Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
1821/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla P1, masentavan iso sali.

Hei ollaan samas salis😂

Vierailija
1822/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totaalisen noobi kysymys mutta jotenkin ihmeellisesti oon onnistunut olemaan törmäämättä tähän ongelmaan.... Kun t-jakauman taulukossa on vapausasteita vaan 100 asti niin mitäs sitten kun aineistossa vapausasteet vaikka 358? Miten lasken kriittisen arvon D:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salis eka, salis vika!

Vierailija
1824/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista saleista: eka kerran kun olin pääsykokeissa ni olin jossain päärakennuksen ikivanhassa salissa, jossa oli kalteva pöytäpinta, ja kun papereita siirrellessä joka kerta joutui asettelemaan varovasti niitä papruja ettei ne valu syliib, niin aikaa sai kyllä tuhraantumaan aivan järkyttävästi. Pöydän reunassa ei siis ollut mitään valumisen estävää puulistaa tms. Toivottavasti tänä vuonna kaikilla olisi suhteellisen tasa-arvoiset saliolosuhteet.

Vierailija
1825/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah hitsi kun noissa saleissa on yleensä liian kapeat pöytätilat syvyyssuunnassa. En oikein tajua kuka ne on suunniteltu. Ne on tavallaan nykypäivää läppäreitä ajatellen, mutta kokeissa hankalia. Varsinkin kun istutaan joka toisella penkillä.

Vierailija
1826/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuolla useitakin vanhan puolen saleja (ne roomalaiset numerot päärakennuksessa). Toivottavasti ei ole yhtään niitä pulpettisaleja, niillä on tosi nihkeä istua luennollakaan.

Vierailija
1827/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei arvoisat kilpakumppanini ja mahdolliset tulevat ystäväni! Pohjustan kysymystäni ensiksi sillä, että en aijo nyt hakea psykaan, mutta todennäköisesti ensivuonna! Kysymykseni kuuluukin

A) Mistä pääsykoemateriaalit näkee? Olen etsinyt 2019 pääsykoemateriaaleja vaikka kuinka paljon ja tulee aina vain tuo 2018 materiaalit ( matematiikan kirja ja joku psyka kirja tms). Ois kiva tietää, sitten kun alkaa lukemaan, että mitä pitäis lukea.. :_D

B) Muuttuuko 2020 pääsykoe jotenkin? Tällä meinaan sitä, että yhdistyykö yliopistot tai matematiikka jää pois tms?

C) En myöskään löydä tänvuoden koepäivää tai paikkaa mistään??

Ei ole pakko vastata, jos haluat tai edes yrität auttaa olen kiitollinen, päätös on kuitenkin täysin sinun.

Vierailija
1828/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1996 tehtävä 3:

Tehtävässä mainitaan, että Veikko nousee klo 16 lähtevään bussiin. Osaatteko sanoa, miksi kuitenkin ratkaisussa on laskettu mukaan myös tilanne, että Veikko nousee klo 16.10 bussiin? Vai olenko nyt ymmärtänyt jotakin tässä väärin..

Veikko voi nousta 16.10 lähtevän bussin kyytiin ensimmäisen vaihdon kohdalla mikäli myöhästyy sitä aikaisemmin lähtevästä bussista. Hän siis joka tapauksessa menee 16 lähtevällä bussilla mutta myös 16.10 lähtevä bussi pysähtyy matkan toisessa ”pisteessä”.

Vierailija
1829/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana toi tulevat ystävät! :) Niinhän se on, voi sitten sinä syksynä, mikä se kenellä onkin, vertailla "kirjoititko vauvalla, ai mä olin se, joka aina neuvoi laskuissa!" jne. :D

Vuoden 2019 materiaali on täällä https://www.helsinki.fi/fi/opiskelijaksi/psykologian-koulutusohjelmien-…

Samalla pääsykokeella voi tänä vuonna hakea kaikkiin viiteen yliopistoon lukemaan psykaa.

Vuonna 2020 tulee suora todistusvalinta, jolla valitaan 60 % uusista opiskelijoista. Eli L:n papereilla pääsee suoraan. Varmasti muutama E:kin siellä joukossa. Pääsykokeesta ei ole vielä tietoa, mutta ennakkoon luettavan materiaalin pitäisi poistua. Vaikka ei poistuisi, se ei olisi sama kuin tuossa yllä olevassa linkissä. Helsingin tämän vuoden koepaikat löydät tästä keskustelusta. Muut kaupungit eivät ole ehkä vielä ilmoittaneet koepaikkoja.

Vierailija
1830/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl puuduttavimmat artikkelit on terveyskäyttäytyminen ja uupumusartikkeli, huhhuh :D Terveyskäyttäytyminen on periaatteessa tosi helppo, mutta ku se on niin pitkä niin on tosi paljon muistettavaa. Uupumusartikkelissa mulle on vaikeinta muistaa, mitkä tuloksista on tilastollisesti merkitseviä ja mitkä ei, vaikkei se ehkä se kaikkein oleellisin asia olekaan.

Vierailija
1831/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ja stressiä ei ..? kirjoitti:

Hei arvoisat kilpakumppanini ja mahdolliset tulevat ystäväni! Pohjustan kysymystäni ensiksi sillä, että en aijo nyt hakea psykaan, mutta todennäköisesti ensivuonna! Kysymykseni kuuluukin

A) Mistä pääsykoemateriaalit näkee? Olen etsinyt 2019 pääsykoemateriaaleja vaikka kuinka paljon ja tulee aina vain tuo 2018 materiaalit ( matematiikan kirja ja joku psyka kirja tms). Ois kiva tietää, sitten kun alkaa lukemaan, että mitä pitäis lukea.. :_D

B) Muuttuuko 2020 pääsykoe jotenkin? Tällä meinaan sitä, että yhdistyykö yliopistot tai matematiikka jää pois tms?

C) En myöskään löydä tänvuoden koepäivää tai paikkaa mistään??

Ei ole pakko vastata, jos haluat tai edes yrität auttaa olen kiitollinen, päätös on kuitenkin täysin sinun.

Vastaukset kohtiin A) ja C) löytyy yhdestä paikasta: Opintopolusta, jonne tulee myös ensi vuoden tiedot syksyllä. :)

Vierailija
1832/5687 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään takana 6tuntia matikkaa, ja viisi tuntia terveysinterventioita, vielä jatkuu kun pitäisi saada tuo kerrattua vielä tänään, törkeän hidasta luettavaa kun jokaisella sivulla teoriaa jne :p

Vierailija
1833/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tänään käsiteltyä viimisen artikkelin loppuun ja sit alkaa kertaus :)

Vierailija
1834/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään takana 6tuntia matikkaa, ja viisi tuntia terveysinterventioita, vielä jatkuu kun pitäisi saada tuo kerrattua vielä tänään, törkeän hidasta luettavaa kun jokaisella sivulla teoriaa jne :p

11 tuntia päivässä? Itsellä semmoiset 5-6. 

Vierailija
1835/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans jo pari päivää oltu kertaushommissa. Nyt tuntuu että alkaa olla aika hallussa. Jotkut tutkijoiden nimet vielä uupuu. Tilasto osaaminen vahva mutta pitää ylläpitää että rutiini säilyy.

Vierailija
1836/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilaston suhteen periaatteessa ihan hyvä tilanne. Oon vuoden alusta asti laskeskellu ja harjotellu, eli asiat on opittu, mut artikkelien julkaisun jälkeen jätin tilaston ylläpitämisen kokonaan pois, joten nyt pitäisi vielä nää loppupäivät herätellä se osaaminen takaisin ! 

Vierailija
1837/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu myös että kerrankin on homma hallussa. Tää on mun vuosi!

Vierailija
1838/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla fiiliksillä. En oo varmasti ikinä menny kokeeseen näin itsevarmana

Vierailija
1839/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tullaan niin pääsee tänä vuonna 😍

Vierailija
1840/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Viikosta vielä kaikki irti ja tiistaina näytetään mitä osataan!