Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: 55-vuotias mies elää toimeentulotuella hyvää elämää.

Vierailija
08.07.2018 |

"Asun vuokralla 35 neliön kokoisessa, juuri remontoidussa ja viihtyisässä rivitaloyksiössä. Tein terassit etu- ja takapihoille. Takapihalle isomman ja sen eteen vielä näköesteaidan, ettei tarvitse pelätä, että miehuuteni vilahtaa kun siellä istuskelen aamutakissani ja juon aamukahvia.
Terassillani on myös sähkögrilli, jolla on kiva kokkailla jo alkukeväästä pitkälle syksyyn."

Kommentit (279)

Vierailija
141/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tyhmä elää kaurapuurolla, itse saan ruoka-avusta joak kerta 3 pakettia kanansuikaleita, salaatit, tomaatit, perunat, maidon , leipää niin paljon kun haluaa ottaa, joskus naudan pihviä, kalapaistoksia ja vegaanituotteita, sekä jälkiruoka rahkaa aina muutama purkki. tällainen satsi joka kerto 3 kertaa viikossa. joskus on pakko jättää ottamatta litran jugurtit ja muut kun ne menee roskiin

Vierailija
142/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

vain tyhmä elää kaurapuurolla, itse saan ruoka-avusta joak kerta 3 pakettia kanansuikaleita, salaatit, tomaatit, perunat, maidon , leipää niin paljon kun haluaa ottaa, joskus naudan pihviä, kalapaistoksia ja vegaanituotteita, sekä jälkiruoka rahkaa aina muutama purkki. tällainen satsi joka kerto 3 kertaa viikossa. joskus on pakko jättää ottamatta litran jugurtit ja muut kun ne menee roskiin

No selvisi sekin miksi siellä on pitkät jonot. Itsellä ei juuri varaa tuollaisiin herkkuihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nainen antaa arvokkaintaan rahattomalle miehelle?

Eiköhän se nainen saa mieheltä just sitä mitä haluaa.

No ei kukaan 35 nainen anna kenellekään 55 ukolle. Varsinkin kun on parempiakin ja nuorempia miehiä. Tää on niin pelkkää skeidaa kyllä ihmiset on tyhmiä kun kaikkee uskoo 🤣🤣

Vierailija
144/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terassilauta on aika kallista..hmm

Tällein kun ihan palkkaa nauttivanakin piti laskea tarkkaan montako lautaa saa hankittua

Ei kai nyt vuokralainen mitään kiinteitä rakennelmia omasta pussistaan maksa höhlä. 

Vierailija
145/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tuohon tarinaan ollenkaan. Teoriassa toki mahdollista, mutta jotenkin tuntuu uskomattomalta että joku elää 15 vuotta toimeentulon varassa talous tasapainossa. Normaalielämässä tulee aina yllätyksiä. Paras oli tuo seksihomma, miten se edes liittyy asiaan. Taitaa olla kirjoittajan omaa fantasiaa ihanne-elämästä. Näkis vaan sen väsyneen yh-äidin joka innosta riemuen laittaa lapset päiväkotiin ja lähtee paneskelemaan itseään 25 vuotta vanhemman ukkelin kanssa. En vaan usko!

Joillakin on vielä järki tallella 👍 Kukaan normaaliälyinen ei usko tuota juttua. Aivan liian monta häiritsevää tekijää. Ja tuo naisjuttu meni jo yli. Tarinan kirjoittajan juttua sepittäessään olisi viimeistään tuossa kohdassa vetää vähän realistisemmalla tasolla ja miettiä onko uskottava. No meni todella överiksi eli ei uskottava.

Vierailija
146/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AndyMcCoys kirjoitti:

No selvisi sekin miksi siellä on pitkät jonot. Itsellä ei juuri varaa tuollaisiin herkkuihin

kun menee tuntia aikaisemmin on noin 30 ihmistä (lue venäläistä) edellä jonosssa, sitten jono kasvaa ennen avausta noin 100 metriä, puoless tunnissa saan ruoat sitten. kyllä sen 1,5 tuntia jaksaa istuskella retkituolissa jonossa, saa happea ja matkaa ruoka apuun on alle 2 km. se on urheilua se kun pyöräilee

Vierailija
147/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu ei ole totta. Muuten olisin saattanut IS:n propagandasatua uskoakin mutta tuo ukon sekstailu nuorehkon yh-äidin kanssa PIENELLÄ PAIKKAKUNNALLA. kusi todella pahasti.

Vinkiksi toimittaja-harjoittelijoille että nykypäivänä ei pieniltä paikkakunnnilta niin epäonnistunutta naista löydy jonka tarvitsisi olla työttömän papparaisen panoleluna.

Vierailija
148/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tässä haiskahtaa. Mä elän toimeentulotuella mutten mä uudenuutta isoa telkkaria saa. Piti ostaa käytetty viidelläkympillä.. (sekin jo paljon) tietokone ja pesukoneki puuttuu koska kelalta siihenkään ei apua saa, pystyn säästämään vain 20/kk purkkiin joten... ihme että edes silmälaseihin saa apua....

Miksi tt- tuesta pitäisi jäädä 20 euroa säästöön?

No siksi että mä ehkä joskus saisin sen pesukoneen ettei tarviis pestä nyrkkipyykillä? Ehkä siksi että se tietokonekin helpottais ihan helvetisti mm työnhakua?

Vierailija
149/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tässä haiskahtaa. Mä elän toimeentulotuella mutten mä uudenuutta isoa telkkaria saa. Piti ostaa käytetty viidelläkympillä.. (sekin jo paljon) tietokone ja pesukoneki puuttuu koska kelalta siihenkään ei apua saa, pystyn säästämään vain 20/kk purkkiin joten... ihme että edes silmälaseihin saa apua....

No siksi että mä ehkä joskus saisin sen pesukoneen ettei tarviis pestä nyrkkipyykillä? Ehkä siksi että se tietokonekin helpottais ihan helvetisti mm työnhakua?

Kirjastoissa on mahdollista käyttää tietokonetta ilmaiseksi. Työttömällä on kyllä aikaa pestä nyrkkipyykkiä

Vierailija
150/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä/työtön ei saa olla onnellinen, jos joku uskaltaa julkisesti myöntää olevansa tyytyväinen elämään eläessään tuilla tarkoittaa se automaattisesti joidenkin mielestä, että tuet ovat liian suuret. Veronmaksajat ovat tyytyväisiä vasta sitten, kun masentunut työtön kulkee "töissä" josta ei palkkaa makseta eikä muutakaan etuja tule.

Ei osata tai haluta ymmärtää, että tyytyväisenä elävä säästää verorahoja(mm sairaus kustannukset) ja että nämä 9e "työpaikat" lisäävät vain veronmaksajien kuluja.

Kaikki ihmiset eivät ole työnvieroksujia tai sossu pummeja vaan osa on aikansa hakenut töitä siinä onnistumatta ja tyytynyt kohtaloonsa sen jälkeen.

Vierailija
151/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Turha väittää niin ikään, että rahat menevät lääkkeisiin. Kaikki reseptilääkkeet huomioidaan menona toimeentulotukilaskelmassa joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Näitä poikkeuksia ovat jotkut vitamiinit, erektiolääkkeet ja tupakanvieroituslääkkeet. Terveyskeskusmaksut huomioidaan myös menona ja matka sinne omavastuu mukaan lukien. Haloo suomalaiset: mihin helvettiin te tukenne hassaatte?

Salaisuuteni, jonka nyt paljastan on uskomaton – miten yksin asuva lapseton pärjää kepeästi summalla 491,21 euroa, jonka siis pitää jäädä puhtaana käteeni kuukaudessa pakollisten menojen jälkeen."

Aamen.

Ja höpö höpö, tuollaista ei enää nyt ole, kun Kela maksaa tuet. Se laskukaava on yksinkertainen, tulot miinus menot (491, 21e) ja sitten jää mikä summa jää. Esim. minä saan asumistuen, työmarkkinatuen ja tt-tukea, mutta tilille jää vuokran maksun jälkeen n. 450e (tästä maksan omat laskut ja muut menot). 

Kela laskee hölmösti työmarkkinatuen bruttosumman mukaan ja siksi minulle ei koskaa jää tuota n. 491e. 

No eihän sitä jää kenellekään. Kela huomioi vuokran ja sekin ainoastaan normien mukaisena eli ei mitä tahansa vuokraa. Tämän lisäksi kotivakuutus ja sähkö.

Tuloista huomioidaan aivan kaikki ja niistä tuloista vähennetään edellä mainitut menot. Jos em. menojen jälkeen jää tuloja yli sen 487 e niin mitään ei makseta ja jos menot ylittävät em. Tulot maksetaan menojen ja tulojen erotus mutta siis max se 487 e/ aikuinen.

Tuosta summasta maksat vielä pois puhelin ja nettimaksut sekä kaikki muut menosi joita kela ei huomioi kuten kulutusluotot, pikavipit, lainat ym. ym. Kun kaikki maksettu jäljelle kuluttamiseen ei todellakaan jää sitä 487 e.

Vierailija
152/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

Naudanpihviä... että semmoinen päiväuni.

Vierailija
153/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Turha väittää niin ikään, että rahat menevät lääkkeisiin. Kaikki reseptilääkkeet huomioidaan menona toimeentulotukilaskelmassa joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Näitä poikkeuksia ovat jotkut vitamiinit, erektiolääkkeet ja tupakanvieroituslääkkeet. Terveyskeskusmaksut huomioidaan myös menona ja matka sinne omavastuu mukaan lukien. Haloo suomalaiset: mihin helvettiin te tukenne hassaatte?

Salaisuuteni, jonka nyt paljastan on uskomaton – miten yksin asuva lapseton pärjää kepeästi summalla 491,21 euroa, jonka siis pitää jäädä puhtaana käteeni kuukaudessa pakollisten menojen jälkeen."

Aamen.

Ja höpö höpö, tuollaista ei enää nyt ole, kun Kela maksaa tuet. Se laskukaava on yksinkertainen, tulot miinus menot (491, 21e) ja sitten jää mikä summa jää. Esim. minä saan asumistuen, työmarkkinatuen ja tt-tukea, mutta tilille jää vuokran maksun jälkeen n. 450e (tästä maksan omat laskut ja muut menot). 

Kela laskee hölmösti työmarkkinatuen bruttosumman mukaan ja siksi minulle ei koskaa jää tuota n. 491e. 

No eihän sitä jää kenellekään. Kela huomioi vuokran ja sekin ainoastaan normien mukaisena eli ei mitä tahansa vuokraa. Tämän lisäksi kotivakuutus ja sähkö.

Tuloista huomioidaan aivan kaikki ja niistä tuloista vähennetään edellä mainitut menot. Jos em. menojen jälkeen jää tuloja yli sen 487 e niin mitään ei makseta ja jos menot ylittävät em. Tulot maksetaan menojen ja tulojen erotus mutta siis max se 487 e/ aikuinen.

Tuosta summasta maksat vielä pois puhelin ja nettimaksut sekä kaikki muut menosi joita kela ei huomioi kuten kulutusluotot, pikavipit, lainat ym. ym. Kun kaikki maksettu jäljelle kuluttamiseen ei todellakaan jää sitä 487 e.

kiitos kun muistutit, pitääkin pian uusia vuodeksi taas kotivakuutus jonka kelasossu maksaa

100 e oli viimeksi vai oliko 120 e

kun kaupunki ei anna pienempää asuntoa niin joudun olee tässä 800 e/65 neliön asunnossa yksin ja saan täydet tuet eli 400 asuntotuki/työkkäri500ekäteen/400 etoimeentuloa kk

Vierailija
154/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjastoissa on mahdollista käyttää tietokonetta ilmaiseksi. Työttömällä on kyllä aikaa pestä nyrkkipyykkiä

Täällä kylässä ei ole kirjastoa, ja vaikka olen työtön mulla ei ole aikaa koko päivää nysvätä pyykkien kanssa kun olisi muutakin tekemistä...

Vierailija
155/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AndyMcCoys kirjoitti:

Naudanpihviä... että semmoinen päiväuni.

yleensä naudanpaistia eli 1 kg kerrallaan

Vierailija
156/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitus on hyvä esimerkki siitä, miten minkä tahansa tilanteen voi selittää hyväksi tai huonoksi.

- hyvin pärjäävä talousviisas mies, syö hyvin, grillailee, nakuilee, matkustelee, saa seksiä ja toteuttaa fantasioita, velaton ja vapaa

- lapseton, työtön, vanha, ei parisuhdetta, ei varaa autoon tai ravintolaillalliseen

Vierailija
157/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitus on hyvä esimerkki siitä, miten minkä tahansa tilanteen voi selittää hyväksi tai huonoksi.

- hyvin pärjäävä talousviisas mies, syö hyvin, grillailee, nakuilee, matkustelee, saa seksiä ja toteuttaa fantasioita, velaton ja vapaa

- lapseton, työtön, vanha, ei parisuhdetta, ei varaa autoon tai ravintolaillalliseen

kuka menee ravinolaan illalliselle ja yksin? kun kaiken lisäksi ruoka avusta saa aina kilon naudanpaistia, jos ei sitä niin muita herkkuja

Vierailija
158/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesta paistaa läpi armotta myös se, että mies haluaa muiden kadehtivan itseään ja tasan tarkkaan haluaa ettei kukaan vain sääli häntä tai luule, että hän kadehtii muita. Ei, tietenkään hän ei halua parisuhdetta ja lapsia, vaan "toteuttaa fantasioitaan salaa ja ajaa pyörällä ja bussilla syömään itse tehtyä sämpylää naapurikylään".

Silmään pistää myös useampaan kertaan mainittu nakuilu "ettei vain kalleudet vilahda kun rillailen pihalla" ja "rannelle nakuilemaan". Ei taida olla varaa kuitenkaan tarpeeksi usein ostaa housujakaan.

Vierailija
159/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

runojen tutkija Hunk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuka menee ravinolaan illalliselle ja yksin? kun kaiken lisäksi ruoka avusta saa aina kilon naudanpaistia, jos ei sitä niin muita herkkuja

Yksinäinen ihminen ei tietenkään mene, kun ei ole seuraa eikä kukaan julkisesti lähde hänen kanssaan treffeille.

Siinä on myös ero siinä ravintolan pihvissä ja kotona tehdyssä. Toki on eroa ravintoloissa ja kotikokeissakin. Ehkäpä mies on kokki.

Vierailija
160/279 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kuka teistä palkkaisi ko miehen johonkin työhön, tai palkkaisiko työnantajanne hänet? Jos ei, niin turha valittaa.

Miten niin turha valittaa? Eihän tuollaista työnvieroksujaa palkkaa kukaan itseään arvostava työnantaja. Noin pitkään kun on elellyt meidän muiden verorahoilla ei kyllä enää ansaitse uutta mahdollisuutta. Hankkikoot itse työnsä jotenkin, siis jos hän sellaisia koskaan edes haluaa enää... Minä en varmasti palkkaisi moista laiskamatoa!

Mutta on meillä silti oikeus valittaa hänen törkeästä siipeilystään. Mehän sen kaiken kustannamme!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän