Olen pienituloinen mies, mutta mulla on rikkaat (ja vanhat) vanhemmat - miten tuoda tämä asia hienovaraisesti esiin naista etsiessä?
Faktahan kuitenkin on, että varallisuudella on merkitystä, joten en haluaisi saada pakkeja sen vuoksi, että nainen kuvittelee, ettei kanssani voi elää sellaista elintasoa, johon hän on tottunut tai jollaisen hän haluaa. Todennäköisesti viimeistään 5-10 vuoden sisään saan niin ison perinnön, että ponnistan vähävaraisimmasta neljänneksestä varakkaimpaan kymmennykseen.
Kommentit (114)
Miten on mahdollista, että nyt olet siellä köyhemmässä päässä? Olet koko elämäsi pedannut perinnön varaan?
Minä olen perinyt muutamia satoja tuhansia, mutta hankkinut myös itse 200 000.
Eihän siitä ole mitään takeita, miten alat käyttää rahaa ja millaiseksi muutut, jos ja kun joskus saat rahat.
Lisäksi virkatodistuksesta voi aina löytyä salattuja sisaruksia, mikään ei ole satavarmaa ellet ole nähnyt vanhempiesi virkatodistuksia. Ei olisi ensimmäinen ylläri tässä maailmassa.
Minä kiertäisin kaukaa tuollaisen miehen, joka alkaa puhumaan vanhempiensa perinnöstä ja sen odottelusta. Olisi kyllä viimeisen päälle turn off.
Vierailija kirjoitti:
Joo eikä mies myöskään ikinä sanoisi "nälvivä negailija" :) :) Buahhhh haha hah haa! TROLLI jäi kiinni!
Hei ihan ku jonkun 5-vuotiaan suusta tämä kommentti. Ollaankos kaikki aikuisia täällä, jooko?
- ohis, ammattikoulun käynyt nainen, vuokra-asunto
Trolli.
En seukkais sekuntiakaan sellaisen hemmon kanssa joka odottaa vain perintöä vanhemmilta.Disgusting.
Olenko outo, kun ymmärrän ap:ta hyvin? :) Mitäs, jos toisit asian esille siinä yhteydessä, kun keskustelette ammateistanne ym. Et olet kiitollinen vanhemmillesi, että opettivat sut tulemaan toimeen omillasi vaikka olisivat voineet antaa sun elää ns. kultalusikka suussa. Että arvostat nyt enemmän vanhemmalla iällä sitä, että raha ei kasva puussa ja töitä on tehtävä. Ja tällainen asenne sulla ei välttämättä olisi, jos vanhemmat olisivat syytäneet sulle rahaa. Kyllä fiksu nainen osaa lukea rivien välistä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pitäisi kyllä olla aika hemmetin rikkaat että tuollaiseen lähtisi. Eri juttu naida rahasta kun voi koska hyvänsä erota ja viedä puolet mukanaan, kun naida jostain epämääräisestä rahasta jota tulee ehkä joskus kymmenen vuoden päästä jos sittenkään, ja pahalla tuurilla sekin on testamentissa suojattu minulta.
Ja ennenkuin joku tulee nyt haukkumaan niin itsehän en naisi rahasta ollenkaan. Mutta ap ilmeisesti etsii naista, joka on valmis sitoutumaan rahasta mieheen joka ei muuten kiinnosta. Sellaisille tuo ei ole niin hyvä diili kuin ap kuvittelee.
En ole naimassa ketään rahasta, vaan en halua, että potentiaalinen nainen antaa minulle pakit, koska luulee elämän minun kanssa olevan vuokrakaksiossa asumista ja pennin venyttämistä.
Ap
Entä jos se nainen haluaa olla sinun kanssa juuri siksi, että saatte asua tiiviisti vuokrakaksiossa ja pennin venyttäminen vain lähentäisi teitä? Arttu Wiskarin Sirpa -biisin tyyliin. Ja sitten kun saisit perinnön, se lähtisikin pois, koska ei halua elää siivellä rikasta ja huoletonta elämää.
Entäs jos tuo onkin todellisuutta? En pysty todellakaan ostelemaan naiselle timantteja. Rehellisesti sanottuna ei ole väliä vaikka ei ole naistakaan kun en pystyisi elättämään perhettä vaikka olen kokopäivätyössä. Kerran nettitreffeillä nainen kysyi miten asun. Sanoin että kerrostalossa. Kolmas kysymys oli onko vuokra vai omistusasunto. Mä en ymmärrä mitä merkitystä sillä on treffeillä😂
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo, kun ymmärrän ap:ta hyvin? :) Mitäs, jos toisit asian esille siinä yhteydessä, kun keskustelette ammateistanne ym. Et olet kiitollinen vanhemmillesi, että opettivat sut tulemaan toimeen omillasi vaikka olisivat voineet antaa sun elää ns. kultalusikka suussa. Että arvostat nyt enemmän vanhemmalla iällä sitä, että raha ei kasva puussa ja töitä on tehtävä. Ja tällainen asenne sulla ei välttämättä olisi, jos vanhemmat olisivat syytäneet sulle rahaa. Kyllä fiksu nainen osaa lukea rivien välistä ;)
No mutta kun ei kuulosta siltä, että ap olisi mitenkään ahkeroinut ja tullut toimeen omillaan vaan odottaa, että vanhemmat kupsahtavat.
Kuten moni nainen on täällä jo ilmi tuonutkin, niin kieli pitkällä perintöä odottelevat miehet eivät keskimäärin naissukupuoleen vetoa. Niljakas ajatus. Tätä on sinun vaikea tuoda toiselle ilmi niin, että vältät tämän mielikuvan.
Jos nyt hankkisit varallisuuden perään olevan naisen, niin sulla ei ole tällä hetkellä kuin tyhjä kortti ja naisen pitäisi sen varaan uskaltaa heittäytyä. Olethan muuten niin kerta kaikkiaan houkutteleva tapaus ja hyvä diili, että rahalle persokin nainen sinut huolisi ilman pennin pyörylää? Koska ennen kuin ne rahat on sun tilillä, niin mikään ei ole varmaa, kuten tässäkin ketjussa on usein esimerkein esitetty. Harva golddigger myöskään jaksaa mitään kymmentä vuotta siellä vuokra-asunnossa odotella, että koska appivanhempansa kupsahtaisivat. Lisäksi herää kysymys, että haluaisitko todella naisen, joka odottaa sinun vanhempiesi kuolemaa kuin kuuta nousevaa? Eikö ole yhtään karmiva ajatus?
Niin ja mietityttää vähän tuokin, että sulle on kunnia-asia pärjätä omillaan ja näin... niin eikös sulla ole sitten asiat jo oikeastaan kondiksessa ihan ominkin avuin? Ai ei? Miksi ei?
Tämänhetkinen tilanteesi on se, mihin sun pitää kumppaninvalinta perustaa. Ei mahdolliset (!) tulevat perintörahat.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Vihdoinkin joku oikeasti antoi hyödyllisen vastauksen esitettyyn kysymykseen. Kyllä tälläkin palstalla näemmä fiksuja henkilöitä on. 😊
Ap
Taisit olla sinä itse, joka kirjoitti tuon kummallisen analyysin, joka ei vastannut lainkaan sitä kuvaa, minkä muut saivat avauksestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Vihdoinkin joku oikeasti antoi hyödyllisen vastauksen esitettyyn kysymykseen. Kyllä tälläkin palstalla näemmä fiksuja henkilöitä on. 😊
Ap
Täällä valitettavasti monet "oikolukevat" viestejä omien asenteidensa läpi ja näkevät viesteissä sellaista, mitä ei ole edes kirjoitettu tai tarkoitettu. Kuten nyt monesta vastauksestakin näkee. Luulevat, että ap vaan laiskottelee helpon duunin parissa ja odottelee vanhempiensa rahoja.
Mut kiva, jos pystyin olemaan avuksi :)
Ollaan me eriävänkin vastauksen antaneet fiksuja, ja myös monen meidän vastaukset ovat olleet, mutta ollaan vaan eri mieltä sun kanssa. Samanmielisyys = fiksuus.
Ollaan me eriävänkin vastauksen antaneet fiksuja, ja myös monen meidän vastaukset ovat olleet, mutta ollaan vaan eri mieltä sun kanssa. Samanmielisyys =/= fiksuus.
Korjasin mokan kun viesti lipsahti liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarviiko tuollaista mennä edes puhumaan. Miksi vain ei ole rehellisesti oma itsensä, ja kyllä se oikea nainen vielä löytyy eikä tarvitse vihjailla rikkaista vanhemmista.
Kun tapasin mieheni, en kysynyt hänen varallisuudesta saatikka hänen vanhempiensa. Tietysti tiesin mitä mies tekee työkseen. Kahden vuoden seurustelun jälkeen tapasin hänen vanhempansa ensimmäistä kertaa ja silloin selvisi, että he ovat miljonäärejä. Mies ei koskaan vihjaillut mitään heidän varallisuudesta. Hän itse eli tavallista elämää.
Pienituloisuuden nainen havaitsee ulkoisesta olemmuksestasi mut muiden kuin itsensä omaisuuksilla on turha koittaa nostaa omaa arvostusta.
Vanhempasi kun voisivat käyttää oman omaisuutensa eläessään viimeistä senttiä myöten niin halutessaan.
Itse olisin lähtenyt karkuun, jos mies olisi omaisuuksistaan ja perinnöistään puhunut. Lähinnä olisi tullut mieleen, onko tyypillä niin huono itsetunto että piiloutuu rahojensa taakse tai pitääkö hän minua noin rahanahneena tyyppinä.
Itselläni on hyvä koulutus ja työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat naisen, joka rakastaa rahojasi sinun sijaasi? Jos tällaista tosiaan haet, niin miksi pitäisi toimia "hienovaraisesti"? Mut hei nou hätä, kyllä sulle nainen löytyy.
Ei, vaan kuten selitin, en halua, että nainen kuvittelee, ettei minun kanssani voi elää sellaista elämää, johon vaaditaan tietty tulotaso/varallisuus. Asunnot maksavat, harrastukset maksavat jne. En halua saada pakkeja ns. turhaan.
Ap
Tässä tulee taas esiin se palstamiesten väittämä, että naisen koulutuksella ja tulotasolla ei ole mitään merkitystä. Sinunkaan ei tarvitsisi tuota pohtia, jos ottaisit nuo huomioon. Etsi sellainen nainen, joka on tyytyväinen siihen elintasoon, mitä hän on palkallaan tähän asti saanut. On vain palstamiesten harhaluuloa, että naiset vaativat aina vain parempaa ja hienompaa. Kaikki eivät vaadi, joten etsi sellainen.
No voiko sinun kanssasi elää sellaista elämää? Vai voiko sinun kanssasi elää sellaista elämää sitku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos vanhempasi jättävätkin sinut nuolemaan näppejään. Voivat hyvin ajatella että ei kannata antaa rahoja sinulle kun raha ei näytä taskuissasi kauaa viihtyvän.
Olen ainoa lapsi, joten ei se olisi edes mahdollista. Saan lain mukaan vähintään puolet heidän omaisuudestaan (tod.näk. kaiken). Miten niin raha ei näytä taskuissani viihtyvän? Olen vain kouluttautunut alalle, jossa ei omaisuuksia pääse takomaan.
Ap
Jos vanhempasi päättäävät tuhlata kaiken tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen ennen kuin kuolevat et saa mitään. Sulla ei ole mitään oikeutta heidän rahoihinsa kun ovat elossa.
no sitten on kasvatus epäonnistunut pahemman kerran. Jätkä kaivaa siellä jo malttamattomana hautaa vanhemmilleen?!