Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
2461/5687 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko standardointi ja keskittäminen sama asia? Koska mun logiikalla ei (keskittämisessä ei jaeta muuttujaa keskihajonnalla kuten normituksessa) mut aloin epäileen luettuani näitä kommentteja

Vierailija
2462/5687 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko standardointi ja keskittäminen sama asia? Koska mun logiikalla ei (keskittämisessä ei jaeta muuttujaa keskihajonnalla kuten normituksessa) mut aloin epäileen luettuani näitä kommentteja

ei oo sama asia, ne erottaa juuri tuo keskihajonnalla jakaminen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2463/5687 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori välihuomio, mutta huomaan lähes jokaisen käyttävän väärää termiä. Se on keskistää, ei keskittää. Keskistettyjä, ei keskitettyjä.

Vierailija
2464/5687 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vuoden 2016 logiikan tehtävässä 12 ollaan päästy tohon ratkaisuun. Ei riitä ymmärrys :D

Vierailija
2465/5687 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!! Viimeisen kerran tilasto käytyny, nyt vielä artikkelit huomenna urakka ohi :) Täytyy kyllä sanoa, että oon ihan super ylpee itestäni jo nyt! jaksoin painaa luku-urakan paremmin kun ikinä olisin voinut kuvitella, toivotaan että koe on suotuisa, ja luku-urakka saa arvoisensa päätöksen. Jännitys ei ole vielä nostanut päätään, ehkä senkin takia että kävi miten kävi, olen antanut luku-urakkaan kaikkeni enkä tekisi mitään toisin. Huomenna vaan tsemppi päälle ja sit loistamaan kokeeseen 😍🔥

27 päivää on mennyt 12-14 tunnin päiväluvuilla, ihme ettei oo pettäny sydän tästä kofeiini annostuksesta 😂

Ja kiitos teille tästä matkaseurasta kohti pääsykoetta ♥️

Vierailija
2466/5687 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on eri asia, tottakai. Mutta silti, jos muuttujista X vähennetään niiden keskiarvo ja Y:stä niiden, niin käsittääkseni muuttujien korrelaatioin pysyy silti samana 😆 Koska tämä vähennys ei vaikuta Y:n ja X:n lineaarisen riippuvuuden suuruuteen, korjatkaa toki jos olen väärässä.

Vierailija
2467/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän ajokortti henkilöllisyystodistuksena?

Vierailija
2468/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyhän ajokortti henkilöllisyystodistuksena?

Kyl

Vierailija
2469/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän tyyni olo, vaikka tiedän, että pääsykoe on huomenna. Kai se jännitys sitten iskee tänään illalla ja yöllä, kun kaikki artikkelit ja tilasto vaan pyörii mielessä.

Vierailija
2470/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut (isompi), asia artikkeleista mikä mulle ei vaan ole tarttunut päähän, on noi väkivaltatutkimuksen tulokset. Tänään vielä luen ne läpi, ja toivon että ees osa sit ois muistissa huomenna, mut jos noista useampi kysymys, ni sit mun peli on kyllä pelattu.

Muuten tänään yritän vaan palautella mieleen asioita, ja kasata varmaa oloa, jotta huomenna kokeessa menis rennosti.

Vierailija
2471/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin väkivalta ja uupumusartikkelin tulokset vaikeimmat.

Vierailija
2472/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee!! Viimeisen kerran tilasto käytyny, nyt vielä artikkelit huomenna urakka ohi :) Täytyy kyllä sanoa, että oon ihan super ylpee itestäni jo nyt! jaksoin painaa luku-urakan paremmin kun ikinä olisin voinut kuvitella, toivotaan että koe on suotuisa, ja luku-urakka saa arvoisensa päätöksen. Jännitys ei ole vielä nostanut päätään, ehkä senkin takia että kävi miten kävi, olen antanut luku-urakkaan kaikkeni enkä tekisi mitään toisin. Huomenna vaan tsemppi päälle ja sit loistamaan kokeeseen 😍🔥

27 päivää on mennyt 12-14 tunnin päiväluvuilla, ihme ettei oo pettäny sydän tästä kofeiini annostuksesta 😂

Huh mikä saavutus. :D Ehkä munkin ois vaan pitänyt juoda sitä kahvia luku-urakan ajan, eikä pelätä ettei kroppa tykkää.

Vierailija
2473/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tähän aikaan...

...ekat alkavat koota tavaroita lähteäkseen salista pois, mutta ei kukaan tästä keskustelusta!

Vierailija
2474/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa kuinka pienestä nahistelusta huolimatta tässä keskustelussa on hyvä yhteishenki, täytyy myöntää että itekin pari kertaa tullut vähän kärkkäästi sanottua pahimpina päivinä, anteeksi siitä. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
2475/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pelkällä pääsykokeella sisään pääsijät otetaan ja kuinka paljon pisteitä kokeesta noin pitäs saada et pääsee pelkällä pääsykokeella? Tai siis miten ne menee et ketkä pääsee yhteiskiintiössä ja ketkä pelkällä pääsykokeella?

Vierailija
2476/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pelkällä pääsykokeella sisään pääsijät otetaan ja kuinka paljon pisteitä kokeesta noin pitäs saada et pääsee pelkällä pääsykokeella? Tai siis miten ne menee et ketkä pääsee yhteiskiintiössä ja ketkä pelkällä pääsykokeella?

Ensin täytetään yhteispistekiintiö, eli sen mukana menee paljon perushyvät paperit kirjoittaneita, joilla on mennyt koe tosi hyvin.

Kun yhteispistekiintiö on täytetty, järkätään jäljellä olevat hakijat koepisteiden mukaan jonoon ja otetaan koepistekiintiön verran parhaiten kokeessa menestyneitä.

Vierailija
2477/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuu sitten kertomaan pääsitkö tolla 26 päivän 12-14 h päiväluvuilla! Pidän sua edelleen superihmisenä, ihan älytöntä :D Mun on ollut pakko palautua ja avustaa neurogeneesiä riittävällä levolla.

Vierailija
2478/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh käytin eilisestä suurimman osan tilaston opetteluun ja nyt tuntuu että kaikki tieto artikkeleista on unohtunu :D 

Vierailija
2479/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun kertomaan!!:) T. Se superihminen :D tuntuu ettei tää enää oo mun käsissä vaan pitää luottaa suurempiin voimiin :-P Tsemppiä sullekin huomiseen, lepo on varmasti hyväksi tässä vaiheessa :)

Vierailija
2480/5687 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lepo mullekin tarpeen 😅 joka päivä 8-10h oon lukenu ja tän illan lepään että oon parhaimmillani huomenna, tuntuu että kaikki työ on tehty ja syksyllä vihdoin opiskelupaikka odottaa 🙏🏻🤞🏻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi