Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
2601/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastasitte niihin kahteen vikaan logiikkatehtävään (muistaakseni 14 ja 15), joissa oli eri kilpailulajien tuloksia? Mä en jotenkin yhtään hiffannut sitä, suunnilleen sain hahmoteltua järjestyksiä, mutta en tajua miten niistä olisi saanut pääteltyä monenneksiko se heppu oli sijoittunut?

Vierailija
2602/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiko kukaan maisterihaussa? Ja onko kellään tietoa millaiset pisterajat siinä on olleet aiempina vuosina? Regressio oli itselleni vaikea kun sen jätin vähälle lukemiselle. Toisaalta aikakin loppui kesken joten en olisi ehtinytkään sitä tehdä. Monivalinnoista olen epävarma koska niissä oli kompia ja pikkuyksityiskohtia jotka erotteli oikeita ja vääriä vaihtoehtoja. Eli en uskalla olla luottavainen niidenkään osalta.

Minun salissa suurin osa oli loppuun asti, ehkä vain viisi lähti aiemmin eikä kukaan heti kymmeneltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikagalluppiarvioita:

a) Kuinka paljon salistasi puuttui väkeä (eli tyhjät paperit pöydillä)?

- Tampereen isossa päärakennuksen salissa (aakkosten ekat) taisi puuttua joitakin rivejä, oisko ollut 3? 4?

b) Kuinka moni lähti heti kun sai lähteä/pian sen jälkeen?

- en ehtinyt katsoa tarkemmin, mutta kyllä varmaan 10-15 ellei enemmän lähti heti ja aika moni jo aika alussa muutenkin. Siitä sitten tipoitellen niin että yllätänkin moni lähti puoliväliin mennessä.

c) Kuinka moni oli loppuun asti?

- oli meitä varmaan..hmm..20-30?

Vierailija
2604/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En tajunnut siinä koepaniikissa tuota optisen lomakkeen merkitsemistapaa (vaikka noissa ohjeissahan se olikin!) ja luulin että kaikki kohdat on täytettävä ja vastauksissani on siis ylimääräinen nolla vastauksen edessä ja rastitettuna myös ylimääräinen nolla sieltä ympyrästä. Eli esim. luvun 0.521 olen merkannut 00.521. Haittaakohan tuo? 😦

Vierailija
2605/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain myös 0,583 ja 0.57 tai jotain siitä ekasta, käytin kaavaa 5, vaikka joku muu olis ollut kätsympi. Loppuja en ehtinyt ekasta tekemään, ainoastaan ne teoriakysymykset. Aineiston monivalinnat meni ok kait, mutta siellä oli hirveän paljon sudenkuoppia. Logiikka meni ihan ok myös, mutta joo, tuo kilpailuissa sijoittuminen oli ihan arpomista!

Vierailija
2606/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe oli mielestäni neljään tuntiin ihan riittävän pitkä eikä minulla jäänyt kunnolla aikaa loogisen päättelyn tehtäviin. Aloitin onneksi tilasto-osiosta ja sainkin siitä kaikki tehtyä. Se oli pitkä ja kahden selittäjän regressiolaskuissa oli mielestäni suurempi riski näppäilyvirheille ja sille että esim. keskistetyt muuttujat/niiden arvot x1 ja x2 menevät päittäin sekaisin. Uskon että (myös) tilasto-osio erottelee hakijoita.

Tänä vuonna btw aineisto-ja tehtävävihkon sai ottaa mukaan kokeesta enkä tiä onko se uhka vai mahdollisuus 😊

Nyt on urakka onneksi ohi! Tsemppiä kaikille tulosten odotteluun 😊

Vierailija
2607/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Helsingin kokeessa salissa 6 ja sieltä ei montaa lähtenyt ennen yhtä. Hain maisteriohjelmaan, mutta en ole kovin optimistinen pääsyn suhteen :)

Munkki2019

Vierailija
2608/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisväkivallasta oli

kysymys: pienikin positiivinen muutos on hyväksi, koska se vähentää väkivaltaa.

Artikkelissa: Jos se vähentää väkivaltaa :D yksi sana, iso merkitys.

Vierailija
2609/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakiko kukaan maisterihaussa? Ja onko kellään tietoa millaiset pisterajat siinä on olleet aiempina vuosina?

Viime vuonna (Hki) ei ainakaan kukaan päässyt kandihaussa, jos ei maisterissakaan. Anonyymit tuloslistat olivat netissä.

Vierailija
2610/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista mihin, mut johonki sain vastaukseks -0,089, kuulostaaks yhtään tutulta XD

Vierailija
2611/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin aika monta vastausta oikeaksi artikkelimonivalinnoissa. Peukuta ylös jos monessa monivalinnassa oli mielestäsi useampi oikea vastaus ja peukuta alas jos suurimmassa osassa artikkelimonivalinnoista oli mielestäsi vain yksi oikea vastaus.

Vierailija
2612/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain regressiokertoimen arvoksi 0.583. hallelujah, ainakin se on oikein kun ei se sattumalta voi meillä molemmilla mennä samalla tavalla väärin (kai 😁)

Vierailija
2613/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen ensimmäisen regressiotehtävän tehtävänanto olikaan? Tajusin just että en muista laskinko b0 vai b1

Vierailija
2614/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin keskittää siinä regressiossa! :(

Vierailija
2615/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jälkeenpäin ajateltuna, en usko että pisteet riittää,

ekan tilastotehtävän olisin osannut, mutta aika tuli vastaan enkä saanut ihan kaikkea tehtyä.

toisen osasin, uskon että jopa kaikki saattoi mennä oikein

Artikkelit osasin, tässäkin on toivoa että löysin kaikki oikeat vastaukset.

Logiikka tehtävästä osasin puolet melko varmasti,

8 tehtävää joudun arvaamaan. Lähtöpisteitä on 124.7, ja haen jkl.

Eli en usko, että pääsen sisään, mutta ei harmita, koska ongelmana ei ollut se etten olisi osannut, vaan se, että aika loppui. Logiikkaa, mitä en ehtinyt tehdä, niin sitä nyt ei olisi voinut harjoitella. Summa summarum: En usko että pääsen sisään, mutta suuremmasta lukemisesta ei olisi ollut hyötyä, sillä aikaloppui kesken.

T. lukuhullu

Vierailija
2616/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavat 5, 11 ja 12 laitoin

Vierailija
2617/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä Helsinkiin maisterihaussa hakijoita? Miten teillä koe meni omasta mielestä? Itse en vastannut regressiotehtävässä kuin yhteen kohtaan, muuten meni kai ok:sti.

Vierailija
2618/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä saitte vastauksiksi kohtaan 1.1.1. a-e?

Vierailija
2619/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

artikkelien monivalinnoissa olin tosi epävarma niiden tulosten merkitsevyydestä :/

Vierailija
2620/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni huonosti :( Artikkeleissa löysin tosi usein monta vastausta oikein ja sit aloin epäillä voiko olla.

Onnea kaikille joilla sujui paremmin!