Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen bitbull tappanut pienemmän koiran ja raadellut teinityttöä Espoossa

aloitettakehiin
18.07.2018 |

htåtps://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807182201080832_u0.shtml

Siis tehkää nyt kertakaikkiaan joku jokin aloiten näiden rotujen totaaliseksi kieltämiseksi. Siis kyseessä pitbul ta amstaffi.

Vaikka kuinka näitä rotuja puolusteltaisiin ja vaikka ne kuinka olisi hyviä koiria jossain tilanteessa. Niin niissä on todella isot riskit että niillä naksahtaa tappajageenit päälle.

Kommentit (528)

Vierailija
361/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä menee joillakin puurot ja vellit ihan sekaisin. Hulluna puhetta, mutta lopulta ei tiedetä edes mistä rodusta todellisuudessa puhutaan.

Kun on olemassa ajokorttikin, niin voisi olla olemassa koirakorttikin.

Ja lapsikortti/lisääntymiskortti.

Ja kissakortti kun kissoja pidetään vapaina monissa paikoissa missä ei saisi.

Vierailija
362/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nostako niitä pikkukoiria syliinne. Se on valtava virhe johon moni sortuu ja kas kummaa kun toinen koira hyppää kohti.

Jospa kukin vain katsoisi itsekin miten toimii eri tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan vähääkään eri rotuisten koirien kanssa tekemisissä ollut tajuaa, että ulkoisten ominaisuuksien jalostuksen lisäksi rofut vaihtelevat myös luonteeltaan ja vieteiltään. Bordercollie vahtii, että ”lauma” on kasassa ja tulee mielellään jalkoihin nojailemaan ja pyytämään kuonollaan rapsutuksia. Malamuutti lähtee rusakon perään kuin ammus ja viihtyy itsekseen lepäillen, kun ei ole ohjelmaa. Labbis kulkee lenkit kuono maassa ja pitkäpinnaisena palvelukoirana jaksaa lasten metelöintiä loputtomiin.

Taistelurotuisilla koirilla on jalostettu vietti hyökätä ja taistella. Vaikka kuinka omistaja sanoisi, että koira on hyvin kiltti, ei tätä viettiä koulutuksella voi poistaa.

Ja kuitenkin viime vuosikymmeninä tätä viettiä on poiskoulutettu määrätietoisesti ja menestyksellä.

Menestyksen hedelmistä olemmekin taas jälleen saaneet lukea uutisista.

Vierailija
364/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mun mielestä tää tapaus on kamala ja on ihan HIRVEETÄ jos toinen koira raatelee toisen koiran!!!!!! Siis aivan kamalaa.

Mutta mikä tässä keskustelussa vtuttaa? Se kun täällä vouhkataan nyt kaikista mahdollisista isoista koirista. Mulla on ollut rottis aikaisemmin 11 vuoden ajan eikä se tehnyt pahaa kärpäsellekään. Todella kiltti rottis. Oli ihmisrakas, erityisen lapsirakas ja viihtyi muiden koirien kanssa, erityisesti koiranpentuja rakasti.

Oli kyllä kova vahtimaan, sen vahtiminen oli sellaista mitä varmasti kaikki säikähtivät ja paljon jos kuulivat. Itsekin säikähdin välillä vaikka olin tottunut. Mutta se tosiaan aloitti vahtimisen jos joku tuli meidän pihaan, eli ihan aiheesta. Halusinkin että se haukkuu heti jos joku tulee pihaan, ja niin tekikin. Todella kiltti oli kuitenkin, aina. Rauha sen ihanan muistolle. ❤️

Yksinkertaisesti tekee vaan pahaa lukea tuollaista kun oma koira oli ihan aidosti oikeasti todella kiltti...mä en ole mikään vihaisten koirien puolustelija todellakaan.

Pitää muistaa se perusasia, että Suomessa koirat jähnäävät ja ottavat yhteen paljon, koska meillä ei koiria neutrata toisin kuin vaikka USAssa. Siellä on erikseen koirien kasvattajat ja ne, joilla koirat on lemmikkeinä, ja lemmikkikoirat neutrataan. Samalla niiden luonne tasoittuu ja ne jää ikään kuin leikkisiksi pennuiksi.  Lisäksi vaikuttaa se, ettei meillä koiria sosiaalisteta ja arkitottelevaisuutta silmällä pitäen kouluteta niin hyvin kuin pitäisi. Ja sitten vielä meteli nostetaan, kun jotain sattuu. Ja se on aina näin, että vastassa on pieni räksy, jonka näkökulma on jutun ainoa tulokulma. Lukijat eivät voi millään tietää, mitä kaikkea oikeasti on tapahtunut, paljonko se pieni on haastanut, onko sen omistaja kaapaissut koiransa syliin ja nostanut korkealle toisen koiran yläpuolelle jne.

Sillä onko se "pieni räksy" haastanut kuinka paljon tahansa tai onko omistaja nostanut koiraansa syliin ja toista koiraa korkeammalle ei ole tässä asiassa mitään väliä. Ei tervejärkinen koira hyökkää ja pure toista koiraa kuoliaaksi vain siksi, että toinen haaastaa tai on nostettu korkeammalle. Niinku ihan oikeesti...

On sillä väliä. Nämä rodut hyppää todella korkealle ja voimalla.

Sehän pitäisi olla teidän rotuexperttien tiedossa. Ja koiraexperttien yleensäkin ettei pieniä koiria syliin nostella ja korkealle ;)

Vierailija
365/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottweiler tappoi 10-vuoriaan pojan vuonna 2008 kotipihalleen. Koira ei ollut aiemmin käyttäytynyt aggressiivisesti.

Ihmisten tulisi ensisijaisesti muistaa että koira on eläin .

Vierailija
366/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nostako niitä pikkukoiria syliinne. Se on valtava virhe johon moni sortuu ja kas kummaa kun toinen koira hyppää kohti.

Jospa se hyökkäävän koiran omistaja katsoisi miten toimii eri tilanteissa, ja pitäisi piskinsa kurissa. Tai vielä parempi: olisi realisti ja ottaisi osaamistasolleen sopivan koiran. Tai pehmolelun.

Vierailija
367/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on bitbull?

Pitbullista olen kuullut mutta en bitbullista.

Vierailija
368/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullayllätys tappajakoirille, omnomnomnom...

Vierailija
369/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se hyökkäävän koiran omistaja katsoisi miten toimii eri tilanteissa, ja pitäisi piskinsa kurissa. Tai vielä parempi: olisi realisti ja ottaisi osaamistasolleen sopivan koiran. Tai pehmolelun.

Sulle sopisi pehmolelu. Koirat eivät kuulu laukkuihin ja syliin.

Koira on eläin, jopa se rotan kokoinen räksytinkin.

Vierailija
370/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on bitbull?

Pitbullista olen kuullut mutta en bitbullista.

Viisastelu ei kuulu tähän ketjuun, vakava aihe.

Itsekin kutsun sitä bit bulliksi ja siihen on minulla oikeus.

Vierailija
371/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko bitbull Bull Mentulan uusi kryptoraha?

Vierailija
372/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle sopisi pehmolelu. Koirat eivät kuulu laukkuihin ja syliin.

Koira on eläin, jopa se rotan kokoinen räksytinkin.

Ai minulle ei sovi koira, kun mielestäni koiranomistajan tulee pitää oma koiransa hallinnassa ja ottaa omalle osaamistadolleen sopiva koira?

Ei tarvitse arvata minkätyylisiin rotuihin olet tykästynyt.

Vierailija
373/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mä nostan oman koirani syliin jos joku meinaa tulla tappamaan sen. Ja sitten puolustaudun itse koira sylissä tappajaa vastaan.

Vierailija
374/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pelkään ensisijaisesti enemmän toisia ihmisiä kuin eläimiä. Seuratkaapa uutisia. Meidän ihmisten kannattaa todellakin pelätä lajitovereitamme.

Vierailija
375/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika koulutus tekee koirista vihaisia. Jotkut ihmiset on niin idiootteja että ylikouluttaa koiransa. Kusevat siinä vaan omiin muroihinsa.

Vierailija
376/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kennelliitto sanoo ettei koiraa missään nimessä saa syliin nostaa. Se provosoi vain hyökkääjää lisää. Mutta asiahan ei minulle kuulu jolla on koira hallinnassa ja KIINNI kunnon remmissä.

FLEXI EI OLE KUNNOLLINEN JOS SITÄ EI OSATA KÄYTTÄÄ OIKEIN.

Vierailija
377/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää taistelukoirat ei sovi oikeen lemmikeiksi ainakaan mihinkään kerrostaloihin...

Joihinkin isoihin maalaistaloihin landelle ne sopii hyvin.

Jos on tuollainen rotu, niin se täytyy todellakin osata kouluttaa oikein. Ei saa kouluttaa liikaa eikä väärin, vaan OIKEIN! Ja tottakai aina pitää olla hihnassa kiinni.

Ei mulla ole mitään tiettyä rotua vastaan mitään, mutta koirat on yksilöitä siinä missä ihmisetkin ja toiset on todella erilaisia kuin toiset. Ihan rotujen sisällä on suuria yksilöllisiä eroja.

Vierailija
378/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa kennelliitto sanoo ettei koiraa missään nimessä saa syliin nostaa. Se provosoi vain hyökkääjää lisää. Mutta asiahan ei minulle kuulu jolla on koira hallinnassa ja KIINNI kunnon remmissä.

FLEXI EI OLE KUNNOLLINEN JOS SITÄ EI OSATA KÄYTTÄÄ OIKEIN.

Joo jätetään se koira vaan siihen maahan ja katsotaan tappo-operaatiota niinkö? Jos nostan syliini niin kykenen itsekin puolustautumaan.

Vierailija
379/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika koulutus tekee koirista vihaisia. Jotkut ihmiset on niin idiootteja että ylikouluttaa koiransa. Kusevat siinä vaan omiin muroihinsa.

Tää on kyllä totta. Ei mikään ihme, että koira muuttuu vihaiseksi.

Vierailija
380/528 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein vihaisen koiran omistaja voi katsoa peiliin. Toki näin ei ole, tiedän yhden tapauksen missä erittäin vihainen sekarotuinen koira ja tunsin perheen hyvin. Oli oikein mukava perhe.

Yleisesti kuitenkin omistaja voi katsoa peiliin. En käsitä miksi joku kokematon ottaa itselleen haastavan taistelukoiran? Nuo koirat täytyy olla oikeanlaisilla omistajilla!