Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muka ok, ettei isä käytä lomallaan 3-vuotiasta lasta missään?

Vierailija
12.07.2018 |

Ei uimassa eikä kirjastossa. Ainoastaan pihalla leikkipuistossa?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä on. mietityttää vaan, että lapselle tekisi hyvää lomallakin nähdä muita lapsia, kun ei niitä oikein leikkipuistoissa nykyään ole. Mutta kai minä vaan sitten vaadin liikaa. Ap

Mihis se kolmevuotias tarvitsee  niitä sosiaalisiasuhteita? Ei sinulla ole mitää oikeuttaa määritellä mitä isä lapsen kanssa tekee, joten jos sinusta lapsi niitä muita lapsia kaipaa rouva on hyvä ja menee uimaan, kirjastoon, jne.

Mutta kun isällä on lomaa ja mulla ei, niin olisi reilumpaa, että hän käyttäisi, kun minulla ei ole niin paljon aikaa. Ap

Mitä teet iltaisin ja vapaapäivinä? Reilua lastan kohtaan olisi, että molemmat vanhemmat viettäisivät hänen kanssa aikaansa eikä käyttäisi töitää pirun huonona tekosyynä.

MINÄ olen se, joka koko lapsen elämän ajan suurimassa osin ulkoilee vkonloput sun muut pyhät lapsen kanssa ja kylillä jne. Lisäksi sen ajan, kun lapsi ei vielä ollut hoidossa, käytin päivittäin ulkona, vaikka olimme töissä molemmat. Ja nyt toivoisin, että kun miehellä lomaa niin hän ottaisi vähän ahkeramman roolin lapsen ulkoiluttamisen kanssa. Minä saisin nyt kolmen vuoden työn jälkeen vähäksi aikaa siirtyä sivummalle. Mutta joo, sori kun jaksan vaatia vähän tasa-arvoisempaa työnjakoa. Ap

Hoitopäivän jälkeen ei tarvitse enää ulkoilla.

Enkä ymmärrä miten kirjastossa ulkoillaan.

Sinne mennessä ja sieltä tullessa. Tietysti.

Kesällä kannattaa tankata niin paljon raitista ilmaa ja luontoelämyksiä- kaupungissakin- kuin mahdollista. Vähän vaihtelua ikuiseen tarhanpihaan.

Vierailija
42/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä kuulu isälle mikään lapsen kaitseminen lomalla, kuitenkin painettu 11kk ylitöitä että muija joutaa makaamaan sohvalla pieruverkkareissa, et mieti vähän.

Tekisi mieleni sanoa, mikä olet. Harmikseni minut bannattaisiin täältä.

Oletko itse jäänyt isän laatuaikaa vaille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua vanhempia jotka pikkulapsi aikana tappaa itsensä stressiin järjestäessään kaiken maailman huvituksia. Alle 4v on ihmeissään ja kiinnostunut kaikesta. Suurimmat ihmetyksen aiheet on ötökät ja tuulessa heiluva kukka. Miksi sen ikäistä lasta tarvii roudata joka hiton Muumimaailmaan sun muuhun kun ei tule niistä mitään muistamaan. Yli 5v voi sitten jo viedä kun ei ole 1.niin hankalaa vanhemmilla rattaiden sun muiden kanssa 2. Lapsi ymmärtää ja arvostaa huvituksia enemmän 3. Muistaakin ehkä jotain. Vanhemmat rentoutukaa, kaikkea lapsuuden muistoja ei tarvitse yrittää tunkea siihen aikaväliin kun lapsen aivot ei edes tallenna niitä kunnolla. Sitten kun lapsi menee kouluun on ihan monta hyvää vuotta aikaa juosta joka puolella ja itsekin jo nauttii lapsen seurasta eritavalla kun sen kanssa voi jutella ja yhdessä pohtia mitä olisi kiva tehdä.

Muistan jo 2-vuotiaan kesästä jotain, ja 3-vuotiaasta asti jo enemmän. Synnyin 1970-luvun alussa.

Vierailija
44/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kaverini mieheltä... Heilläkin tuon ikäinen lapsi. Paitsi, että tämä isä ei tee tuotakaan vähää lapsensa kanssa. Tärkeämpää on istua kaikki aika tietokoneella. Ainoastaan, kun on vieraita kylässä niin esittää osallistuvaa.

Tekisi mieli sanoa kaverille, että jättäisi tuollaisen lusmun. Paremmin selviäisi omillaan ja varmasti löytäisi (tai olisi jo nuorempana löytänyt) jonkun fiksumman miehen. En vieläkään ymmärrä miten suhde edes on kestänyt tähän asti saati miksi sen vässykän kanssa piti lapsi tehdä. Herra varjelkoon...

Vierailija
45/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan kärjessä typerimpien aloitusten listalla.

Ei, kyllä tämän tapaiset kommentit kuin sinun on vielä typerämpiä.

Monellako besserwisserillä edes on lapsia, ja tyytyväisiä sellaisia? Koska voihan sitä leuhkia vaikka sillä, ettei koskaan ITSE altistanut omiaan liioille virikkeille, "häirinnyt" isää jne, mutta lopputulos onkin jo eri asia.

Vierailija
46/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua vanhempia jotka pikkulapsi aikana tappaa itsensä stressiin järjestäessään kaiken maailman huvituksia. Alle 4v on ihmeissään ja kiinnostunut kaikesta. Suurimmat ihmetyksen aiheet on ötökät ja tuulessa heiluva kukka. Miksi sen ikäistä lasta tarvii roudata joka hiton Muumimaailmaan sun muuhun kun ei tule niistä mitään muistamaan. Yli 5v voi sitten jo viedä kun ei ole 1.niin hankalaa vanhemmilla rattaiden sun muiden kanssa 2. Lapsi ymmärtää ja arvostaa huvituksia enemmän 3. Muistaakin ehkä jotain. Vanhemmat rentoutukaa, kaikkea lapsuuden muistoja ei tarvitse yrittää tunkea siihen aikaväliin kun lapsen aivot ei edes tallenna niitä kunnolla. Sitten kun lapsi menee kouluun on ihan monta hyvää vuotta aikaa juosta joka puolella ja itsekin jo nauttii lapsen seurasta eritavalla kun sen kanssa voi jutella ja yhdessä pohtia mitä olisi kiva tehdä.

Periaatteessa samaa mieltä, mutta uiminen on kyllä ihan mukava, low-key elämys 3-vuotiaalle. Samoin esim. eri leikkipuistoissa ja vaikka metsässä käyminen. Vaikea kuvitella, että nämä ajaisi ketään hirveään stressiin.

Ei ole kiva että toinen vanhempi sanelee mitä toisen pitää tehdä mutta itse olen kyllä onnellinen että mies on kiinnostunut järjestämään vähän vaihtelua lapsille välillä, ja tiedän että mies on myös onnellinen että minäkin teen niin.

Vierailija
47/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kyllä minä vien 3v poikapuolta rannalle ja on 1.5v mukana olen koti isäpuoli puoliso töissä

Vierailija
48/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamen. Aikuisilla itsellään on sellainen harha, että koko ajan pitäisi olla elämyksiä joka suunnasta. Pienen lapsen näkökulmasta parasta on lähellä olevat tutut ja turvalliset ihmiset suhteellisen rauhallisessa ympäristössä. Pysyvyys ja jatkuvuus. Isompana ehtii sitten niitä elämyksiä metsästää.

Vierailija
49/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan jo 2-vuotiaan kesästä jotain, ja 3-vuotiaasta asti jo enemmän. Synnyin 1970-luvun alussa.

Höpönlöpön, kukaan ei muista noin pienestä. Voi toki sekoittaa 5-6 -vuotiaana tapahtuneita asioita aikaisemmiksi.

Vierailija
50/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella, ainakin jos on vielä hoidossa.

Jokaisella lapselle, iästä riippumatta, tekee hyvää löhötä ja olla vain, mitään tekemättä ja ilman ohjelmaa. Nykyään se on monelle luksusta, myös lapselle.

Meillä lomasta on aina vähintäin viikko käytetty kotona löhöilyyn ja tykätään kovasti ja nyt lapset ovat jo teiniä. Ja tietysti nukutaan paljon ja eletään kuim pellossa, mitään tekemättä.

Vierailija
51/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä isältä kuulostas. Chillaa vähän

Vierailija
52/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä on. mietityttää vaan, että lapselle tekisi hyvää lomallakin nähdä muita lapsia, kun ei niitä oikein leikkipuistoissa nykyään ole. Mutta kai minä vaan sitten vaadin liikaa. Ap

Mihis se kolmevuotias tarvitsee  niitä sosiaalisiasuhteita? Ei sinulla ole mitää oikeuttaa määritellä mitä isä lapsen kanssa tekee, joten jos sinusta lapsi niitä muita lapsia kaipaa rouva on hyvä ja menee uimaan, kirjastoon, jne.

Mutta kun isällä on lomaa ja mulla ei, niin olisi reilumpaa, että hän käyttäisi, kun minulla ei ole niin paljon aikaa. Ap

Mitä teet iltaisin ja vapaapäivinä? Reilua lastan kohtaan olisi, että molemmat vanhemmat viettäisivät hänen kanssa aikaansa eikä käyttäisi töitää pirun huonona tekosyynä.

MINÄ olen se, joka koko lapsen elämän ajan suurimassa osin ulkoilee vkonloput sun muut pyhät lapsen kanssa ja kylillä jne. Lisäksi sen ajan, kun lapsi ei vielä ollut hoidossa, käytin päivittäin ulkona, vaikka olimme töissä molemmat. Ja nyt toivoisin, että kun miehellä lomaa niin hän ottaisi vähän ahkeramman roolin lapsen ulkoiluttamisen kanssa. Minä saisin nyt kolmen vuoden työn jälkeen vähäksi aikaa siirtyä sivummalle. Mutta joo, sori kun jaksan vaatia vähän tasa-arvoisempaa työnjakoa. Ap

Tai luodaan kontaktia muihin lapsiin. Piirileikkejäkö kirjaistoissa nykyää leikitään?

Niistä löytyy leikkinurkkia ja roolipukuja, niin että varmasti mennään välillä piirissäkin.

Satutunti ei ole enää hurjinta mitä löytyy.

Nuo toiminnot on kyllä tauolla heinäkuussa, enkä usko että kukaan näillä ilmoilla just kirjastoon lasta vie.

Vierailija
53/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vie 2 viikoksi etelään ja ainakin yksille koko viikon lopun kestäville festareille, niin ei rakasta lastaan.

Vierailija
54/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi nyt vähän saamatonta jos ei leikkipuistoa pidemmälle jaksa vaivautua. Laiskalta ja saamattomalta vaikuttaa. Mun mies on ainakin käynyt meidän lasten kanssa lomallaan vaikka missä; esim. pyöräilemässä jätskikiskalle, uimarannalla, maauimalassa, kirjastossa, kotieläintilalla, yms. Ja monesti ihan vaan siellä leikkipuistossakin. Mies tykkää touhuta lastensa kanssa. Tästä olen erittäin onnellinen.

Vierailija
55/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai luodaan kontaktia muihin lapsiin. Piirileikkejäkö kirjaistoissa nykyää leikitään?

Niistä löytyy leikkinurkkia ja roolipukuja, niin että varmasti mennään välillä piirissäkin.

Satutunti ei ole enää hurjinta mitä löytyy.

Nuo toiminnot on kyllä tauolla heinäkuussa, enkä usko että kukaan näillä ilmoilla just kirjastoon lasta vie.

Toiminnot? Puhuin vaaterekistä.

Kirjasto josta tiedän tuollaisen nurkan, on etenkin lasten osastosta varjoisa ja viileä.

Vierailija
56/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfgdfsgfg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön, kukaan ei muista noin pienestä. Voi toki sekoittaa 5-6 -vuotiaana tapahtuneita asioita aikaisemmiksi.

Niinhän sitä väitetään, mutta se on puppua.

En voi sekoittaa mm. siskoni syntymän takia, syntyi kun olin 2,5 vuotias.

Parhaan ystävän tapasin 4,5- vuotiaana minkä muistan ihan kirkkaasti.

Kukaan ei voi mennä sanomaan, mitä joku muistaa ja mitä ei.

Vierailija
57/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ”muistat” mitä sinulle on kerrottu.

Vierailija
58/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella, ainakin jos on vielä hoidossa.

Jokaisella lapselle, iästä riippumatta, tekee hyvää löhötä ja olla vain, mitään tekemättä ja ilman ohjelmaa. Nykyään se on monelle luksusta, myös lapselle.

Meillä lomasta on aina vähintäin viikko käytetty kotona löhöilyyn ja tykätään kovasti ja nyt lapset ovat jo teiniä. Ja tietysti nukutaan paljon ja eletään kuim pellossa, mitään tekemättä.

Viikko kotona löhöillen ja tekemättä mitään olisi joku mun pahin painajaisloma. Jos noin tapahtuisi olisin sairaana. Lomalla on just parasta kun voi tehdä kaikkea ja heti aamusta.

Vierailija
59/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Pitää vaivautua viemään esim uimaan, holoppiin ja eläinpuistoon. Kyllä meillä 3-vuotias oli ainakin ihan puhuva, ajatteleva ja tunteva otus, joka selvästi nautti pienistä reissuista. Ja nauttii nyt myöhemmin edelleen.

Vierailija
60/63 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei käytä lastaan edes puistossa. Ulkoilee lapsen kanssa varmaan kerran 2-3 kuukaudessa.. Vaihdetaanko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi