* * ELOTÄHKÄT to-su * *
Minä näköjään täällä taas aamuvirkkuna aloittelen pinoa :) Niin huonosti nukuttu yö takana, ettei varmaan tähän mennessä olekaan. Nyt täytyy alkaa valmistautua labrareissulle - olen unohtanut käydä viimeisessä vasta-ainekontrollissa, mulla kun on tuo rh- veri. Muistin yhtäkkiä yöllä valvoessani, että sain neuvolasta lähetteen varmaan kolme viikkoa sitten... Hyvin toimii tämä pää.
anna ja rv 37+1
Kommentit (94)
No niin nyt on hieman parempi olo , kuin eilen, kurkku on vielä kipeä ja tuskanhiki päällä , mutta jaksan olla jo ylhäällä.Yönkin nukuin ihan hyvin, 3herätyksellä.
Omaan napaan ei mitään uutta, sielä vain oleillaan...:)
Tuohon seksikyselyy, meillä loppuu seksi kun testi näyttää 2 viivaa..:(kolmatta kun odotan nin tiedän, että ei mistään vakavammasta kyse, mies ei vain halua raskaanaolevaa, kyllä se viikko sit oli sen verran kännissä että yritti kovasti, mutta ite en sit lämmeny, kun ei kelpaa muutenkaan.itellä halut ois pilvissä, mutta oman kehoni hyväksyminen ei ole niin hvyä, että uskon että halut loppus heti homman alettua..
Kaipaan välillä tosi paljon läheisyyttä, kun ei oikein ole minkäänlaista, jotenkin mieheni on niin pihalla tälläsista jutuista..:)
Mutta niin kun aikasemmissa raskauksissa, asiat kyllä palaa sit ajallaan raiteilleen ja seksi on vain parantunut, joten en tiiä miten nyt käy...:)
Mutta kyllä kaipaan normaalia tilaa ja seksiä ihan hirveesti...mutta kun tiedän että mulla on tuo jälkivuoto+menkat kestänyt n.12 viikkkoa, joten vitsillä olenkin miehelle sanonut, että katellaan sit jouluaattona..:)
miijo 36+5
Huh huh - on lämmin. Olin vasta tuossa ulkona maalaamassa ja piti tulla kahaveenkeittoon sisälle ja tietenkin pikaisesti kurkkaan tänne.
Mukavaa, että monella ollut hyvä viime yö! :) Alkaa oleen suhteellisen harvinaista herkkua näillä viimeisillä viikoilla. Täällä kans yö meni hyvin, mutta aamusta lähtien on taas niin makiasti vihlonut alakertaa että! Mulla jo äitini "kauhistelee", että aivan varmasti tulee kohta lähtö, mutta sanoin hälle, että piän vielä sen pari viikkoa jalat ristissä ;)
Ja tästä onkin hyvä aasinsilta seksiG:hen. Meillä ei miehen kans tällä hetkellä oikein aikataulut kohtaa. Edelliskerralla mulla haluja kyllä oli, mutta ei kertakaikkiaan jaksanut ja vähän samaa on nytkin ilmassa. Mies osaa ottaa asian todella hyvin ja jaksaa oottaa aikoja parempia ;)
Nyt lähen jatkamaan hommia, mutta ihan iisisti vain.
AJ ja kans tasan 35 :D
Siis ihana yö takana.sain nukuttua 10h.Muutaman kerran vessassa vaa käväsin.Ja yhden pillimehun join.(norm niitä menee pari kolme yössä.)Eilen illalla puski ja tuikki niin alapäähän että.Sitä kesti ainakin pari tuntia.Sit loppu ku seinään.Supistuksia vain muutama.
Seksiasioista sen verran et itellä on kyllä ollut halut katossa varsinkin tos 30 vko paikkeilla.Hiljasta on miehen puolelta ollut.Kerran pari kk:ssa minun aloitteesta.Se alko ilm pelkää ku silloin alussa oli niitä verenvuotoja yms.Eiköhän sitä nyt voi jo alkaa treenaa et sais tuon vauvelin syntymään täs heinäkuun lopulla:))
Mut sellasta..nyt lähen pihalle ja sit kauppaan.Lämmintä muuten tääl oulus 23.2 T:roosa 35+2
Täälläkin hyvin nukuttu yö takana. Olo on kuitenkin tokkurainen mutta niinhän se vaan tällä hetkellä on.
Minä nyt kokeilin kerätä ulkoa vadelmanlehtiä ja keittelin niistä eilen illalla teetä. Ajattelin että kai ne samaa tavaraa ovat, en nyt viitsi luontaistuotekauppaan asti lähteä. Ihan hyvää siitä tuli kun lisäsi hunajaa joukkoon mutta ei siitä kyllä supistuksia tullut vaikka join kolme kupillista ja tänään vielä kaksi lisää. Nyt en kyllä ole synnyttämään lähdössäkään koska lapsenvahdit ovat reissussa, tulevat vasta to-illalla takaisin Turkuun. Eli sitä ennen ei supistuksia kaipaillakaan, en halua ilman miestä synnyttämään lähteä.
Seksijutuista on ollut puhetta. Eipä täällä sellaisia harrastella... Ilta olisi ainutta aikaa jolloin olisi mahdollisuus ja silloin minä olen niin poikki ettei mies ole edes ehdottanut piiiitkään aikaan. Ollaan kyllä puhuttu asiasta ja hän suhtautuu hienosti. Vau-kirjassa oli myös miehelle jotain siitä asiasta ja hän ylpeilee "lukeneensa asiasta". Viime raskaudessa yritettiin käynnistää synnytystä sillä tavalla mutta ei ollut mitään vaikutusta joten mieskin toivoo ettei lähdettäisi siihen tällä kertaa, hän ei siitä kuulemma tykännyt sillä tavalla. Itse asiassa hän silloin kuuli kun äitini ehdotti minulle tätä "käynnistystapaa" ja mies jaksaa nyt nauraa miten sitä piti tehdä vauva välissä ja vielä anopin käskystä. :D
Mitäs muuta, esikoinen lähti isovanhempien kanssa mökille muutamaksi päiväksi mutta on täällä tämä 2-vuotias uhmaikäinen kotona, hänen kanssaan pitäisi jotain keksiä. Minäkin olen vaan jo niin sisäänpäinkääntynyt ettei tee oikein mieli tavata ketään. Onneksi kaksivuotiaalle riittää leikkipuistoon tms. meno.
Smaragdi ja rv 38+1
Mulla on ihan raivostuttavan hyvä olo - muutamana iltana jytisyttäneet supparit on tyystin kadonneet ja nyt jaksaisin taas vaikka mitä. Eilen kitkin kasvimaata, kävin vaunulenkillä kuopuksen kanssa ja potkin jalkkista esikoisen kanssa. Eikä mitään. Olen niin asennoitunut siihen, että tämä syntyy hyvissä ajoin ennen laskettua päivää, etten millään jaksaisi enää yhtään odottaa. Toisaalta meille voisi olla ihan mahdollinen tuo 0808, la kun on 6.8. Lapselle suunniteltu kummitätikin on syntynyt 8.8., joten olis kyllä aika hauska sattuma.
G: Meillä kanssa hiljainen makkari ja niin on ollut ainakin viime raskauden aikana. Halut ei niinkään ole kummaltakaan pois (mies on vaan innoissaan, kun meikäläisen olemus muuttuu hiukan uhkeammaksi), vaan kerta kaikkiaan ollaan niin väsyneitä, että yhteinen puuhasteluaika on tosi kortilla. Näin loppuajasta, mulla kyllä alkaa hiukan sattua tuo sekstailu ja sama jatkuu koko imetysajan. Vaan aina on toivuttu ja mieskin tämän ymmärtänyt.
Tuntuu jotenkin ylivoimaiselta keksiä tekemistä näihin päiviin - tuolle meidän 2,5-vuotiaalle paukkasi ihan järisyttävä uhma ja ellei koko ajan ole keksimässä jotain järkevää puuhaa, se keksii kyllä ihan itse ja varmasti kaiken kielletyn. Ja on myös aika hyvin hoksannut sen, ettei äiti pysy perässä entiseen malliin :)
Pitäisköhän munkin käydä poimimassa vadelmanlehtiä - niitä saisi ihan omasta pihastakin vaikka kuinkas paljon.
anna ja rv 37+4
Mä myös vastailen galluppiin
eli meillä on myös hiljentynyt makuuhuoneessa touhut.. Viikottaista se ehkä on nippa nappa jollain saralla mutta itse aktia ei olla piiitkään aikaan harrastettu, jotain muuta kyllä :) Hierontaa ja sen sellaista.. Jotenkin minua ei vain innosta kun tunnen itseni niin isoksi ja kömpelöksi ja joka asennossa on jotain hankalaa ja mahaan painaa tai lonkkiin sattuu..
Syntymäpäivästä, mä luulen että meillä vois olla lähempänä 20.8 kun 8.8. kun LA on 11.8 ja viimeks syntyi rv 41+6. Molemmat olis ihan kivoja synttäripäiviä.. 20.08.2008 olis myös helppo muistaa.
Mies kasas tänään vihdosta viimein pinnasängyn makkariin!! Nyt saa alkaa järkkäilemään vauvan vaatteita ja juttuja paikoilleen. Jo oli aikakin! Tosi ahdasta sinne tuli mutta koitetaan mahtua, jospa sitten vuoden päästä jo muuttaa omaan huoneeseen.
Ah nyt sohvalle kahvia nautiskelemaan kun tyttö nukahti päiväunille!!
Palaan paremmin myöh.
H
rv 36+6
Mä sain sellasen siivous kohtauksen TAAS:D
Siivosin muksujen huonenn lattiasta kattoon ja vaihoin siin samalla järjestyksen,ja olkkarin maton pesin !!mulla on ollu kovin vahva tunne että vauvamme syntyy kohta en tiedä miksi:)
Onko muille tullut näitä "lapsellisia" kohtauksia..mulla on ollu kamalan kiukkunen ja itkuinen olo :Stuntuu että oon huono kaikessa,ja et näytän rupisammakolta ukon silmissää:Dihan mahotonta tää mun oire kun normaalisti olen hyvin itsevarma ihminen,nyt oon hukassa masun ja muotojen kanssa:D
Tänään vauva onkin sitte jumppaillu oikein tunteella kun valittelin aikasemmin hänen hiljaisuuttaan..mutta mä en saa vauvaa liikkuu enää edes kahvilla ja limulla...ennen kun hörppäsin kahvia niin alko jumalaton vilske:D
Ihanaa kun toi minun uhmaikäseni tänään imuroi polleana oman huoneensa ja autteli muutenkin:)Välillä tuntuu että aika menee liiankin nopeaan kun toi esikoinen on noin iso jo<3
Jaahas takasin taustalle,nälkä kurnii masussa:D
Kyllä meni taas viikolla hermo tähän sivustoon, kirjoittelin keskiviikkona kuulumisia ja sivusto jökkäsi taas niin että eihän sitä mitään ruudulle ilmestynyt! Joten koko alkuviikko meni taustailuksi kun en ehtinyt sitten enää uudelleen koneelle lähteä.
Oltiin Nti Wiis Ween kanssa pari päivää siskon perheen mökillä, ensin perjantai-iltana oli tarkoitus pitää vauvakutsut siskolleni (hällä LA syyskuussa), mutta kaverit yllättikin ja olikin sitten järjestäneet partyt meille molemmille. Oli kyllä ihanaa nähdä joitakin kavereita toooosi pitkästä aikaa ja kun sai rauhassa akkaporukalla porista niin oli kiva vaihtaa kuulumisia ihan rauhassa! Jäätiin sitten typyn kanssa sinne mökille myös yöksi, kun seuraavana päivänä juhlittiin siskon miehen kolmekymppisiä. Eilen oltiin kotona vasta puolenyön jälkeen ja tämä aamu onkin mennyt siivoillessa, kumma miten paljon mies voi saada yksin ollessaan tiskiä ja pyykkiä aikaiseksi...
*Viltsu-inkeri* ihana poika teillä, onhan hän pieni, mutta niin syötävän suloinen, nyt sitä oikein odottaa, että milloinkahan se oma ja tulisi se pvä jo...
*Galluppeihin* Vauva tulee nukkumaan pinnasängyssä! Tämä on vakaa ja täysin rikottavissa oleva päätös, ainakin jos vanhoihin merkkeihin on uskomista. Nti Wiis ween kanssa kun kävi niin, että siirttyi meidän vuoteeseen parin kuukauden iässä ja tiedättekö mikä työ on sieltä häätämisessä!
Tytön kavereille on yleensä aina tarjolla jotain, koska asutaan täällä keskellä-ei-mitään ja tulevatkin yleensä kylään vanhempiensa kanssa ja ainahan ne kahvit tulee sitten aikuisillekin keitettyä.
Seksi puolella on ollut hiljaista, onneksi mies ymmärtää ja on varmaan osittain itsekin sitä mieltä että ei näin loppuajasta varsinkaan ole mitään hirveän innostavaa touhua.
*ON* Koputtaa puuta, mutta onneksi vielä on selvinnyt ilman peräpukamia, ovat kyllä maailman inhottavin olotila. Sen sijaan iski aika ärhäkän hiivatulehduksen, joka meni onneksi kertakuurilla ohi, joten ei vaivannut kuin pari päivää. muuten olo on ollut jotenkin hirveän tasainen, olisiko kyseessä joku loppuajan paniikin hellittäminen :p
Nyt täytyy mennä syömään jotain, ettei iske huono olo ja sen jälkeen koirankynsien leikkuuseen, toivottavasti ei aiheuta suurempaa taistoa...
E-A rv 36+5
...mutta itellä kuuma, ko mahoton. Huh huh! Kerrankin saa olla ulkona oikein olan takaa, nii on välistä pakko tulla sisälle jäähylle (kiitos ilmastoinnin) :)
Noista syntymäpäivistä - meille kans sopisi vallan hyvin 020808 tai 20082008 ;) LA on 24.8. Neiti nuorimmainen on syntynyt 02072007, niin ois kiva, jos tulis yhtä helposti muistettava syntymäpäivä Ellillekkin :)
No pitkäänpä sain olla koneelle, neiti heräs tirsoilta, joten menen...
Tuntuu siltä et lähtö ois lähellä. Koko ajan oottaa, et vedet menee tai supistukset alkaa. En sitte tiedä mistä johtuu. Siitäkö et oisin jo valmis luopumaan tästä mahasta vai onko ihan oikeeta enteilyä. No, ajallaanhan senkin näkee. Eppäilen vaan et taitaa mennä toiveajattelun puolelle. Ja tätä on nyt jatkunu siitä asti kun eilen menin nukkumaan...
Yks kipeä supistus tossa jo tulikin mutta jäi myöskin ainoaksi. Ehkä sitä lähtöä toivois tälle päivälle kun isäntäkin ois kotona...
Mutta nyt ruuan laittoon...
Hirveää tää räkä tauti, miten ihmeessä voi näin nopeaa edetä tää olo vaan pahenee iltaa kohden, nyt totisesti toivon etten ala synnyttään, koska olo on niin hirveä etten voisi..
Pizzaa pitäis alkaa leipomaan mutta taidan sen homman jättää miehelle suosiolla =)
Meillä on kans viikon välein jopa uudelleen synnyttäjille neuvola käynnit näin loppuajasta, mulla on vasta torstaina neuvola seuraavan kerran.
Pakko lähteä sohvalla makoileen jos olo ees vähän helpottuisi..
sanna ja nassikka 38+1
Jopas on taas luettavaa tullu viikonlopun aikana. =)
Viikonloppu on menny taas hirveellä vauhdilla. Kotona ei paljon ole ehditty olla...
*viltsu-inkeri* Ihana pieni poika!
Tänään oon ollu kyl ku persiiseen ammuttu karhu suurimman osan ajasta. Sama ku SF:llä, tekis mieli vaan itkeä ja olla omissa oloissaan...vaikka ei ole mitään erityistä syytä. Tuntuu että tunteet on tosi pinnassa taas...ja vikatikkihän oli kun ei meinannu aamulla löytyä miehen veljen 30-vuotis juhliin päälle pantavaa. Kaikki paidat liian pieniä ja tiukkoja. Alkaa olee jo tosi kyllästyny olo tähän isoon mahaan...
G: Täällä ei kans makuuhuoneessa olla puuhasteltu ku muutaman kerran koko raskauden aikana...halut loppu ku seinään. Mut ihana lukea etten todellakaan ole ainut=)
Syntymäpäivistä meille sopis hyvin tuo 080808 kun la on 9. päivä...mut mulla on jotenkin sellanen olo takaraivossa että tulee aikasemmin. Mut toisaalta kiva nähdä syntyykö jollekin elotähkistä tuolloin 8. päivä vai käykö niin säkä ettei kenenkään vauveli tahdo tuona päivänä maailmaan...
Nyt alko taas muisti pätkiä. Oon muuten huomannu että musta on tän loppuraskauden aikana tullu ihan höperö..puhun välillä ihan mitä sattuu. Niin ja pikaista paranemista flunssan kourissa oleville!
S 37+1
ihana kun sitä voi tulla näinkin lyhyellä ajalla kurkkaamaan palstaa ja joku muukin on jo ehtinyt käydä...
mun piti tuosta makkarin puolesta sanoa vielä että aikaisemmilla kerroilla on kyllä aktiivisuus noussut aina loppua kohden, juuri siinä toivossa että vähän avittaisi synnytyksen käynnistymistä...
Mä olen miettinyt kanssa tuota puhin mainitsemaa syntymäpäivää, olisi ihan hauska päivämäärä....meillä on la 12.08 joten sinäänsä tuo 080808 olisi ihan mahdollinen, mutta tuskin mun tuurilla tärppää....
Mammeli