Mieheni suku on maailman hitain suku! Menee hermo yhteisellä lomamatkalla. En jaksa enää!!
Mieheni vanhemmat maksoivat meidän matkamme Kroatiaan. Olen tästä äärettömän kiitollinen. Saimme siis koko perhe (kolme lasta ja me vanhemmat) lennot ja hotellin lahjaksi mieheni vanhemmilta.
Mutta tämä vetelehtiminen täällä on jotain uskomatonta, en jaksa enää. Viikko oltu, toinen jäljellä. Mitään ei saada aikaiseksi, enkä minä ajokortittomana pääse täältä yksinkään minnekään viettämään aikaa pois hotellialueelta.
Esimerkki tältä päivältä: oli YKSI sovittu yhteinen meno. Mennään rannalle, syödään yhdessä ja lapset voivat pulikoida vedessä. No, aamulla nukuttiin pitkään (klo 11 asti). Minä heräsin jo klo 9, mutta luin kirjaa siihen asti, että muut heräsivät. Appivanhemmat söivät aamupalaa valehtelematta 3 tuntia, koska lukivat pädeiltään Helsingin Sanomia samalla. Tuolloin kello oli jo kaksi iltapäivällä.
Minulla oli jo nälkä, joten tein sekä itselleni että lapsille leivät. Ajattelin, että pärjätään niillä sitten siihen ravintolaan asti. Mies sanoi käyvänsä tankkaamassa auton, niin voidaan joku päivä lähteä pidemmälle retkelle heti aamusta. Kun mies sanoi, että "lähden nyt" ja oikeasti lähti, meni aikaa NELJÄ TUNTIA!
Anoppi sanoi käyvänsä kävelyllä ennen ravintolaa. Ilmoitti tämän kello kolme. Lähti kello kuusi ja tuli seitsemän aikaan takaisin. Kello tulee nyt jo kahdeksan, eikä kukaan ole vieläkään ihan oikeasti lähdössä sinne ravintolaan. Minä ja lapset ollaan syöty tänään aamupala ja ne leivät. Lähden kohta kauppaan ostamaan lisää syötävää, jos ei pian päästä lähtemään.
Appiukko ilmoitti muuten puoli tuntia sitten, että käy suihkussa vielä ennen lähtöä. Tuolla sohvalla se tekee ristisanatehtävää edelleen, ei aikomustakaan mennä suihkuun.
Otan kokonaan toisen vaihteen huomenna ja alan lomailla niin, että saa jotain tehtyäkin. Mies saa hoitaa lapset ja niiden syömiset. Minä otan huomenna taksin ja lähden jonnekin kauemmas, kiertelen museoita, kävelen, SYÖN normaaleihin aikoihin, saan jotain tehtyä, muistoja, JOTAIN. En jaksa tätä vetelehtimistä, kun ei tehdä yhtään mitään ja jos jotain pitäisi saada tehtyä, niin siihen menee härreguud tuntikausia.
Kommentit (331)
Ap on hyvin vastuuntuntoinen mies. Nukkuu päivään ja tankkaa autoa 4h...
Lapset nälässä ja ap on kädetön.
Mammat vaan puolustaa ap ja sen miestä!
Taitaa olla samanlaista sakki av-väki. Kyllähän sitä nyt silloin puolustaa 😎
Vierailija kirjoitti:
Miksi teidän pitää viettää koko aika yhdessä? Menkää te päivällä syömään sillä välin kun he tekevät ristisanojaan.
Tämä. En ole koskaan ymmärtänyt sellaista matkailua, jossa kaikkien pitäisi yhdessä liikkua ja tehdä asioita. Ok, pienet lapset toki huomioidaan, mutta aikuiset ihmiset voivat tulla ja mennä omaan tahtiinsa!
Jos joku tykkää museoista, hän käy niissä. Jos joku shoppailusta, hän kiertää kauppoja jne. En minä ainakaan tarvitse kädestä pitelijää. Ne tulevat mukaani, jotka haluavat tai keksivät muuta.
Yhdessä voi vaikka illalla sitten syödä, sovitaan kellonaika aamulla. Sitten voi vaihtaa päivän kuulumiset.
Mieheni suku on samanlainen. Ensimmäisen kerran kun appivanhemnat ilmoittivat minulle, että lähdetään "kohta", kävin vessassa ja vedin takin niskaan. Takin päälle saatuani ja kenkiä jalkaan laittaessani, minulta kysyttiin, että miksi olen jo takki päällä, johon vastasin, että eikös me olla lähdössä? Ei oltu, sitä ennen juotiin kahvit, tehtiin ruoka, syötiin se, juotiin jälkkärikahvit jne. "Kohta" venyi kolmeksi tunniksi. Okei, ei mitään, mulle meni asia kerrasta jakeluun; tuon kerran jälkeen en ole pitänyt mitään kiirettä, kun kuulen sanat "kohta lähdetään." Nostan perseeni sohvalta tasan siinä vaiheessa, kun joku starttaa auton ja sekös se ärsyttää appivanhempia, kun minua joudutaan odottamaan (huimat kaksi minuuttia!) Mieheni ei onneksi ole ollut aivan yhtä paha jahkailija kuin vanhempansa, mutta samoja piirteitä hänessäkin on. Itse olen ollut aina nopea liikkeissä ja onhan tässä ollut hakemista, että on löydetty kultainen keskitie, asiat valmistellaan vaikka edellisenä päivänä/iltana (jos toinen tarvitsee tunteja aikaa pähkäillä) ja lähdöt hoidetaan järkevästi, eikä kolmen tunnin viiveellä.
Onhan ne sinunkin sukuasi kerta naimisissa olette
Ei mikään ympäristöteko lennellä etelän lomakohteisiin. Ensi kerralla lähiloma?
Olipa ahdistavaa luettavaa tuo ap:n avaus. Itse en kestäisi tuollaista touhua alkuunkaan. Mieheni veli vaimoineen ovat hieman samanlaisia - aina vähintään tunnin myöhässä joka paikasta. Kerran sovimme tapaavamme baarissa klo 19. Tulivat paikalle 20.30 eikä mitään pahoittelua, selitystä tms.
Olimme heillä vieraana ensimmäisen (ja viimeisen) kerran. Oli sovittu, että aamupalan jälkeen lähdemme kaupungille, joka oli siis minulle ja miehelleni uusi paikka. No, rouva meni aamupalan jälkeen suihkuun ja sitten meni kaksi tuntia, että hän sai itsensä valmiiksi.
Serkkunsa valmistujaisjuhliin tulivat 1,5h myöhässä. Me kaikki muut siellä vaan istuttiin ja odotettiin, että koska tulevat, jotta saisi sitä kahvia ja pääsisi sitten pois. Ja taaskaan ei mitään selitystä tai pahoittelua. Onneksi heitä ei ole tarvinnut nähdä nyt vuosiin..
Miksi ihmeessä appivanhemmat ja mahdollisesti vielä omatkin vanhemmat pitää ottaa (perhe)lomalle mukaan? En voisi kuvitella vanhempiani mukaan mun ja mieheni lomalle, vaikka eivät mitään vatuloijia olekaan. Appivanhempani varmaan vaan juopottelisivat ja makaisivat altaalla :D:D
Tiedän yhden sukulaisperheen jossa vanhemmat eivät ikinä osaa lomailla kahdestaan, vaikka lapset ovat jo lentäneet pesästä. Mukaan otetaan 2-4 sukulaisparia...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa joltain diapamiperheeltä. Tuon yhteentoista nukkumisen vielä ymmärrän. Lomalla kuuluukin nukkua pitkään. Hidastelusta mullakin palaa käämit. Heti on heti ja kohta korkeintaan 5 minuuttia. Kerran olen lähtenyt lasten kanssa edeltä kun naisella kesti ja kesti miettiä mitä laittaa päälle.
Tuli taksilla perässä ja tietty haukkui mut kiirehtimisestä. Kakkukin oli jo leikattu kun yksi ehti paikalle. Ehkä olisi pitänyt herättää nainen jo aamuyöllä laittautumaan? Töihin herää 5.30-6 ja työmatkaan menee kävellen jotain 5 minuuttia. Menee siis kahdeksksi töihin.
En hyvällä tahdollakaan käsitä mitä nysvää ne pari tuntia? Mä olen ihan malliksi näyttänyt miten toimia. Ensin kahvi tippumaan ja läppäri käynnistymään. Sitten suihku ja aamupala netin äärellä tietenkin että saa luettua aamun lehdet. Tarkennan suihku kylpyhuoneessa, heh. kuitenkin kaiken tuon tekee 20 minuutissa kun ei jahkaile.
Joskus tuntuu että ainoa missä tuo on nopea niin väsymisessä.
Ootko sä mun mieheni? Mä olen tollanen jahkailija, ainoastaan väsyn nopeasti. Miehen perhe nopeita ja aikaansaavia ja mä sitten yritän ja yritän, eikä valmista meinaa tulla.
no huhhuh, ihan selkeä ylisuorittaja olet! minen jaksais tollasta hetkeekää...
vai että syöt "normaaleihin" aikoihin? jaa, entä jos toinen on vaikka ollut koko ikänsä yötöissä ja hänen rytminsä on erilainen?
lomalla on tarkoitu ottaa rennosti eikä kellomaisesti toteuttaa kaikki mahdollinen, kumpi teistä onkaan se kumpi tienaa, veikkaan että mies? ja sinä oot "kotiäiti" ja sinä olet aina se joka tekee kaiken heti?
minäkin pystyn istumaan pytyllä vaikka 40minuuttia lukemassa uutisia ihan hyvin, NO HÄTÄ
toiset taas ylisuorittavat tämänkin ja saattavat vetää jopa jarrujäljet alkkareihi jotta vaikuttaisivat tehokkailta
mikä heleevtin kiire sulla on? siellä rannalla tuskin joka päivä jaksa kuitenkaa riehua, yleensä kun loma alkaa niin haluaa päivän tai pari palautua ja sitten vasta alkaa touhuaa
ja miksi et oo hankkinu ajokorttia, 100% varmasti tulee tilanteita jossa lapsiperheessä sitä tarvittaisi,
laiska?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuskasi ap.
Mun anoppi on toiselta laidalta. Vapaapäivänä pitää herätä viimeistään klo:7, muuten saa laiskurin viitan harteilleen. Lounasta syödään klo:11. Jos ollaan sovittu että lähdetään matkaan klo:12 niin 11:45 anoppi seisoo valmiina ja ihmettelee että mikä minulla kestää.
On yhteistä lomaa tarjonnut mutta kauniisti kieltäydyin.
Hahah, mä olen anoppisi kaltainen. Kyse on juuri siitä, kun ollaan ihan eri rytmeissä, tosin minun kohdalla kyse on meidän muusta perheestä vs. miehen lapset. Olen tosiaan seisonut valmiina itse varttia vailla sovitusta, koska tottakai olen ajoissa valmiina ja ihmetellyt mikä miehen aikuisilla lapsilla kestää. Ja kyllä, olen hoputtanut silloin varttia ennen kun olen huomanut, että eivät siinä kohtaa ole vielä käyneet vessassa tai syöneet mitään eli eivät todellakaan tule olemaan valmiita 15 minuutin päästä.
Monta epäonnistunutta matkaa takana ja ei tule enää toistumaan. Siinä missä toiset kärsii aikaisista herätyksistä ja liian tiukasta aikataulusta (miehen lapset) niin toiset käyttää suurimman osan lomasta odotteluun ja siihen, että mitään ei tapahdu.
Ja vaikka kuinka saisi ilmaisen matkan (ap tai meidän tapauksessa miehen lapset) niin jossain se raja menee mitä ilmaiseltakaan matkalta sietää. Yleensä ihmisillä on kuitenkin vain se muutama viikko vuosilomaa vuodessa niin kyllä sillä on merkitystä miten sen viettää. Saatika näin maksajan näkökulmasta mistä sitä haluaa maksaa ..kaikki se odottelu ja vitkuttelu.. jos alunperin tietäisi mikä se lopullinen lähtöajankohta on niin sitä kummasti ehtisi itse vaikka mitä tekemään sillä aikaa. Vallankäytöstä on moni tässä puhunut ja siltä se tuntuu. Vaikka toisaalta voin kuvitella että niin varmaan mieheni lapsetkin ajattelevat että se on meidän puolesta vallankäyttöä kun haluamme olla ajoissa tai ylipäätään tiettyyn aikana jossain. Mutta juuri tästä syystä, näin erilaisista rytmeistä ja temmosta, ei ole järkevää lähteä minnekään yhteiselle matkalle.
Serkkunsa valmistujaisjuhliin tulivat 1,5h myöhässä. Me kaikki muut siellä vaan istuttiin ja odotettiin, että koska tulevat, jotta saisi sitä kahvia ja pääsisi sitten pois. Ja taaskaan ei mitään selitystä tai pahoittelua. Onneksi heitä ei ole tarvinnut nähdä nyt vuosiin..[/quote]
Miksi ihmeessä odotitte? Olisitte aloittaneet kahvittelun. Jos myöhästyy, eikä siksi kerkeä kahvitella toisten kanssa, niin se on oma moka.
Miten kehtaat valittaa. Olisit tyytyväinen, että maksoivat matkan. Etsi omat aktiviteetit ja anna toisten viettää lomansa niin kuin he haluavat.
Ai helvettiläinen, rupesi oikein ahistamaan aloittajan puolesta. Itse tulisin parissa päivässä varmaan hulluksi tuollaisessa seurassa. En voi ymmärtää hitaalla käyviä ihmisiä. Mun veljen porukka on tuollainen. Aina viivytellään ja istuskellaan niin, että ollaan lopulta tuntitolkulla myöhässä joka paikasta. Kerran muistan, kun oltiin heillä kylässä, että isäntäväki ilmoitti että sauna rupee oleen valmis, saunaan saisi kohta mennä. No, sinne mentiin kahden tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Serkkunsa valmistujaisjuhliin tulivat 1,5h myöhässä. Me kaikki muut siellä vaan istuttiin ja odotettiin, että koska tulevat, jotta saisi sitä kahvia ja pääsisi sitten pois. Ja taaskaan ei mitään selitystä tai pahoittelua. Onneksi heitä ei ole tarvinnut nähdä nyt vuosiin..
Miksi ihmeessä odotitte? Olisitte aloittaneet kahvittelun. Jos myöhästyy, eikä siksi kerkeä kahvitella toisten kanssa, niin se on oma moka.
No kun isäntäväki oli se, joka päätti sen kahvitteluajankohdan ja he näköjään kiltisti odottelivat. Jos olisivat ollet minun juhlani, niin minä en todellakaan olisi odottanut, mutta vieraana en halunnut ruveta isäntäväkeä hoputtamaan.
En kyllä odottelis tuota porukkaa vaan ilmoittaisin että me mennään lasten kanssa nyt syömään, tulkaa perässä.
Ap tässä terve. Lähetin mielestäni jo päivällä terveiset Splitistä, jonne lähdin aamulla bussilla. Ilmeisesti netti oli niin huono, ettei viesti lähtenyt ollenkaan.
Olen ollut tänään koko päivän itsekseni, lähdin siis aamulla Splitiin. Olen shoppaillut, nauttinut auringosta ja lämmöstä, vaikka olenkin kävellyt koko päivän. Olen syönyt kevyen lounaan ja nauttinut elämästä. Katsoin, että Splitissä on paljon mielenkiintoisia museoita, niihin menen (yksin) ensi viikolla.
Tulin takaisin huvilalle kuuden aikaan illalla. Appivanhemmat, mies ja lapset olivat koko päivän aikana syöneet aamupalan ja päiväkahvit. Lapset eivät valittaneet nälkää, ei täällä kuumassa tule niin nälkä.
Kohta (heh, milloinkohan..) lähdetään taas ravintolaan syömään. Mutta nyt ei haittaa, vaikka vetelehditään. Olen saanut viettää ihanan lomapäivän, jalat ovat ihanan väsyneet ja olen nähnyt ja kokenut paljon. Tällaisista lomapäivistä pidän! Taidan ottaa lapsia mukaan seuraaville päiville, jos yksinäiset päivät alkavat kyllästyttää.
Viestejä on tullut tähän ketjuun niin älyttömän paljon, etten ehdi kyllä enää vastailla mihinkään. Oma kommentointini päättyy tähän ja kiitän myötätunnosta!
ap
Jatka valitsemallasi tiellä.Sympatiani ovat 100%|sesti puolellasi .Mukavia lomapäiviä teille kaikille tyylillänne.
Oih tulee ihan oman mieheni suku mieleen. :) Heidät tarvii esim. juhliinkin kutsua paria tuntia aikaisemmin kuin muut vieraat. ;)
Komppaan :)