Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja taas neljän lapsen äiti tekoripsissään valittaa, että ei ole rahaa

Vierailija
13.07.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10296697

Minäkin olisin halunnut vaikka kuinka monta lasta mutta ymmärrän sen, että lapset myös maksavat.

Kommentit (380)

Vierailija
1/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei taaskaan ole tänäkään kesänä tehty mitään kun ollaan aina kesät töissä. Eipä tuo lapsi silti asiaa harmittele tai mieti mitä kirjoittaa koulun aineeseen.

Vierailija
2/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ripsihuoltojen hinnalla ostaa jokusen huvipuistorannekkeen. Mutta elämä on toki valintoja täynnä.

Vierailija
4/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rastatkin on aika kalliita, ja tatskat...

Vierailija
5/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”En ymmärrä politiikasta mitään, se ei minua kiinnosta. Käytännönläheisesti voin sen sanoa, että enemmän pitäisi paneutua nuorten mahdollisuuksiin, ja niitä parantaa. Ja pitäisi voida sanoa ääneen, että meillä ei ole rahaa. Ilman, että saa pelätä, että lapset otetaan huostaan. Tänä päivänähän yksi huostaanoton peruste on taloudelliset syyt.”

Enpä ole kuullut, että yhtäkään lasta olisi otettu huostaan puhtaasti taloudellisista syistä. Taitaa tämä mammalla olla pelko persiissä ihan muista syistä jos moisen ”tulkinnan” on lastensuojelun toimenkuvasta saanut...

Vierailija
6/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen äiti ja minulla ei olisi edes aikaa aikaa neljän viikon välein huoltaa ripiä tunti tai pari 😂

Vierailija
7/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki. Vieläpä iso koira. Työssäkäyvänäkään en raaski pitää lemmikkiä. En ole hankkinut kuin kaksi lasta, vaikka kuinka tahtoisin. Menisi liian tiukille.

Kuka tahansa saattaa joutua yh:ksi tai työttömäksi tai sairastua. Mutta en ymmärrä valintoja jotka tehdään tieten tahtoen perustuen siihen että kyllä yhteiskunnan pitäisi huolehtia, koska minäminäminä tahdon.

Vierailija
8/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli positiivinen juttu. Nainen oli keksinyt keinon saada ylimääräistä rahaa, tekee töitä yhteisen haaveen eteen, joka on toteutumassa. Miten tästäkin saadaan negatiivinen mielipide aikaan?

Vierailija
9/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Hänelläkö ei ole mitään ammattia hankittuna, joten pitää tehdä kärpässieniä. Toivottavasti verottaja huomaa olla kiinnostunut ja työkkäri toteaa yrittäjäksi.

Vierailija
10/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tuo vanhemmista lähtevä asenne lannistaa lapsen "meillä ei ole" "pitäisi olla kun muullakin on".

Meillä lapset nauttivat liikkua luonnossa, uida, keittää evästä nuotiolla ja mikä parasta kaikki tämä on ilmaista, terveellistä, rentouttavaa ja paljon parempaa kuin ahdistua jossain huvipuisto helvetissä...

Vierailija
11/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin yks kesä neljä viikkoa kiertelemässä eurooppaa autolla ja sitten oma reissu köpikseen pariksi yöksi, viikko mökillä, käynti powerparkissa ja särkänniemessä. Lapsi vastasi opettajan mitä teit lomalla kysymykseen "en oikein mitään, pelasin pleikkaa kaverin kanssa." Totta, pelasi pleikkaa, mutta vain loman kaksi viimeistä päivää.

Vaikka meidän perheellä on ihan kivasti rahaa, niin ei me silti käydä joka kesä ulkomailla tai edes huvipuistossa. Esimerkiksi viime kesänä mun loma oli toukokuussa ja miehen elokuussa, niinnri käyty missään. Tänä vuonna mies on ollut koko kesän sairaana ja tulee olemaan vielä pitkään, niin minä kävin lasten kanssa korkeasaaressa ja käydään vielä yhden sukulaisen luona viikonloppuna. Tuskinpa kuolussa muistavat mainostaa mitään tekemisiä.

Vierailija
12/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitusta kehiin, niin on lapsella kerrottavaa kavereille koulussa. Ja äiti jättää kesän ajan Karjalat juomatta (tölkin olisi voinut ottaa pois kuvasta) ja ripset huoltamatta niin pääsevät sinne huvipuistoonkin.

Vierailija
13/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin kanssa, että akalla oli ripsihuolto jäänyt väliin. Siispä valittamaan iltapäivälehteen. Miten hitto nuo kehtaa?!!

Vierailija
14/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, toi on ihan totta. Kummityttö oli mulla hoidossa juhannuksen jälkeen, seuraavana päivänä mummi oli kysynyt tytöltä, että mitä teit juhannuksena. Tyttö kertoi, että oli pessyt autoa mun kanssa ja saanut suihkutella sillä letkulla asvalttiin kuvioita. Ei muistanut kertoa että olivat koko perheen kanssa juhannuksen Tukholmassa ja käyneet esim. huvipuistossa ja purjehtimassa.

Vierailija
15/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettanut lapsille sellaisen vanhanaikaisen mallin, että perhe elätetään tekemällä koko vuosi töitä, ei vain kesällä vähän askartelemalla.

Vierailija
16/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte, että on kalliit ripset, eikä halvat tekoripset? Ei hän minusta niin huolletulta näytä, että ulkonäköön menisi kauheasti rahaa. 

Itse olisin huolissani siitä, että kohta hänen tukiaan aletaan syynätä "yritystoiminnan" vuoksi, kun ei myy kirpparilla omia vanhoja tavaroitaan vaan käsitöitä. 

Vierailija
17/380 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedätte, että on kalliit ripset, eikä halvat tekoripset? Ei hän minusta niin huolletulta näytä, että ulkonäköön menisi kauheasti rahaa. 

Itse olisin huolissani siitä, että kohta hänen tukiaan aletaan syynätä "yritystoiminnan" vuoksi, kun ei myy kirpparilla omia vanhoja tavaroitaan vaan käsitöitä. 

Niin, miksi kaikkien ei tarvitse maksaa veroja tai eläkkeitään, miksi osa saisi yritystoiminnasta tuloja verottomana? Voisiko sama olla kaikilla yrittäjillä, joilla ei ole työntekijöitä?

Vierailija
18/380 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi kaikkien ei tarvitse maksaa veroja tai eläkkeitään, miksi osa saisi yritystoiminnasta tuloja verottomana? Voisiko sama olla kaikilla yrittäjillä, joilla ei ole työntekijöitä?

Veronkiertoa on joka yrityksessä. Jotain 10000 saa tienata ilman verotusta. Noilla sienillä saa ehkä muutaman satasen. Tosi hyvä että on jotain keksinyt ja yrittää. Jos niitä sieniä alkaa mennä enemmän kaupaksi niin voi perustaa toiminimen. kehittäisin sienibisnestä tekemällä eri värisiä sieniä, niistä tulisi pieniä taideteoksia. Tekihän esimerkiksi Miina äkkijyrkkä lehmiä jostain romumetallista. Arvostan käsityötä.

Vierailija
19/380 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla , mutta kuka noita sieniä ostaa ?

Vierailija
20/380 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kommenttien jälkeen ei voi kuin todeta: Kyllä nainen on naiselle susi.