Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa. Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
2641/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 12000 se oli!

Vierailija
2642/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kuvan vihosta :(

En tajunnut, että sen saa mukaan vaan kiltisti palautin :D

hei muistaako kukaan sitä linja-autotehtävää jossa C G ja joku kulkee bussilla? :D en ehtinyt tehdä enkä miettiä, mutta yhdessä kohti luki että C kulkee aina bussilla 3, niin laitoin sitten pelkästään bussi kolmosen vaihtoehdoksi

Mäkin ihmettelin tätä, että oliko siinä joku piilotettu jekku vai oliko se vastaus oikeesti niin helppo. Itekin ton C:n vastasin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2643/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain sen 12000

koska tyttärelle 6000

sille yhdelle 3000

Yhdelle 1/6* 12000= 1992

1000 koirahommaan

11992 = melkein 1200 eli tavallaan vaikka heittää vähän, niin tuo 1/6 ei ikinä tuo ns. tasalukuista summaa. Että joko tuo, tai sitten ei mikään.

Vierailija
2644/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain mummon perinnöksi 12000. Ja uskon että on oikeen. Mutta Villen syntymäpäivät jäi ihan arvoitukseksi. Olisi kiva kuulla jos joku sai sen ratkaistua?

Mä laitoin että Markku ja Pekka osallistuu, Jari ei. Ekassa ja vikassa Markku valehtelee ja vikassa Pekka valehtelee. En todellakaan tiedä onko oikein vai menikö aivot vaan kaikesta pyörittelystä solmuun, mut kokeilin tota monilla eri yhdistelmillä ja lopulta toi ainoona täsmäs.

Vierailija
2645/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain 12 000 kans, sain sen selville laskemalla yhteen ne osuudet paljoko se antoi tyttärentyttärelle yms ja vähentämällä sen ykkösestä, siitä tuli sit 1/12 ja sen kerroin tuhannella —> 12 000 :)

Vierailija
2646/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe oli ihan ylimitoitettu aikaan nähden🙄 eli tästä syystä tuskin ovet avautuu kun ehinyt tekemään kun puolet..

Vierailija
2647/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikeeeee kirjoitti:

Milloin mallivastaukset julkaistaan? Ennen valintojen julkistusta?

Kutkuttaisi tietää, minkä verran sain oikein. Nyt on sellainen sekava olo, että toisaalta meni hyvin, toisaalta ei lainkaan hyvin, luultavasti ei riittävän hyvin, mutta ei heitetä vielä kirvestä kaivoon 😂. Täytyy myös muistaa, että loppujen lopuksihan kyse on siitä, miten hyvin koe meni muihin hakijoihin verrattuna. Veikkaan, että läheskään kaikki ei ehtineet tehdä ihan kaikkia tehtäviä (kuten en minäkään). Erottelevat tekijät taitaa tässä kokeessa olla regressiotehtävä, aikapaine ja artikkelien nippelitiedot (tyyliin yksi sana väittämässä ratkaisee).

Mallivastaukset tulee käsittääkseni tulosten jälkeen.

Vierailija
2648/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! En tajunnut siinä koepaniikissa tuota optisen lomakkeen merkitsemistapaa (vaikka noissa ohjeissahan se olikin!) ja luulin että kaikki kohdat on täytettävä ja vastauksissani on siis ylimääräinen nolla vastauksen edessä ja rastitettuna myös ylimääräinen nolla sieltä ympyrästä. Eli esim. luvun 0.521 olen merkannut 00.521. Haittaakohan tuo? 😦

Mulla kävi samoin! En tiedä haittaako se, toivottavasti ei :(

Vierailija
2649/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs muita logiikasta..

Painokohtaan taisin vastata a, selvisi ihan kokeilemalla.

Lumpeet peitti 1/4 45 päivässä

Ensimmäisen lukupyramidin summa oli tyyliin 11/12 en muista kumpi, kuitenkin niin että alimman rivin summa esm. 15-14-13-12 tms.

Kortteja taisi olla 47,

mummon perintö 1200

piilotetuksi autopaikaksi sain 709 vai mikähän oli

Linja-auto vaihtoehto 3

ootteko saanu samoja/erejä?

Vierailija
2650/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin laitoin sen 3 bussin samasta syystä. x) Miten te päättelitte ne puuttuvanumero kuviojutut? Mä en ehtiny tajuta niitä ollenkaan niin arvasin vaan jonkun mikä ehkä vois olla.

Vierailija
2651/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavastakaan ei ole vielä julkistettu oikeita vastauksia. Pelkkä kysymysvihko, jonka sai myös ottaa kokeesta mukaan. Koe oli pari viikkoa sitten ja ensi viikolla sieltä tulee soveltuvuuskoekutsut.

Vieläköhän optiset lukijat laulavat vakavaa (hakijoita joku 8000) vai joko on vapaana psykaa varten. :)

Vierailija
2652/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit sen missä oli niitä summia, niin tulos meni myös oikein: aluksi kerrottiin kaksiekaa, esim.

565= 5*6 -5*5-6*5

tällä logiikalla sai oikean

Vierailija
2653/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoja sain muista paitsi se lukupyramidi meni veikkaamalla :D

Vierailija
2654/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi ärsyttämään logiikan viimeset tehtävät. Voisko joku joka osas sen miettiä tulla päästämään mut tuskasta, kun tällä hetkellä oon vaan vahvasti sitä mieltä et ei voi ratkaista. :D 14. Ihan selkeästi 1-sijoitus melonta, 2 juoksu, 3 pyöräily, mutta mistä ihmeestä voi loppujen sijoitukset päätellä tarkkaan? Ratsastus, uinti ja rullaluistelu ihan arpomista et 4 vai 5 sijat..... mutta tietenkin tässä nyt joku koukku pitää olla enkä vaan tajua. 15 tehtävässä oli neljä perättäistä sijoitusta, mutta varmasti ois mun mielestä voinut sanoa että tulee sijat 2&3 sekä 3&4 mutta vaihtoehtoja sai ottaa vain yhden....

Sisään en tuu pääsemään koska regressioiden käsittely jäi puolitiehen ahdistuksessa, artikkelikysymykset tuntu helpolta koska olin niihin tyhmänä panostanut ja kuvittelin et kokeessa vois olla jotain oikeesti niistä opittua soveltamista vaativaa tietoa... huoh. Ihana et täällä on kommentoijia jotka jaksaa tsempata et olkaa ylpeitä meni miten meni, ehkä ens vuonna sitten. :)

Vierailija
2655/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan kuvan vihosta :(

En tajunnut, että sen saa mukaan vaan kiltisti palautin :D

hei muistaako kukaan sitä linja-autotehtävää jossa C G ja joku kulkee bussilla? :D en ehtinyt tehdä enkä miettiä, mutta yhdessä kohti luki että C kulkee aina bussilla 3, niin laitoin sitten pelkästään bussi kolmosen vaihtoehdoksi

Mäkin ihmettelin tätä, että oliko siinä joku piilotettu jekku vai oliko se vastaus oikeesti niin helppo. Itekin ton C:n vastasin...

Ei helvetti, mä viel kirjotin paperiin et "C käyttää bussia 3 AINA!" mut taisin siltikin vastaa et voi käyttää bussia 3 ja jotain muuta 🙄😭

Vierailija
2656/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan logiikksjutun, sit syntymäpäiväjutun ja 2 viimestä arvasin ihan summissa, en ehtinyt yhtään miettiä. Siihen toiseen luvun täydennysjuttuun arvasin 2, en ehtinyt miettiä. Neliölukujutusta en saanut ideaa kiinni, vaikka kuinka mietin. Laitoin sitten vastaukseksi nelosen. Arvasin kaikkiin jotain, mihin en ehtinyt vastata. Toivottavasti edes joku menee oikein :D ne logiikat, (6-7kpl) Mihin osasin vastata, meni varmaan oikein.

Vierailija
2657/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä Helsinkiin maisterihaussa hakijoita? Miten teillä koe meni omasta mielestä? Itse en vastannut regressiotehtävässä kuin yhteen kohtaan, muuten meni kai ok:sti.

Meni hyvin, ehdin tehdä koko kokeen. Jos jostain jää sisäänpääsy kiinni, niin logiikan vaikeimmista tehtävistä ja/tai huolimattomuusvirheistä, vaikka yritinkin tarkistella.

Hain Helsingin maisteriin myös. Logiikkaosiolle jäi ehkä puolisen tuntia aikaa, muutaman sain oikein ja suuren osan arvasin ja pari jäi ihan tyhjäksikin kun en ehtinyt rastittaa. Onneksi aloitin regressiosta, toivotaan että meni kohdat oikein. Ei kyllä mitään käsitystä oman suoriutumisen tasosta 😳 ja toisiinhan se toki vertautuukin 😊

Vierailija
2658/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs muita logiikasta..

Ensimmäisen lukupyramidin summa oli tyyliin 11/12 en muista kumpi, kuitenkin niin että alimman rivin summa esm. 15-14-13-12 tms.

Kortteja taisi olla 47,

mummon perintö 1200

Linja-auto vaihtoehto 3

Piilotettu autopaikka-tehtävän vastaus oli 607. Vastauksen sai kääntämällä paperin ylösalaisin (ns. katsomalla ruutuun ajamisen suunnasta) ja näin muodostui lukujono 606. 607, 608, 609, 610 ja 611

Vierailija
2659/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin siihen logikkaanko se kaatuu nyt :( Olis pitäny ymmärtää ajoittaa tehtävien teko paremmin kun oli yksi tunti vähemmän millä kompensoitiin helpompaa koetta. Piti olla joko todella nopea tai sit taktikoida, että mitä tekee. Olen vaan hidas laskija.  Joten olis pitäny alottaa artikkelit + logiikka ja sit tehdä matikkaa niin pitkälle kuin vaan olisi ehtinyt laskea esim. vaan regressiokertoimet ja jättää p-arvo pohdinnat väliin. Valmennuskurssin harjoituskoe oli vaikeampi. Turhaan stressin artikkeleita. Ehkei olisi kannattanut valvoa su-ma yötä ja tanssia aamulla r.ömpsä paljaana pitkin kämppää raivostuessani artikkeleiden vuoksi. Toivottavasti jostain kaupungista irtoaisi paikka, mutta taitaa logiikka muodostua erottelevaksi tekijäksi. 

Vierailija
2660/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs muita logiikasta..

Kortteja taisi olla 47,

mummon perintö 1200

Linja-auto vaihtoehto 3

Piilotettu autopaikka-tehtävän vastaus oli 607. Vastauksen sai kääntämällä paperin ylösalaisin (ns. katsomalla ruutuun ajamisen suunnasta) ja näin muodostui lukujono 606. 607, 608, 609, 610 ja 611

Siis vastaus on 709, joka on toisinpäin tuo 607. Kiitos kun selvensit ja toivottavasti itse vastasit oikein siihen eli vaihtoehto d).

Ketju on lukittu.