IS: 55-vuotias mies elää toimeentulotuella hyvää elämää.
"Asun vuokralla 35 neliön kokoisessa, juuri remontoidussa ja viihtyisässä rivitaloyksiössä. Tein terassit etu- ja takapihoille. Takapihalle isomman ja sen eteen vielä näköesteaidan, ettei tarvitse pelätä, että miehuuteni vilahtaa kun siellä istuskelen aamutakissani ja juon aamukahvia.
Terassillani on myös sähkögrilli, jolla on kiva kokkailla jo alkukeväästä pitkälle syksyyn."
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tekstissä pisti kyllä (ikiksen seksifantasioiden lisäksi) silmään se, miten halveksivasti kirjoittaja suhtautuu niihin, jotka eivät syystä tai toisesta voi elää kavereidensa siivellä.
"Maakunnan ykköslehden luen täydellisenä näköislehtenä, kun olen saanut ystävältäni tilaajatunnukset, eikä se maksa siis minulle mitään.""Olen myös juoppokuskina ystävilleni, jotka ovat harmitonta väkeä ja he tarjoavat vähintäänkin pitsan kun ollaan reissussa."
Ja sitten:
"Maksuvaikeuksiin ja luottotietonsa menettäneet siis voivat syyttää ihan itseään. Yli 90 prosenttia velkakierteeseen joutuneista on elänyt yli varojensa. Syyttäköön itseään.EIKÖ OLISI jo korkea aika lopettaa tämä kitinä? Leipäjonoissa on väkeä niin kauan kuin sieltä saa jotain ilmaiseksi."
Tulee taas vähän sellainen olo, että juttua ei ole kirjoittanut oikeasti ahtaalla oleva, toimeentulotuella elävä, vaan joku, joka haluaa että työttömiä ruvetaan katsomaan entistä enemmän kieroon ja tukia leikattavaksi.
Haluaako Iltasanomat viedä viimeisenkin uskottavuuden itseltään näillä jutuilla vai miksi näitä julkaistaan? Yksi syy tosiaankin taitaa olla se, että ihmiset alkaisivat pitämään tukia ja avustuksia liian suurina niin niiden leikkaaminen onnistuu ilman suurta vastustusta.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa hyvät ihmiset äänenne kokoomukselle niin tällainen loppuu
Tämä.
Tuon ikäisen on ihan turha enää kouluttautua ja hankkiutua töihin. Töitä ei riitä nuoremmillakaan.
Ei tuo mikään valtava summa kuukaudessa ole elämiseen mutta kun on vähään tyytyväinen niin mitä sitten.
Tt-asiakkaita nyt tulee vaan jatkossakin olemaan enemmän, kiitos hallituksen kurjistamispolitiikan.
Kohta tulee uutinen toimeentulotuen pienentämisestä.
Näin aktiivimalliakin valmisteltiin.oli juttuja työnvieruksijoista.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee uutinen toimeentulotuen pienentämisestä.
Näin aktiivimalliakin valmisteltiin.oli juttuja työnvieruksijoista.
Toivotaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti toimeentulotuella elävän ja/tai työttömän pitäisi kokea elävänsä huonoa elämää ja miettiä päivittäin junan alle kävelemistä.
Jos sopeudut (tai olet kenties jo alun perin vähään tyytyväinen etkä materian perään) niin kyllä silloin asiat on liian hyvin ja jotenkin sinua pitää siitä rangaista.
N41
Tyypillistä kommarin ajatusmaailmaa vääristelyineen. Kyllä työttömyyteen saa sopeutua ja elää onnellista elämää, mutta se mikä on väärin, että pystyy materiaalisesti elämään samalla tavalla kuin työssäkäyvänä, ostelemaan 55 tuuman televisioita toisten kustannuksella. Ne rahat eivä tule taikaseinästä, vaan työtä tekevien veronmaksajien selkänahasta ne revitään. Jos tuon miehen kuvailema elämäntaso on mahdollinen, niin suomalainen sosiaaliturva on yksinkertaisesti liian suuri. Se on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi elämän kriiseihin, ei pysyväksi elämäntavaksi.
Ihmiselle on tervettä tuntea pientä häpeää sossun luukulla käymisestä. Jos elää niin hyvin, ettei koe mitään tarvetta osallistua yhteiskuntaamme täyspäisenä jäsenenä ja pyristellä pois toimeentulotukiloukusta, niin silloin systeemissä on isoja vikoja.
Se syö siis puuroa eikä sisäfilettä.Sillä jo säästää melkoisesti,jotkut tukielätit tilailevat pizzoja kotiinkuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jatkuu
"Olen toimeentulotukiasiakkaana ostanut uuden 55-tuumaisen television ja uuden tehokkaan tietokoneen. Seksiä saan, kun tapasin itseäni yli 20 vuotta nuoremman ujon kahden lapsen yh-äidin, joka avautui ujoudestaan huolimatta fantasioistaan ja joita kilpaa toteutamme."
Tähän mä en usko yhtään.
mihin tuossa et usko? Tehokkaan koneen saat jo reilulla tonnilla ja telkkari kustantaa sellaiset 800
Ja jos ei harrasta videoeditointia, kuvankäsittelyä tai tietokonepelejä, niin ne tehokkuusvaatimukset täyttyy heittämällä ihan muutaman satasen koneella.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisen on ihan turha enää kouluttautua ja hankkiutua töihin. Töitä ei riitä nuoremmillakaan.
Ei tuo mikään valtava summa kuukaudessa ole elämiseen mutta kun on vähään tyytyväinen niin mitä sitten.
Tt-asiakkaita nyt tulee vaan jatkossakin olemaan enemmän, kiitos hallituksen kurjistamispolitiikan.
Miksi ei tuon ikäinen työllistyisi?
Itse kun aloitin työuran armeijan jälkeen, sain työpaikan eräästä firmasta mikä perusti toimipisteen tänne, pomoksi tuli TYÖTÖN 56v mies joka oli todella pätevä ja tunsi paljon ihmisiä, töitä tehtiin paljon, pitkiä päiviä, mutta taas työajoissa ja kaikessa muussakin, firman autot käytettävissä aina ellei työajossa.
Muutama vuosi sen jälkeen firma myytiin isolle kansainväliselle ketjulle minkä toimipisteitä oli täällä jo 2 mutta meillä meni hyvin ettei toimipistettä voitu lopettaa ennen kuin pomo lähti eläkkeelle.
Vuosi sen jälkeen lähdin muihin hommiin, jäljelle jääneet muiden toimipisteiden tyypit tekivät kaikesta niin vaikeaa kuin vaan pystyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kateus ja pahantahtoisuus puhjennut oikein kukkaansa monissa kommenteissa täällä!
Jos joku on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, voi j-malauta sitä raivoa!
Mitä hemmettiä se on teiltä pois? Minä ainakin arvostan tuota miestä todella ja aivan takuulla kelpaisi vaikka kumppaniksi minulle! Hieno elämänasenne kerta kaikkiaan! Tsemppiä sulle mies oikein olan takaa, ja kunpa sinunlaisiasi olisi enemmän. Riittäisi meille muillekin! :D
Ai mitä se on pois meiltä? Rahaa on pois. Olen akateemisesti koulutettu, virassa, täydet ikälisät. Veroprosentti 30. Ei ole varaa autoon eikä 55 tuuman televisioon. Ei senttiäkään tukia mistään mihinkään.
Mä olen duunari jonka veroprossa on 23 enkä saa minäkään mitään tukia. Ei ole mullakaan varaa (eikä etenkään tarvetta) autoon mutta kyllä mulla telkkariin on varaa. Toki en käy ulkona syömässä, en baareile enkä osta 4 euron kahveja. En myöskään käy kampaajalla vaan leikkaan ja värjään hiukset itse. Ostan usein punalaputettua ruokaa ja kuljen kävellen, polkupyörällä ja julkisilla. Uusia vaatteitakaan en osta alvarinsa enkä uusi kännykkää joka vuosi kun vanhallakin pärjää.
Sinun valintasi on tuhlata johonkin muuhun turhuuteen kuin telkkariin.
En usko tuohon tarinaan ollenkaan. Teoriassa toki mahdollista, mutta jotenkin tuntuu uskomattomalta että joku elää 15 vuotta toimeentulon varassa talous tasapainossa. Normaalielämässä tulee aina yllätyksiä. Paras oli tuo seksihomma, miten se edes liittyy asiaan. Taitaa olla kirjoittajan omaa fantasiaa ihanne-elämästä. Näkis vaan sen väsyneen yh-äidin joka innosta riemuen laittaa lapset päiväkotiin ja lähtee paneskelemaan itseään 25 vuotta vanhemman ukkelin kanssa. En vaan usko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kateus ja pahantahtoisuus puhjennut oikein kukkaansa monissa kommenteissa täällä!
Jos joku on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, voi j-malauta sitä raivoa!
Mitä hemmettiä se on teiltä pois? Minä ainakin arvostan tuota miestä todella ja aivan takuulla kelpaisi vaikka kumppaniksi minulle! Hieno elämänasenne kerta kaikkiaan! Tsemppiä sulle mies oikein olan takaa, ja kunpa sinunlaisiasi olisi enemmän. Riittäisi meille muillekin! :D
Ai mitä se on pois meiltä? Rahaa on pois. Olen akateemisesti koulutettu, virassa, täydet ikälisät. Veroprosentti 30. Ei ole varaa autoon eikä 55 tuuman televisioon. Ei senttiäkään tukia mistään mihinkään.
Kyllä sinulla olisi varaa televisioon ja autoon, käytät ne rahat vain johonkin muuhun. Tuo mies asuu vuokrayksiössä, missä sinä asut? Matkusteletko? Onko sinulla velkoja? Montako lasta?
Vaikka tuo mies tai kukaan muukaan ei saisi penniäkään tukia, ei niitä sulle annettaisi. Rikollisuudentorjunta veisi ne rahat.
Joku sanoi Etelä-Amerikan sosiaaliturvattomien rikollisuudesta että "poliisi hoitaa",mitäs sanoikaan Rion poliisi ennen Olympialaisia : Ette ole turvassa.Esim. varkauksia siellä ei edes rekisteröidä.
Just great. Wtg.
Hull ut paljon turhaa duunia tekee.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tt-asiakkaita nyt tulee vaan jatkossakin olemaan enemmän, kiitos hallituksen kurjistamispolitiikan.Miksi ei tuon ikäinen työllistyisi?
Itse kun aloitin työuran armeijan jälkeen, sain työpaikan eräästä firmasta mikä perusti toimipisteen tänne, pomoksi tuli TYÖTÖN 56v mies joka oli todella pätevä ja tunsi paljon ihmisiä, töitä tehtiin paljon, pitkiä päiviä, mutta taas työajoissa ja kaikessa muussakin, firman autot käytettävissä aina ellei työajossa.
Muutama vuosi sen jälkeen firma myytiin isolle kansainväliselle ketjulle minkä toimipisteitä oli täällä jo 2 mutta meillä meni hyvin ettei toimipistettä voitu lopettaa ennen kuin pomo lähti eläkkeelle.
Vuosi sen jälkeen lähdin muihin hommiin, jäljelle jääneet muiden toimipisteiden tyypit tekivät kaikesta niin vaikeaa kuin vaan pystyivät.
Toi kaveri on ollut ulkona työelämästä jo pitkään ja koulutus ei taida vastata enää tän päivän vaatimuksia. Joo, varmaan joku reilu viiskymppinen pitkäaikaistyötön saattaakin työllistyä hyvällä tuurilla. Nykypäivän työelämä nyt on vaan sellaista että armeijan jälkeen ei vaan mennä johonkin töihin ja jäädä sinne.
Joku tässä haiskahtaa. Mä elän toimeentulotuella mutten mä uudenuutta isoa telkkaria saa. Piti ostaa käytetty viidelläkympillä.. (sekin jo paljon) tietokone ja pesukoneki puuttuu koska kelalta siihenkään ei apua saa, pystyn säästämään vain 20/kk purkkiin joten... ihme että edes silmälaseihin saa apua....
suhteellisen tyhmä jätkä tuo on. itse olen 46 vuotias työtön ja sain 900 e toimeentulotukea kk kun olin karenssissa, nyt kun olen työtön taas niin saan asuntotukea 65 n asuntoon 400 e Vantaalla, sen päälle työkkäriä 500 e käteen ja vielä toimeentuloa 400 e eli käteen jää 500 e kuussa. ruoat haen kaikki ruoka-avusta, eli ruokaan ei mee rahaa. on oma autokin. voin harrastaa kuntoilua ilmaiseksi kun talossa on ilmainen sali. vaihtelun vuoski voin ajaa autolla vaikak järvenpään uimahalliin välillä saunomaan.
ainoo ongelma on että on hiton tylsää ja yksinäistä elämä. ei sosiaalisia yhteyksiä eikä tekemistä, jotain puolipäiväduunai vois tehdä ihan huvikseenkin, inulal on 2 akateemista tutkintoa joilla en tee mitään
Vierailija kirjoitti:
Joku tässä haiskahtaa. Mä elän toimeentulotuella mutten mä uudenuutta isoa telkkaria saa. Piti ostaa käytetty viidelläkympillä.. (sekin jo paljon) tietokone ja pesukoneki puuttuu koska kelalta siihenkään ei apua saa, pystyn säästämään vain 20/kk purkkiin joten... ihme että edes silmälaseihin saa apua....
Miksi tt- tuesta pitäisi jäädä 20 euroa säästöön?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä se nuorempi yh äiti joka antaa seksiä noin vanhalle ja köyhälle ukolle.
No ei annakaan. Kuka tyhmä uskoo tuota juttua. Ei kukaan täysjärkinen! On vanhan 55 vuotiaan työttömän ukon märkä päiväuni että saisi ujolta 30 kymppiseltä yh:lta perverssiä seksiä ilman parisuhdekuvioita säännöllisesti.
Tuossa ei oikein mikään kestä päivänvaloa ja kaiken kukkuraksi vänkää naapurin kahdesta autosta. Miksi ihmeessä kateuttako? Psykologi sanoisi tätä käänteispsykologiaksi mies kirjoittaa haaveistaan mitä työttömänä haluaisi mutta todellisuudessa haaveeksi jää kaikki ja samalla yrittää näpäyttää kadehtimalleen naapurille noista autoista ja esittää kuinka loistavasti pärjätään kun ihan tuliterät isot telkkarit ja tehokkaat tietokoneetkin hankittu ihan vaan päivärahoilla.
Luulenpa, että totuus on niin, että 55 v. työtön miespolo on iskenyt silmänsä siihen kauniiseen 30 kymppiseen naapurin rouvaan joka ei korvaansa loksauta miehen suuntaan. Päinvastoin tätä inhottaa naapurin vanha ukko, joka Aatamin asussa siellä omalla terassillaan löhöilee yrittäen joka käänteessä lähennellä.
Yngwie Malmsteen kirjoitti:
suhteellisen tyhmä jätkä tuo on. itse olen 46 vuotias työtön ja sain 900 e toimeentulotukea kk kun olin karenssissa, nyt kun olen työtön taas niin saan asuntotukea 65 n asuntoon 400 e Vantaalla, sen päälle työkkäriä 500 e käteen ja vielä toimeentuloa 400 e eli käteen jää 500 e kuussa. ruoat haen kaikki ruoka-avusta, eli ruokaan ei mee rahaa. on oma autokin. voin harrastaa kuntoilua ilmaiseksi kun talossa on ilmainen sali. vaihtelun vuoski voin ajaa autolla vaikak järvenpään uimahalliin välillä saunomaan.
ainoo ongelma on että on hiton tylsää ja yksinäistä elämä. ei sosiaalisia yhteyksiä eikä tekemistä, jotain puolipäiväduunai vois tehdä ihan huvikseenkin, inulal on 2 akateemista tutkintoa joilla en tee mitään
niin asunnon vuokra on siis 800 e.
ja laskin että ruoka avun ruoat on noin 30 e joka kerta eli 3 kertaa viikossa, se on jo monta sataa kuussa säästettynä. ja sienet sentään aion hakee itse metsästä ja marjat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti toimeentulotuella elävän ja/tai työttömän pitäisi kokea elävänsä huonoa elämää ja miettiä päivittäin junan alle kävelemistä.
Jos sopeudut (tai olet kenties jo alun perin vähään tyytyväinen etkä materian perään) niin kyllä silloin asiat on liian hyvin ja jotenkin sinua pitää siitä rangaista.
N41
Tyypillistä kommarin ajatusmaailmaa vääristelyineen. Kyllä työttömyyteen saa sopeutua ja elää onnellista elämää, mutta se mikä on väärin, että pystyy materiaalisesti elämään samalla tavalla kuin työssäkäyvänä, ostelemaan 55 tuuman televisioita toisten kustannuksella. Ne rahat eivä tule taikaseinästä, vaan työtä tekevien veronmaksajien selkänahasta ne revitään. Jos tuon miehen kuvailema elämäntaso on mahdollinen, niin suomalainen sosiaaliturva on yksinkertaisesti liian suuri. Se on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi elämän kriiseihin, ei pysyväksi elämäntavaksi.
Ihmiselle on tervettä tuntea pientä häpeää sossun luukulla käymisestä. Jos elää niin hyvin, ettei koe mitään tarvetta osallistua yhteiskuntaamme täyspäisenä jäsenenä ja pyristellä pois toimeentulotukiloukusta, niin silloin systeemissä on isoja vikoja.
Se syö siis puuroa eikä sisäfilettä.Sillä jo säästää melkoisesti,jotkut tukielätit tilailevat pizzoja kotiinkuljetuksella.
Kukaan ei elä kaurapuurolla. Sairaalareissu olis aika pian edessä jos näin ikävästi olis asiat. Kaurapuurosta saa B-vitamiinia ja hiilareita mutta ei tuikitärkeitä A-C-D ym. vitamiineja ja hivenaineita. Tuolla ruokavaliolla mistä kirjoitti ei kukaan kauaa terveenä pysy. On siis täyttä fuulia koko juttu.
mihin tuossa et usko? Tehokkaan koneen saat jo reilulla tonnilla ja telkkari kustantaa sellaiset 800