Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tällä viikolla tietää, että mun terminaalivaiheessa oleva (upporikas) kummisetäni on testamentannut melkein kaiken omaisuutensa mulle

Vierailija
18.07.2018 |

Jotenkin epäuskoinen olo. Hän on koko ikänsä ollut pihi kuin mikä, eikä suvusta kukaan edes oikein tiennyt hänen varallisuutensa määrää ennen kuin hänen varainhoitajansa minulle sunnuntaina kertoi. Itse olen painanut lähihoitajan töitä ja elänyt pienituloisen ihmisen elämää viimeiset 15 vuotta, mutta nyt se kaikki sitten yhtäkkiä muuttuukin.
Olen toki kiitollinen, mutta täytyy kyllä myöntää, että päällimmäinen tunne on tällä hetkellä katkeruus. Kummisetäni olisi voinut auttaa minua taloudellisesti aivan helposti ilman että se olisi vaikuttanut hänen elämäänsä millään tavalla, mutta ei silti ole oikeastaan koskaan tehnyt niin. Ja enää en häneltä kunnon vastausta onnistu saamaan siihen, että miksi hän ei ole koskaan niin tehnyt. On kyllä tasan tarkkaan tiennyt miten tiukkaa elämää olen taloudellisesti elänyt. Lapseton ja naimaton mies, joten rahalle ei ole ilmeisesti ollut juuri käyttöä. Kunhan on sitä (onnekkailla) sijoituksillaan haalinut ja pimittänyt koko suvulta. V*tuttaa tavallaan.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei hän halunnut auttaa eikä ollut mitään velvollisuutta tai syytäkään.

Minäkin olen testamentannut kahdelle sukulaiselle rahaa eikä voisi vähempää kiinnostaa miten elävät nyt ja sitten, jos kuolen ennen heitä. Ihan vain siksi, että äiti kuolemaansa ennen pyysi tekemään niin.

Pääosan jätän kummilapselleni, joka ei onneksi ole tuollainen kiittämätön idiootti.

Perintö ei ole sama kuin avustus.

Vierailija
42/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut nytpä täytyy miettiä uusiksi oma testamenttini jos se noin harmittaa saajaa. Käytän itse kaiken eläissäni, kyllä, näin se täytyy tehdä.

Ei testamentti ole ongelma, vaan se, että apua ei annettu silloin, kun sille olisi ollut tarvetta.

Ap

Äitihullu

Ei kai niin sairasta ihmistä päästetä muita hoitamaan...

Hän provoilee eli haaveilee isän perinnöstä

Ei hän ole lähihoitaja. Ei tiedä mitään sairauksista. Mutta joku samansuuntainen hyvin työllistävä vuorotyö hänellä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sukusi on samanlaista kuin sinä, niin varaudu oikeudenkäynteihin... Toki voit myös kieltäytyä perinnöstä.

Oikeasti, harvoin lukee yhtä pöyristyttävää tekstiä. Kerro sedälle, hän ehtii vielä etsiä jonkun jolle kelpaa. Sitä paitsi, vielä ei kukaan ole kuollut eikä ole perittävääkään. Asioidenhoitaja on myös melkoinen juoruilija. Onko hän sukua?

Eno ja kummisetä, mutta ei setä. Hän ei voi enää muuttaa mitään vaikka haluaisi. Edunvalvojat eivät ole sukua vaan hänen käyttämänsä lakitoimiston henkilökuntaa. Kukaan ei edes tiennyt, että hänellä oli omat juristit ja kirjanpitäjät ja kaikki omaisuuttaan hoitamassa. Ja asui loppuun asti homeisessa rintamamiestalossa. Siksi ei osattukaan edes arvata, että oli niin paljon omaisuutta.

Ap

Eli sun kummisedän varoje tuotto on vuodessa 600 000 - 1 000 000 euron luokkaa? Tuskin sillä muuten on varaa omiin juristeihin ja kirjanpitäjiin (monikossa peräti). Ihme, että kukaan sukulainen ei ole koskaan hoksannut, että iltapäivälehtien julkaisemien  verotietojen kärkipäässä oleva henkilö on sukua.

Vierailija
44/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nytpä tilanne muuttuu

Joo. Niin muuttuu. Harmittaa vain, että ei juurikaan auttanut minua taloudellisesti viimeisen 15-20 vuoden aikana, vaikka tiesi, että apu olisi ollut tarpeen. Olisi ollut kiva nauttia nuoruudesta ilman turhia rahahuolia.

Ap

Perinnönantaja ei luultavasti 15-20 vuotta sitten edes tiennyt kenelle jättää perintönsä.

Vierailija
45/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nytpä tilanne muuttuu

Joo. Niin muuttuu. Harmittaa vain, että ei juurikaan auttanut minua taloudellisesti viimeisen 15-20 vuoden aikana, vaikka tiesi, että apu olisi ollut tarpeen. Olisi ollut kiva nauttia nuoruudesta ilman turhia rahahuolia.

Ap

Kun enoni kuoli, ja saatiin tietää hänellä olevan varallisuutta puoli miljoonaa, ei kukaan harmitellut miksi ei auttanut taloudellisesti ketään. Hän eli hyvin vaatimatonta elämää eikä käyttänyt rahoja itseensä, niin miksi olisi käyttänyt muihinkaan. Se oli hänen valintansa. 

Vierailija
46/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttasi sulle MELKEIN kaiken? Törkee äijä, kun ei ajatellut kuinka sulla yksinhuoltajana riittää menoja :(

Vierailija
47/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nytpä tilanne muuttuu

Ap

Miksi kummin pitäisi auttaa taloudellisesti aikuista ihmistä? Vai olisitko lainaan pyytänyt rahaa ja maksanut takaisin?

Vierailija
48/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sukusi on samanlaista kuin sinä, niin varaudu oikeudenkäynteihin... Toki voit myös kieltäytyä perinnöstä.

Oikeasti, harvoin lukee yhtä pöyristyttävää tekstiä. Kerro sedälle, hän ehtii vielä etsiä jonkun jolle kelpaa. Sitä paitsi, vielä ei kukaan ole kuollut eikä ole perittävääkään. Asioidenhoitaja on myös melkoinen juoruilija. Onko hän sukua?

Eno ja kummisetä, mutta ei setä. Hän ei voi enää muuttaa mitään vaikka haluaisi. Edunvalvojat eivät ole sukua vaan hänen käyttämänsä lakitoimiston henkilökuntaa. Kukaan ei edes tiennyt, että hänellä oli omat juristit ja kirjanpitäjät ja kaikki omaisuuttaan hoitamassa. Ja asui loppuun asti homeisessa rintamamiestalossa. Siksi ei osattukaan edes arvata, että oli niin paljon omaisuutta.

Ap

blaa blaa blaa. Jos homma on ammattilaisten käsissä, niin mitään yhteyksiä ei oteta ennen kuin testamentti astuu voimaan, eli testamenttaaja on kuollut. Huomenna uusi provo paremmalla suunnittelulla.

Tulee vielä mieleen että onko yhteydenotto tullut sähköpostiin ja vähän hoono soomi tyyliin google traslaattori ja nyt pitäisi vielä siirtää perinnön suuruuteen nähden pieni summa ulkomaalaiselle tilille?

juuri näin. 

Mielenkiintoinen provoiluyritys, mutta hiukan kannattaisi tehdä taustaselvittelyä  ettei heti paljastu provoksi.

Olisit vaikka miettinyt sen enon jo kuolleeksi, silloin olisi ollut uskottavampi, näitä asioita kun ei todellakaan puhuta ennen kuin testamentin tekijä on kuollut ja asiat edenneet lain mukaisessa järjestyksessä.

Vierailija
49/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko jo paljastaa provoksi: otsikon muotoilun perusteella ap tiesi jo ennalta enon omaisuudesta, itse tekstin mukaan kukaan ei etukäteen tiennyt :)

Oikea otsikko tilanteeseen olisi ollut: eno paljastui upporikkaaksi ja...

Vierailija
50/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lääkkeet ja käy nukkumaan.

Ota ihan reilusti niitä, nukut oikeeeen pitkään...

Vierailija
51/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeastiko aloittaja on sitä mieltä, että jos sukulaisella on paljon rahaa, niin niitä pitäisi jaella jo elinaikana muille? käsittämättömän törkeää ajattelutapaa. Jos aloittaja ei ole provo, niin tässä tapauksessa olisi täysin oikein, että rahat sittenkin menisivät vaikka niille kodittomille kissoille. Aloittaja on ihan itse päättänyt ammatistaan ja tulotasostaan, joten aivan turha vinkua, että on ollut tiukkaa. Yhdenkään ihmisen ei ole mitään pakkoa jaella varallisuuttaan ahneille sukulaisille eläessään. Hankkikaa itse se oma omaisuutenne.

Vierailija
52/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP sukulainen edes, jos kummisedällä on rintaperillisiä niin heitä ei noin vain kummityttö ohita. Puolet menee automaattisesti rintaperillisille.

Vierailija
53/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nytpä tilanne muuttuu

Ap

En usko tähän. Provo.

Mutta totta on, että jotkut ihmiset odottavat toisilta rahaa ihan vain siksi, että itse ei sitä hanki.

Anna rahaa, mulla ei ole ja sulla on.

Kerjäämistä. Hyväksikäyttöä.

Mullakin on rikkaat kummit. Eivät he ole omia lapsiaankaan silti kasvattaneet pumpulissa.

Ei ole ikinä tullut mieleenkään, että mun olisi pitänyt saada heiltä rahaa.

Vierailija
54/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

blaa blaa blaa. Jos homma on ammattilaisten käsissä, niin mitään yhteyksiä ei oteta ennen kuin testamentti astuu voimaan, eli testamenttaaja on kuollut. Huomenna uusi provo paremmalla suunnittelulla.

Tulee vielä mieleen että onko yhteydenotto tullut sähköpostiin ja vähän hoono soomi tyyliin google traslaattori ja nyt pitäisi vielä siirtää perinnön suuruuteen nähden pieni summa ulkomaalaiselle tilille?

juuri näin. 

Mielenkiintoinen provoiluyritys, mutta hiukan kannattaisi tehdä taustaselvittelyä  ettei heti paljastu provoksi.

Olisit vaikka miettinyt sen enon jo kuolleeksi, silloin olisi ollut uskottavampi, näitä asioita kun ei todellakaan puhuta ennen kuin testamentin tekijä on kuollut ja asiat edenneet lain mukaisessa järjestyksessä.

Ei hän voi koska tässä todellisuudessa odotellaan isän kuolemaa

Vierailija
55/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi ei opiskella jos rahkeita riittää.

Tyhmät ei rikastu, kuin perimällä. Ei omilla ansioillaan.

Tyhmyyttään he haaskaavat rahat nopeasti.

Vierailija
56/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis oikeastiko aloittaja on sitä mieltä, että jos sukulaisella on paljon rahaa, niin niitä pitäisi jaella jo elinaikana muille? käsittämättömän törkeää ajattelutapaa. Jos aloittaja ei ole provo, niin tässä tapauksessa olisi täysin oikein, että rahat sittenkin menisivät vaikka niille kodittomille kissoille. Aloittaja on ihan itse päättänyt ammatistaan ja tulotasostaan, joten aivan turha vinkua, että on ollut tiukkaa. Yhdenkään ihmisen ei ole mitään pakkoa jaella varallisuuttaan ahneille sukulaisille eläessään. Hankkikaa itse se oma omaisuutenne.

Tai ylipäätään kenellekään jaella (kummilapsi kun voi olla -ei sukulainen). En minä ainakaan omille kummitettaville rahaa anna enkä aio, paitsi synttärilahjaks parikymppii.

Vierailija
57/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te viitsitte jatkaa tätä potaskaa.

Vierailija
58/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulet saavasi ison perinnön ja olet katkera perinnön jättäjälle?

Saan enimmän osan hänen omaisuudestaan varmaankin siksi, kun ei oikein muitakaan läheisiä ole. Tai olisihan hän voinut jättää sisarelleen (äidilleni), mutta äitinikin on jo aika iäkäs, joten varmaan siksi enin osa tulee minulle. No se tässä on toki positiivista, ettei millekään kissayhdistykselle tmv. lahjoittanut rahojaan. Lähinnä harmittaa se, että antoi minun kärsiä vähävaraisuudesta, vaikka itsellä oli koko ajan niin paljon rahaa.

Ap

Ehkäpä olisi jättänyt kissayhdistyksille, jos olisit osoittautunut sisuttomaksi lusmuilijaksi.

Elättämällä itsesi ja hoitamalla asiasi olet ehkä hänen mielestään osoittanut "ansainneesi" perinnön. Miksi hänen olisi pitänyt elättää nuori, terve, työkykyinen ihminen? Tuskin raha hänellekään itsestään taivaasta tipahti.

Vierailija
59/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tämän provon tarkoitus on? Yksikään lakimies ei ole niin ammattitaidoton, että alkaisi ilmoittamaan elossa olevan tyypin testamentista kellekään mitään.

Vierailija
60/63 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOX! Perintövero 😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän