Sain tällä viikolla tietää, että mun terminaalivaiheessa oleva (upporikas) kummisetäni on testamentannut melkein kaiken omaisuutensa mulle
Jotenkin epäuskoinen olo. Hän on koko ikänsä ollut pihi kuin mikä, eikä suvusta kukaan edes oikein tiennyt hänen varallisuutensa määrää ennen kuin hänen varainhoitajansa minulle sunnuntaina kertoi. Itse olen painanut lähihoitajan töitä ja elänyt pienituloisen ihmisen elämää viimeiset 15 vuotta, mutta nyt se kaikki sitten yhtäkkiä muuttuukin.
Olen toki kiitollinen, mutta täytyy kyllä myöntää, että päällimmäinen tunne on tällä hetkellä katkeruus. Kummisetäni olisi voinut auttaa minua taloudellisesti aivan helposti ilman että se olisi vaikuttanut hänen elämäänsä millään tavalla, mutta ei silti ole oikeastaan koskaan tehnyt niin. Ja enää en häneltä kunnon vastausta onnistu saamaan siihen, että miksi hän ei ole koskaan niin tehnyt. On kyllä tasan tarkkaan tiennyt miten tiukkaa elämää olen taloudellisesti elänyt. Lapseton ja naimaton mies, joten rahalle ei ole ilmeisesti ollut juuri käyttöä. Kunhan on sitä (onnekkailla) sijoituksillaan haalinut ja pimittänyt koko suvulta. V*tuttaa tavallaan.
Kommentit (63)
Voit samalla sanoa hyvästit kaikille sukulaisillesi ja ystäville. Kateutta tulee varmasti.
Varaudu tähän.
Vierailija kirjoitti:
HOX! Perintövero 😂😂
Tämä on se ihanuus, jolloin toivoo, että ne rahat ei ole kiinni kiinteistöissä suurimmaksi osaksi.
Jos tämä on totta, niin sanoisin, että kummisetä on ollut fiksu kun on antanut perijän odottaa ja tottua omaan tulotasoonsa. Jos perijä on fiksuuntunut ajansaatossa ei iso raha saa päätä sekaisin, voi toki käydä niinkin, että kirjoittelee siitä sitten vauva-palstalle... eli sääliksi käy kummisetää.
Lue aloitus ennen kuin meuhkaat.