43 v.

Vierailija
6/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska huomasin hyvin nopeasti sen ekankin virheeksi.En ole  äitityyppiä.

Vierailija
7/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väärässä ketjussa. Mutta voin sanoa, että yksin en olisi tehnyt yhtäkään. Ja vähemmän osallistuvan miehen kanssa olisi jääty selvästi alle kansallisen keskiarvon.

T. Kolmen äiti.

Vierailija
8/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin äidillinen ihminen, yks lapsi on ollut hieno juttu ja laajentanut maailmankuvaa paljon, mutta mitään intressiä lähteä toistamaan prosessia ei ole.

Vierailija
9/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo lapsena, etten halua itse lapsia, koska liikakansoitus on maapallon suurin ympäristöuhka.

Vierailija
10/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan, halveksin ja inhoan lapsia.

Vierailija
11/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, enkä voi sietää pienten lasten äitejä. En vaikka se olisi oma vaimoni.

Vierailija
12/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on ja totesin etten ole perinteistä äitityyppiä.

Vierailija
13/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan osannut kuvitella itseäni äidiksi. Perheen perustaminen tuntuu ajatuksena yhtä oudolta kuin vaikkapa maanviljelyn aloittaminen, hevosen hankkiminen tai fundamentalistivegaaniksi ryhtyminen. Ei siinä mitään jos joku on onnellinen sellaista elämää eläessään, mutta ei vaan taida olla niin sanotusti "mun juttu".

Vierailija
14/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yhden lapsen kun olin 21v, vakkarityössä, parisuhteessa ja kaikki oli hyvin. Sitten mies petti useita kertoja ja jätin hänet, hän päätti sitten jättää lapsen mulle yksin hoidettavaksi kostona jätetyksi tulemisesta.

Lapsi on kohta täysi-ikäinen ja päätin jo silloin kun erosimme, että viimeiseksi jää.

En ole katunut.

Vierailija
15/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma haluanko lapsia, ehkä sitten, jos löytyisi kunnollinen, fiksu ja vastuuntuntoinen mies. Mutta ei ole löytynyt. N30

Vierailija
16/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tapaamani kiinnostavat naiset ovat keksineet jonkin tekosyyn sanoa ei. Nyt en enää häpeän pelossa lähesty, vaan odotan että minua lähestytään. Eikä lähestytä.

Vierailija
17/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain halua. Samoin kun en halua ostaa avoautoa, alkaa harrastaa kamppailulajeja, ottaa kissaa, muuttaa kerrostaloon... Yms ihan "normaaleja" asioita, joihin varmasti kyllä tottuisin jos kokeilisin. En vain halua.

Vierailija
18/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen voi nykyään ulkoistaa ja saada siitä hyvästä itselleen rahaa. Säästän eläkettä varten, niin ettei oikein jää ylimääräiseen rahaa. En ymmärrä lasta haluavia sen perusteella mitä saan nähdä ja kuulla ympärillä olevilta vanhemmilta. Kiitoksena saatat saada kioskeja ryöstelevän nulikan jolle ei rehellinen työ maistu.

Vierailija
19/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta on liikaa stressiä, huolta ja vastuuta. Kodista katoaa kaikki rauha. Ja ainakin pk-seudulla on liian kallista elää useamman lapsen kanssa (asuminen), ellei sitten tienaa useita tuhansia kuussa. En luota, että yhteiskunnalta saa tukea tarvittaessa (kroonisesti sairas lapsi, erityislapsi, käytösongelmat ).

Vierailija
20/243 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka oli salaa lopettanut pillerit vaikka aina väitti ettei halua lasta.

No tuo on nyt ja viimeiseksi jäi.