Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tällä viikolla tietää, että mun terminaalivaiheessa oleva (upporikas) kummisetäni on testamentannut melkein kaiken omaisuutensa mulle

Vierailija
18.07.2018 |

Jotenkin epäuskoinen olo. Hän on koko ikänsä ollut pihi kuin mikä, eikä suvusta kukaan edes oikein tiennyt hänen varallisuutensa määrää ennen kuin hänen varainhoitajansa minulle sunnuntaina kertoi. Itse olen painanut lähihoitajan töitä ja elänyt pienituloisen ihmisen elämää viimeiset 15 vuotta, mutta nyt se kaikki sitten yhtäkkiä muuttuukin.
Olen toki kiitollinen, mutta täytyy kyllä myöntää, että päällimmäinen tunne on tällä hetkellä katkeruus. Kummisetäni olisi voinut auttaa minua taloudellisesti aivan helposti ilman että se olisi vaikuttanut hänen elämäänsä millään tavalla, mutta ei silti ole oikeastaan koskaan tehnyt niin. Ja enää en häneltä kunnon vastausta onnistu saamaan siihen, että miksi hän ei ole koskaan niin tehnyt. On kyllä tasan tarkkaan tiennyt miten tiukkaa elämää olen taloudellisesti elänyt. Lapseton ja naimaton mies, joten rahalle ei ole ilmeisesti ollut juuri käyttöä. Kunhan on sitä (onnekkailla) sijoituksillaan haalinut ja pimittänyt koko suvulta. V*tuttaa tavallaan.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sukusi on samanlaista kuin sinä, niin varaudu oikeudenkäynteihin... Toki voit myös kieltäytyä perinnöstä.

Oikeasti, harvoin lukee yhtä pöyristyttävää tekstiä. Kerro sedälle, hän ehtii vielä etsiä jonkun jolle kelpaa. Sitä paitsi, vielä ei kukaan ole kuollut eikä ole perittävääkään. Asioidenhoitaja on myös melkoinen juoruilija. Onko hän sukua?

Eno ja kummisetä, mutta ei setä. Hän ei voi enää muuttaa mitään vaikka haluaisi. Edunvalvojat eivät ole sukua vaan hänen käyttämänsä lakitoimiston henkilökuntaa. Kukaan ei edes tiennyt, että hänellä oli omat juristit ja kirjanpitäjät ja kaikki omaisuuttaan hoitamassa. Ja asui loppuun asti homeisessa rintamamiestalossa. Siksi ei osattukaan edes arvata, että oli niin paljon omaisuutta.

Ap

Vierailija
22/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten voit olla töissä ja köyhä. Älä ota lopputiliä, poltat perinnön nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nytpä tilanne muuttuu

Joo. Niin muuttuu. Harmittaa vain, että ei juurikaan auttanut minua taloudellisesti viimeisen 15-20 vuoden aikana, vaikka tiesi, että apu olisi ollut tarpeen. Olisi ollut kiva nauttia nuoruudesta ilman turhia rahahuolia.

Ap

No aiotko nyt itse tukea jotakuta nuorta sukulaisistasi vai jatkatko elämää kummisedän tyylillä?

Kyllä mä varmasti aion auttaa muitakin, kunhan saan ensin omat taloudelliset asiat kuntoon. En saanut vielä mitään tarkkoja tietoja, pesänjakaja hoitaa sen kuulemma sitten aikanaan. Mutta osakkeita ja kiinteistöjä on lakimiehen mukaan "huomattava" määrä. 

Ap

Vierailija
24/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nuolase ennenku tipahtaa...

Saa kai jokainen pitää omat rahansa pahanpäivänvaralle, vaikka olisikin jöyhiä sukulaisi?

Jaatko perinnön tasan kaikkien köyhien kanssa, kun se säästäminen on niin väärin?

Vierailija
25/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittaa tämä aloitus sentään Tauskin laulutaidon.

Vierailija
26/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulet saavasi ison perinnön ja olet katkera perinnön jättäjälle?

Saan enimmän osan hänen omaisuudestaan varmaankin siksi, kun ei oikein muitakaan läheisiä ole. Tai olisihan hän voinut jättää sisarelleen (äidilleni), mutta äitinikin on jo aika iäkäs, joten varmaan siksi enin osa tulee minulle. No se tässä on toki positiivista, ettei millekään kissayhdistykselle tmv. lahjoittanut rahojaan. Lähinnä harmittaa se, että antoi minun kärsiä vähävaraisuudesta, vaikka itsellä oli koko ajan niin paljon rahaa.

Ap

Oletko katkera myös Herlinin suvulle, kun antavat sinun kärsiä vähävaraisuudesta? Heillähän sitä rahaa taitaa olla. 

Vierailija
27/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nuolase ennenku tipahtaa...

Saa kai jokainen pitää omat rahansa pahanpäivänvaralle, vaikka olisikin jöyhiä sukulaisi?

Jaatko perinnön tasan kaikkien köyhien kanssa, kun se säästäminen on niin väärin?

Joo joo, ymmärrän kyllä. Mutta joku kohtuus olisi saanut asian suhteen olla. Ei siinä enää mistään "pahan päivän varasta" puhuta, kun esim. omistetaan täysvuokrattu (pienehkö) kerrostalo Marbellasta.

Ap

Vierailija
28/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten voit olla töissä ja köyhä. Älä ota lopputiliä, poltat perinnön nopeasti.

Pienituloinen mä olen, vaikka töissä olen aina käynytkin. Kaikki me työläiset kun ei olla vakkareita, jotka saavat tehdä täydet tunnit joka viikko.

Ap

Vierailija
29/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulet saavasi ison perinnön ja olet katkera perinnön jättäjälle?

Saan enimmän osan hänen omaisuudestaan varmaankin siksi, kun ei oikein muitakaan läheisiä ole. Tai olisihan hän voinut jättää sisarelleen (äidilleni), mutta äitinikin on jo aika iäkäs, joten varmaan siksi enin osa tulee minulle. No se tässä on toki positiivista, ettei millekään kissayhdistykselle tmv. lahjoittanut rahojaan. Lähinnä harmittaa se, että antoi minun kärsiä vähävaraisuudesta, vaikka itsellä oli koko ajan niin paljon rahaa.

Ap

Oletko katkera myös Herlinin suvulle, kun antavat sinun kärsiä vähävaraisuudesta? Heillähän sitä rahaa taitaa olla. 

Ei heistä kukaan ole minulle mitään sukua, joten miksi olisin?

Ap

Vierailija
30/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut nytpä täytyy miettiä uusiksi oma testamenttini jos se noin harmittaa saajaa. Käytän itse kaiken eläissäni, kyllä, näin se täytyy tehdä.

Vierailija
31/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sedän etunimi Roope ja sukunimi alkaa A:lla? Ja sinun etunimi I:llä? Ja asutte eräässä kaupungissa, jonka nimessä on ”linna”?

Vierailija
32/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut nytpä täytyy miettiä uusiksi oma testamenttini jos se noin harmittaa saajaa. Käytän itse kaiken eläissäni, kyllä, näin se täytyy tehdä.

Ei testamentti ole ongelma, vaan se, että apua ei annettu silloin, kun sille olisi ollut tarvetta.

Ap

Vierailija
33/63 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sukusi on samanlaista kuin sinä, niin varaudu oikeudenkäynteihin... Toki voit myös kieltäytyä perinnöstä.

Oikeasti, harvoin lukee yhtä pöyristyttävää tekstiä. Kerro sedälle, hän ehtii vielä etsiä jonkun jolle kelpaa. Sitä paitsi, vielä ei kukaan ole kuollut eikä ole perittävääkään. Asioidenhoitaja on myös melkoinen juoruilija. Onko hän sukua?

Eno ja kummisetä, mutta ei setä. Hän ei voi enää muuttaa mitään vaikka haluaisi. Edunvalvojat eivät ole sukua vaan hänen käyttämänsä lakitoimiston henkilökuntaa. Kukaan ei edes tiennyt, että hänellä oli omat juristit ja kirjanpitäjät ja kaikki omaisuuttaan hoitamassa. Ja asui loppuun asti homeisessa rintamamiestalossa. Siksi ei osattukaan edes arvata, että oli niin paljon omaisuutta.

Ap

blaa blaa blaa. Jos homma on ammattilaisten käsissä, niin mitään yhteyksiä ei oteta ennen kuin testamentti astuu voimaan, eli testamenttaaja on kuollut. Huomenna uusi provo paremmalla suunnittelulla.

Tulee vielä mieleen että onko yhteydenotto tullut sähköpostiin ja vähän hoono soomi tyyliin google traslaattori ja nyt pitäisi vielä siirtää perinnön suuruuteen nähden pieni summa ulkomaalaiselle tilille?

Vierailija
34/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei testamentti ole ongelma, vaan se, että apua ei annettu silloin, kun sille olisi ollut tarvetta.

Ap

Äitihullu

Vierailija
35/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on helppoa... Eletään nuorena ja tuhlataan kaikki mitä saadaan. Kuitenkin jäädään eläkkeelle rikkaina joko miehen säästöjen tai sukulaisten perinnön turvin.

Vierailija
36/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä lähtien on ollut kummien velvollisuus elättää täysi-ikäisiä kummilapsiaam?

Ap kuulostat oikeasti todella kiittämättömältä. Ihan on omia valintoja mm. kouluttautua ja mennä töihin huonopalkkaiselle alalle. Kummisi on ollut fiksu rahankäyttäjä ja älykäs sijoittaja (ei hyväonninen). Hänelle ei omaisuus ole tipahtanut itsekseen, kuten nyt sinulle on käymässä.

Toivon ettei tämä juttu ole tosi, koska ärsyttää tuollaiset kiittämättömät ihmiset.

Vierailija
37/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä sitten rikkaana avustat jotain kiittämätöntä paskaa?

Vierailija
38/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi ap parkaa, tyhmä tuhma kuoleva kummisetä antaa ison tukun rahaa, mutta kun olisi aiemmin pitänyt.

Vierailija
39/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä haastat käppänän oikeuteen ennen kuin se kupsahtaa ja vaadit korvauksia kärsimyksestä ja mielipahasta 15 vuoden ajalta.

Vierailija
40/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Äitihullu

Ei kai niin sairasta ihmistä päästetä muita hoitamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi