Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko taloon, joka on vanhan hautausmaan vieressä?

Vierailija
18.07.2018 |

Siinäpäs se kysymys onkin.

Minusta hieno talo - todella vanha ja kaunis, entinen pappila - mutta muut perheenjäsenet eivät kestä ajatusta, että olo- ja makuuhuoneiden ikkunat avautuvat suoraan vanhalle hautausmaalle.

Hautausmaa on itsessään kaunis ja vehreä. Häiritsisikö sinua?

Kommentit (237)

Vierailija
181/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun suuren hautausmaan vieressä ja onpa tästä piha-alueeltakin kaivuun yhteydessä vanhoja luita löytynyt. Jos olen ihan rehellinen, niin meillä on sattunut outoja asioita ja naapurilla myös. En kuitenkaan millään lailla odottanut mitään "kummittelua" kun tähän muutettiin ja ihan rauhallisin mielin tulin tähän asumaan.

Paikka on kaunis ja historia mielenkiintoinen. Hautausmaa näkyy siis meille olohuoneeseen ja on tosi kaunis ja vehreä maisema ja talvisin pimeällä etenkin pyhäinpäivänä, jouluisin yms. kun kynttilöitä on tuotu paljon, niin näyttää aivan upealta. Kaunein maisema mitä tulee varmaan koskaan olemaan. 

Vaikka meillä näitä kummallisia tapahtumia silloin tällöin on, niin osaan jo suhtautua niihin rauhallisesti. Todistamassa on ollut siis myös mies  ja koira, joten ihan umpihullu en ole. Kun näitä alkoi tapahtua, niin olin alkuun muuttamassa pois, en halunnut olla yksin kotona ja olo oli ahdistava mutta se meni ohi, ei ole mitään pelättävää. Käyn myös usein hautausmaalla kävelyllä.

Oi, nyt menee mielenkiintoiseksi! Haluaisitko kertoa enemmän, mitä kummia teillä on sattunut?

Tuolla aikaisemmin jo kerroin viesti 48. Siinä pääpiirteittäin meidän kodin erikoisuudet, omalla kohdallani näitä ei ainakaan ole tapahtunut muissa paikoissa missä olen asunut. Välillä on pitkään rauhallista, sitten ikään kuin taas aktivoituisi nämä tapahtumat.

Vierailija
182/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosituhansien aikana kaikkialle on kertynyt kuolin paikkoja.

Miksi emme koskaan näe luolamiesten haamuja? Kuolevatko vaatteet kun ihminen kuolee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta. Tuossa kokonaisuudessa vehreä hautausmaakin olisi vain plussaa.

Vierailija
184/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaan rauha ja hiljaisuus on lepoa elävänkin sielulle. 

Vierailija
185/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen meistä on ruumis joka tulee mätänemään.

Madot imevät mehut ja kakkaavat puihinlannoitetta.

Hautausmaan puut lannoitetaan ruumismehulla.

Menevätkö sielut ruumismehua imeneen puun oksiin?

Vierailija
186/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautausmaat on kauniita, mutta jos se olisi pihani niin keljuttas, jos siellä ramppais porukkaa kokoajan.

Joku varmaan ajatteli kysymyksessään kummitusjuttuja, mutta eihän kummituksia ole olemassakaan kuin omassa päässä.

Joku varmaan ajatteli vainajien nousemista haudoista, mutta nehän on jo maatuneet, eli ei huolta.

Joku varmaan ajatteli varmaan jotain uskonjuttuja, mutta vaikka oliskin jotain tuonpuoleista, niin sieltä ei kukaan palaa.

Ju.mala nostaa maatuneet ruumiit haudasta viimeiselle tuomiolle.

Vain feikkiuskovat jäävät puun ruuaksi

Vierailija
187/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä hautausmaan vierellä asuessa tulisi ehkä joskus mieleen syvällisiäkin asioita. Lapsuudenkodistani näkyi hautausmaalle ja ruumishuone näkyi myös. Pimeällä pelotti. Päivällä ei pelottanut. Oli kiva kävellä ja lukea hautakiviä myös kastella suvun kukkia.

Vierailija
188/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkonkello kirjoitti:

Siinä hautausmaan vierellä asuessa tulisi ehkä joskus mieleen syvällisiäkin asioita. Lapsuudenkodistani näkyi hautausmaalle ja ruumishuone näkyi myös. Pimeällä pelotti. Päivällä ei pelottanut. Oli kiva kävellä ja lukea hautakiviä myös kastella suvun kukkia.

Elävät t.appavat ja r.aiskaavat.

Vierailija
189/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asunut yli 3v hautausmaan vieressä. Kaunis paikka :)

Vierailija
190/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mielikuvitusrikas nössökkä, joten en välittäisi hautuumaasta "tunnelman luojana"... Näkisin aina"kummia juttuja", iltahämärissä yksin kotona.

Toinen on, että en osaisi rentoutua grillijuhlissa, kun tietäisin että käry ja mekkala leviäisi haudoille. Miettisin että mitähän paikalliset tiukkapipot siitä tuumii. Olo olis sellanen että pitää elää jotenkin siivommin.

Toisaalta, maa on täynnä "viimeisiä leposijoja" muuallakin kuin hautuumailla.

Positiivisena, suomalaiseen tapaan, pitäisin myös sitä, että saisi olla naapureilta rauhassa ja jos hautausmaan on kaunis ja puistomainen niin siitä alkaisi pian nauttimaan kauniina tavallisena puistona.

Vierailija
191/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään asuisin ammattilaisten siistimän puutarhan rauhallisessa läheisyydessä.

Vierailija
192/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän elävät saavat pahaa aikaan kuin kuolleet.

Vierailija
193/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan naapureista ei pitäisi olla haittaa ja tuskin kovin moni tulisi valittamaan, jos pitäisi kunnon bileet. Myöskään ei naapurit taitaisi tulla valittamaan, mikäli kekkuloisi nakusillaan. Eikä kai kovin moni tulisi "lainaamaan" ruohonleikkuria tms. tai kyselemään apua.

Vierailija
194/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkonkello kirjoitti:

Kotiin mennessä on hautausmaa ja ruumishuoneen kohdalla joskus mielikuvitus lähtee liikkeellä.

Ja yleensä kaikissa hautausmailla on ruumishuone, jonne siirretään vainajat odottamaan hautausta.

En kyllä muuttaisi asumaan hautausmaan viereen.

Vierailija
195/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkonkello kirjoitti:

Kotiin mennessä on hautausmaa ja ruumishuoneen kohdalla joskus mielikuvitus lähtee liikkeellä.

Ja yleensä kaikissa hautausmailla on ruumishuone, jonne siirretään vainajat odottamaan hautausta.

En kyllä muuttaisi asumaan hautausmaan viereen.

Mikä teitä vaivaa..raato on raato vaikka voissa paistais

Vierailija
196/237 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Onpahan kerrankin hiljaiset naapurit.

Vierailija
197/237 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa asua vanhan hautausmaan vieressä, niin tämän paikan vierestä löytyy useampikin talo:

Vierailija
198/237 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa asua vanhan hautausmaan vieressä, niin tämän paikan vierestä löytyy useampikin talo:

Vierailija
199/237 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut talossa jossa osa ikkunoista antoi hautausmaalle. Palautti mukavasti maan pinnalle aamusta harjailla hampaita ja katsella hautoja. Ei todellakaan valittamista, muuttakaa ihmeessä.

Vierailija
200/237 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väijyn uhrejani öisin kalmistoissa, joten lyhyt työmatka olisi vain plussaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme