Kolmen kuukauden välein tehtävä tarkastus ei koske kaikkia työttömiä!
Olen ollut työtön syyskuusta asti ja yhden kerran olen TE-toimiston sivuilla käynyt copypastemassa tekstin siitä mitä olen tehnyt työn hakemiseksi. Ei nämä toimenpiteet näköjään koske kaikkia ollenkaan.
Kommentit (9)
me valitsemme ne jotka saavat sanktiot, sinä olet vielä paremmassa joukossa, mutta älä ala ryöhkeäksi koska onnesi voi muuttua...
En minäkään ole laittanut kuin yhden työhakemuksen tänä vuonna, eikä työkkäri ole sanonut mulle siitä mitään enkä muutenkaan ole ollut koko työttömyyteni aikana kenenkään työkkärin tyypin kanssa missään tekemisissä. Mutta se tuki leikattiin kyllä.
Joo, menihän se 4,6 %, mutta annoin sen mennä koska saan riittävää ansiosidonnaista. Ihmettelen vaan, että miksi tuo 3 kk välein ollut "raportointipakko" ei ole kaikilla voimassa.
Minä sanoin tylysti ei, kun alkoi tulla vaatimuksia TE-toimiston suunnalta. Sain lähetteen työttömien terveydenhoitajalle ja olen nyt odottanut kutsua sinne jo kaksi kuukautta, mutta ei haittaa, sillä eipähän ole tällä hetkellä mitään velvoitteitakaan. Kannattaa pyytää tuo lähete ja sitten joskus kun pääsee itse terveydenhoitajalle, niin laittaa työkyvyttömyyshakemuksen vetämään, vaikka ei aihetta olisikaan. Näin ei joudu leikkurin uhriksi. Ja aina vaan sama toimintatapa uudestaan. Näin toimii systeemin voittajat.
Aktiivimalli 2 tulee, jos tulee, voimaan vasta 2021. Lukekaa uutisia!
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin tylysti ei, kun alkoi tulla vaatimuksia TE-toimiston suunnalta. Sain lähetteen työttömien terveydenhoitajalle ja olen nyt odottanut kutsua sinne jo kaksi kuukautta, mutta ei haittaa, sillä eipähän ole tällä hetkellä mitään velvoitteitakaan. Kannattaa pyytää tuo lähete ja sitten joskus kun pääsee itse terveydenhoitajalle, niin laittaa työkyvyttömyyshakemuksen vetämään, vaikka ei aihetta olisikaan. Näin ei joudu leikkurin uhriksi. Ja aina vaan sama toimintatapa uudestaan. Näin toimii systeemin voittajat.
millä diagnoosilla pääsit työkyvyttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
millä diagnoosilla pääsit työkyvyttömäksi?
Lue tarkemmin kommentti, jota kommentoit. En ole työkyvyttömyyseläkkeellä, eikä ole vielä hakemuskaan vireillä.
Mutta sun tuli leikataan kyllä