Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintömökki ja sinne änkeävät sukulaiset! Ärsyttää!!!

Vierailija
07.07.2018 |

Mies peri viime vuonna toiselta vanhemmaltaan mökin missä heidän perheensä on viettänyt aikaa lapsuudessaan.

Remppasimme mökkiä viime kesänä ja nyt olen viettänyt kesälomaa täällä lapsien kanssa.

Miehen muut sisarukset ovat pyytämättä ilman lupaa tulleet mökille ja eivät millään meinanneet uskoa kun sanoin että haluaisin olla ihan rauhassa lapsien kanssa.

Kokevat vissiin vieläkin oikeudekseen tulla ja mennä mökillä miten huvittaa.

Kommentit (430)

Vierailija
81/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mökin omistaja eli mies asiasta mieltä? Vaimo voi vaihtua mutta sisarukset elinikäisiä.

Vierailija
82/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi jos omistaa niin päättää vai kirjattiinko sinutkin omistajaksi?

Näin. epäilenpä, että ap ei omista ko. mökistä senttiäkään, kunhan täällä meuhkaa itsekkyttään. Kysyköön miehensä mielipidettä vierailijoista ja mies sitten sanoo vierailijoille, että jättävät tulematta, jos sitä mieltä on. Ap ilmeisesti kuvittelee, että hän voi alkaa määräilemään ja mahtailemaan ikäänkuin miehensä kautta... Toivottavasti hänelle joku miehen sukulainen tai mies itse tekee selväksi, ettei voi.

Mies voisi varmaan vähintäänkin olla sitten itse paikalla viihdyttämässä sukulaisiaan, vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse omistan sukumökkimme ja sinne on sisarukset aina tervetulleita. Ei tulisi mieleenkään ajaa pois. Myös miehen sisarukset tervetulleita.

Näinhän normaalit ihmiset toimii.

Mun mökille miehen sisko ei todellakaan tule. Lapset ja lapsenlapset voi tulla. Tosin ne ei tule, kun eivät mökistä tiedä.

Vierailija
84/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sukupaikkojen siirtymiset yhden omistukseen ovat yhtä helvettiä. Kannattaa välttää jos suinkin voi.

nimim. miehen maatilalla asuva lomamökin, lasten kesäsiirtolan ja sukumuseon pyörittäjä

Vierailija
85/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun miehelle ole tullut yhtään kiinteistöverolappua 15 vuoteen vaikka omistaa isänsä kanssa lapsuudenkotinsa puoliksi. Eikä ole maksanut yhtään laskua tai remonttia.

Eli pappa betalar?

Niin kai sitten, kun ei täältä mitään rahaa ole koskaan pyydetty ja näin sen pitää ollakin. Käyttäjä maksaa. Omistaja ei hyödy omaisuudestaan mitään.

Minäkin omistan vanhempien kakkoskotia, omakotitaloa ja sijoitusasuntoa. Ei ole minulle veroja niistä tullut.

Vierailija
86/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaillaan "sukumökillä". Muuten sovussa käytetään sisarusten / serkkujen välillä, mutta kyllä vituttaa tulla tänne kun ei tuhkia ole tyhjennetty saunan pesästä, saati puita hakattu käytettyä määrää, ei viitsitä edes roskia lakaista

Ei tarvitse koska vanha setämme ja vanhin serkku (eli minä) hoitaa kaiken kuntoon. Vaikka on kirjallisesti sovittu jokaisen allekirjoituksella "kämppäsäännöt" (mökin eteisessä) joilla pidetään mökki käyttökunnossa.

Hitto kun olis rahaa niin ostais tämän omaksi ja pistäisin porttikiellon porsastelijoille.

Nimim 2.5 pinomottia tälläkin reissulla kirvestellyt

Vierailija
87/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mökin omistaja eli mies asiasta mieltä? Vaimo voi vaihtua mutta sisarukset elinikäisiä.

Tämähän se. Puolisoja tulee ja menee kuin pyöröovissa, sisarukset pysyvät.

Vierailija
88/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin naisilla on kummallinen luulo, että kun mies omistaa jotain, vaimo omistaisi luonnollisesti sen myös. Ahneus kyllä on kumma juttu.

Juuri tätä samaa olen ihmetellyt. Oma ukkoni omistaa perintömökin myös, mutta ei ole mulle tullut mieleen alkaa määräilemään siellä, kun tiedän, ettei mulla siellä todellisuudessa mitään sananvaltaa ole mihinkään, kun en ole omistaja.

Arvelisin, että ap on kotoisin suht köyhistä oloista, kun ei taida omistussuhteista tietää mitään ja tuo kukkoilu ja määräilyintokin semmoisesta kertoo.

Vierailija
89/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuhkat pitäisi viedä joka kerran jälkeen? Kyllä sinne monen saunakerran tuhkat mahtuu eikä kuumina kannata viedä minnekään.

Vierailija
90/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan "sukumökillä". Muuten sovussa käytetään sisarusten / serkkujen välillä, mutta kyllä vituttaa tulla tänne kun ei tuhkia ole tyhjennetty saunan pesästä, saati puita hakattu käytettyä määrää, ei viitsitä edes roskia lakaista

Ei tarvitse koska vanha setämme ja vanhin serkku (eli minä) hoitaa kaiken kuntoon. Vaikka on kirjallisesti sovittu jokaisen allekirjoituksella "kämppäsäännöt" (mökin eteisessä) joilla pidetään mökki käyttökunnossa.

Hitto kun olis rahaa niin ostais tämän omaksi ja pistäisin porttikiellon porsastelijoille.

Nimim 2.5 pinomottia tälläkin reissulla kirvestellyt

No sano suoraan niille porsastelijoille. Monet ihmiset vaan ovat niin tyhmiä, laiskoja ja itsekkäitä, etteivät tajua, joten heille täytyy sanoa suoraan. Ei kai siihen muutakaan konstia ole. Tai jätä vuorostasi siivoamatta ja sano sedälle myös, ettei ainakaan vähään aikaan siivoile siellä, niin jospa porsastelijat heräisivät...

Vierailija
91/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhkat pitäisi viedä joka kerran jälkeen? Kyllä sinne monen saunakerran tuhkat mahtuu eikä kuumina kannata viedä minnekään.

Tuhkat laitetaan peltiseen kannelliseen ämpäriin useamman päivän reissun päätteeksi. Ihan vain siksi, ettei arinarauta tukkeudu ylettömästä tuhkan määrästä ja ilma kiertää alta pesään.

Vierailija
92/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin naisilla on kummallinen luulo, että kun mies omistaa jotain, vaimo omistaisi luonnollisesti sen myös. Ahneus kyllä on kumma juttu.

Juuri tätä samaa olen ihmetellyt. Oma ukkoni omistaa perintömökin myös, mutta ei ole mulle tullut mieleen alkaa määräilemään siellä, kun tiedän, ettei mulla siellä todellisuudessa mitään sananvaltaa ole mihinkään, kun en ole omistaja.

Arvelisin, että ap on kotoisin suht köyhistä oloista, kun ei taida omistussuhteista tietää mitään ja tuo kukkoilu ja määräilyintokin semmoisesta kertoo.

Mieheni myös omistaa perintömökin, mutta niin kauan kuin olen miehen kanssa naimisissa, minä emännöin siellä tasavertaisena mieheni kanssa, ihan kuten anoppikin aikoinaan.

Vierailija
93/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on meidän oma! Mutta ilmeisesti muut sisaret luulevat että se on heidän!

Ap

Se ei ole ap milläänlailla sinun mökki, vaan MIEHESI!!!!!!!!!!

Mies on ehkä - siis ehkä - antanut vaimolleen ja lapsilleen luvan käyttää mökkiä. Mies on jopa saattanut ajatella, että ikioma perhe saisi ensisijaisesti käyttää hänen ikiomaa mökkiään.

Aika monille ihmisille oma ydinperhe saattaa olla läheisempi kuin sisarus perheineen.

Vierailija
94/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä omistan ennakkoperintönä mökin ja en ole laskun laskua siitä maksanut. Kiinteistöverolaputkin menee vanhemmille, joilla on siis täydellinen hallintaoikeus ja hehän siellä ovat koko ajan. Sai pienellä verolla siirtää sen mulle, kun lahjan arvo laitettiin alas ja lisäksi äiti oli vasta 52 eli hyvät alet siitä, että jää hallintaoikeus noin nuorelle.

Vierailija
95/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun minun ongelmat olisi tätä luokkaa...

Vierailija
96/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se niin voi mennä, että jos ollaan naimisissa niin ei vaimolla olisi mitään valtaa sanoa kuka ja koska miehen sukulaiset mökille tulevat ja siellä oleskelevat.

Vaikka mies ei edes olisi paikalla niin silti piha täynnä sukulaisia.

Kuinkahan moni kirjoittajista tähän tosiasiassa suostuisi?

Eri asia kuinka vierailuasian tahdikkaasti hoitaa, mutta *aina* ei kenellekään tarvitse mökkivierailut sopia.

Vierailija
97/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on miehen. Ei ap-loisen.

Vierailija
98/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on meidän oma! Mutta ilmeisesti muut sisaret luulevat että se on heidän!

Ap

Se ei ole ap milläänlailla sinun mökki, vaan MIEHESI!!!!!!!!!!

Mies on ehkä - siis ehkä - antanut vaimolleen ja lapsilleen luvan käyttää mökkiä. Mies on jopa saattanut ajatella, että ikioma perhe saisi ensisijaisesti käyttää hänen ikiomaa mökkiään.

Aika monille ihmisille oma ydinperhe saattaa olla läheisempi kuin sisarus perheineen.

Yleensä napanuoran katkaisselle aikuisille oma perhe on läheisempi kuin lapsuudenperhe. Paitsi näille av:n veljien vaimoja vihaaville naikkosille.

Vierailija
99/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttu vähän haiskahtaa... Montako niitä sisarusta oli tulossa ja kaikki yhtä aikaako eikä kukaan ilmottanu ennakkoon edes tekstiviestillä ja just tulivat kun ei hyvä hetki tulla vaikka muulloin kyllä kävisi??

Vierailija
100/430 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikkiko on taas sitä mieltä että jos joku omistaa jotain niin koko suku saa sitä silti käyttää????Eiköhän me sukulaiset ap:n mökilläkin saa käydä,mutta kutsuttuna tiettyyn aikaan...?