Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
1681/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkaa terveyskäyttäytymisartikkelin syvällisempi pänttäys, wish me luck...

Vierailija
1682/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jännää niin pian tää on ohi! Mun mielestä artikkelit on tänä vuonna paljon selkeempiä verrattuna pariin viime vuoteen.. tai sit on oppinu sisäistää niitä nopeemmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n yli k ja käsin laskettaessa n! / [ k!*(n-k)! ]

Ei mielestäni ole tämä. Esim, jos heität kolmea kolikkoa mitkä kombinaatiot voit saada kun järjetyksellä on väliä? Krkrkr, krkrkl, krklkr, klkrkr, krkrkl, krklkr, klkrkr, klklkl. Eikä tuolla kaavalla saa kahdeksaa, vai laskenko jotenkin väärin?

Vierailija
1684/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi täällä on psykologia ja soteli hakuketjut. Ei ole muita aloja näkynyt. Miksi näin?

Vierailija
1685/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ehkäpä just psyka ja soteli on sellasia aloja, missä ihmisillä yhdistyy kova halu päästä sisään ja sosiaalisuus. Toki tää saattaa olla vaan stereotypia, joka ei tietenkään päde kaikkiin, mutta jotenkin tuntuu loogisemmalta, että psykalle hakevat olis kiinnostuneempia muiden hakijoiden mietteistä ja jopa kilpakumppaneiden tsemppaamisesta kuin vaikkapa luonnontieteellisille aloille hakevat.

Vierailija
1686/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on Vakava - pitäkää minulle peukkuja! - ja siitä ei ole täällä keskustelua ollenkaan. Onhan se paljon psykaa helpompi koe, mutta vaikeampi kun soteli.

Artikkeleita on päntätty täälläkin!

Vierailija
1687/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä kolme artikkelia kesken ja suurin osa valmennuskurssin tehtävistä tekemättä. Kiire on mutta eiköhän se tästä kun vaan yrittää loppuun asti.

Vierailija
1688/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vika artikkeli menossa, toivottavasti huomenna saa alottaa kertaa! Tilasto onneks hallussa

Vierailija
1689/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vikassa ollaan. Suht hyvä energiataso onneks vielä vaikka toki tää päivästä toiseen aamusta iltaan lukeminen alkaa tuntua.

Vierailija
1690/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt tilastoon niin paljon aikaa joka päivä että vielä kaks artikkelia kokonaan käymättä.

Vierailija
1691/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko monikin vielä tässä lukemisen ohella? Itse ollut ja silti siihen nähden saanut hyvin luetuksi :) ei se määrä vaan laatu.

Ihan hyvä asia, että ennakkoon valmistautumista pääsykokeista ollaan luopumassa, koska ei voida olettaa että kaikki voivat olla 1kk palkattomasti pois töistä tai pahimmassa tapauksessa joutua irtisanoutumaan.

Vierailija
1692/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko monikin vielä tässä lukemisen ohella? Itse ollut ja silti siihen nähden saanut hyvin luetuksi :) ei se määrä vaan laatu.

Ihan hyvä asia, että ennakkoon valmistautumista pääsykokeista ollaan luopumassa, koska ei voida olettaa että kaikki voivat olla 1kk palkattomasti pois töistä tai pahimmassa tapauksessa joutua irtisanoutumaan.

Siis töissä lukemisen ohella piti lukea :D

Vierailija
1693/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 94 vuoden tehtävän luku 8 tulee siinä tehtävänannossakin näkyvästä kaavasta 2*2*2=8. Jokaisesta kolmesta pelattavasta pelistä valittavissa 2 vaihtoehtoa.

Mitään erillistä kaavaa ei tuohon ole, vaan tämä on sama kuin jos kysytään vaikka eri kombinaatioiden määrää päivän ruokailuista, kun vaihtoehtoina on:

2 erilaista aamupalaa

2 erilaista lounasta

2 erilaista päivällistä

Tällöin vastaus on yhteensä 2*2*2=8 erilaista kokonaisuusvaihtoehtoa.

Vierailija
1694/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta se on taas huono juttu. Koe ilman ennakkoaineistoa on täysin erilainen kuin sellainen, johon on ennakkoaineisto, ja tuurilla on tulokseen enemmän vaikutusta. Suurin osa hakijoista on kuitenkin sellaisia, etteivät oo töissä.

Vierailija
1695/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan, mulla taitaa olla välivuosi tulossa :D YO-kokeet meni nappiin mutta motivaatio katoski sitte sopivasti just ku ois pitäny alkaa lukeen pääsykokeisiin. Artikkelit oon käyny läpi ja tilaston samoin, mutta jälkimmäisestä ei oo kyllä jääny paljo mitään päähän, toi monistekin on tosi sekava. Nyt tuntuu että oon ihan epäonnistunut... oisko vertaistukea, kuinka kamala juttu se välivuosi oikein on?

Ja respektiä ja tsemppiä teille jotka ootte lukenu tosi paljon!! Toivottavasti pääsette sisään, hakijoiden joukossa on tosiaan varmaan ihan reilusti mun kaltaisia jotka ei oo valmistautunu erityisen hyvin, joten älkää antako hakijamäärien lannistaa. :)

Vierailija
1696/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuosi ei oo yhtään kamala juttu! Mä vietin sen au pairina, ja välivuosi oli yks mun elämäni parhaimmista päätöksistä.

Vierailija
1697/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en pystyis olemaan töissä mitenkään ohella. Täystyöpäivä lukea 8-22 ja sillonkin jää vaan hetki aikaa levolle. Ehkä olen vaan hidas oppimaan kun pitää lukee niin pitkiä päiviä että jäis lopussa aikaa kertaamiseen. Huomenna onneks pääsee alottaa kertaa. Ite tein töitä enemmän ennen tätä pääsykoekevättä jotta pystyy nyt keskittyy tähän täysillä. Mut kaikki pisteet kyllä niille jotka kykenee tekee molemmat nyt samaan aikaan!

Vierailija
1698/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en pystyis olemaan töissä mitenkään ohella. Täystyöpäivä lukea 8-22 ja sillonkin jää vaan hetki aikaa levolle. Ehkä olen vaan hidas oppimaan kun pitää lukee niin pitkiä päiviä että jäis lopussa aikaa kertaamiseen. Huomenna onneks pääsee alottaa kertaa. Ite tein töitä enemmän ennen tätä pääsykoekevättä jotta pystyy nyt keskittyy tähän täysillä. Mut kaikki pisteet kyllä niille jotka kykenee tekee molemmat nyt samaan aikaan!

Herranjumala, 14 tunnin lukupäivä 😱

Vierailija
1699/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma välivuosien kanssa on se, etten oikein uskalla tehdä mitään isoa kuten lähteä asumaan ulkomaille yksin. En vaan luota itseeni tarpeeksi. Sitten toisaalta avoimen yliopiston verkko-opinnot kuulostaa turvallisilta mutta kamalan tylsiltä. Ei siksi että psyka olisi tylsää opiskella, vaan koska avoin etänä ei tuo vapaa-aikaan mitään uutta ja mielenkiintoista. Yliopisto-opiskelu Suomessa tuntuu ainoalta mulle sopivalta vaihtoehdolta. Se ei vaadi samanlaista itseluottamusta kuin ulkomailla pärjääminen, mutta silti siihen kuuluu kaikkea sosiaalista ja jännittävää kuten sitsit, bileet ja muut jutut mihin voi osallistua. Toisaalta jos joudun valitsemaan tylsän ja stressaavan väliltä, niin en edes tiedä kumpi on parempi. Haluaisin kyllä että ensi vuosi olisi hauska seikkailu, mutta mistä mä tiedän kuinka suuren hinnan joudun tai oon valmis siitä maksamaan.

Vierailija
1700/5687 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ikinä voisi olla töissä, lukemista 9-00 joten menee työstä ja enemmänkin :p