Mieheni suku on maailman hitain suku! Menee hermo yhteisellä lomamatkalla. En jaksa enää!!
Mieheni vanhemmat maksoivat meidän matkamme Kroatiaan. Olen tästä äärettömän kiitollinen. Saimme siis koko perhe (kolme lasta ja me vanhemmat) lennot ja hotellin lahjaksi mieheni vanhemmilta.
Mutta tämä vetelehtiminen täällä on jotain uskomatonta, en jaksa enää. Viikko oltu, toinen jäljellä. Mitään ei saada aikaiseksi, enkä minä ajokortittomana pääse täältä yksinkään minnekään viettämään aikaa pois hotellialueelta.
Esimerkki tältä päivältä: oli YKSI sovittu yhteinen meno. Mennään rannalle, syödään yhdessä ja lapset voivat pulikoida vedessä. No, aamulla nukuttiin pitkään (klo 11 asti). Minä heräsin jo klo 9, mutta luin kirjaa siihen asti, että muut heräsivät. Appivanhemmat söivät aamupalaa valehtelematta 3 tuntia, koska lukivat pädeiltään Helsingin Sanomia samalla. Tuolloin kello oli jo kaksi iltapäivällä.
Minulla oli jo nälkä, joten tein sekä itselleni että lapsille leivät. Ajattelin, että pärjätään niillä sitten siihen ravintolaan asti. Mies sanoi käyvänsä tankkaamassa auton, niin voidaan joku päivä lähteä pidemmälle retkelle heti aamusta. Kun mies sanoi, että "lähden nyt" ja oikeasti lähti, meni aikaa NELJÄ TUNTIA!
Anoppi sanoi käyvänsä kävelyllä ennen ravintolaa. Ilmoitti tämän kello kolme. Lähti kello kuusi ja tuli seitsemän aikaan takaisin. Kello tulee nyt jo kahdeksan, eikä kukaan ole vieläkään ihan oikeasti lähdössä sinne ravintolaan. Minä ja lapset ollaan syöty tänään aamupala ja ne leivät. Lähden kohta kauppaan ostamaan lisää syötävää, jos ei pian päästä lähtemään.
Appiukko ilmoitti muuten puoli tuntia sitten, että käy suihkussa vielä ennen lähtöä. Tuolla sohvalla se tekee ristisanatehtävää edelleen, ei aikomustakaan mennä suihkuun.
Otan kokonaan toisen vaihteen huomenna ja alan lomailla niin, että saa jotain tehtyäkin. Mies saa hoitaa lapset ja niiden syömiset. Minä otan huomenna taksin ja lähden jonnekin kauemmas, kiertelen museoita, kävelen, SYÖN normaaleihin aikoihin, saan jotain tehtyä, muistoja, JOTAIN. En jaksa tätä vetelehtimistä, kun ei tehdä yhtään mitään ja jos jotain pitäisi saada tehtyä, niin siihen menee härreguud tuntikausia.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä odottelis tuota porukkaa vaan ilmoittaisin että me mennään lasten kanssa nyt syömään, tulkaa perässä.
Ai taksilla lähtisitte syömään, vaikka huvilan pihassa seisoo 2 autoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teidän pitää viettää koko aika yhdessä? Menkää te päivällä syömään sillä välin kun he tekevät ristisanojaan.
Tämä. En ole koskaan ymmärtänyt sellaista matkailua, jossa kaikkien pitäisi yhdessä liikkua ja tehdä asioita. Ok, pienet lapset toki huomioidaan, mutta aikuiset ihmiset voivat tulla ja mennä omaan tahtiinsa!
Jos joku tykkää museoista, hän käy niissä. Jos joku shoppailusta, hän kiertää kauppoja jne. En minä ainakaan tarvitse kädestä pitelijää. Ne tulevat mukaani, jotka haluavat tai keksivät muuta.
Yhdessä voi vaikka illalla sitten syödä, sovitaan kellonaika aamulla. Sitten voi vaihtaa päivän kuulumiset.
Minusta taas on huonoa käyttäytymistä mennä minne itse haluaa silloin kun huvittaa. Jos ollaan reissun päällä porukalla, liikutaan porukalla ja vietetään aikaa yhdessä.
Split oli minulle todellinen pettymys. Keskustassa kaikki on teennäistä, sellaista päälle liimattua. Turisteja varten tehty keskusta. Ravintolat ylihintaisia (lounasruoka maksaa 15-20€, eli enemmän kuin Suomessa) ja tonnikala (jota siellä altaassa kasvatetaan) paistetaan aina ylikypsäksi ja rutikuivaksi. Kun lähtee keskustan ulkopuolelle, on todella köyhää, pahempaa kuin Suomessa sotien jälkeen. Rähjäisiä, likaisia kerrostaloja, jotka näyttävät olevan sortumassa, sekä rakenteilla olevia uusia taloja. Paikallisen oppaan mukaan taloja aletaan hanakasti rakentaa, mutta ne voivat olla vaiheessa vielä 5 vuotta sen jälkeen. Eikä kukaan pidä huolta rakennusten ulkokuorista, kun ei ole mitään kiinteistönhuoltoa keksittykään.
Vierailija kirjoitti:
168 jatkaa..
Ja hyvin saattaisin yrittää lähtöä kohteliaisuudesta pari kertaa muiden kanssa, koska aina on ainakin pari tyyppiä jotka vaatimalla vaativat että tulisin mukaan. Ne monesti tyssähtävät siihen että muut lähtevät jo kun eivät enää jaksa odottaa että tulen lähtövalmiiksi ja itse olen helpottunut kun ei tarvinnut lähteä mihinkään.
No härregyyd, sano silloin, että menkää te muut edeltä tai että jäät mieluummin lepäämään. Tosi typerää antaa muiden odottaa jotain, mitä ei tapahdu!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa sellainen sääntö, että emme ota vanhempiamme yhdellekään matkalle mukaan. Siitä ei vaan tule mitään.
Yleensä niitä joutuu vielä passaamaan ja loma menee piloille. Loma lomana, omaishoitajan hommat omanaan.
Sama juttu täällä. Vanhemmat on vähän kysellyt asiaa mutta ne ei yhdessä löhdetä.
"Eikös olis ihanaa, jos vuokrataan auto ja kierretään Kreeta ja sen kaikki nähtävyydet. Yövytään eri paikoissa". Vanhemmat istuisi takapenkillä ja me ajettaisiin/navigoitaisiin.
Te akat otatte yleensä aina sen tylsimmän tyypin ja sitten itkette kun ei oo kivaa.Pidä nyt hyvänäsi ja shutup!
En pidä tollasista ihmisistä,eivät saa mitään aikaan. Ovatko kouluttatuneetkaan?
Minä menisin aivan omaa tahtiani ja myös kertoisin heille että minä syön klo 12 , 17.00 ja iltapalan 20.30
Eivät he voi sinua estää syömästä.
Sehän voi olla vaikka tuhlaamista tuollainen jatkuva syöminen ;D
Olisko kaameapaa yhdistelmää kuin pihi-kuhnuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa sellainen sääntö, että emme ota vanhempiamme yhdellekään matkalle mukaan. Siitä ei vaan tule mitään.
Yleensä niitä joutuu vielä passaamaan ja loma menee piloille. Loma lomana, omaishoitajan hommat omanaan.
Sama juttu täällä. Vanhemmat on vähän kysellyt asiaa mutta ne ei yhdessä löhdetä.
"Eikös olis ihanaa, jos vuokrataan auto ja kierretään Kreeta ja sen kaikki nähtävyydet. Yövytään eri paikoissa". Vanhemmat istuisi takapenkillä ja me ajettaisiin/navigoitaisiin.
Miehen äiti on just tollainen. Hän haluaisi Saksaan, jossa oli kielikurssilla joskus 1970-luvulla.
"Voitaisiin vuokrata auto ja ajettaisiin Baijerissa ja Reinin vartta"
"Yövyttäisiin niissä halvoissa, ihanissa gasthauseissa, kun se maksaa vain parikymppiä"
"Me voitais osallistua kustannuksiin, mutta me ei haluttais ajaa"
Kun kerran on 2 autoa vuokrattu, miksei ap ota toista autoa ja ajele lapsineen minne lystää. Turha muita odotella.
Jos siis tarina on totta, niin mihin nämä ihmiset tarvitsevat näitä kahta vuokraamaansa autoa?
Tarinan mukaan ainoa joka haluaa liikkua hotellialueen ulkopuolella on aloittaja, jolla ei ole ajokorttia.
Muut kuhnustelevat koko päivän ja pääsevät liikkeelle vasta iltamyöhään.
Mikähän idea alkujaan silloin oli autojen vuokrauksella?
Tätä en ymmärrä, että miksi hidastelijat eivät voi avoimesti sanoa, että eivät kykene sovittuihin aikoihin? Miksi ylipäätään sanotaan, että mennään rannalle tai ravintolaan, jos ei ole aikomustakaan toteuttaa niitä suunnitelmia? Tai kun sovittu kellonlyömä tulee, niin sitten voisi sanoa, että ei keretä tai ei huvita. Miksi pitää esittää? En tajua.
Lomalla voi ottaa rennosti, mutta sen voi myös tuoda julki avoimesti.
Ehkä ainoa ratkaisu tosiaan on, että kukin elää omaan tahtiinsa. Ja puhutaan suoraan, niinkuin asiat on, eikä päivitellä selän takana toisten rytmiä.
No kun aloittajalla ei ole kuulemma ajokorttia, siksi ei voi ajaa autoa itse.
On riippuvainen muista tai ottaa taksin tai muun kyydin.
Vierailija kirjoitti:
Jos siis tarina on totta, niin mihin nämä ihmiset tarvitsevat näitä kahta vuokraamaansa autoa?
Tarinan mukaan ainoa joka haluaa liikkua hotellialueen ulkopuolella on aloittaja, jolla ei ole ajokorttia.
Muut kuhnustelevat koko päivän ja pääsevät liikkeelle vasta iltamyöhään.Mikähän idea alkujaan silloin oli autojen vuokrauksella?
No se ravintola, joka ei ole kävelymatkan päässä? Ja kaipa he nyt käyvät kuitenkin jossain muuallakin joskus? Ehkä vuokrasivat autot jo lentokentältä ja ajoivat itse sinne huvilalle. Ties missä se on.
Itse parin hidastelupäivän jälkeen viimeistään olisin ottanut asian puheeksi.
En olisi viikkoa itsekseni jurnuttanut asiasta.
Monesti kaikista helpompaa asioiden hoitamisessa kaikkia osapuolia tyydyttävästi on vain keskustella.
Ei ne oikeastaan muutoin selviäkään, siis se on ainoa järkevä keino.
Kahden auton kahden viikon vuokrahinnalla olisin ottanut taksin lentokentältä ja takaisin.
Samoin iltaruokailuun (koska kertomuksen mukaan ainut ulkoruokailu) menisin taksilla.
Kenenkään ei tarvitse ajaa ja saa ottaa vaikka aikuiset alkoholia halutessaan.
Tosin en tiedä autojen vuokrahintoja. Voipi olla edullinenkin.
Ja tosiaan, voivathan he kumminkin liikkua päivisin, vaikka toisin olen ymmärtänyt aloittajan hermostumisesta päätellen.
Lähtivät yhteiselle lomalle ja Ap virittelee omia päiväretkiään muista välittämättä.
Ei näin, ei näin.
jotain omituista ja sairasta on kaikissa turkulaisissa
Mieheni ja hänen sukunsa on samanlaisia, Ap. I feel you! Kaikki tekeminen ja tekemiseen ryhtyminen on älyttömän hidasta. Aina pitää jäädä tuijottamaan telkkaria, padia, puhelinta tms ja levätä pitää joka helvetin käänteessä. Olenkin alkanut itse suhtautumaan näihin veteliin eri tavalla. Kun he sanovat, että lähtö johonkin on esim.klo 14, tiedän, että todellisuudessa se on klo 16 tai myöhemminkin. Lisään aina reilusti aikaa ilmoitettuun lähtöaikaan. Siltikin ärsyttää.
Ap petti perheensä!
Tätä se tekee, kun ollaan niin itsekkäitä ja mukavuudenhaluisia.