IS: 55-vuotias mies elää toimeentulotuella hyvää elämää.
"Asun vuokralla 35 neliön kokoisessa, juuri remontoidussa ja viihtyisässä rivitaloyksiössä. Tein terassit etu- ja takapihoille. Takapihalle isomman ja sen eteen vielä näköesteaidan, ettei tarvitse pelätä, että miehuuteni vilahtaa kun siellä istuskelen aamutakissani ja juon aamukahvia.
Terassillani on myös sähkögrilli, jolla on kiva kokkailla jo alkukeväästä pitkälle syksyyn."
Kommentit (279)
Miten niin vanha ja köyhä ukko? Hänhän elää ap:n mielestä varsin hyvää elämää vuokrayksiössään, harrastuksinaan kirjastossa käynti ja vanhalla pyörällä pyöräily. Kelpaisiko hän sinulle ap? Vai eikö hänen elämänsä olekaan "varsin hyvää"?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vanha ja köyhä ukko? Hänhän elää ap:n mielestä varsin hyvää elämää vuokrayksiössään, harrastuksinaan kirjastossa käynti ja vanhalla pyörällä pyöräily. Kelpaisiko hän sinulle ap? Vai eikö hänen elämänsä olekaan "varsin hyvää"?
En katsele varattuja
ap
Anteeksi miten paljon pitää jäädä käteen kk sinkulle lapsettomalle???
Olen ansiosidonnaisella ja minulle jää vuokran jälkeen käteen 350 e. Siitä maksan vielä korttivelkaa joka on ajalta jolloin olin töissä ja uskoin tulevaisuuteen...
Vierailija kirjoitti:
Olen ansiosidonnaisella ja minulle jää vuokran jälkeen käteen 350 e. Siitä maksan vielä korttivelkaa joka on ajalta jolloin olin töissä ja uskoin tulevaisuuteen...
Velkoja ei tietääkseni huomioida tt tuessa. Muuten pitäisi jäädä se n 487 e. Jos ei säästöjä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsele varattuja
ap
No mutta jos hän eroaisi niin kelpaisiko hänen elämänlaatunsa sinulle? Tuskinpa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkoja ei tietääkseni huomioida tt tuessa. Muuten pitäisi jäädä se n 487 e. Jos ei säästöjä ole.
En ollut kuullutkaan tuosta. En silti lähde fattan luukulle, koska 350 e riittää kotona nyhjöttämiseen, kunhan mikään ei hajoa eikä käy lääkärissä/hammaslääkärissä.
Minä en näe mitään pahaa siinä, että yhteiskunta elättää tämän miehen. Hän elää varsin halvalla, ja kun niitä töitä ei tahdo riittää nuoremmillekaan. Hän tekee kahdenlaista vapaaehtoistyötä, joten antaa kyllä myös yhteiskunnalle takaisin, vaikkei siitä maksua saakaan. Myös yksinäistä yh-äitiä hän hoitelee. Tämäkin ihan rahanarvoista palvelua, niin kuin monet miehet tietävät. Parantaa tämän yh-äidin elämänlaatua, ties vaikka auttaa häntä jaksamaan paremmin lasten kanssa niin että selviävät ilman kalliita sosiaalityön tukitoimia.
Ennen kaikkea miehellä on asenne kunnossa. Kun vallitseva tilanne on että töitä ei ole, niin hän on löytänyt keinot tehdä elämästään niin hyvää kuin se tuossa tilanteessa on mahdollista. Tyytyy vähään, harrastaa halvasti ja vieläpä auttaa kanssaihmisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut kuullutkaan tuosta. En silti lähde fattan luukulle, koska 350 e riittää kotona nyhjöttämiseen, kunhan mikään ei hajoa eikä käy lääkärissä/hammaslääkärissä.
No sehän on ihan oma valinta.
Ilmeisesti toimeentulotuella elävän ja/tai työttömän pitäisi kokea elävänsä huonoa elämää ja miettiä päivittäin junan alle kävelemistä.
Jos sopeudut (tai olet kenties jo alun perin vähään tyytyväinen etkä materian perään) niin kyllä silloin asiat on liian hyvin ja jotenkin sinua pitää siitä rangaista.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsele varattuja
ap
No mutta jos hän eroaisi niin kelpaisiko hänen elämänlaatunsa sinulle? Tuskinpa!
Kirjoja lukeva, autoileva, matkusteleva ja maastopyöräilevä mies..no mikä ettei ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mennä fattan luukulle. Voit tehdä sähköisen hakemuksen suoraan Kelaan. Kannattaa ainakin yrittää jos arvelet, että olisit tuohon tukeen oikeutettu. Hakemuksen täyttämisessä voi päästä ihan hyville tuntipalkoille! Saisit maksettua sen velan nopeammin pois.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti toimeentulotuella elävän ja/tai työttömän pitäisi kokea elävänsä huonoa elämää ja miettiä päivittäin junan alle kävelemistä.
Jos sopeudut (tai olet kenties jo alun perin vähään tyytyväinen etkä materian perään) niin kyllä silloin asiat on liian hyvin ja jotenkin sinua pitää siitä rangaista.
N41
No niinpä! Varsinkin kun kukaan ei itse haluaisi oikeasti elää vuokrayksiössä viisvitosena ja harrastaa kirjastoa. Jos mies itse pitää elämästään niin se on hyvä, kovin moni muu ei silti pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi hakea toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen antaa arvokkaintaan rahattomalle miehelle?
Eiköhän se nainen saa mieheltä just sitä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin ton jutun aiemmin ja tuli vahvasti mieleen palstan oma "sinkkumies" :D Nyt se on jo lehdissä pröystäilemässä. ;)
Noloa, mutta 55 vuotias syö erektiolääkkeitä?
Missä sanottiin, että tämä jutun mies syö erektiolääkkeitä?
Mitähän mahtaa miettiä ujo yksinhuoltaja, kun lukee tuon jutun?
Rupes jotenkin ällöttämään tuo ujouden esille tuonti. Tuli tuosta miehestä mieleen, että on saalistanut tarkoituksellisesti ujon naisen ja nyt käyttää tätä hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä se nuorempi yh äiti joka antaa seksiä noin vanhalle ja köyhälle ukolle.
Eipä taida olla totta. Kyllähän tuosta jo koko kylä tunnistaa miehen. Tökeröä kirjoittaa julkisesti noin suhteesta, jos siis olisi totta.
Tuossa ei kerrottu, missä päin Suomea mies asuu. Eikä varmaa ole sekään, että ihan jokainen yksityiskohta on ihan oikein. Miehen oikea ikä voi olla 54 tai 56 vuotta, asunto voi olla vähän isompi, se naapuriperhe asuukin pari taloa kauempana ja nainen voi olla vain yhden lapsen yh ja leski. Pikkuisen yksityiskohtia muuttamalla henkilöllisyyttä ei kyllä saa selville.
Vierailija kirjoitti:
N41
Tyypillistä kommarin ajatusmaailmaa vääristelyineen. Kyllä työttömyyteen saa sopeutua ja elää onnellista elämää, mutta se mikä on väärin, että pystyy materiaalisesti elämään samalla tavalla kuin työssäkäyvänä, ostelemaan 55 tuuman televisioita toisten kustannuksella. Ne rahat eivä tule taikaseinästä, vaan työtä tekevien veronmaksajien selkänahasta ne revitään. Jos tuon miehen kuvailema elämäntaso on mahdollinen, niin suomalainen sosiaaliturva on yksinkertaisesti liian suuri. Se on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi elämän kriiseihin, ei pysyväksi elämäntavaksi.
Ihmiselle on tervettä tuntea pientä häpeää sossun luukulla käymisestä. Jos elää niin hyvin, ettei koe mitään tarvetta osallistua yhteiskuntaamme täyspäisenä jäsenenä ja pyristellä pois toimeentulotukiloukusta, niin silloin systeemissä on isoja vikoja.
Työssäkäyvät miehet voivat olla niin uupuneita/stressaantuneita, että heistä ei ole nuorten naisten fantasioita toteuttamaan.
Hän asui todella pienellä paikkakunnalla, ei varmaan tuo rivarin vuokra maksa juuri mitään. Merkillepantavaa oli myös, miten hän kertoi lopettaneensa alkoholin käytön ja tupakoinnin ansiosidonnaisen jälkeen. Tuo on ihan hatunnoston arvoinen suoritus ja parantaa hänen elämänlaatuaan, kun ei mene rahaa tällaisiin köyhdyttäviin ja terveyttä heikentäviin aineisiin.
Ja tuo juoppokuskina toimiminen - ihan parhautta! Kyytii kavereita ja saa vähintään pitsan. Ja vielä löytänyt seksikaverinkin ujosta yh-naisesta :-)