Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * ELOTÄHKÄT to-su * *

17.07.2008 |

Minä näköjään täällä taas aamuvirkkuna aloittelen pinoa :) Niin huonosti nukuttu yö takana, ettei varmaan tähän mennessä olekaan. Nyt täytyy alkaa valmistautua labrareissulle - olen unohtanut käydä viimeisessä vasta-ainekontrollissa, mulla kun on tuo rh- veri. Muistin yhtäkkiä yöllä valvoessani, että sain neuvolasta lähetteen varmaan kolme viikkoa sitten... Hyvin toimii tämä pää.

anna ja rv 37+1

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja esikko lähtivät Puuhamaahan ja minä odottelen, että neiti heräilee päikkäreiltä, niin me lähdetään rantaan uimaan.. Itsekin tossa tirsahdin, niin jaksaa sitten touhuta.

Meillä oli A-J kanssa maalailua aamupäivällä, tosin ihan vaan lasten kanssa maalailtiin kiviä. HAuskaa ja sottuista oli, mutta terassiamme ei onneks tartte säästellä, kun uutta aletaan ens viikolla kyhätä.

Huomenna menen ystäväni vauvakutsuille. Mukavaa! Meillä on ihana selviytymispakkaus hänelle koottuna ja lisäksi muutama kaveri hoitaa ruokapuolen, ettei itse mamman tartte tehdä mitään. Mä oon aina tykänny näistä ystävien tapaamisista ennen vauvan syntymää.. Idea on ehkä jenkkityyliä, mut kyllä toteutus voi olla sitten ihan "made in Finland"...

Joo, mullakin on ollut noi peräpukamat vaivana. Mä oon kärsiny vaivasta vuodesta -96, ja etenkin odotusaikana pukamat pukkaa aina isoiks ja kivuliaammiks. Ärsyttävintä on jotenkin tuo verentulo (säikäyttää aina) ja sitten epähygieenisyys.. Mutta kestettävä on..

Hirivittävää vauhtia tämä kesä rynnistää eteenpäin. Ja viisi viikkoa laskettuun aikaan. Se on oikeastaan tosi vähän.. Kunhan sais suhkoht terveenä olla tän loppuajan.. Miijo, flunssa ei varmasti tunnu näillä viikoilla mukavalta! Paranemisia!

Nyt lähden jaarittelemasta.. Juokaa reilusti ja nauttikaa auringosta oman voinnin mukaan.

Lyle 34+6

Vierailija
62/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen olin reissussa ja nyt sitten ihan kuollut. :( No, onneksi on viikonloppu joten mies saa enemmän poikia hoitaa. Nyt sai inspiraation ja meni varastoa siivoamaan -sen kun siivoaa, hyvä jos jollain pesänrakennusvietti täällä. :D Tosin olen minäkin nyt aikaan saanut kun tuntuu siltä että täytyyhän ne vauvajutut ennen vauvan syntymää kuitenkin valmiiksi saada. Tänään käytiin hakemassa tuplarattaat kaupasta ja nyt tosiaan mies siivoaa niille tilaa varastosta. :) Vauvanvaatteita olen myös pessyt, mutta siinä se sitten onkin. Sänky on vielä kasaamatta. Meillä tulee vauvalle ihan pinnasänky alusta asti, tosin nukkuu kyllä varmaan minun vieressäkin. Mies saa lähteä evakkoon jos vauva valvottaa, turha sitä on kaikkien valvoa. Sitten minä saan päivällä enemmän levätä kun hän on hyvinnukkunut yönsä. Mutta tosiaan sänky kasaamatta vielä, sen kasaaminen tuntuu niin konkreettiselta että siihen en ole vielä valmis. :D Tämä siksi että viimeksi kasattiin liian aikaisin ja sitten tuntui että masensi koko sängyn katsominen.

Mahan kommentoimisesta. Mulla on kaiketi "normaalikokoinen" maha koska kauheasti en ole kommenttia kuullut. Tarkoituksella olen sanonut kaikille jotka ovat laskettua aikaa kyselleet että "elokuun puolivälissä" (oikea l a siis 2.8) koska viimeksi masensi loppua kohden myös se, että kaikki kyselivät että eikö se tosiaan ole vieläkään syntynyt ja kertoilivat kilpaa (tai siltä se ainakin tuntui) kuinka monta viikkoa ennen laskettua aikaa ovat itse synnyttäneet. Nyt oikean lasketun ajan tietävät vain omat vanhempani koska he saavat hoitaa isompia kun synnyttämisen aika tulee. Edes appivanhemmille en ole päivää kertonut (tosin on mahdollista että mies on kertonut kertomatta siitä minulle.) Viimeksi tiesivät lasketun ajan, heillä oli talviloma juuri silloin ja ajateltiin että voisivat auttaa esikoisen hoidossa mutta mitä vielä, he varasivat lomamatkan ulkomaille silloin. X-(

Mutta kuitenkin mahan kommentoimisesta, kerran on minulle sanottu että "miten sinä VOIT olla noin pieni" mikä loukkasi todella, maha kun on ihan normaalikokoinen eikä todellakaan tunnu mitenkään pieneltä kun sitä saa kantaa ja yhden kerran tässä on sanottu että "mitä, vieläkin yhtenä kappaleena" enkä siitäkään tykännyt.

Sitten vielä niistä neuvoloista eli kyllä minullakin oli neuvolalääkäri vaikka on kolmas raskaus tosin ei itseä kiinnostanut ollenkaan siellä käydä koska tiedän ettei sillä kohdunsuun tilanteella ole mitään merkitystä siihen milloin synnytys todellisuudessa käynnistyy. Nyt kävin neuvolalääkärissä tiistaina, neuvolassa perjantaina (siis eilen) ja taas maanantaina olen menossa neuvolaan, verenpaine, tai siis alapaine kun on pikkuisen koholla. Nyt sain kyllä äidiltäni verenpainemittarin lainaan joten josko sitten riittäisi että kotona mittailen sitä. Eilen ja tänään olen pariin otteeseen mittaillut, se alapaine on 90-100 luokkaa joten ei nyt mitenkään erityisen korkea minun mielestäni. Hyvin levänneenä se on siellä 90 tasolla ja sitten väsyneenä nousee. Yläpaine on siellä 120-130 tasolla. Minä en näistä asioista mitään tiedä mutta äitini oli sitä mieltä että yläpaine on liian alhainen suhteessa alapaineeseen tai jotain sinne päin??? No, mittaillaan. Harmillisesti vaan nyt minunkin terkka jäi lomalle ja maanantaina joudun lähtemään toiselle puolelle kaupunkia vieraaseen neuvolaan. No, neljä viikkoa jäljellä, ei se nyt mikään ikuisuus ole vaikka välillä tuntuukin siltä.

Saa toki lyhennellä tätä nickiä miten vaan haluaa. :D

Smaragdi rv38 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan nyt koomisesti tämä viesti näillä kaikista ihanimmilla aiheilla, eli noista peräpukamista on teillä ollut puhe....

Mulle myös tuttu vaiva, kerran olen jopa käynyt leikkauksessa poistamassa silloiset pukamat mitä oli kahden raskauden jäljiltä tullut jäädäkseen. nyt on tässäkin raskaudessa pari ulkoista pukamaa tullut, mutta eivät onneksi kipeitä...

Kutinasta yms pääsee hyvällä hygienialla, eli kaapista löytyy wc-savetteja jotka voi vetää pöntästä alas, ja niillä viimeistellään pukaman ympäriltä paperin jälkeen...

Silloin kun on ollut ihan kipeitä pukamia olen kyllä ostanut apteekista pukamille tarkoitettua voidetta ja se kyllä tepsi ainakin minulla...oli vaaleanpunainen pakkaus mutta nimeä mä nyt en muista, sieltä se "pukama" hyllystä löytyy...varmaan pitäisi taas ostaa sellainen ja yrittää "sulattaa" nuo pukamat sen voiteen avulla ettei pysyväksi vaivaksi jäisi....

SF: millaista se sun lima nyt sitten oli? ihan mielenkiinnosta kysyn kun mulla on tullut jo pidempään sellaista paksua, venyvää, hieman kellertävää limaa normaalin valkovuodon lisäksi, joka ei siis haise eikä häiritse joten tuskin on mitään tulehdusta tms, eikä siitä ole kyllä lääkärit mitään kommentoineet nyt viimeisillä käynneillä....mietin vain kun selkeää limatulppaa mulla ei ole missään raskaudessa tullut niin onko tuo nyt sitten jotain limatulpan osia kun kohdunsuu kuitenkin jo ihan pehmeä, vaikka viimeisimmän tiedän mukaan sisäsuulta kiinni.....

