Jälleen bitbull tappanut pienemmän koiran ja raadellut teinityttöä Espoossa
htåtps://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807182201080832_u0.shtml
Siis tehkää nyt kertakaikkiaan joku jokin aloiten näiden rotujen totaaliseksi kieltämiseksi. Siis kyseessä pitbul ta amstaffi.
Vaikka kuinka näitä rotuja puolusteltaisiin ja vaikka ne kuinka olisi hyviä koiria jossain tilanteessa. Niin niissä on todella isot riskit että niillä naksahtaa tappajageenit päälle.
Kommentit (528)
Vierailija kirjoitti:
Koirien vihaajat kokoontuu. Ovat todennäköisesti pikkulasten äitejä. Koko keskustelu ilmiannettu koska ei pysynyt enää ollenkaan aiheessa.
Olen pikkulapsen äiti mutta en todellakaan vihaa koiria, koska mielestäni nämä pikkukoirien kuolemat ovat ihan kamalia. Pieniä ja puolustuskyvyttömiä pitää suojella. Millainen ihminen ei hetkahda siitä kun vähän väliä joku koira joka ei ole kenellekään tehnyt mitään pahaa, tulee raadelluksi kuoliaaksi? Koiravihaajako?
Muistakaamme että staffi ja amstaffi ovat eri rotuja.Amstaffi on paljon isokokoisempi.Taistelukoirarotuja kyllä molemmat.
Jotkut puhuu staffista,vaikka tarkoittaa amstaffia.
Täyskielto ei varmaan ole toimiva systeemi mutta joku roti tähän touhuun on tultava, tiettyjen rotujen pitäminen luvanvaraiseksi ja näille sekarotuisille taistelukoirien jälkeläisille kielto kokonaan voisi olla hyvä alku.
Vaikea ymmärtää,miksi ihmiset haluavat ottaa näitä vaikeita taistelu/ym.rotuja,kun paljon helpommallakin voi päästä.
Elämä niiden kanssa yhtä koulutusta ja valtataistelua.Lipsua ei voi yhtään.
Sitten luikitaan yöllä niiden kanssa pitkin puskia,kun ei muita voi kohdata,kun niin epäsosiaalisia.
Miksi?
Kyllä minä vain paljon mieluummin ottaisin vaikka sen kultsun,jonka kanssa voi viettää normaalia elämää.
Opetelkaa ensin erottamaan rodut toisistaan. Tai lukemaan provouutisen kunnolla.
Pitbull ei ollut kyseessä, vaan staffi joka on aivan eri rotu.
Että mitä hysteriaa taas. Aivan turhaa vauhkoamista.
Vierailija kirjoitti:
Pittbulleja yms. hankkivat usein vähänkoulutetut "elämänkoululaiset", joilla ei ole kykyä perehtyä lukemalla ja oppimalla kokemuksiaan reflektoimalla koirien kasvattamiseen ja kouluttamiseen. Ja sitten jos vielä pitää buustata omaa heikkoa egoa ja turvattomuuden tunnettaan vahvalla koiralla, niin ongelmiahan se tietää. Tutkimukset osoittavat, että lastenkasvatuksessakin aggressiivisimmat ja rangaistuksia eniten kasvatusmetodeina käyttävät ovat niitä vähiten koulutusta saaneita ihmisiä, joilla on hankaluuksia omien tunteiden hallinnassa. Jostain syystä näitä tiettyjä molossirotuja näkee eniten juuri niillä asuinalueilla, missä asuvat vähätuloisin ja vähiten koulutusta saanein väestönosa.
'
Taas pitää mukamas paremman päteä. Ja kun olet ns. älykkö, suvaitsevainen maailmankansalainen, niin ota edes selvää miten rodun nimi kirjoitetaan. Mitään pittbulleja ei olekaan. Veikkaan, että olet hyvin onneton tyyppi muutenkin. Laumasieluinen idiootti, jolla ei ole edes omia mielipiteitä vaan muilta lainattuja latteuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä mainitsi rottikset! Ei ne ole mitään tappajakoiria.. huhhuh! 😂
Rottikset on hyviä vartioimaan. Noiden alkuperäinen käyttö oli karjan ajo ja vartiointi. Mitään tappelukoiria ne ei todellakaan ole koskaan ollut. Rottweiler on suojelukoira.Rottikset on ihania, mutta ne vaativat oikeanlaisen kasvattajan. Rottis ei ole kenen tahansa koira. 😊
Jokunen vuosi sitten omat rottikset tappoivat pojan kotipihalle.suomessa.
Rottikset ovat tappaneet ihmisiä Suomessa. Miksi niitä ei vaadita puupäät kiellettyjen listoille?
Rauhoitu. Rottikset kuuluisivat mielestäni selvästikin rotuihin, joiden omistamisen tulisi olla vähintäänkin luvanvaraista. Rotikat ovat aika korkealla listoilla, kun tarkastellaan ihmisen kuolemiin johtaneita koirahyökkäyksiä. Pitbullit myös hyvin edustettuina tässä.
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa ensin erottamaan rodut toisistaan. Tai lukemaan provouutisen kunnolla.
Pitbull ei ollut kyseessä, vaan staffi joka on aivan eri rotu.
Että mitä hysteriaa taas. Aivan turhaa vauhkoamista.
Kyseessä oli AMSTAFFI,ei staffi!ovat eri rotuja!
Kukaan vähääkään eri rotuisten koirien kanssa tekemisissä ollut tajuaa, että ulkoisten ominaisuuksien jalostuksen lisäksi rofut vaihtelevat myös luonteeltaan ja vieteiltään. Bordercollie vahtii, että ”lauma” on kasassa ja tulee mielellään jalkoihin nojailemaan ja pyytämään kuonollaan rapsutuksia. Malamuutti lähtee rusakon perään kuin ammus ja viihtyy itsekseen lepäillen, kun ei ole ohjelmaa. Labbis kulkee lenkit kuono maassa ja pitkäpinnaisena palvelukoirana jaksaa lasten metelöintiä loputtomiin.
Taistelurotuisilla koirilla on jalostettu vietti hyökätä ja taistella. Vaikka kuinka omistaja sanoisi, että koira on hyvin kiltti, ei tätä viettiä koulutuksella voi poistaa.
Kun kävin Helsingin yhdessä huono-osaisimmassa lähiössä, näin siellä neljä koiraa ulkoilemassa omistajiensa kanssa, ja näistä koirista kolme oli näitä taistelukoiria - mitä lie pitbulleja, amstaffeja yms.
Siis mun mielestä tää tapaus on kamala ja on ihan HIRVEETÄ jos toinen koira raatelee toisen koiran!!!!!! Siis aivan kamalaa.
Mutta mikä tässä keskustelussa vtuttaa? Se kun täällä vouhkataan nyt kaikista mahdollisista isoista koirista. Mulla on ollut rottis aikaisemmin 11 vuoden ajan eikä se tehnyt pahaa kärpäsellekään. Todella kiltti rottis. Oli ihmisrakas, erityisen lapsirakas ja viihtyi muiden koirien kanssa, erityisesti koiranpentuja rakasti.
Oli kyllä kova vahtimaan, sen vahtiminen oli sellaista mitä varmasti kaikki säikähtivät ja paljon jos kuulivat. Itsekin säikähdin välillä vaikka olin tottunut. Mutta se tosiaan aloitti vahtimisen jos joku tuli meidän pihaan, eli ihan aiheesta. Halusinkin että se haukkuu heti jos joku tulee pihaan, ja niin tekikin. Todella kiltti oli kuitenkin, aina. Rauha sen ihanan muistolle. ❤️
Yksinkertaisesti tekee vaan pahaa lukea tuollaista kun oma koira oli ihan aidosti oikeasti todella kiltti...mä en ole mikään vihaisten koirien puolustelija todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun kävin Helsingin yhdessä huono-osaisimmassa lähiössä, näin siellä neljä koiraa ulkoilemassa omistajiensa kanssa, ja näistä koirista kolme oli näitä taistelukoiria - mitä lie pitbulleja, amstaffeja yms.
Miksi parempi ihminen kävit? Miksi et pysynyt Punavuoressa. Olet pelkkä provo, niin kuin suurin osa näistä idiooteista täällä pätemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitbullit, staffit, amstaffit, saksanpaimenkoirat, rottwailerit ja kaikki näiden sekoitukset voisi ihan hyvin pyyhkiä kokonaan pois ja kieltää lopullisesti. Nuppivikaisia lähes poikkeuksetta, eikä mitään sellaista hyvää ominaisuutta mitä ei toisessa rodussa olisi.
Mulla on maailman kiltein rottweiler. Ihan oikeasti. Entinen koira oli saksanpaimenkoira ja erittäin ihmisrakas sekin. Että äläpä sinä selitä nuppivioista kun et kyseisistä roduista mitään tiedä!
N25
Tyypillinen koiranomistajan kommentti. Pidätte näitä kilttejä koirianne vielä vapaina lenkkipoluilla ja kun lenkkeilijä pelkää nauratte. Mistä muuten mahtaa johtua, että yli puolet koiranomistajista on todella lihavia?
1. Olen alipainoinen, kiitos kysymästä miten muuten liittyi asiaan (?)
2. En pidä koiraani vapaana
3. Koirani ei ole vihainenOnko sulla päässä jotain vikaa? Siltä todellakin vaikuttaa. Kamala ihminen.
Jälleen tyypillinen koiranomistajan kommentti. Harrastan juoksua ja pyydän aina omistajia kytkemään koiransa, kun juoksen lenkkipolulla. Koirat ovat muuten vapaana alueilla, joissa ne tulisi pitää kytkettyinä. Lähes aina minulle on suututtu, minua on solvattu tai minulle on naurettu. Koiranomistajista huomattava osa näyttää olevan sellaisia, että ovat piittaamattomia ja eivät huomioi kanssaihmisiä. Olen monen lenkkikaveri. kanssa tehnyt huomion, että koiran kanssa löntystelee hyvin lihava nainen. Asialla ei ole mitään tekemistäsi sinun painosi kanssa. Luonnollisesti olen mielestäsi kamala ihminen, kun en palvo koiraasi. Jos koirasi hyökkäisi kimppuuni lenkkipolulla, sillä minähän tietysti provosoin. AI miten. No juoksemalla lenkkipolulla!
Tää tapaus on kyllä ihan kamala.
Mutta yleisesti ottaen jos ihminen ei osaa käsitellä koiria niin ei ihme jos koirat ei tykkää hyvää. Monet koiravihaajat ei tajua, että kyllä se koira aistii sen sun vihasi ja pelkosi. Ne koirat kyllä tajuaa sen saman tien.
Näihin amstaffeihin yms en ota kantaa, niistä ei ole kokemusta. Yleisesti isoista koirista paljon kokemusta eikä mitään negatiivista sanottavaa todellakaan.. on ollut saksanpaimenkoiriakin 3kpl elämän aikana. Ihana rotu kertakaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mun mielestä tää tapaus on kamala ja on ihan HIRVEETÄ jos toinen koira raatelee toisen koiran!!!!!! Siis aivan kamalaa.
Mutta mikä tässä keskustelussa vtuttaa? Se kun täällä vouhkataan nyt kaikista mahdollisista isoista koirista. Mulla on ollut rottis aikaisemmin 11 vuoden ajan eikä se tehnyt pahaa kärpäsellekään. Todella kiltti rottis. Oli ihmisrakas, erityisen lapsirakas ja viihtyi muiden koirien kanssa, erityisesti koiranpentuja rakasti.
Oli kyllä kova vahtimaan, sen vahtiminen oli sellaista mitä varmasti kaikki säikähtivät ja paljon jos kuulivat. Itsekin säikähdin välillä vaikka olin tottunut. Mutta se tosiaan aloitti vahtimisen jos joku tuli meidän pihaan, eli ihan aiheesta. Halusinkin että se haukkuu heti jos joku tulee pihaan, ja niin tekikin. Todella kiltti oli kuitenkin, aina. Rauha sen ihanan muistolle. ❤️Yksinkertaisesti tekee vaan pahaa lukea tuollaista kun oma koira oli ihan aidosti oikeasti todella kiltti...mä en ole mikään vihaisten koirien puolustelija todellakaan.
Niitä on myös vähemmän kivoja rottiksia. Jopa sellaisia jotka ovat tappaneet oman omistajansa 💖💖❣💓💜
Vierailija kirjoitti:
Kukaan vähääkään eri rotuisten koirien kanssa tekemisissä ollut tajuaa, että ulkoisten ominaisuuksien jalostuksen lisäksi rofut vaihtelevat myös luonteeltaan ja vieteiltään. Bordercollie vahtii, että ”lauma” on kasassa ja tulee mielellään jalkoihin nojailemaan ja pyytämään kuonollaan rapsutuksia. Malamuutti lähtee rusakon perään kuin ammus ja viihtyy itsekseen lepäillen, kun ei ole ohjelmaa. Labbis kulkee lenkit kuono maassa ja pitkäpinnaisena palvelukoirana jaksaa lasten metelöintiä loputtomiin.
Taistelurotuisilla koirilla on jalostettu vietti hyökätä ja taistella. Vaikka kuinka omistaja sanoisi, että koira on hyvin kiltti, ei tätä viettiä koulutuksella voi poistaa.
Ja kuitenkin viime vuosikymmeninä tätä viettiä on poiskoulutettu määrätietoisesti ja menestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitbullit, staffit, amstaffit, saksanpaimenkoirat, rottwailerit ja kaikki näiden sekoitukset voisi ihan hyvin pyyhkiä kokonaan pois ja kieltää lopullisesti. Nuppivikaisia lähes poikkeuksetta, eikä mitään sellaista hyvää ominaisuutta mitä ei toisessa rodussa olisi.
Mulla on maailman kiltein rottweiler. Ihan oikeasti. Entinen koira oli saksanpaimenkoira ja erittäin ihmisrakas sekin. Että äläpä sinä selitä nuppivioista kun et kyseisistä roduista mitään tiedä!
N25
Tyypillinen koiranomistajan kommentti. Pidätte näitä kilttejä koirianne vielä vapaina lenkkipoluilla ja kun lenkkeilijä pelkää nauratte. Mistä muuten mahtaa johtua, että yli puolet koiranomistajista on todella lihavia?
1. Olen alipainoinen, kiitos kysymästä miten muuten liittyi asiaan (?)
2. En pidä koiraani vapaana
3. Koirani ei ole vihainenOnko sulla päässä jotain vikaa? Siltä todellakin vaikuttaa. Kamala ihminen.
Jälleen tyypillinen koiranomistajan kommentti. Harrastan juoksua ja pyydän aina omistajia kytkemään koiransa, kun juoksen lenkkipolulla. Koirat ovat muuten vapaana alueilla, joissa ne tulisi pitää kytkettyinä. Lähes aina minulle on suututtu, minua on solvattu tai minulle on naurettu. Koiranomistajista huomattava osa näyttää olevan sellaisia, että ovat piittaamattomia ja eivät huomioi kanssaihmisiä. Olen monen lenkkikaveri. kanssa tehnyt huomion, että koiran kanssa löntystelee hyvin lihava nainen. Asialla ei ole mitään tekemistäsi sinun painosi kanssa. Luonnollisesti olen mielestäsi kamala ihminen, kun en palvo koiraasi. Jos koirasi hyökkäisi kimppuuni lenkkipolulla, sillä minähän tietysti provosoin. AI miten. No juoksemalla lenkkipolulla!
Mitä ihmettä sä nyt mulle vouhkaat (en muuten jaksanut lukea kokonaan). Minä olen aina pitänyt koirani kiinni, joten mitä sinä nyt siinä minulle vikiset? Ei tulis mieleenkään pitää koiraa vapaana täällä enkä ole ikinä niin tehnyt! Ei ole lenkkeilijöiden ja mun koiran välillä ollut koskaan mitään ongelmaa! Huvittavaa vauhkoamista sinulta. Ja ei, koirani ei hyökkäisi päällesi.
PS. Olen juoksija itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Käyn päivittäin ulkoilemassa itähelsingissä. Ehkä 1 kymmenestä tai kahdestakymmenestä ulkoilualueilla vastaantulevasta koirasta on noita koiria. Voi tietty olla ettei noita ulkoiluteta lenkkipoluilla.
Ostarilla näkee sitten mitä ihmeellisempiä sekarotuisia tai nuhjuisia isoja rotukoiria huivi-ukkojen hihnassa notkumassa jossain kulmissa tai metron liepeillä muttei nekään yleensä ole noita taistelurotuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä kova vahtimaan, sen vahtiminen oli sellaista mitä varmasti kaikki säikähtivät ja paljon jos kuulivat. Itsekin säikähdin välillä vaikka olin tottunut. Mutta se tosiaan aloitti vahtimisen jos joku tuli meidän pihaan, eli ihan aiheesta. Halusinkin että se haukkuu heti jos joku tulee pihaan, ja niin tekikin. Todella kiltti oli kuitenkin, aina. Rauha sen ihanan muistolle. ❤️Yksinkertaisesti tekee vaan pahaa lukea tuollaista kun oma koira oli ihan aidosti oikeasti todella kiltti...mä en ole mikään vihaisten koirien puolustelija todellakaan.
Niitä on myös vähemmän kivoja rottiksia. Jopa sellaisia jotka ovat tappaneet oman omistajansa 💖💖❣💓💜
Joo kyllähän kaikkea on. On myös lapsia jotka on tappanut oman vanhempansa ja vanhempia jotka tappanut oman lapsensa. Kyllä maailmassa kuule kaikkea tapahtuu. Se ei silti tarkoita sitä, että pitäisi yleistää kaikkiin yksilöihin!
Pittbulleja yms. hankkivat usein vähänkoulutetut "elämänkoululaiset", joilla ei ole kykyä perehtyä lukemalla ja oppimalla kokemuksiaan reflektoimalla koirien kasvattamiseen ja kouluttamiseen. Ja sitten jos vielä pitää buustata omaa heikkoa egoa ja turvattomuuden tunnettaan vahvalla koiralla, niin ongelmiahan se tietää. Tutkimukset osoittavat, että lastenkasvatuksessakin aggressiivisimmat ja rangaistuksia eniten kasvatusmetodeina käyttävät ovat niitä vähiten koulutusta saaneita ihmisiä, joilla on hankaluuksia omien tunteiden hallinnassa. Jostain syystä näitä tiettyjä molossirotuja näkee eniten juuri niillä asuinalueilla, missä asuvat vähätuloisin ja vähiten koulutusta saanein väestönosa.