Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmisten on pakko käydä isolla hädällä toisten kotona?

Vierailija
09.07.2018 |

Käsitän, että joskus tulee yllättävä hätä ja joskus kyläily on pitkä. Mutta esim äitini käytöstä en ymmärrä; meille on vain 15 minuutin matka, mutta 5 minuuttia kylässä oltuaan menee vessaan. Olin juuri käynyt suihkussa, ja myös eteiseen ulottui kaamea haju meidän pienessä asunnossa, vaikka wc:tä tajusinkin välttää äitini siellä oltua pitkään. Mitään sairauksia hänellä ei ole asiaan liittyen, silloin ymmärtäisin pakon. Yököttävää. Lisäksi epäilen, ettei äiti ole kovin tarkka käsien pesusta. Ei tuosta oikein sanoakaan voi, pitäisi olla aika itsestään selvää aikuiselle ihmiselle että voisi mahdollisuuksien mukaan välttää olemasta ällöttävä toisten luona.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen "pikapaskahätä" aamuisin. Yhtäkkiä tulee kauhea paineen tunne ja mahdollisuuksien mukaan menen vessaan. Suoli tyhjenee alle minuuttiin, eikä tarvitse suuremmin pikistellä. Tunne kestää sen parikymmentä minuuttia ennen kuin lähtee yhtä nopeasti kuin on tullutkin. Seuraavan kerran tulee sitten illemmalla, ja silloin joutuu pikistelemään enemmän. Mutta kyllä sen verran pystyy pidättelemään että lyhyellä vierailulla ei mene paskalle.

Vierailija
22/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten erilaiset mahantoiminnot ihmisillä voikaan olla! Tän keskustelun perusteella on ihan yleistä että yhtäkkiä yllättäen tulee kauhea paskahätä? Itse en ole koskaan elämässäni kokenut tuollaista, voin pidätellä ilman _mitään_ ongelmia vaikka tuntikausia ja ajoitan aina isomman hädän niin että olen kotona ja mieluiten vielä just ennen suihkuun menemistä. Joku mahatauti/ruokamyrkytys/ripuli on toki eri asia.

Sama pätee tähän nettimeemeissäkin esiteltyyn ilmiöön että vessassa täytyy olla jotain luettavaa ja jos puhelin unohtuu niin jengi lukee shampoopulloa.... wut? Jotain on kyllä ruokavaliossa pahasti pielessä jos se paskominen kestää niin kauan että ehtii tylsistyä ilman luettavaa :D

Eri

Joo, on kyllä erilaisia ihmiset. Mäkin käyn aina aamulla (noin joka toinen päivä) isolla asialla kotona, enkä ikinä muulloin missään. Mulle on ihan vieras ajatus, että yhtäkkiä tulisi niin kova hätä, että olisi pakko päästä vessaan. Olen kyllä ilmeisen onnekas tässä suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloon käyrähän sonnalla kun paska pyytää!

Vierailija
24/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan ystävä joka aina kävi kakalla kun tuli mun luo kylään. Mua inhotti myös sen toiminta tosi paljon. En myöskään ymmärrä että pitää päästä numero kakkoselle kaupassa, lääkärissä, optikolla, ravintolassa, laivalla ym yleisissä paikoissa vaikka ei viipyisi niissä kuin lyhyen ajan. Aina haisee paska kun menee yleiseen vessaan. Tosi ällöö. Itse käyn aamulla kotona kahvin jälkeen ja se siitä. Voin sen jälkeen mennä minne vaan ilman että kaasutan kanssaihmisiä.

Vierailija
25/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuunko pitää päästää?

Vierailija
26/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kotona voi tietää, että viivyttelempä tässä tunnin kylään lähtöä, että voin kotona käydä ensin kakalla (kun se hätä tulee tunnin päästä)? Kyllä se tulee niin pian, että on mentävä. Mullakin sattuu mahaan, alavatsaan ja pitää mennä nopeasti. Jos se sattuu kaupungilla niin sitten yleiseen vessaan johonkin tavarataloon tms.

Mun kaveri oli kerran työreissulla kiireessä ajamassa autolla ja iski hirveä hätä, muisti että tuossahan asuu se yksi hyvä tuttu, tuonne kylään oli kutsuttu monet kerrat mutta ei ollut saanut aikaiseksi mennä. Meni pihaan, moikkasi pihalla ollutta isäntää että sori nyt on kiire, meni taloon sisään, moikkasi emäntää - missä vessa ja vessaan. Ulos tullessa kiireesti takaisin autoon. Kaveri huikkasi pihalla, että no kiva kun edes meillä paskalla käyt joskus :) 

Vierailija
27/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan ystävä joka aina kävi kakalla kun tuli mun luo kylään. Mua inhotti myös sen toiminta tosi paljon. En myöskään ymmärrä että pitää päästä numero kakkoselle kaupassa, lääkärissä, optikolla, ravintolassa, laivalla ym yleisissä paikoissa vaikka ei viipyisi niissä kuin lyhyen ajan. Aina haisee paska kun menee yleiseen vessaan. Tosi ällöö. Itse käyn aamulla kotona kahvin jälkeen ja se siitä. Voin sen jälkeen mennä minne vaan ilman että kaasutan kanssaihmisiä.

No kaikilla ei ole noin hyvin toimivaa suolta. Mulla voi olla ummessa monta päivää ja sitten on kyllä mentävä kun siltä tuntuu. Jos vielä pidättelee niin voi mennä toiset 5 päivää ennen kuin tapahtuu mitään.

Joskus esim. kahvi pistää vatsan toimimaan ja kahvia juon yleensä kylässä, sitten on mentävä. Alkoholi on toinen, jolla saa suolen tyhjäksi kun on viikko mennyt ilman isoa hätää.

Vierailija
28/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhöm. Minä käyn kakalla silloin kun vähänkin siltä tuntuu enkä edes yritä pidätellä vaikka pystyisin, jos olen paikassa jossa on vessa. En ole edes ymmärtänyt, etteikö vieraissa saisi käydä kakalla. Sitä vartenhan ne vessat on. Ei kakassa mitään mystistä ole, ihmisen erite samalla lailla kuin pissa.

Vierailija
29/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin voin pidätellä kakkoshätää päivänkin helposti. Hassua jos muut ei voi hallita suolistoaan näin mestarismaisesti.

Vierailija
30/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla saattaa olla usein niin, ettei kotoa lähtiessä kakata yhtään, mutta kun vähän kävelee, niin sitten kyllä. Eli olen kylään mennessäni ihan kuin ap:n äiti.

Sama juttu. Kauppaan mennessäkin on parasta ensin etsiä vessa.

Vierailija
31/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin voin pidätellä kakkoshätää päivänkin helposti. Hassua jos muut ei voi hallita suolistoaan näin mestarismaisesti.

Pystyn kyllä mutta en näe syytä jos vessa on vieressä.

Vierailija
32/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei varmasti maha toimi vieraassa paikassa. Menee neljäkin vuorokautta. Eli olen varmaan hyvä vieras.

Vierailija
33/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä useimmat pystyy. Kyse on siitä että on aika epämukavaa joutua istumaan, seurustelemaan, ehkä myös syömään ja juomaan sen pahuksen hädän kanssa. Yritä siinä rentoutua.

Vierailija
34/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään_ämmä täällä näköjään suostu ymmärtämään aptä mutta minä kyllä komppaan.

Vierailija
35/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei edes ole mitään sairautta mutta silti toisinaan tulee aivan akuutti hätä. Olen opettaja ja olen joskus joutunut poistumaan vessaan kesken tunnin. Välillä on pitänyt keskeyttää kävelylenkki ja piipahtaa esimerkiksi kauppakeskuksen vessaan. Minulla ei kertakaikkiaan ole sellaista vaihtoehtoa, että pidättelisin tuntikausia. Luultavasti en todellakaan pystyisi vaan sontisin ap:n sohvan. Sitä paitsi pidättely on usein kivuliasta. En tosiaankaan käy kavereiden tai työpaikan tai julkisten tilojen vessoissa piruuttani tai tyhmyyttäni vaan koska on pakko. Sori siitä.

Vierailija
36/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mä en edes tiedä millä hädällä vieraat meidän vessassa käy. Pissa, kakka, ihan sama niin kauan kun menee pönttöön.

Vierailija
37/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän ap:ta. Äitini jostain syystä saa nykyään AINA meillä ripulin ja ääni kuuluu todella hyvin, sillä vessa lähes keittiön vieressä ( eteiskäytävä välissä) ja se  haju on niin hirveä, että ikkuna pitää avata ja siltikään vessaa ei voi käyttää pariin tuntiin... 

Vierailija
38/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä ongelma turhasta? En ymmärrä

Vierailija
39/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ideaasi täysin, koska toisten luona korkeintaan pissataan.

Tätini on samanlainen, kuin äitisi. Hän käy joka kerta luonani isolla hädällä. 

Vierailija
40/46 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten erilaiset mahantoiminnot ihmisillä voikaan olla! Tän keskustelun perusteella on ihan yleistä että yhtäkkiä yllättäen tulee kauhea paskahätä? Itse en ole koskaan elämässäni kokenut tuollaista, voin pidätellä ilman _mitään_ ongelmia vaikka tuntikausia ja ajoitan aina isomman hädän niin että olen kotona ja mieluiten vielä just ennen suihkuun menemistä. Joku mahatauti/ruokamyrkytys/ripuli on toki eri asia.

Sama pätee tähän nettimeemeissäkin esiteltyyn ilmiöön että vessassa täytyy olla jotain luettavaa ja jos puhelin unohtuu niin jengi lukee shampoopulloa.... wut? Jotain on kyllä ruokavaliossa pahasti pielessä jos se paskominen kestää niin kauan että ehtii tylsistyä ilman luettavaa :D

Eri

No voi luoja. Olipa ylimielinen ja tietämätön kirjoitus. Ei ole läheskään kaikilla ruokavaliosta kiinni, itseasiassa ulostusvaivat ovat etenkin iän karttuessa varsin yleisiä vaikka olisi ruokavalio katsottu ravitsemusterapeutin kanssa ja lääkityskin käytössä.

Ja sitten pitää vielä loppuun naureskella omalle tyhmyydelle. Onpa kypsää.