Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
- Kreeta ja Kypros
- Rihanna ja Beyonce
- Michael Monroe, Marilyn Monroe ja Marilyn Manson
- Ikea ja Ideapark
- Ateneum ja Atomium
Latvialle ja Liettualle hyvä muistisääntö on että Latvia on ylempänä eli latvassa ja Liettua alla eli ihan littana
Numerot 5 ja 7. Jostain syystä nuo menee melkein aina väärinpäin, pitää aina skarpata että menisi oikein ja silti menee väärin. Terveisin luokanopettaja jolle oppilaat ovat saaneet tästä useamman kerran huomauttaa
Sasha Baron Cohenia varmaan haet? Eli Ali Geetä, Boratia ym näytellyt.
Mulla menee sekasin kriketti ja kroketti. Tarkoitan sitä peliä, jossa pallo lyödään kaarevan portin lävitse. Sitten luulen toisen noista tarkoittavan hevospooloa toiselta nimeltään.
Englanninkielisissä sanoissa c ja g, v ja w sekä b ja p. En kuule noiden välillä mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Oranssi ja turkoosi. Väreinä toki selviä minulle, mutta saatan sanoa turkoosia oranssiksi. Pitää aina miettiä. Näin on ollut teini-iästä lähtien tai silloin sen huomasin. Olen graafinen suunnittelija. :D
Tästä tuli mieleen, että kun pelasin netissä värisudokua ja pelatessani välillä sanoin sen eri värejä mielessäni, niin jostain syystä sanoin mielessäni magentaa usein turkoosiksi. Ajattelin ihan oikeaa väriä mutta käytin väärää sanaa, en tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oranssi ja turkoosi. Väreinä toki selviä minulle, mutta saatan sanoa turkoosia oranssiksi. Pitää aina miettiä. Näin on ollut teini-iästä lähtien tai silloin sen huomasin. Olen graafinen suunnittelija. :D
Tästä tuli mieleen, että kun pelasin netissä värisudokua ja pelatessani välillä sanoin sen eri värejä mielessäni, niin jostain syystä sanoin mielessäni magentaa usein turkoosiksi. Ajattelin ihan oikeaa väriä mutta käytin väärää sanaa, en tiedä miksi.
...Toki tiesin oikeankin värin, mutta kun pitää ajatella nopeasti, niin jostain syystä tietyistä asioista sanaa hakiessa mieleen tulee ekana jokin ihan väärä sana ja usein vieläpä joka kerta sama. Mistähän johtuu?
Asun Alankomaissa ja mulla menee edelleen "voorhoofd" (otsa) ja "voorhuid" (esinahka) sanoina sekaisin.
Eipä siinä muuta, mutta poskiontelontulehdus on hollanniksi "voorhoofdsholteonsteking" (kirj. otsaonkalontulendus).
Kerroin sitten pomolle ilmoittautuessani sairaaksi, että mulla on esinahan tulehdus.
(Olen nainen.)
Ei varsinaisesti mene sekaisin, mutta kun jossain esiintyy sana kuopus, niin minun täytyy ensin ajatella sanaa esikoinen. Vasta sitten voin varmasti sanoa, että kuopus tarkoittaa viimeisintä lasta. Esikoinen on minulle aivan selvä jo yksistään.
Lapsellani vegaani ja kannibaali.
Minulla klassiset netto ja brutto. Myös JVG, Mikael Gabriel ja mitänäitänyton menee hyvin ristiin
Kielten tunneilla ei pitäisi opettaa vastakohtia yhtä aikaa, koska ne jäävät sitten samaan lokeroon. Thin-thick jne.
Se, menevätkö kirjojen ja lehtien sivut ahkeran käytön ja selailun vuoksi hiiren- vai koirankorville...
Neuvoisin, että käyt orgaanisen kemian kurssin vaikka opetus.fi sivulla. Sieltä ne selviää.
Lassila&Tikanojan liköörit ja Lignell&Piispasen jäteautot...eiku..