Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kokonimiä teillä on? Ja millaisia nimiä olette antaneet lapsillenne/haluaisitte tulevaisuudessa antaa?

Vierailija
25.07.2018 |

Nimen keksiminen lapselle alkaa olla ajankohtaista, ja ideoita kaivattaisiin! Tykkään ajatuksesta antaa suvussa kulkevia nimiä, mutta ne ovat valitettavasti aika vanhahtavia (Sinikka, Ritva, Hellevi ym), eli ehkä joku muunnelma näistä olisi kiva?
Kertokaa esimerkkejä miten itse olette päättäneet nimen ja huomioineet sukua/lähipiiriä nimessä :) Kiitos!

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka nimi isoäitini nimi ja miehen isoäidin äidin nimi. Toka nimi minun, isoäitini ja miehen isoäidin toka nimi. Tytär on siis isomummonsa kaima, sukunimi vaan eri. Kumpikin pidimme nimestä, ei ole yleinen ja sillä on kaunis merkitys.

Vierailija
22/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma toinen nimeni on Marianna ja jos saisin tyttölapsen niin hänelle haluaisin toisiksi nimiksi Helmi Maaria (ei mitään sukuun liittyvää). Pojalle tulisi toisiksi nimiksi suvussa kulkenut nimi ja pappansa nimi Toivo Tapani. Etunimet tietysti sitten syvällisemmin täytyy pohtia, kun on ajankohtaisempaa ja mielihän voi muuttua :D Ei myöskään suvusta saa nimiä irti tytölle kun tarjolla olisi Irmaa, Kaijaa, Elviä, Tellervoa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zirigli Prisilla Ramona Bruuke. Suvussa on kulkeneet nimet.

Vierailija
24/133 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin tytön hän olisi Matilda, Amanda tai Fiona. Poika olisi Anton, Eemeli, Matias, Lukas tai Viljami.

Vierailija
25/133 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin tytölle nimeksi Mariel. Jotenkin vaan tykkään siitä nimestä.. sopivan "kova" ei ole liian pehmeä ja lälly.

Vierailija
26/133 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellevi on muunnelma nimestä Hellä tai Hellin, jotka ovat Helena nimen muunnoksia.

Helle kuuluu myös samaan joukkoon. Sopisi nimeksi tänä kesänä.

Helena on tavattoman kaunis nimi.

Sinna nimeä annetaan nykyisin. Sen alkuperästä ei olla varmoja. Se voi tulla Sinistä ja Sinikasta tai Sinasta. Sinja on myös Sinan muunnos.

Sinja Helena

Sinja Helen

Helle Lydia

Vierailija
27/133 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut, että lasten nimiksi olisi pitänyt antaa ajattomampi nimi. Siksi nimi jostakin kauempaa suvusta olisi toiminut vielä kymmenien vuosienkin jälkeen.

Nimen annossa mietittiin sitä, että nimi toimisi aikuisena ja sopisi sukunimen kanssa.

Myös jokin yhdistävä nimi vanhempiin.

Vierailija
28/133 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uusi ja vanha sopii hyvin yhteen. Vaikka kolmanneksi nimeksi se suvussa kulkeva.

Nea-Maria Tuulikki

29/133 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimen keksiminen lapselle alkaa olla ajankohtaista, ja ideoita kaivattaisiin! Tykkään ajatuksesta antaa suvussa kulkevia nimiä, mutta ne ovat valitettavasti aika vanhahtavia (Sinikka, Ritva, Hellevi ym), eli ehkä joku muunnelma näistä olisi kiva?

Kertokaa esimerkkejä miten itse olette päättäneet nimen ja huomioineet sukua/lähipiiriä nimessä :) Kiitos!

Aika moni seuraa ainakin osittain suvun nimiä, mutta kuten sanoitkin ne saattaa olla välillä aika vanhoja. Mun mielestä niillä ei pitäisi olla väliä että onko suvun nimeä, ja se on vähän vanha idea. Eikös paras nimi ole semmoinen mikä kuulostaa hyvältä ja sopii lapselle. Me päätettiin lapsen nimi vasta syntymän jälkeen, koska silloin nähtiin myös että sopiiko nimi namaan :)

Vierailija
30/133 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kivoja ajattomia nimiä:

Linnea

Maria

Sofia

Emma

Erika

Amanda

Matilda

Josefina

Adalmina

Isabella

Elisabet

Aleksandra

Amalia

Emilia

Vierailija
31/133 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kivoja ajattomia nimiä:

Linnea

Maria

Sofia

Emma

Erika

Amanda

Matilda

Josefina

Adalmina

Isabella

Elisabet

Aleksandra

Amalia

Emilia

Nuo on kaikki niin loppuunkulutettuja jo, ja kun osa noista on sellaisia prinsessanimiä niin miettikää jos se tyttölapsi onkin ruma ja raskasluinen eikä mikään siro pitkäkaulainen söpöliini :D

Vierailija
32/133 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva sinikka? Sinikka hellevi?

Vierailija
33/133 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin lapsia, antaisin heille nimet Jesper ja Fiona ❤

😅😅😅

.

Vierailija
34/133 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin lapsia, antaisin heille nimet Jesper ja Fiona ❤

Heippa Eulalia-täti! Terveisiä Kasperilta!🤹‍♀️

Vierailija
35/133 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään erään sanomalehden liitteessä oli juttu, jossa oli pikkutyttö nimeltä Pennilotta. Pennilotta on aika erikoinen nimi, ei tule ihan joka päivä vastaan. Toisaalta ihan kiva nimi.

Vierailija
36/133 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irma-Petteri, Persi-Kyllikki, Jorma-Elina, Jorma-Amanda tai Birjo-Betteri olisi erikoisia ja sukupuolineutraaleja nimiä. Kuitenkaan olematta mitenkään mauttomia. Samalla kunnioitettaisi suomalaisia perinteitä.

LOL (^o^)

Vierailija
37/133 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun etunimi on Anu. Toinen nimi on äitini kolmas nimi, joka mulle alun perin hätäkasteessa annettiin. Kun selvisinkin vanhemmat vaihtoi vielä mun nimen.

Vierailija
38/133 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin kaksi tyttöä, niin toisen nimi olisi Helena ja toisen Anniina. Vanhoja kauniita nimiä

Vierailija
39/133 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykästynyt vanhahtaviin nimiin kuten Alva ja Helvi.

Myös pojalle Alvar olisi mainio.

Vierailija
40/133 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tim-Antti Onni Armas Aaltonen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä