Muuttaisitko taloon, joka on vanhan hautausmaan vieressä?
Siinäpäs se kysymys onkin.
Minusta hieno talo - todella vanha ja kaunis, entinen pappila - mutta muut perheenjäsenet eivät kestä ajatusta, että olo- ja makuuhuoneiden ikkunat avautuvat suoraan vanhalle hautausmaalle.
Hautausmaa on itsessään kaunis ja vehreä. Häiritsisikö sinua?
Kommentit (237)
Jos kuolleet kummittelisivat yöaikaan, ei haittaisi, mikäli pysyvät kiltisti hautausmaan alueella.
Entisen kodin ikkunasta oli näkymä pienelle sankarihautausmaalle, ei todellakaan häirinnyt. Nykyisen kodin entinen asukas, vanha neiti, on saattanut kuolla kotiinsa, niinhän monelle käy. En ole havainnut häntä kummittelemassa. Asuisin myös mielelläni Bulevardilla tai Yrjönkadulla Vanhan kirkkopuiston näkymin.
No, jos vesi tulee kaivosta niin se kyllä häiritsisi koska suurin osa ruumiista palautuu vesikiertoon. Suurin osa ruumiista on vettä.
Rakensimme 70-luvulla talon vanhan ja uuden hautausmaan viereen, lapsemme olivat kukin vuorollaan hautausmaalla kesätöissä. Mitä ihmeen pelättävää hautausmaassa muka on? Rauhallista ja kaunista, käymme aina jouluyönä kävelyllä hautausmaalla, tunnelmallista kun ei ole muita valoja kuin sadat kynttilät haudoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani asuu hautausmaan vieressä. Hänen lapsensa kuoli parisen vuotta sitten, ja sen lapsen (nyt siis entisestä) huoneesta on näkymä suoraan hänen haudalleen. Vanhemmat sanovat usein istuskelevansa ikkunan ääressä katsellen poikansa viimeistä leposijaa, ja sanovat sen olevan jotenkin lohdullista, kun poika on tavallaan niin lähellä. Heitä ei pelota eikä kylmää - eikä heillä ollut ennen lapsen kuolemaa mitään aavistusta, että ikkunasta näkyi tuleva hautapaikka.
Kysyjille vastaan ennen kuin ehditte edes kysyä: kyllä, he käyvät myös lapsensa haudalla usein.
Kaunista! Itkettää.......
Oulun yliopisto aikoo rakentaa uuden kampuksen hautausmaan viereen.
Vierailija kirjoitti:
Juhlapyhien aikaan valoshow parvekkeelta on mahtava. Olen asunut hautausmaan vieressä nyt jo monta vuotta, eikä ole yksikään haamu soitellut ovikelloa, ei näy aamulla puremajälkiä kaulassa ja riittää ihan tavallinen määrä valkosipulia lähikaupasta.
Joten hyökkäisin tuollaisen aarteen kimppuun kuin pantteri.
Ihana keskustelu! Välillä itken liikutuksesta, välillä nauran oikein hörönaurua!
Sukulaispoika osti pappilan täällä Ruotsissa. Tien toisella puolella kirkko ja hautausmaa.
Ihan upea asuminen sekä ympäristö.
Ei ollenkaan, hiljainen rauhallinen ympäristö, keskiyöllä joskus haamuja liikkuu mutta ystävällisiä hekin ovat.
Siskon tyttö sai minulta ison mustan Volupte kynttilän, diametri on jotain 30 cm.
Eräs yö kun kävi vessassa, oli kynttilä hänen sängyn päällä .Ikkunalta jotenkin siirtynyt sänkyyn.
Tämä tyttö on rautaa, eikä muuta kuin siirsi sen ihan pois ja jatkoi nukkumista.
Itse olisin joutunut tilaamaan ambulanssin ja avolle kiireesti.
Tuskinpa olisivat uskoneet tätä mitä kerroin.
Sanoo myös kun sai selville myöhemmin ,että vanha hautausmaa hänen talon lähellä , että silloin tällöin joka tulee linjalle ,kun soittaa kavereilleen.
Kuitenkaan ei usko kummituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi tyhmä? Uskooko se oikeasti kummituksiin? En katselisi tuollaista.
Itse en uskaltaisi olla niin heikkohermoisen miehen kanssa, joka uskoo kummituksiin.
Ostitteko talon ? Tämä vuodelta 2018.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen enemmän mökkejä lähes junaradassa kiinni, väliä ehkä muutama metri. Varmaan kiva asua siinä kun junia täryttelee ohi tämän tästä?
Olin kerran yökylässä vanhan rautatieaseman vieressä. En kyllä paljon nukkunut. Aamulla juttelimme asiasta isäntäperheen kanssa, heitä ei junien äänet yhtään häirinneet. Silloin havahtuivat kun joku juna oli myöhässä. Kun juna vihdoin saapui, valtakunnassa kaikki hyvin ja takaisin nukkumaan. ;)
Voisin hyvin asua hautausmaan vieressä. Kasvimaata en ihan tontin rajalle laittaisi.
Muuttaisinko taloon, joka on rakennettu vanhan hautausmaan viereen? En. Muuttaisinko taloon, joka on rakennettu vanhan hautausmaan PÄÄLLE? Ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Oih, tuo ois unelma. Käykää koko perhe teputtelemassa hautausmaa läpi ja lukekaa kiviä ja ihailkaa istutuksia. Ehkä ne muut lämpenee kun huomaavat että se on vain yhdensortin puisto.
Vainajat heräävät kuulemma välillä haravoimaan lehtiä :)
Thrilleriä ei kannata näyttää lapsille.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Siskon tyttö sai minulta ison mustan Volupte kynttilän, diametri on jotain 30 cm.
Eräs yö kun kävi vessassa, oli kynttilä hänen sängyn päällä .Ikkunalta jotenkin siirtynyt sänkyyn.
Tämä tyttö on rautaa, eikä muuta kuin siirsi sen ihan pois ja jatkoi nukkumista.
Sanoo myös kun sai selville myöhemmin ,että vanha hautausmaa hänen talon lähellä , että silloin tällöin joka tulee linjalle ,kun soittaa kavereilleen.
Mulle lensi eilen ikkunasta lusikka jonkalaisia naapurini pölli -siis samaa malli. Olin kirjoittanut tänne että naapurini mummo pölli lusikoita mutta annoin asian olla:).
Ja sitten lensi lusikka kotiini ikkunasta :D!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Mulle lensi eilen ikkunasta lusikka jonkalaisia naapurini pölli -siis samaa malli. Olin kirjoittanut tänne että naapurini mummo pölli lusikoita mutta annoin asian olla:).
Ja sitten lensi lusikka kotiini ikkunasta :D!
Miten on mahdollista? Mutta uskon sinua .Kaikennäköistä. Onkohan se mummo noita .Luin sen lusikkavaraston.
En muuttaisi koska näen henkimaailman asioita. Iltasella ja yöllä siellä varmasti "liikehdintää"
Kun näen niitä keskellä päivääkin. Täydenkuun aika olisi ihan pahin 😵😳👀