Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen bitbull tappanut pienemmän koiran ja raadellut teinityttöä Espoossa

aloitettakehiin
18.07.2018 |

htåtps://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807182201080832_u0.shtml

Siis tehkää nyt kertakaikkiaan joku jokin aloiten näiden rotujen totaaliseksi kieltämiseksi. Siis kyseessä pitbul ta amstaffi.

Vaikka kuinka näitä rotuja puolusteltaisiin ja vaikka ne kuinka olisi hyviä koiria jossain tilanteessa. Niin niissä on todella isot riskit että niillä naksahtaa tappajageenit päälle.

Kommentit (528)

Vierailija
521/528 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään "tappajageenejä" nyt vaan ei ole olemassakaan. OMISTAJASTA kiinni miten koira käyttäytyy.

Jostain oudosta syystä kaikki labradorin omistajat onnistuvat kouluttamaan koiransa niin etteivät ne juokse raatelemassa ja tap.pamassa?

Tuota... Juuri kuukauden sisään meinasi labradori hyökätä minun ja vanhaenglanninbulldoggini päälle, riuhtoi melkein omistajansa kumoon (yritti päästä meidän kimppuun) ja haukkui todella aggressiivisesti. Minun koirani taas halusi vain päästä tilanteesta poispäin.. Onneksi omistaja sai koiransa hallintaan. Myös esim. amerikanbulldoggi, kultainennoutaja, saksanpaimenkoira ja monta monta terrieriä on ollut aggressiivisia koiraani kohtaan, minun koirani ei taas yhtäkään koiraa. Olisikohan niin, että kysymys on omistajasta ja koirankasvatustaidoista, ennemmin kuin rodusta?

Missä tämä tapahtui? Mulla oli vastaava tilanne taannoin. Ja mun koira on pittimixi.

Hemmetti kun sai pelätä oman koiran puolesta. Ja tämä kaksikko on tullut JUOSTEN vastaan monta kertaa. Tosi aggre labbisuros. Ja pieni nainen sen kanssa juoksee ilman hallintaa eikä koiran koulutus ole kohdillaan.

Joo, pieni nainen kanssa kyseessä (olen itsekin, mutta koira täysin hallinnassa, eikä riuhdo mua ikinä mihinkään suuntaan, eikä hauku muille) ja riuhtoi omistajaansa aggressiivisesti haukkuen meitä kohti niin, että tämä melkein raahautui perässä ja meinasi ote livetä...  Oli todella pelottavaa. Tämä tapahtui Pirkanmaan alueella ja koiran koosta päätellen luulisin, että labbisuros kanssa kyseessä.

Taitaa olla sama kaksikko. Multisillan alueella törmännyt. Pelottava tilanne kertakaikkiaan.

Meillä ei tullut multsussa vastaan, mutta saattahan tuo silti olla sama kaksikko. Tai sitten näitä samanlaisia tapauksia mahtuu useampiakin tälle alueelle. :o 

Vierailija
522/528 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään "tappajageenejä" nyt vaan ei ole olemassakaan. OMISTAJASTA kiinni miten koira käyttäytyy.

Jostain oudosta syystä kaikki labradorin omistajat onnistuvat kouluttamaan koiransa niin etteivät ne juokse raatelemassa ja tap.pamassa?

Tuota... Juuri kuukauden sisään meinasi labradori hyökätä minun ja vanhaenglanninbulldoggini päälle, riuhtoi melkein omistajansa kumoon (yritti päästä meidän kimppuun) ja haukkui todella aggressiivisesti. Minun koirani taas halusi vain päästä tilanteesta poispäin.. Onneksi omistaja sai koiransa hallintaan. Myös esim. amerikanbulldoggi, kultainennoutaja, saksanpaimenkoira ja monta monta terrieriä on ollut aggressiivisia koiraani kohtaan, minun koirani ei taas yhtäkään koiraa. Olisikohan niin, että kysymys on omistajasta ja koirankasvatustaidoista, ennemmin kuin rodusta?

Missä tämä tapahtui? Mulla oli vastaava tilanne taannoin. Ja mun koira on pittimixi.

Hemmetti kun sai pelätä oman koiran puolesta. Ja tämä kaksikko on tullut JUOSTEN vastaan monta kertaa. Tosi aggre labbisuros. Ja pieni nainen sen kanssa juoksee ilman hallintaa eikä koiran koulutus ole kohdillaan.

Joo, pieni nainen kanssa kyseessä (olen itsekin, mutta koira täysin hallinnassa, eikä riuhdo mua ikinä mihinkään suuntaan, eikä hauku muille) ja riuhtoi omistajaansa aggressiivisesti haukkuen meitä kohti niin, että tämä melkein raahautui perässä ja meinasi ote livetä...  Oli todella pelottavaa. Tämä tapahtui Pirkanmaan alueella ja koiran koosta päätellen luulisin, että labbisuros kanssa kyseessä.

Taitaa olla sama kaksikko. Multisillan alueella törmännyt. Pelottava tilanne kertakaikkiaan.

Meillä ei tullut multsussa vastaan, mutta saattahan tuo silti olla sama kaksikko. Tai sitten näitä samanlaisia tapauksia mahtuu useampiakin tälle alueelle. :o 

Voi olla. Tai kaksikko on vaihtanut paikkaa. Ei ole hetkeen -onneksi- näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/528 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärillä ihmisillä väärä rotu, kyllä noistakin saa hyviä koiria kouluttamalla, mutta se kouluttaja (ja omistaja) pitää olla tosi vahvoja henkilöitä.  

Harmillinen tapaus tietenkin, mutta edelleen se lussana labbis tai cockerspanielikin voi hyökätä ja purra tosi pahasti (minua on purrut parikin koiraa jotka eivät ole lähelläkään näitä pahamaineisia rotuja joista saa lukea), jopa kuolettavasti..

Myös hyvin vastuutonta omistajalta jättää tuollainen vahva rotu nuorille hoitoon, joilla ei nähtävästi ole käsitystä siitä, mihin tuo rotu pystyy ja epäilen, etteivät ole osoittaneet olevansa ns lauman johtajia.. yksikään. Tällaiset tapaukset luo turhia stigmoja kyseisiin rotuihin, mitä voisi hyvin ehkäistä... mutta ihmiset tässä niitä päätöksiään tekee ja elää niiden mukaan

Kyllä se koiran koulutus on aika paljon muusta kiinni kun fyysisestä vahvuudesta.. Vai hakkaamallako sä koiraas koulutat? Mä oon kouluttanut oman ison koirani rakkaudella ja vahvoilla rajoilla, määrätietoisesti ja periksiantamattomasti pennusta lähtien.

Sitä lauman johtajuutta ei näytetä koiralle olemalla itse aggressiivinen. Mun koira ei koskaan koita vetää mua kumoon tai riehu ympäriinsä, vaikka oonkin pienikokoinen, joten mun fyysisellä voimalla ei oo mitään tekemistä koiran hallinnan kanssa... Ei kannata ottaa koiraa tuolla mentaliteetilla, koska jos se on vaan voimista kiinni hyökkääkö se koira, eikä se ole muuten hallinnassa, niin aina voi sattua vahinko ja koira livetäkkin hihnasta ja siinä kohtaa ei sun muskelit auta mitään!

Samaa mieltä :)

Vierailija
524/528 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettakehiin kirjoitti:

Siis tehkää nyt kertakaikkiaan joku jokin aloiten näiden rotujen ....

Tää on tätä nykyaikaa... nosta se perse sieltä homeesta, tai eihän sitä edes tarvitse nostaa, kun internetissä hoituu..

Vierailija
525/528 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloitettakehiin kirjoitti:

Siis tehkää nyt kertakaikkiaan joku jokin aloiten näiden rotujen ....

Tää on tätä nykyaikaa... nosta se perse sieltä homeesta, tai eihän sitä edes tarvitse nostaa, kun internetissä hoituu..

Ei nämä aloitteet läpi mene ikinä :D

Eikä niitä ikinä tulla valvomaan.

Vierailija
526/528 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minä nuita rattijuoppoja pelkään kuin ainuttakaan koiraa. Ja eihän tässä uskalla mennä julkisillakaan enää tai mennä mennä yhdelle ilman pelkoa milloin joku puukkojunkkari osuu kohdalle.

Yleisempiä puukotukset ja kännikuskit vaaran aiheuttajia ovat kuin koirat Suomessa. Onhan se jo nähty ja näille vain olkia kohautellaan. Jotain realiteettia nyt näihin "tappajakoira"-lätinöihin.

Joo. Koira kuoli ja teini taitaa olla elävien kirjoissa.

Vierailija
527/528 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa kukaan erota rotuja toisistaan ja lehti korjaa monta monia kertaa.

Sekarotuinen rescue Espanjasta kuitenkin oli.

Vierailija
528/528 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa uutisessa oli staffi ja nyt se olikin amstaffi. Ei nämä "toimittajat" ole koskaan itsekään kartalla rotujen kanssa joten voisivat suosiolla olla kirjoittelemasta yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi