Mieheni suku on maailman hitain suku! Menee hermo yhteisellä lomamatkalla. En jaksa enää!!
Mieheni vanhemmat maksoivat meidän matkamme Kroatiaan. Olen tästä äärettömän kiitollinen. Saimme siis koko perhe (kolme lasta ja me vanhemmat) lennot ja hotellin lahjaksi mieheni vanhemmilta.
Mutta tämä vetelehtiminen täällä on jotain uskomatonta, en jaksa enää. Viikko oltu, toinen jäljellä. Mitään ei saada aikaiseksi, enkä minä ajokortittomana pääse täältä yksinkään minnekään viettämään aikaa pois hotellialueelta.
Esimerkki tältä päivältä: oli YKSI sovittu yhteinen meno. Mennään rannalle, syödään yhdessä ja lapset voivat pulikoida vedessä. No, aamulla nukuttiin pitkään (klo 11 asti). Minä heräsin jo klo 9, mutta luin kirjaa siihen asti, että muut heräsivät. Appivanhemmat söivät aamupalaa valehtelematta 3 tuntia, koska lukivat pädeiltään Helsingin Sanomia samalla. Tuolloin kello oli jo kaksi iltapäivällä.
Minulla oli jo nälkä, joten tein sekä itselleni että lapsille leivät. Ajattelin, että pärjätään niillä sitten siihen ravintolaan asti. Mies sanoi käyvänsä tankkaamassa auton, niin voidaan joku päivä lähteä pidemmälle retkelle heti aamusta. Kun mies sanoi, että "lähden nyt" ja oikeasti lähti, meni aikaa NELJÄ TUNTIA!
Anoppi sanoi käyvänsä kävelyllä ennen ravintolaa. Ilmoitti tämän kello kolme. Lähti kello kuusi ja tuli seitsemän aikaan takaisin. Kello tulee nyt jo kahdeksan, eikä kukaan ole vieläkään ihan oikeasti lähdössä sinne ravintolaan. Minä ja lapset ollaan syöty tänään aamupala ja ne leivät. Lähden kohta kauppaan ostamaan lisää syötävää, jos ei pian päästä lähtemään.
Appiukko ilmoitti muuten puoli tuntia sitten, että käy suihkussa vielä ennen lähtöä. Tuolla sohvalla se tekee ristisanatehtävää edelleen, ei aikomustakaan mennä suihkuun.
Otan kokonaan toisen vaihteen huomenna ja alan lomailla niin, että saa jotain tehtyäkin. Mies saa hoitaa lapset ja niiden syömiset. Minä otan huomenna taksin ja lähden jonnekin kauemmas, kiertelen museoita, kävelen, SYÖN normaaleihin aikoihin, saan jotain tehtyä, muistoja, JOTAIN. En jaksa tätä vetelehtimistä, kun ei tehdä yhtään mitään ja jos jotain pitäisi saada tehtyä, niin siihen menee härreguud tuntikausia.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin ripeä ja toimiva itse olet, niin vähän ihmetyttää miksi ei ole ajokorttia?
Asutaan Helsingin kantakaupungissa. Autosta on vain haittaa, parkkipaikkojakaan ei ole. Ei kotona tarvita autoa mihinkään. Sukulaisetkin asuvat kaikki järkevien bussi- tai junamatkojen päässä, niin tosi tosi harvoin tarvitsee autoa vuokrata. Ainoastaan jonnekin kesähäihin keskelle ei mitään vuokrataan auto.
ap
Tuossa puhuttiinkin ajokortista. Elämä on valintoja. Voi olla kortitta ja autotta, mutta fakta on sitten se, että tietyissä tilanteissa olet sitten muiden armoilla ja asiat eivät menekään niin kätevästi, kuin korulauseissa.
Tätä voisi verrata rannekelloon. Joidenkin mukaan se on vanhanaikainen, eikä sitä tarvitse mihinkään. Nämä samat ihmiset sitten vähänväliä kyselevät paljonko kello on, kun se oma kello on siellä kännykäsdä. Joka on käsilaukussa. Ja käsilaukku on naapurihuoneessa jne.
Mä en varmaan pystyisi hillitsemään itseäni tuollaisella lomareissulla, jos ei rakentavasta keskustelusta ole apua. Olkoonkin, että matkan ovat maksaneet appivanhemmat.
Ei yhtään kivaa lasten kannalta, eikä ap:n.
Ai kamala ku nauratti tää aloitus ja muutamat kommentit 😄 Siis ei varmasti ole hauskaa kun toiset hitaita tai saamattomia mutta näin ulkopuolisena naurattaa niin kovasti tuo kuin hidastetussa elokuvassa meneminen! Minulla taas appivanhemmat olevinaan tehokkaita mutta mitään ei saada aikaiseksi. Kun jotain meinataan niin hössötetään pari tuntia jotain ihan jotain muuta ja kun vihdoin jonnekkin mennään ni matkalla on kuin kaikki aika maailmassa ja perillä taas hössötys. En vaan kestä vaikka mukavia ihmisiä ovatkin. Yksi yhteinen reissu takana ja siihen se saakin jäädä. 😄
Prototyyppi kirjoitti:
Mä en varmaan pystyisi hillitsemään itseäni tuollaisella lomareissulla, jos ei rakentavasta keskustelusta ole apua. Olkoonkin, että matkan ovat maksaneet appivanhemmat.
Ei yhtään kivaa lasten kannalta, eikä ap:n.
Todettu jo ketjussa monet kerrat, että kannattaa molempien seurueiden mennä omia menojaan, jos rytmit ovat erilaiset. Ei kannata jäädä odottamaan muita, mutta eipä heitä kannata hoputtaakaan. Vähän myötäelämistä ja sosiaalisia taitoja, ilmaismatkalla kun ollaan.
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin ripeä ja toimiva itse olet, niin vähän ihmetyttää miksi ei ole ajokorttia?
Asutaan Helsingin kantakaupungissa. Autosta on vain haittaa, parkkipaikkojakaan ei ole. Ei kotona tarvita autoa mihinkään. Sukulaisetkin asuvat kaikki järkevien bussi- tai junamatkojen päässä, niin tosi tosi harvoin tarvitsee autoa vuokrata. Ainoastaan jonnekin kesähäihin keskelle ei mitään vuokrataan auto.
ap
Tuossa puhuttiinkin ajokortista. Elämä on valintoja. Voi olla kortitta ja autotta, mutta fakta on sitten se, että tietyissä tilanteissa olet sitten muiden armoilla ja asiat eivät menekään niin kätevästi, kuin korulauseissa.
Tätä voisi verrata rannekelloon. Joidenkin mukaan se on vanhanaikainen, eikä sitä tarvitse mihinkään. Nämä samat ihmiset sitten vähänväliä kyselevät paljonko kello on, kun se oma kello on siellä kännykäsdä. Joka on käsilaukussa. Ja käsilaukku on naapurihuoneessa jne.
Edeleenkin ongelma ei ole se ajokortin ajaminen vaan se, että jos ajokokemusta ei autottomana kerry niin ei sitä uskalla ulkomailla alkaa sitten kokenemattomana alkaa ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Edeleenkin ongelma ei ole se ajokortin ajaminen vaan se, että jos ajokokemusta ei autottomana kerry niin ei sitä uskalla ulkomailla alkaa sitten kokenemattomana alkaa ajamaan.
Itselläni on ajokortti, mutta en lähtisi kokeilemaan pärjäänkö liikenteessä sellaisissa maissa joissa liikennekulttuuriin kuuluu olennaisesti reipas ylinopeus ja hengenvaaralliset ohitukset.
Vierailija kirjoitti:
Minun suvussani taas ei ole jahkailijoita hitauden takia vaan säästäväisyyden! Tädit, eno, äiti, äidin puolen isovanhemmat ovat kaikki rahan pihtaajia. Kun oltiin Kanarialla, piti laskea 10 kertaa, paljonko maksaa koko 8-henkisen porukan reissu vesipuistoon. Sitä laskettiin sekä bussilippujen mukaan että taksimatka-arvioiden mukaan. Netistä etsittiin, paljonko on aikuisen lippu, mitkä on pituusrajat, paljonko enimmillään menee lippuihin. Kun oli 3 päivää reissua mietitty, se toteutettiin, mutta vesipuistossakin oli minun sukuni pakko miettiä, kannattaako sieltä ostaa jäätelöt, oluet, limua, pizzaa. Minä olin lasten kanssa jo tilaamassa pizzaa, kun tultiin porukalla kuiskimaan, että ei noin kallista kannata ostaa ja kai te nyt hotellille asti jaksatte, kun siellä on päivällinen maksettu. Minä suutuin niin, että otin hatkat ja lähdin yksin taksilla sinne hemmetin hotellille. Lähtiessäni sanoin, että tehkää mitä lystäätte, pitäkää ihmeessä kasvavat lapset (5, 8 ja 10 v.) ilman ruokaa ja vähällä juomisella iltaan asti, että säästyy pari kymppiä.
Jätitkö siis lapset suvun kanssa vesipuistoon näkemään nälkää ja janoa kun itse lähdit taksilla hotellille? Miksi? Olisit vaan antanut mennä hintavalitukset toisesta korvasta ulos ja tilannut itsellesi ja lapsillesi pizzat.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan ei enää edes ole mitään tuulimyllyjä vastaan taistelemista, vaan paremminkin Sibelius-monumentin tanssittamista.
Kuulehan, nyt kannat lähikaupasta kaikki hanapakkaukset kivan makuisia viinejä, vedät loppuloman ajaksi änkyräkännit, ja seuraat tuon perheen touhuja, tai niiden toteutumattomuutta - ja naurat itsesi aivan tärviölle. Tyttö tulit naitettua ihan mahtavaan porukkaan.
Mä nimenomaan nauttisin tollasen papan ja mamman kanssa reissaamisesta. Nauraisin ihan kippurassa heitä seuraillessa, ja muun ajan menisin ja tulisin mieleni mukaan. :D
Mutta joo ymmärrän AP:tä kun lapsetkin vielä kuviossa mukana.
Se on Krunikka, hemmetin lande...
Varmasti sitä ruokaa onkin varattu, mutta jos eka puhutaan että aamupalan jälkeen lähdetään niin varmasti sitten ekan odottelun jälkeen suurin osa tekisi lapsille vain leipää. Syömään oltu menossa, niin ei kai sitä aleta silloin kokkailemaan.
Useinhan nämä jahkailijat just "kieltävät" kokkailemasta, koska "ihan just lähetään". Kontrollointihan tämä heillä on, niin löytyisi se kakkosvaihe päälle kun miniällä olisi kanat paistinpannulla tirisemässä. Sitten sais huokailla kuinka miniää saa odotella.
Jos miniä kerkeäisi kanat äkkiä paistaa ja siivota jääkaappiin, niin jahkalijat kerkeäisi siinä ajassa mennä suihkuun ja taas odoteltaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämäkin on😂 Ai miksi?
Ap kahden opettajan saamaton lapsi, vihreä ajokortiton Helsingin kantakaupungista lähtenyt vähän Balkanille museoihin ja nähtävyyksiin.
Opettele, Ap Bosnian sota ihan googlettamalla siellä yön pimeinä tunteina, niin sullekin, viimein selviää, ettei Kroatiassa tai koko Balkanilla ole kummoisia museoita. No, huomenna sitten uusi provo siitä, miten oli pettymys.
Sääliksi käy lapsesi kun äidillä ei ole ajokorttia ja ei pysty itse maksamaan matkaa. Loma menee leikkien sijasta Av:lla.
Sääliksi käy vanhat appivanhempasi, että jauhat heistä selän takana täällä netissä. Ovat kuitenkin sun matkan maksaneet, ja lisäksi sua kuljettavat siellä paikasta A paikkaan B.
Ensi kerralla parempi provo! Suljehan Av, ja mene nauttimaan kauniista Kroatiasta ilman eripuran luontia sukusi kanssa.
T. Kantakaupungissa joka paikkaan autoileva Balkanin hyvin tunteva
Ja P.S jos todella olisit kantakaupungista, tietäisit että se on hiljaisin ja helpoin osa pk-seutua ajaa autolla, koska se on pääosin vuorokaudesta täysin tyhjä autoista, kiitos vihreän politiikan. Liikenne on ulos- ja sisäänmenoväylillä. Ja auto on tosiaankin kätevin liikkua kantakaupungissa huonojen julkisten yhteyksien vuoksi.
Touché!!!
BRAVO!!!!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😆😆😆😆😆😆👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Juuri näin. Sähän voit, Ap, vaikka pyöräyttää siellä huoneistonne, keittiössä kaikille ruoat huomenna, tuoreista Balkanilaisista aineiksista, kun oot niin kätevä, ja aikaansaava, ei tarvi muiden, odotella.
Siinä samalla kertaat vähän Kroatian historiaa, jos opejutuissa on päässyt unohtumaan.
Ai joku uskoi tuon tuuban, mitä kantakaupungin liikenteestä kirjoitettiin! 🤣 Ajattelin että kaikille on selvä että se on vähän huonosti osuvaa sarkasmia.
Minkä tuuban?
T, Krunassa asuva, mutta EI vihreä
Krunikka, hemmetin lande!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun suvussani taas ei ole jahkailijoita hitauden takia vaan säästäväisyyden! Tädit, eno, äiti, äidin puolen isovanhemmat ovat kaikki rahan pihtaajia. Kun oltiin Kanarialla, piti laskea 10 kertaa, paljonko maksaa koko 8-henkisen porukan reissu vesipuistoon. Sitä laskettiin sekä bussilippujen mukaan että taksimatka-arvioiden mukaan. Netistä etsittiin, paljonko on aikuisen lippu, mitkä on pituusrajat, paljonko enimmillään menee lippuihin. Kun oli 3 päivää reissua mietitty, se toteutettiin, mutta vesipuistossakin oli minun sukuni pakko miettiä, kannattaako sieltä ostaa jäätelöt, oluet, limua, pizzaa. Minä olin lasten kanssa jo tilaamassa pizzaa, kun tultiin porukalla kuiskimaan, että ei noin kallista kannata ostaa ja kai te nyt hotellille asti jaksatte, kun siellä on päivällinen maksettu. Minä suutuin niin, että otin hatkat ja lähdin yksin taksilla sinne hemmetin hotellille. Lähtiessäni sanoin, että tehkää mitä lystäätte, pitäkää ihmeessä kasvavat lapset (5, 8 ja 10 v.) ilman ruokaa ja vähällä juomisella iltaan asti, että säästyy pari kymppiä.
Jätitkö siis lapset suvun kanssa vesipuistoon näkemään nälkää ja janoa kun itse lähdit taksilla hotellille? Miksi? Olisit vaan antanut mennä hintavalitukset toisesta korvasta ulos ja tilannut itsellesi ja lapsillesi pizzat.
Mä en olis myöskään jäänyt. Luulen, että ehkä ne sukulaiset (lasten mummi?) on saaneet opetuksen. Eihän tuota valituskierrettä millään saa kuriin, jos ei avaa suutaan ja hermostu. Mulla on myös vanhemmat, jotka valittaa rahankäytöstä. Kun ostin koiran, monta kuukautta kesti jatkuva valitus, miten kalliin koiran oon ostanu ja miten paljon se syö ja nyt saa unohtaa ulkomaanmatkat, kun ei kukaan ota tuommoista vasikan kokoista koiraa hoitaakseen. Sit kun äiti sanoi, että se koirahan tuhoaa mummin kalliit perintömatot, otin matot takakonttiin ja lähdin viemään niitä 100 km päähän. Sanoin, että tässä on nää mummin mulle perinnöksi jättämät matot, ole hyvä, näitähän sä ahneuksissas havittelit. Ja ajoin 100 km takaisin kotiin. Sen jälkeen ei oo sanaakaan kuulunut moitetta koiraan tuhlatuista rahoista.
He maksoivat matkanneet, joten minusta voitte mennä heidän tahtiinsa.
Opiskelin tekussa aikoinaan ja maksoimme 2 opettajaa mukaan Kanarialle. Toinen opettajista oli kanssamme matkan ajan. Toinen oli täysin erikseen. Minusta se oli epäkohteliasta matkan maksaneita kohtaan. Siis luokkaamme kohtaan. (Vahtimesta ei ollut kyse. Oltiin tietty kaikki täysi-ikäisiä.)
Vierailija kirjoitti:
He maksoivat matkanneet, joten minusta voitte mennä heidän tahtiinsa.
Opiskelin tekussa aikoinaan ja maksoimme 2 opettajaa mukaan Kanarialle. Toinen opettajista oli kanssamme matkan ajan. Toinen oli täysin erikseen. Minusta se oli epäkohteliasta matkan maksaneita kohtaan. Siis luokkaamme kohtaan. (Vahtimesta ei ollut kyse. Oltiin tietty kaikki täysi-ikäisiä.)
No ehkä se ope ei vaan tykännyt kännäämisestä ja puoleen päivään makoilusta. Silloin on pakostakin keksittävä omaa kivaa. Eikä se varmaan sen openkaan mielestä ollut kiva juttu. Mutta minkäs teet.
Joku pönttö täällä ihmetteli,kun ei Ap ole vatsailemassa tänään.No,ei tietenkään-hän viettää kivaa lomapäivää siellä reissussa,minne meni aamubussilla.
Varmaan menee muinakin päivinä lasten kanssa jne.
Toinen typerä asia on ,että joku jahnaa ajokortista.Sehän on järjen köyhyyttä hankkia ajokortti ,jos tiettää ettei tarvitse sitä .Kyllä pirssillä saa ajaa aikas paljon sillä rahalla mitä autot ,sen vakuutukset ja bensat ja Helsingin parkkipaikat maksaa,että tiedoksi vaan.
Tunnen tuskasi. Minulla oli myös aikoinaan karmea loma appivanhempien kanssa. Tosin eivät maksaneet meidän matkaa, vaan itse maksettiin omamme ja he omansa. Ja oltiin vain viikon matkalla.
Appivanhempieni tyyli: aamulla hotellin aamupalalle klo 7 (ruokailu alkoi klo 7), lounas klo 11, illallinen klo 19. Nämä ruoka-ajat tahditti koko lomaa kuin herätyskello. Minä aloin protestoida jo parin aamuherätyksen jälkeen, että en muuten aio lomalla herätä klo 6.30. Nukuin siitä alkaen klo 8 asti, ja juostiin lasten kanssa aamiaiselle klo 8.30. Hyvin ehdittiin, koska aamiainen oli klo 9 saakka. Toki siitä aiheutui se, että ei minnekään ehditty lähteä aamupäivällä, koska appivanhemmilla oli pakkomielle syödä lounasta klo 11, kun lounasaika alkoi.
Toinen ärsyttävä asia kellontarkan ruoka-aikataulun lisäksi oli, että he ovat aurinko- ja uintihulluja. Viettäisivät altaalla vaikka jokaisen lomapäivän. Minä haluaisin käydä ostoksilla, museoissa, puistoissa, katsomassa nähtävyyksiä... Siitä tuli riita, kun pakotin meidän 8- ja 11 v. lapset mukaan kaupunkiin tutustumaan, enkä antanut jäädä vetelehtimään koko päiväksi altaalle. Anopille ei mene perille, että lasten ihokaan ei kestä altaalla auringonpaahteessa olemista 9 tuntia päivässä. Mieheni ei mihinkään ottanut kantaa. Lähti kyllä mukaan, jos menin esim. museoon, mutta häntä ei haitannut myöskään olla tuntikausia uimassa ja altaalla vanhempiensa seurana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni vanhemmat maksoivat meidän matkamme Kroatiaan. Olen tästä äärettömän kiitollinen. Saimme siis koko perhe (kolme lasta ja me vanhemmat) lennot ja hotellin lahjaksi mieheni vanhemmilta.
Mutta tämä vetelehtiminen täällä on jotain uskomatonta, en jaksa enää. Viikko oltu, toinen jäljellä. Mitään ei saada aikaiseksi, enkä minä ajokortittomana pääse täältä yksinkään minnekään viettämään aikaa pois hotellialueelta.
Esimerkki tältä päivältä: oli YKSI sovittu yhteinen meno. Mennään rannalle, syödään yhdessä ja lapset voivat pulikoida vedessä. No, aamulla nukuttiin pitkään (klo 11 asti). Minä heräsin jo klo 9, mutta luin kirjaa siihen asti, että muut heräsivät. Appivanhemmat söivät aamupalaa valehtelematta 3 tuntia, koska lukivat pädeiltään Helsingin Sanomia samalla. Tuolloin kello oli jo kaksi iltapäivällä.
Minulla oli jo nälkä, joten tein sekä itselleni että lapsille leivät. Ajattelin, että pärjätään niillä sitten siihen ravintolaan asti. Mies sanoi käyvänsä tankkaamassa auton, niin voidaan joku päivä lähteä pidemmälle retkelle heti aamusta. Kun mies sanoi, että "lähden nyt" ja oikeasti lähti, meni aikaa NELJÄ TUNTIA!
Anoppi sanoi käyvänsä kävelyllä ennen ravintolaa. Ilmoitti tämän kello kolme. Lähti kello kuusi ja tuli seitsemän aikaan takaisin. Kello tulee nyt jo kahdeksan, eikä kukaan ole vieläkään ihan oikeasti lähdössä sinne ravintolaan. Minä ja lapset ollaan syöty tänään aamupala ja ne leivät. Lähden kohta kauppaan ostamaan lisää syötävää, jos ei pian päästä lähtemään.
Appiukko ilmoitti muuten puoli tuntia sitten, että käy suihkussa vielä ennen lähtöä. Tuolla sohvalla se tekee ristisanatehtävää edelleen, ei aikomustakaan mennä suihkuun.
Otan kokonaan toisen vaihteen huomenna ja alan lomailla niin, että saa jotain tehtyäkin. Mies saa hoitaa lapset ja niiden syömiset. Minä otan huomenna taksin ja lähden jonnekin kauemmas, kiertelen museoita, kävelen, SYÖN normaaleihin aikoihin, saan jotain tehtyä, muistoja, JOTAIN. En jaksa tätä vetelehtimistä, kun ei tehdä yhtään mitään ja jos jotain pitäisi saada tehtyä, niin siihen menee härreguud tuntikausia.
Meinasit niin kun lapset jättää huomenna sinne ja lähteä itse syömään jne. Mitäpä se haittaa, kun itse pääsee ulos ja syömään vaikka lapset ei!
Eikö se ole yhtä kauheaa lapsille se syömättömyys kuin sinullekin. Miten on näin itsekeskeistä paskoja olemassa - idiootti AP.
Käsitit varmaan jotain väärin. AP:n mies huolehtii lasten syömisestä. Lapset eivät siis näe tietenkään nälkää, koska heidän isänsä ruokkii heidät. Millainen miesvihaaja pitää olla että kuvittelee, että mies ei pysty siihen?
ei ap
Millainen tyyppi pitää olla, että saa tästä jonkin miesviha -kysymyksen? Haloo! 🙄
Eihän tuo mies pysty, joten höpö höpö. Ei ap mies mistään huolehdi, lue aloitus! Ja tarkasti ja yritä vielä tulkita rivien välistä, jos kykenet.
Jos mies huolehtisi niin lapset olisivat jo saanet jotain muutakin kuin aamupalan ja leipää iltaan kello 20 mennessä, kuten aloituksessa kerrotaan. Ap ne ruokki - ei mies. Jos nyt ruokkimisesta voi puhua, pari leipapalan ja aamupalan kohdalla.
Nyt ap lähtee itse ulos SYÖMÄÄN (kuten aloituksessaaan kuvaa) niin ei ole edes sitä leipää ja aamupalaa tarjoamassa eikä mies senkään vertaa. Niin ei tuossa nyt ruudinkeksijä tarvii olla mikä on lasten syömätilanne sille päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasit niin kun lapset jättää huomenna sinne ja lähteä itse syömään jne. Mitäpä se haittaa, kun itse pääsee ulos ja syömään vaikka lapset ei!
Eikö se ole yhtä kauheaa lapsille se syömättömyys kuin sinullekin. Miten on näin itsekeskeistä paskoja olemassa - idiootti AP.
Käsitit varmaan jotain väärin. AP:n mies huolehtii lasten syömisestä. Lapset eivät siis näe tietenkään nälkää, koska heidän isänsä ruokkii heidät. Millainen miesvihaaja pitää olla että kuvittelee, että mies ei pysty siihen?
ei ap
Millainen tyyppi pitää olla, että saa tästä jonkin miesviha -kysymyksen? Haloo! 🙄
Eihän tuo mies pysty, joten höpö höpö. Ei ap mies mistään huolehdi, lue aloitus! Ja tarkasti ja yritä vielä tulkita rivien välistä, jos kykenet.
Jos mies huolehtisi niin lapset olisivat jo saanet jotain muutakin kuin aamupalan ja leipää iltaan kello 20 mennessä, kuten aloituksessa kerrotaan. Ap ne ruokki - ei mies. Jos nyt ruokkimisesta voi puhua, pari leipapalan ja aamupalan kohdalla.
Nyt ap lähtee itse ulos SYÖMÄÄN (kuten aloituksessaaan kuvaa) niin ei ole edes sitä leipää ja aamupalaa tarjoamassa eikä mies senkään vertaa. Niin ei tuossa nyt ruudinkeksijä tarvii olla mikä on lasten syömätilanne sille päivää.
Tämä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko todella, että ap:n mies jättää lapsensa heitteille eli ilman ruokaa, kun äiti haluaa viettää lomalla aikaa muualla kuin loma-asunnolla..
Eikös tuo jättänyt jo!
Vai mitä evästä se ap mies tarjosi aloituksen mukaa edes yhden päivän aikana, ap antaman aamuruoan ja leivän lisäksi?? Ei mitään!
So!
Ukko vaan nukkui.
Äidin appivanhemmat ovat ihan samanlaisia. Joskus vuosia sitten heille kustannettiin mummin syntymäpäivän kunniaksi loma Pariisiin (ovat kaikenkokeneita maailmanmatkaajia, ja aiheesta puhuvat korvat puhki ihan kelle tahansa, joka tarpeeksi kauan pysyy paikallaan). Loman apet viettivät hotellihuoneessa istuen ja kaikesta kitisten, mihinkään ei haluttu lähteä eikä mikään ollut hyvin, vaikka kaikki oli heidän toiveidensa mukaan järjestetty. Äidillä meni hermot, ja hän vietti loman kierrellen Pariisia miehensä kanssa, nauttien ravintoloista ja kulttuurista. Appivanhemmat ei suostuneet edes paikalliseen ruokaan koskemaan, olivat tuoneet purkkihernekeittoa ja reissumiestä mukanaan, ja niitä sitten puputtivat hotellissa loman alusta loppuun. Kotimaassa tarina vaihtui toiseksi--oltiin taas niin kosmopoliitteja ja rohkeita reissaajia, ja oi miten ihana Pariisi oli! :D Mulla olisi palanut käämit alta aikayksikön...
Mun omat apet on taas ihan päinvastaisia, joka paikassa pitää olla patologisen aikaisin. Eli jos ovat ilmoittaneet tulevansa meidän kaupunkiin visiitille ja olen sanonut, että tulkaa ihmeessä syömään kello 18:30, saattavat he olla rynkyttämässä ovea jo kello 14 ilman mitään varoitusta. Loukkaantuvat verisesti, jos ollaan esim. töissä vielä pari tuntia tuosta eteenpäin... Ottaa päähän ihan jumalattomasti, ja asiallinen järkipuhe menee ihan kuuroille korville. Liian aikaisin ilmaantuminen on ihan yhtä törkeää ja ajattelematonta, kuin liian myöhässä oleminen. Mä olisin kyllä valmis tarjoamaan sen päivällisen sovittuun aikaan, mutta en jumalauta pysty päivystämään 24/7 arvaillen, millä tavalla nämä on päättäneet kelloa tulkita tällä kertaa. ARGH. :D Nukkuisin mieluummin muurahaispesässä, kuin ikinä lähtisin näiden kanssa lomareissulle... lentokentälläkin oltaisiin varmaan kolme vuorokautta etuajassa.