Tänään sain ostettua kaikki pikkutilpehöörit vauvaa varten, enää siis puuttuu turvakaukalo ja sen jälkeen saa syntyä, tai vaikka aikaisemminkin, sitten tulee vaan isännälle kiire hankkia se kaukalo...no tilipäivälle on sovittu se ostosreissu.

Oma vointi on tänään ihan hyvä, lauantai on viikon paras päivä kun silloin mies nousee lasten kanssa ja minä saan nukkua yli kymmenen, jotenkin aina löytyy energiaa loppupäivälle. Yöllä jouduin käymään vessassa yli 4krt eli taisi olla aika paljon nestettä kertyneenä kehoon päivän mittaan...turvotusta on jonkin verran mutta eipä oikein mikään vaivaa niin että valittaa tarvitsisi.

Vatsantoiminta on muuttunut sellaiseksi nyt ja heti mentävä kun tunne tulee, muistan että tässä juuri jotkut puhuivat asiasta vähän aikaa sitten....

eipä muuta, jos hetkeksi pihalle varjoon istumaan, on kuulemma luvattu lämmintä koko ensi viikoksi, saas nähdä kuinka sitä lämmintä nyt sitten kestetään....

Mammeli ja pikkukolmonen 36+4

Vierailija
64/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä pidetään raja tarkkailuun on tuo 90 alapaineen osalta, ja niin pitkään kun pysyy alle 100 niin voi olla kotona omien voimien mukaan touhuamassa, jos nousee levosta huolimatta yli 100 niin usein ottavat äippäpolille tai osastolle tarkkailuun.

Muistaakseni se on niin että noita paineita yksilöllisesti verrataan sun lähtöpaineisiin raskauden alussa, jos yläpaine noussut yli 30 tai alapaine noussut yli 15 niin pitää ruveta tutkimaan asiaa...

Mammeli vielä pikaisesti

Vierailija
65/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies lähti töihin, appi tuli auttamaan lastenhoidossa ja kumpikin lapsi reagoi tähän saamalla sen maallisen uhma-kiukku-raivokohtauksen ettei mitään rajaa. Kuusivuotias karjui äänensä käheäksi ja yritti vielä nyrkillä takoa meikäläistä mahaan. Normaalitilassa aika tuimasti tällaiseen puutun, nyt vaan pillahdan heti itkuun kun jotain tällaista tulee :) Mukava viikko tiedossa. No, jos olisin ihan yksin niin varsin hauskaa olisi.

Molemmilla lapsilla on myös vatsa ihan löysällä - keskiviikkona käytiin kylässa ja siellä oli eilen puhjennut mahatauti. Meikäläisen tuurilla ollaan vielä koko porukka siinä. Menee niin hermo.

Nyt pitää mennä keksimään jotain aktiviteettiä noille muksuille. Olisko kenelläkään mitään ideoita?

anna ja rv 37+3

Vierailija
66/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mammeli_x2*:mulla sellasta kirkasta venyvää valkovuodon lisäksi ja nyt muuttunut paksuksi rään näköiseksi,tulee sellasina peukalon pään kokoisina klöntteinä....mulla ei oo mitään tulehdusta luulisin kun ei ole oireita ja viikko sit otettiin tulehusarvotkin ja näin...mulla siis kanssa ollut jo paikat jonkin aikaa pehmeät kohdunkaulaa hävinny 1 cm...

Nyt on siskon tytön synttärit juhlittu,että otti ne portaat koville ja alkoi viiltäävä kipu alamasussa TAAS...Selkää jomottaa kans joten menen lepäämään hetkeksi jospa ne kivut lievittäisi...

Vierailija
67/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh olipas luettavaa =) Ei sillä Mukavaa kun on aktiivista porukkaa..

Meidän netti tökkii tosi pahasti, tuulella käyvästi toimii =)

G: Tarjoan juomista/syömistä jos on leikkikavereita, riippuen mihin aikaan päivästä ja minkä aikaa ovat kylässä. En hanki mitään erityistä, mutta jos ovat ruoka-aikaan paikalla niin ruokin kyllä tai kahviaikaan. Meillä on muutenkin harvase päivä ainakin yks ylimääräinen suu ruokittavana, joten yksi pieni lapsi menee kyllä siinä sivussa.

G: Pinnari laitetaan meidän sängyn viereen, johon vauva nostetaan kun "muistetaan" eli kovin usein äiti sammuneen ennen kuin syönti loppuu joten kainaloon jää. Pääasiassa saisi omassa sängyssä nukkua. Ja isäntä on se joka potkaistaan makkarista pois, ellei uni siellä maita =)

ON: Vähän on hiljainen päivä ollut mahassa, täytyy tässä yrittää vähän herätellä pientä, että sais ne vaaditut liikkeet havaittua.

Muuten päivä mennyt hulinoidessa (en ole siis aiemmin oikein edes joutanut liikkeitä kuuntelemaan) markkinoilla käytiin. Nyt vois vähän alkaa rauhoittua iltapuuhille..

-E- 34+

Vierailija
68/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh olipa tullut luettavaa, kun viimeksi aamulla kävin =) Koko päivän ollaan ulkona oltu kerrankin ja ulos pitää vielä lähteä makkaran paistoon =)

Omasta navasta taas ihan kuin supistukset oisivat kipeytyneet ihan vähäsen tai sitten mä kuvittelen..mä varmaan kuvittelen..ehkä asteen tai puoli astetta..No syntyy sitten kun syntyy,meen nyt sillä asenteella, koska alkoi jännittään/pelottaan tuo synnytys. Kärsin synnytyspelosta eka raskaudessa, toivottavasti tämä menee ohi nyt..

Jaahas lähdenpä makkaran paisto puuhiin palailen taas myöhemmällä =)

Sanna ja nassikka tasan 38 =)

Vierailija
69/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen viikon toimeliaan kauden päätteeksi tänään on laiskottanu ihan hirveesti. Keittiön siivoominen tuntu ihan ylivoimaiselta ruokailun jälkeen. Muutenkin huusholli vaatis taas pikaista siivoomista. En oikein ymmärrä et kuka meille tota hiekkaa kantaa sisälle. Siis olohuoneeseen asti! No, jospa sitä tässä pikkuhiljaa laitellen sais taas huushollin järjestykseen..

Viime yö oli varmaan tuskasin ikinä... Uni ei meinannu tulla ja sit kun se viimein tuli, ni jatkuvasti sai ravata pissillä, lonkkia särki ihan armottomasti ja joka kerran kun kääns kylkeä, kuulu jostain tuolta lonkkien suunnalta hurja paukahdus :( Lisäks jalat muistutteli että paljon tuli eilen käveltyä. Aamullakin heräsin ihan liian aikasin ihmettelemään, kun ei enää nukuta. Sain sit vielä muutaman tunnin nukuttua ja herätessä olo oli kuin ois selkäänsä saanu.. Huoh! Kauhulla odotan ens yötä..

Mut kuitenkin on tullu tehtyä reissu leikkipuistoon ja rannalle. Tyytyväinen siis olen tämän päivän saldoon... :)

Nyt jos lähtis tytön kanssa suihkuun ja yrittäs sit sitä siivoilemista vähäsen saada etenemään..

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille elokuisille!

Puh-karhu, viikkoja kasassa tasan 37

Vierailija
70/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikon juttuja en ole edes vielä lukenut, muistaakseni maanantaina kävin kurkkaamassa... Ti ja ke menikin äitipoli-synnärireissulla. Ti oli synnytystapa-arvio, missä epäily perätilasta vahvistui. Ke olin sitten synnärillä ulkokäännösyrityksessä, joka jäi yritykseksi. Lantio kuvattiin tuolla reissulla, sain ajan 31.7. äitipolille, tuolloin katsotaan lantion mitat, vauvan mitat ja tarjonta ja päätetään sitten synnytystavasta. Itse olisinv almis perätilasynnytykseen, mutta aiemmat lapset on olleet kyllä aika isoja, liian isoja itse asiassa siihen. Nyt kokoarvio, siis viikoilla 36+0 oli noin 3 kiloa. Yritän nyt olla tosi tarkkana ruokien ja sokerijuttujen kanssa, ettei turhaan kasvaisi tulokas. Kääntöä yrittäneet lääkärit olivat toiveikkaita, että voisi vielä itsekin kääntyä, mutta katinkontit minä luulen.

Tämän viikkoa olen kykkinyt kasvimaalla kitkemispuuhissa. Sen kummempaa tuo ei ole mahassa saanut aikaan, muutamia kivuttomia suppareita vain iltaansa. Kohdunsuulla ei tiistain tietojen mukaan ole tapahtunut yhtään mitään.

Neuvolakäynneistä: täällä on kaikille loppuvaiheessa viikon välein käynnit. Mulla olisi tällä viikolla ollut lääkärineuvolakin, mutta ehdotin itse sen perumista, kun oli tuo synnytystapa-arvio. Todennäköisesti en sillä viikolla mene neuvolaan, kun on seuraava ä-poli, kun eiköhän se syynääminen yhdessä paikassa riitä. Varsinkin, kun noiden paineiden ja pissajuttujen kanssa ei ole ollut ongelmia.

Viltsu-inkerille onnittelut pikkumiehestä!

Galluppeja: pinnasänky on kasaamatta, itse asiassa kaikki vauvakamat odottelevat vielä laittelua. Vauva nukkuu sivuvaunussa pinnasängyssä, jossa on sitten täkkiä tai pyyherullaa kutistimena. Aiemmat lapset ovat aloittaneet yönsä pinnasängyssä, ja siirtyneet sitten ensimmäiseltä tai toiselta syötöltä viereen. Luulen, että käytäntö tulee olemaan tämänkin tulokkaan kanssa sama.

Vanna on jalallinen, on hyvä ainakin ihan alussa. Mies pääosin hoitelee kyllä nuo kylvetykset. Aiempien vauvojen kanssa on suihkuiltukin, kun ovat hieman kasvaneet.

Lasten kavereille on joskus tarjoiltu herkkuja, kun tulevat leikkimään, mutta usein on liittynyt lähellä oleviin synttäreihin tms. Naapurista leikkimään tuleville lapsille ei ole sen kummemmin tarjoiltu mitään, ainakaan säännönmukaisesti.

Nyt taidan lähteä saunottamaan lapsia. Ajattelin käydä itse kaikessa rauhassa, miehen kanssa, saunassa sitten lasten nukkumaan menon jälkeen. Voisin olla saunassa vaikka joka ilta... Tänään kävin uimassa, kun käytin lapsia rannalla. Pientä lenkkiä uin hetken matalassa, syvälle en suonenvedon pelossa uskaltautunut. Viilensi ihanasti, mutta nyt on taas kamala hiki. Voi olla, ettei ensi yönä oikein nukuta kunnolla...

Vierailija
71/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello..

Elikkäs minä tyttö se lähdin sit sinne kuusamoon mökille muiden mukana.Edellisen yön mietin uskallanko yms ja sit lähdin.Kylkiasennos etupenkillä suurimman osan matkustin.Supistuksia tuli 2 kpl koko menomatkan aikana.Perillä levähtelin melk koko ajan.Yöllä ei tullu uni ku pelotti et jos synnytys käynnistyy.Tänään päivällä sit lähdettiin ajeleen kotia kohti.Tulomatkal pari supparia.Kiva oli päästä käymään mut vielä ihanempi oli tulla kotiin.Tästä nyt kerkee sairaalaan melko nopeasti.(33km oysiin).Vauva hikottelee ja jumppailee yhtenään.Hirveä jytinä.Eikö ne kuulema rauhotu ja hiljene ennen syntymää.....Mut nyt oottelemaan mitä ja millon täs alkaa tapahtumaan.Oysiin aika 29.7 katellaan vauvan painoarviota ja kun sitä kanavaa ei ole jälel ku puol senttii niin siinä ei varmaan mitään ihmeitä ole odotettavissa.Tällasta.T:Roosa 35+1

Vierailija
72/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut näitä keskusteluja melko aktiivisesti jo jonkin aikaa, mutta en ole itse esittäytynyt (kun ei oikein mitään kummempia kuulumisia ole ollut! :).

Minulla laskettu aika 11.8. ja toistani odotan, tyttö syntyi 01/2006.

Eilen tehtiin onnistuneelta vaikuttanut ulkokäännös vauvan perätilan takia. Tämä tuli ihan yllätyksenä kun olin kokoarvion takia äitiyspolilla ultrassa torstaina (esikoisen kasvu hidastui loppua kohden ja tästä syystä käynnistettiin. Painoi syntyessä 39+3 2650 g, mahdollisesti sama juttu jälleen, torstain kokoarvio 36+3 2,4 kg). Nyt siis vaan pidetään peukkuja, että säilyy raivotarjonnassa loppuun asti, eikä tarvitse miettiä valintaa perätilasynnytyksen ja sektion välillä!

Meillä esikoinen nukkui pinnasängyssä meidän makuuhuoneessa ekat 6 kk (yöimetysten ajan) ja muutti sitten kivuttomasti omaan huoneeseen. Suunnitelma on tämän kakkosen kanssa sama. Sänky on kasassa ja petasin sen valmiiksi to iltana siltä varalta, että käännöksen yhteydessä olisi tullut sektioon johtavia ongelmia. Onneksi ei kuitenkaan vielä sänkyä tarvittu!

Olen kyllä jo muiden tapaan aika kyllästynyt tähän isoon olotilaan ja vauvan liikkeistä huolehtimiseen, mutta toivon kuitenkin saavani synnyttää alakautta raivotarjonnassa olevan vauvan. Saan varmasti itseni psyykattua odottelemaan laskettuun päivään asti, mutta jos ei silloin vielä ole syntynyt, niin varmaan hermot on kireällä siitä eteenpäin....

Josper 36+5

Vierailija
73/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olokin on nyt hieman parempi kuin aamusta, oli sit aika heikko fiilis, yöllä heräsin järjettömään kurkkukipuun, kuumetta ei ole , mutta välilä niin heikko olo, ettei ole jaksanut tehdä muuta kuin maata.Mutta maatessa tulee sitten huono olo, jos liikaa loikoilee.

Säikähdin jo aamulla että iskee hirveä flunssa, mjutta toivottavsti ei tästä pahenisi, panadolin voimalla,jotenkin ei olisisi tässä tilassa yhtään voimia sairastaa...:(

Jollakin oli mahatautia perheessä liikenteessä, toivottavasti ei iske..

Yöllä muuten heräsin, niin tuli oikein muutama kunnon supistus, mutta kun otin kellon sängyn viereen varulta, niin eipä niitä sit enään tulutkaan, ja vauva oli kyllä niin yli vilkas, että osa kivuista varmaan johtu siitä..

Meillä lasten kavereille tarjotaan silloin jotain jos muutenkin on syönti/välipala/kahviaika..

ja tietty jos on kauhea helle niin silloin pelkkää juomista koko ajan saatavilla.

mutta nyt suihkuun ja huilaileen, toiv.saan yön nukuttua...

Niin ja tervetuloo munkin puolesta kaikki uudet tähän joukkoon mukavaan..:)

miijo 36+4

Vierailija
74/94 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä omaa aikaa kuluttaa koneella kun sain tuon pojan jo nukkumaan, sammu kun sauna lyhty ku koko päivän saanu olla ulkona =) jatkuisi nyt tämä kesä vain =)

Meillä kans yrittää jonkin sortin flunssaa painaa päälle kurkussa tuntuu jo..toivottavasti ei ainakaan mitään kuumetta tulisi, kipeänä ei varmaan ole hauska synnyttää..:(

Paranemisia kaikille joilla taudit jyllää ja toivottavasti kenenkään perheessä ei nyt vain sairastuta..

Laitanpa nyt tällasen henkilökohtaisen gallupin: Onnistuuko vielä seksi ja haluatko sinä/ mies enää näin loppuvaiheessa?

Täytyy myöntää, että seksi kyllä onnistuu, mutta ei se niin sujuvaa ole ja aika jäykkää omasta mielestä tämän mahan kanssa..Jotenkin on höntti, kömpelö ja iso olo..Itsellä on kyllä välillä halut hukassa..

Ai niin tervetuloa mukaan vain elotähkiin =)

Vierailija
75/94 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana.. Toivottavasti Miijo ja muut sairastelijat saavat itsensä kuntoon.

Lastenohjelmat on meneillään ja meillä siis aamun rauhallinen hetki. Kahvi pitäis vielä keittää. (Mies tais lähteä sen mulle just tekemään).

Galluppiin oli ihan pakko tulla vastaamaan. Meillä on ollu jo pari kuukautta ainakin hiljaista makuuhuoneessa. Mulla ei ole haluja ollenkaan. PUhumme kuitenkin näistä asioista avoimesti ja huumorilla, ja olenkin luvannut "ruveta suoritukseen" vielä. Eli josko vaikka tänä iltana.. SYnnytyksen jälkeen menee kuitenkin oma aikansa ennen kuin kykenee, joten täytyyhän sitä nyt, ettei ihan taidot ruostu ;=)

Ja nyt kahville...

Lyle 35

Vierailija
76/94 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen hetki kun pyörii aamun piirretyt =) Yöllä iski sitten hirvee nuha, kurkku kipeä ja nokka kipeä ja tukossa..ei kiva..Ja just ku näyttää siltä, että se kauan kaivattu kesä vihdoin tuli..ainakin täksi päiväksi. Noh pääseehän tonne ulos, toivoa vain ettei kuume nouse, kummallekkaan, on nimittäin poikakin vähän flunssan kourissa :(

Palailempa taas, lähden myös kahville ja särkylääkkeelle :(

Vierailija
77/94 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä, kun en saa unta, vaikka oisin kuinka väsynyt! monta tuntia taas tuli valvottua yöllä ja aamulla heräsin "kukonlaulun" aikaan..

mullakin sellaisia napsahduksia ollu mahassa. olen kans ihmetelly, että mitä ne ovat. ei ole edellisissä raskauksissa ollu.

mulla on myös sellaisia ns vaaleita laikkuja, tai oikeastaan ne on täpliä. etenkin käsivarsissa. ne ei ole koko aikaa näkyvillä.. mutta tosi outoja ovat! eivät vaivaa mitenkään, mutta näyttävät kyllä aikamoiselle, myös jaloissa ja rinnuksilla välillä... tiesikö joku, mitä ne on. en kovin huolissaan asiasta ole, sillä ne ei mitenkään vaivaa ja äpolin lääkäri näki ne viime viikolla. hänkin niitä ihmetteli ja kysyi vaan että onko mulla kylmä, kun iho noin kirjava.. mulla ei todellakaan ollu kylmä! mutta ei siitä sen enempää ollu puhetta..

lasten kavereille tarjoiluista... jotain pientä mä yleensä annan, etenkin näin kesäaikaan juotavaa aina, joskus joku keksi tai jäätelöä..

ja täällä on kans loppuraskaudessa vkon välein neuvola, vaikka onkin jo useampi synnytys takana.. musta se on vaan hyvä.. kuulee ainakin sydänäänet joka kerta ja muutenkin kun otetaan pissa, verenpaine yms...

jaahas, ehkäpä sitä taas pitäis mennä noiden kotitöiden kimppuun...

mukavaa päivää kaikille! =)

Vierailija
78/94 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeat yöunet takana, miehellä oli eilen kaveri saunailtaa viettämässä joten menin ihan rauhassa jo kymmenen pintaan nukkumaan ja jätin miehet keskenään. pari kertaa heräsin yöllä mutta ei sekään tunnu häiritsevän kun yli 10 tuntia sain lopulta nukkua ennenkuin lapsien kanssa nousin aamupalalle.

Tuo eilinen saunailtakin oli varmaan miehelle tarpeen, niin paljon on kesäloman aikana voitu olla vain perheen kesken, ja taloudellisista syistä suuri osa siitäkin kotona, Mutta kyllä otti hieman päähän kun miehen kaverikin kommentoi illan alkuun että jos nyt aiot seuraavan 12h aikana lähteä synnyttämään niin taidat joutua taksilla lähtemään...Täytyy varmaan keskustella tästä miehen kanssa että kannattaa nyt lähiaikoina olla sellaisessa tilassa että vaimo suostuu saliin päästämään jos lähtö tulee =P

Meillä on ollut kyllä turhan hiljaista tuolla makkarissa, on se seksi sen verran kömpelöä ja tuntuu että asentovaihtoehdot tämän mahan kanssa aika vähissä, joten on ne halutkin vähemmässä...mies ei kyllä ole valittanut, mutta omasta mielestäni saisin hieman aktiivisempi nyt olla niin ei tule turhan pitkää taukoa tämän odotuksen lopun ja synnytyksen jälkeisen ajan kanssa....vaikka mä muistelisin että aika nopeasti on meillä synnytyksen jälkeen kuitenkin hommaa kokeiltu, ehkä noin pari viikkoa synnytyksestä tms...

Mulla tulee niitä valkoisia laikkuja kämmeniin ja jalkapojiin silloin kun turvottaa oikein kunnolla, muuten ei kyseistä vaivaa ole näkynyt.

omaan napaan ei kuulu uutta, tänään on taas päivä kun häpyliitosta särkee, jalkoja särki myös aamulla, ihan kuin olisin kävellyt koko yön. Tosin tuo jalkasärky mulla taitaa kertoa siitä paljonko on turvotusta. Joku täällä mainitsi että välillä kuuluu selästä paukahduksia, mulla sama homma varsinkin kun koittaa sängystä nousta ylös, ilmeisesti on jo niin löysät kaikki kropan liitoskohdat.

Niin muistaako joku sen Ennustaja Ellin osoitteen mistä ennustusta kysyä?

Mitäs muuten on teillä muilla katsottu äippäpolin synnytystapa-arviossa, lähinnä siis mietin onko muuta kun käyrät ja lääkärin tekemä tutkimus, kannattaako edellisenä päivänä käydä neuvolassa katsomassa nuo paineet ja pissat yms vai katsovatko kaiken äippäpolilla....?

Mammeli ja pikkukolmonen 36+5

Vierailija
79/94 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*G*täällä on halut tallella mutta tunnen itseni kömpelöksi ja en niin haluttavaksi:Dja nyt kun on kipui ollu niin on jääny vähemmälle:Sno täytyy yrittää kanssa ens viikolla jos se sais jotain aikaseksi alakerrassa...itsekkin sanoin eilen ukolle että kaipaan meitä,eli meidän yhteistä aikaa ilman muksua ja masua ja varsinkin kaipaan seksiä:D

*Laiskuista* sen verta että ne on merkki siitä että verenkierto on huonontunu(johtuu kohdun painopisteestä) tai sit on nestettä vaan liikaa kehossa..

Täällä huonosti nukuttu yö,kieltämättä pelotti että tuleeko lähtö!!Supisteli illasta tonne aamu neljään ja samalla juoksin tunnin välein pissalla kun mukamas kauhia hätä mutta sit tuli liru vaan...sit sain unen päästä kiinnin ja nyt simmut ristissä yritän kirjoitella..Jännä kun nuo supistukset on jo napakampia mutta mulla niitä tulee eka tunti n.10 min välei ja sit ne muuttuu epäsäännölliseksi...mutta kipeitä ne alkaa olemaan..

*Paranemisia* kaikille kesä flunssailijoille!!

tämä mamma menee aamukahvia hörppää:)

Vierailija
80/94 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vieressä olikin puol yötä yks pieni kiehnääjä+ 2 karvasta kaveria ja aamusella sinne samaan petiin änki vielä mieskin. Mut mulla ei onneks ollu yhtään ahdasta, kun tyttö nukku isin puolella sänkyä :)

Musta on alkanu tuntumaan, et nyt kun niitä supistuksia sais oikeesti jo tullakin, ni ne on loppunu lähes kokonaan... Masentavaa toisaalta. Mutta eiköhän se tämä meijen omakin ajallaan synny, kukaan kun ei oo vielä masuun jääny :) Mutta edellisessä raskaudessa meillä oli tässä vaiheessa jo pariviikkoinen vauva. Ehkä tää odotus siksi tuntuu nyt paljon pidemmältä.

Makuuhuoneessa meillä on ollu jo pitempään ihan tooooosi hiljasta. Alkuun sen takia kun pelkäsin et isännän kanssa peuhaaminen vois lisätä supistuksia ja nyt se on sit vaan jääny. Olo ei oo mikään hirmu viehättävä tälläsen mahan kanssa ja kieltämättä olo on hiukan kömpelö.. Mutta josko sitä meilläkin vielä joku ilta innostuttais :) Kaipaan kyllä hirveesti aikaa ilman tätä mahaa... Innolla jo odotan sitä, kun joskus hamassa tulevaisuudessa pääsee isännän kanssa puuhastelemaan ilman että tää masu on koko ajan tiellä..

Mitäs muuten luulette, kuinka monen elokuisen vauva tulee saamaan niinkin hauskan syntymäpäivän kuin 080808? Meillä laskettu on 9 päivä mutta enpä usko että tuossa 8.päivä syntyy. Toisaalta sais syntyäkin, ni sais sitten mummo elämänsä synttärilahjan :)