Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
2621/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin psykologi tarttee matikkaa, kun ei määrää lääkkeitä. Tutkimustulosten analysointiin?

Vierailija
2622/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä Helsinkiin maisterihaussa hakijoita? Miten teillä koe meni omasta mielestä? Itse en vastannut regressiotehtävässä kuin yhteen kohtaan, muuten meni kai ok:sti.

Meni hyvin, ehdin tehdä koko kokeen. Jos jostain jää sisäänpääsy kiinni, niin logiikan vaikeimmista tehtävistä ja/tai huolimattomuusvirheistä, vaikka yritinkin tarkistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa oli todella vähän, ja en osannut ollenkaan matikkaa vaikka tajusin, että nämä matikan tehtävät ovat varmasti helppoja ( jos on kunnolla harjoitellut). en tiennyt mistä harjoitella, kun ei ollut oikein tehtäviä. Ensivuoteen paremmalla matikan harjoittelulla, sillä koulupaikkaa ei tule :D Ja vaikka nyt monia harmittaa varmasti, niin pitää muistaa olla ylpeä itsestä, ja kaikesta panostuksesta mitä on tehnyt silläkin riskillä, että koulupaikkaa ei tule. Hyvä me !:)

Vierailija
2624/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka otti mukaansa kokeen tehtävävihon? Ajattelin käydä rauhassa aineistokysymykset läpi ja tsekata ennakkoon, kuinka monta oikeaa tai väärää vastausta tuli annettua. Voitaisiin jakaa täällä

Vierailija
2625/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin psykologi tarttee matikkaa, kun ei määrää lääkkeitä. Tutkimustulosten analysointiin?

Miten lääkkeiden määräämisessä tarvitaan (peruskoulutason ylittävää) matikkaa?

Vierailija
2626/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin vastata kaikkeen mutta osaa arvaten. Ja omasta mielestäni meni hyvin kunnes täältä luin ja tajusin etten myöskään muistanut KESKITTÄÄ. Vähän masentaa kun olisin osannut mutten siinä tilanteessa hoksannut. Harmittaa mutta ei voi enää mitään.

Vierailija
2627/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelin, että koe oli helppo verrattuna aiempiin HTT-kokeisiin. Tosin en silti usko, että se mulla meni tarpeeksi hyvin verrattuna muihin, joille oli varmasti monelle vielä helpompi. Tilaston tehtävistä olen monesta kohtaa tosi epävarma, laskinko oikeaa asiaa, käytinkö oikeita arvoja tai luinko taulukkoja kuten olisi pitänyt. En muistanut miettiä niitä keskistyksiä ollenkaan tai sitä, miten ja mihin saan kaksisuuntaisen p-arvon. Artikkelit ja tilaston teoria meni varmaan parhaiten. Logiikasta taas en ehtinyt kunnolla ratkaista mitään. Vastasin kyllä kaikkiin, mutta enemmän arvaten kuin että olisin ollut mistään varma. Aikaa olisin tarvinnut enemmän, mutta olin toisaalta jo niin väsynyt neljän tunnin jälkeen, etten tiedä olisiko se sittenkään enää mitään auttanut, vaikka koe olisi ollut tunnin pidempi. Olisi ihanaa jos tää riittäisi, mutta aikamoista tuuria varmaan vaatis, et pääsisin.

Vierailija
2628/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku heittää kysymysvihkon nettiin, että kokeeseen osallistumattomat pääsevät tutkimaan ja osallistuneet voivat merkitä vastauksensa ylös?

Ne kannattaa merkitä, vaikka nyt ei yhtään kiinnostaisikaan enää selata tehtäviä. Ihan omasta oikeusturvasta on  kyse. Omia vastauksia ei muista enää ensi kuun lopussa kun tulokset tulevat ja jos omat pisteet eivät vastaa kokeessa annettuja vastauksia, voi tehdä oikaisuvaatimuksen.

Vierailija
2629/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä saitte siihen mummon perinnön jakoon :D

Vierailija
2630/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin tehdö puolet regressiosta, muttei mitään käryä menikö edes sinne päin vai ei. En ehtinyt tarkistaakaan. Artikkeliosio meni hyvin. Logiikkatehtävistä osasin ja ehdin laskea jokusia oikein, mutta suurimman osan arvoin ihan tuurilla, kun aika loppui. Koetehtävät olivat sinällään kaikki sellaisia, että olisin osannut, eikä ollut läheskään niin horror-koe kuin pelkäsin. Ei tule riittämään sisäänpääsyyn, mutta olen silti suht tyytyväinen suoritukseeni.

Nyt voi keskittyä muuhun elämään. Olen niin kaivannut treenaamista, kavereita yms. Menen varaamaan ajan kampaajalle, lähden kavereiden kanssa terassille ja valmistaudun nauttimaan keväästä ja tulevasta kesästä. Tsemppiä ja onnea kaikille!

Vierailija
2631/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia arvoja saitte regressiosuoralle b1 ja b2 itse sain tosi pieniä, molemmat tyyliin 0, jotain 🤔 meniköhöhän pieleen

Vierailija
2632/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin, että ei voida laskea näillä tiedoilla

Vierailija
2633/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan mitä sai b1 & b2 regressiokertoimiksi siinä tokassa tehtävässä. En itse muista tietenkään (:D) paitsi että jotain nollalla alkavia lukuja ne kai oli ja b1 ei tilastollisesti merkitsevä, b2 erittäin merkitsevä (t joku 4,4 tsp). Muistin onneksi keskittää ja kaavan oikein, mutta mietin että tulikohan näppäilyvirheitä paniikin ja p*skan laskimen takia..

Vierailija
2634/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka otti mukaansa kokeen tehtävävihon? Ajattelin käydä rauhassa aineistokysymykset läpi ja tsekata ennakkoon, kuinka monta oikeaa tai väärää vastausta tuli annettua. Voitaisiin jakaa täällä

Mä otin, mutten todennäköisesti rupea tarkistamaan, että mitkä meni oikein. Tuntui että meni hyvin ja en halua huonoa fiilistä jos ei mennytkään.

Vierailija
2635/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysty sen laskemaan, sain kokeilemalla oikeen vastauksen mutten muista mitä vastasin 😅

Vierailija
2636/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä musta pysty laskemaan. Siinä sanottiin että jäljelle jäävä osuus (eli tyyliin 0,083 / 1, kun miinusti 1 - 0,5 - 0,25 - 0,1667) oli 1000e. Siitä päättelemällä ainakin itse sain että koko homma ois ollut 12000e

Vierailija
2637/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pitkään sitä pyörittelin ja lopulta sain 12000. Ei kyllä mitään käryä onko oikein :D

Vierailija
2638/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuvan vihosta :(

En tajunnut, että sen saa mukaan vaan kiltisti palautin :D

hei muistaako kukaan sitä linja-autotehtävää jossa C G ja joku kulkee bussilla? :D en ehtinyt tehdä enkä miettiä, mutta yhdessä kohti luki että C kulkee aina bussilla 3, niin laitoin sitten pelkästään bussi kolmosen vaihtoehdoksi

Vierailija
2639/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain mummon perinnöksi 12000. Ja uskon että on oikeen. Mutta Villen syntymäpäivät jäi ihan arvoitukseksi. Olisi kiva kuulla jos joku sai sen ratkaistua?

Vierailija
2640/5687 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mallivastaukset julkaistaan? Ennen valintojen julkistusta?

Kutkuttaisi tietää, minkä verran sain oikein. Nyt on sellainen sekava olo, että toisaalta meni hyvin, toisaalta ei lainkaan hyvin, luultavasti ei riittävän hyvin, mutta ei heitetä vielä kirvestä kaivoon 😂. Täytyy myös muistaa, että loppujen lopuksihan kyse on siitä, miten hyvin koe meni muihin hakijoihin verrattuna. Veikkaan, että läheskään kaikki ei ehtineet tehdä ihan kaikkia tehtäviä (kuten en minäkään). Erottelevat tekijät taitaa tässä kokeessa olla regressiotehtävä, aikapaine ja artikkelien nippelitiedot (tyyliin yksi sana väittämässä ratkaisee).