Olen pienituloinen mies, mutta mulla on rikkaat (ja vanhat) vanhemmat - miten tuoda tämä asia hienovaraisesti esiin naista etsiessä?
Faktahan kuitenkin on, että varallisuudella on merkitystä, joten en haluaisi saada pakkeja sen vuoksi, että nainen kuvittelee, ettei kanssani voi elää sellaista elintasoa, johon hän on tottunut tai jollaisen hän haluaa. Todennäköisesti viimeistään 5-10 vuoden sisään saan niin ison perinnön, että ponnistan vähävaraisimmasta neljänneksestä varakkaimpaan kymmennykseen.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat naisen, joka rakastaa rahojasi sinun sijaasi? Jos tällaista tosiaan haet, niin miksi pitäisi toimia "hienovaraisesti"? Mut hei nou hätä, kyllä sulle nainen löytyy.
Ei, vaan kuten selitin, en halua, että nainen kuvittelee, ettei minun kanssani voi elää sellaista elämää, johon vaaditaan tietty tulotaso/varallisuus. Asunnot maksavat, harrastukset maksavat jne. En halua saada pakkeja ns. turhaan.
Ap
Tässä tulee taas esiin se palstamiesten väittämä, että naisen koulutuksella ja tulotasolla ei ole mitään merkitystä. Sinunkaan ei tarvitsisi tuota pohtia, jos ottaisit nuo huomioon. Etsi sellainen nainen, joka on tyytyväinen siihen elintasoon, mitä hän on palkallaan tähän asti saanut. On vain palstamiesten harhaluuloa, että naiset vaativat aina vain parempaa ja hienompaa. Kaikki eivät vaadi, joten etsi sellainen.
Mutta kun minä nimenomaan en halua rajata kumppaneitani koulutuksen tai varallisuuden vuoksi. Etsin sopivinta kumppania itselleni muilla kriteereillä kuin noiden vuoksi. Sinun neuvoasi noudattamallahan sillä koulutuksella ja varallisuudella juuri olisi merkitystä.
Ap
Minä kirjoitin, että etsi sellainen nainen, joka on tyytyväinen siihen elintasoon, mitä hän on palkallaan tähän asti saanut. Älä etsi sellaista, joka ei ole tyytyväinen nykytilaan vaan tarvitsee miehen rahoja saadakseen mieleisen elintason. Ymmärrätkö nyt eron?
Kukaan täysjärkinen rahakas nainen ei uskalla avioon ap:n kanssa, kun tämä on niin innokas tienaamaan läheistensä kuolemalla.
Köyhien temmellyskenttä koko palsta. Kriteereilläni ap ei tule olemaan varakas. Keskiluokkainen kylläkin.
Olen 176 cm kaljuuntuva siistiä sisätyötä tekevä akateeminen mies. Hieman hintelä, pukeudun mielelläni beigeen. En tupakoi, alkoa kohtuudella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap minkä ikäinen olet?
Pian kolmekymppinen.
Ap
Alle kolmikymppinen odottaa pääsevänsä kiinni vanhempiensa rahoihin? Kun omat vanhempani perivät vanhempansa, he olivat itse jo reippaasti yli kuusikymppisiä. Nykyään eletään vanhoiksi, ihmistä kutsutaan virallisesti vanhukseksi vasta yli 80 v. Ap vanhemmillasi on todennäköisesti enemmän elinvuosia edessä yhä kuin mitä sinulla on vasta takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitäisi kyllä olla aika hemmetin rikkaat että tuollaiseen lähtisi. Eri juttu naida rahasta kun voi koska hyvänsä erota ja viedä puolet mukanaan, kun naida jostain epämääräisestä rahasta jota tulee ehkä joskus kymmenen vuoden päästä jos sittenkään, ja pahalla tuurilla sekin on testamentissa suojattu minulta.
Ja ennenkuin joku tulee nyt haukkumaan niin itsehän en naisi rahasta ollenkaan. Mutta ap ilmeisesti etsii naista, joka on valmis sitoutumaan rahasta mieheen joka ei muuten kiinnosta. Sellaisille tuo ei ole niin hyvä diili kuin ap kuvittelee.
En ole naimassa ketään rahasta, vaan en halua, että potentiaalinen nainen antaa minulle pakit, koska luulee elämän minun kanssa olevan vuokrakaksiossa asumista ja pennin venyttämistä.
Ap
Mä antaisin pakit sulle siksi, että et ole onnistunut itse luomaan itsellesi tuon parempaa. Et ole nk. self made man vaan nysvä joka odottaa, että muut ratkaisevat hänen asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat naisen, joka rakastaa rahojasi sinun sijaasi? Jos tällaista tosiaan haet, niin miksi pitäisi toimia "hienovaraisesti"? Mut hei nou hätä, kyllä sulle nainen löytyy.
Ei, vaan kuten selitin, en halua, että nainen kuvittelee, ettei minun kanssani voi elää sellaista elämää, johon vaaditaan tietty tulotaso/varallisuus. Asunnot maksavat, harrastukset maksavat jne. En halua saada pakkeja ns. turhaan.
Ap
Tässä tulee taas esiin se palstamiesten väittämä, että naisen koulutuksella ja tulotasolla ei ole mitään merkitystä. Sinunkaan ei tarvitsisi tuota pohtia, jos ottaisit nuo huomioon. Etsi sellainen nainen, joka on tyytyväinen siihen elintasoon, mitä hän on palkallaan tähän asti saanut. On vain palstamiesten harhaluuloa, että naiset vaativat aina vain parempaa ja hienompaa. Kaikki eivät vaadi, joten etsi sellainen.
Mutta kun minä nimenomaan en halua rajata kumppaneitani koulutuksen tai varallisuuden vuoksi. Etsin sopivinta kumppania itselleni muilla kriteereillä kuin noiden vuoksi. Sinun neuvoasi noudattamallahan sillä koulutuksella ja varallisuudella juuri olisi merkitystä.
Ap
Minä kirjoitin, että etsi sellainen nainen, joka on tyytyväinen siihen elintasoon, mitä hän on palkallaan tähän asti saanut. Älä etsi sellaista, joka ei ole tyytyväinen nykytilaan vaan tarvitsee miehen rahoja saadakseen mieleisen elintason. Ymmärrätkö nyt eron?
Eli sinä neuvot karsimaan naisia taloussyiden vuoksi, vaikka minä nimenomaan sanoin, etten haluaisi niin joutua tekemään. Ok. Kiitos vinkistäsi, ei tarvitse enää kolmatta kertaa sitä kirjoittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitäisi kyllä olla aika hemmetin rikkaat että tuollaiseen lähtisi. Eri juttu naida rahasta kun voi koska hyvänsä erota ja viedä puolet mukanaan, kun naida jostain epämääräisestä rahasta jota tulee ehkä joskus kymmenen vuoden päästä jos sittenkään, ja pahalla tuurilla sekin on testamentissa suojattu minulta.
Ja ennenkuin joku tulee nyt haukkumaan niin itsehän en naisi rahasta ollenkaan. Mutta ap ilmeisesti etsii naista, joka on valmis sitoutumaan rahasta mieheen joka ei muuten kiinnosta. Sellaisille tuo ei ole niin hyvä diili kuin ap kuvittelee.
En ole naimassa ketään rahasta, vaan en halua, että potentiaalinen nainen antaa minulle pakit, koska luulee elämän minun kanssa olevan vuokrakaksiossa asumista ja pennin venyttämistä.
Ap
Mä antaisin pakit sulle siksi, että et ole onnistunut itse luomaan itsellesi tuon parempaa. Et ole nk. self made man vaan nysvä joka odottaa, että muut ratkaisevat hänen asiansa.
Fair enough. En minäkään ehkä haluaisi naista, joka mittaa elämän "paremmuuden" rahassa ja nimittelee toisia netissä.
Ap
Ei mitenkään tarvitse tuoda asiaa esille.
Jos olet kiinnostava ja pidän sinusta niin raha ei siinä asiassa näyttele mitään roolia.
Jos taas et ole kiinnostava enkä pidä sinusta niin sitäkään ei voi rahalla muuksi muuttaa.
Eikö ap olisi kiva jos nainen pitäisi sinusta itsestäsi eikä tulevista rahoistasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Fair enough. En minäkään ehkä haluaisi naista, joka mittaa elämän "paremmuuden" rahassa ja nimittelee toisia netissä.
Ap
Kukas tässä oli rahoillaan kehumassa? Eikä edes omillaan ja itse hankkimillaan?
Ja nimittelyn olet tässä tapauksessa ansainnut tökeröllä avauksellasi. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vanhemmat anna rahaa eläesssään?Jos ovat ökyrikkaita ja sinä kituutat vuokrakaksiossa?Tuohon perintöön voi mennä vuosia..Pappani kuoli nopeasti,mutta esim. mummo on tehnyt kuolemaa jo lähes 15v (ollut siis vanhainkodissa tajuamatta maailmasta mitään).
Ovat he toki hieman auttaneet, mutta tässä vaiheessa se ei enää ole mahdollista, kun heille on jo määrätty ulkopuolinen edunvalvoja. En minä nyt sentään nälkää näe, ja minut on kasvatettu siihen, että on kunnia-asia tulla toimeen omillaan.
Ap
Harvemmin kyllä määrätään ulkopuolista edunvalvojaa vanhuksille. Yleensä asioiden hoitoon valtuutetaan joku lapsista Tässä tapauksessa tosi epäilyttävää, koska sanot olevasi ainoa lapsi.
Tämä menettely hoidettiin oman juristimme suosituksesta.
Ap
Miksi?
Tällä haluttiin kai varmistaa, että minulle ei tule jälkeenpäin ongelmia, jos minun katsotaan hoitaneen heidän talouttaan tai tehneen muita päätöksiä jotenkin oman etuni mukaisesti, kun olen ainoa rintaperillinen.
Ap
Ainoa rinraperillinen, jotenkin oman etuni mukaisesti. Ei mene läpi, kuka siihen puuttuisi? Eli vanhempasi eivät luota sinuun. Jos nyt yrittäisit löytää sen naisen ihan ilman vanhempiesi rahoja. Jos ei onnistu, niin sitten vaan rehellisesti kerrot, että rahaa on tulossa. Kyllä löytyy joku nainen, jonka voit ostaa.
Valtio siihen puuttuu. Kuten sanoin, perintö on pääasiassa vakuutuskuorten takana verostussyistä, ja tämä monimutkaistaa kuviota. Siksi pelaamme varman päälle ja annamme viimeisen vastuun taloudenhoidosta tutulle juristillemme.
Ap
Jaa-a. Itseäni viehättää päämäärätietoiset miehet joilla on jokin intohimo elämässä ja harmikseni he ovat usein myös rikkaita jolloin palstapäätelmä on lompakkoloinen. Ehkä sinulle löytyy joku päinvastainen jolle on aivan h*lvetin sama kuka olet ja mitä teet kunhan on pinkka kunnossa. Onnea etsintään!
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään tarvitse tuoda asiaa esille.
Jos olet kiinnostava ja pidän sinusta niin raha ei siinä asiassa näyttele mitään roolia.
Jos taas et ole kiinnostava enkä pidä sinusta niin sitäkään ei voi rahalla muuksi muuttaa.
Eikö ap olisi kiva jos nainen pitäisi sinusta itsestäsi eikä tulevista rahoistasi?
Ei rahoista tarvitse pitää, mutta rahan puute on joskus ongelma. Etenkin pitkällä tähtäimellä. Monet naiset ovat hyvin pragmaattisia kumppanivalintansa suhteen, vaikka tunteitakin siihen vaaditaan. Siksi olisi kiva, että nainen ei kuvittelisi minun olevan ikuisesti pienitulonen.
Ap
Ei tuo ole mitään kulttuurista ja opittua. Evoluutio on jalostanut naiset sellaisiksi, että he etsivät tiedostamattaan menestyjiä ja heidän geenejään lastensa isiksi. Ja vaikka lapsia ei olisi suunnitelmissa, samat geenit ohjaavat toimintaa, sillä savannilla ei ollut ehkäisyvälineitä. Sikäli tuo perimällä rikastuminen ei ole ihan optimaalinen juttu, sillä se ei luo menestyjän auraa. Eivät lottovoittajatkaan ole pimumagneetteja. Jos ap olisi tehnyt miljoonia jossain bisneksessä, kaikki naiset rakadtuisivat häneen heti.