SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Vierailija kirjoitti:
tänä vuonna varmaan turha alle 60p ees kuvitella pääsevänsä. Järjestään 2/3 saanut yli 65p.
Se riippuu ihan alasta ja koulusta,arvon synkistelijä. Esim.niille aloille mihin itse oon hakenut on aiempien syksyjen pisterajat olleet välillä 19-46. Ei ne noin dramaattisia nousuja tee,muutomalla pisteellä voi rajat nousta mutta ei nyt millään 20-40pisteellä.
Kuusi ihmistä otti placeboa mutta ei KOKO tutkimuksen ajan, kuten kysymyksessä väitettiin. Myös niitä marihuanan muita ainesosia mitä onkaan aletaan tutkimaan, mutta ei että niitä käytettäisiin sen nykyisen sijasta, kuten kysymys väitti.
Kysymykset kannattaa lukea todella tarkkaan.. Enkun teksti oli helppo, mutta kyssäreissä oli muutama kompa.
Hui kirjoitti:
Onko ennakkomateriaalien vastauksissa vastausvaihtoehdot eri järjestyksessä kuin itse kokeessa? Kun muistan että vastasin juurikin sen oikean vastauksen ja merkitsin itelleni muistiin että ensimmäinen vaihtoehto. Niin tuloksissa se on kolmas vaihtoehto. Apua?
Voi olla eri järjestyksessä,keväälläkin oli.
Sotelin sivuilla yläpalkista kohta oikeat vastaukset. Siellä samassa rivissä on kaikki muitakin palkkeja. http://soteli.metropolia.fi/index.html
Millanen pääsykoemateriaali sulla on ? :)
Itse en ottanut vastauksiani ylös joten en tiedä pistemäärääni, millon ja mistä sen oman pistemäärän saa tietää? Eka kerta siis kun osallistuin niin ei oo käytännöt tuttuja. 😌
Vierailija kirjoitti:
Itse en ottanut vastauksiani ylös joten en tiedä pistemäärääni, millon ja mistä sen oman pistemäärän saa tietää? Eka kerta siis kun osallistuin niin ei oo käytännöt tuttuja. 😌
Oisko siinä mennyt 2vkoa keväällä? Korjatkaa jos oon väärässä.
Enkku meni huonoiten, hieman vajaa 70 tuli :)
Apua. Onko nuo vastaukset siinä järjestyksessä kuin ne oli kokeessakin? Joko olen merkannut vastaukseni väärin tai sitten vastaus on liikkunut eri kohdalle kun olen mennyt sivus alaspäin enkä ole huomannut tätä!! Muistan monta kysymystä mihin olen vastannut oikein ja ilman ongelmia mutta olen kirjannut ihan eri vastauksen omalle paperille muistiiin!:(( miten tää on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Jossain aviheessa pitäisi tulla sähköposti missä se pistemäärä ilmoitetaan, mutta omia vastauksia ei enään mistään saa jos ei itse ottanut ylös.
Onko täällä kukaan hakenut Hamkiin terveydenhoitajaksi? Millaisia pisteitä saitte?
Vierailija kirjoitti:
Apua. Onko nuo vastaukset siinä järjestyksessä kuin ne oli kokeessakin? Joko olen merkannut vastaukseni väärin tai sitten vastaus on liikkunut eri kohdalle kun olen mennyt sivus alaspäin enkä ole huomannut tätä!! Muistan monta kysymystä mihin olen vastannut oikein ja ilman ongelmia mutta olen kirjannut ihan eri vastauksen omalle paperille muistiiin!:(( miten tää on mahdollista.
Vastaukset ovat eri järjestyksessä.
En uskalla katsoa oikeita vastauksia :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti , onko? Luojan kiitos jos niin on. Olis ollu muuten ihan kauhee moka itseltä. En voinu uskoo silmiäni.
Laskin pisteet että olisi 54 pistetta. Kevällä tuli 29 pistettä vaan :D Äitinkieli ei ole suomi, olen itse oppinut kielen arkielämässä 7 v täällä asumisen aikana, että oon pisteisin itse tyytyväinen.
Enku meni metsään, kun oli pikkutarkasti esitetty kysymys, jännitys pettii ja vain 5 meni oikein, vaikka luulin että kaikki hyvin. Jälkikädeen kyllä ymmärrän että kyllä näin oli oikein.
Mites varsinaisen kokeseen valmistautuminen? En löytää mistään tiedoa :( Metropolia haen ensisijaisesti röntgenhoitajaksi, sitten ensihoitaja ja sairaanhoitaja jne.
Vaikka ei tulisikaan nyt kutsuu, mutta halusin kuiteenkin olla valmis.
Netissä lukee vain : Sosiaali- ja terveysalan valintakokeessa painotetaan alalle soveltuvuutta arvioimalla kiinnostusta ja suuntautumista alalle, sosiaalisia valmiuksia sekä oppimis- ja työskentelyvalmiuksia. Koulutukseen valituilta edellytetään alalle soveltuvaa terveyttä.
Onko kuka täältä ollut saman alan varsinaisessa pääsykokessa?
Hei Oamkiin hakeneet, millaisia pisteitä tuli? :)
Sain noin reilut 70 pistettä jos nyt ihan oikein laskin. Oliko tämän esivalintakokeen pisteistä hyötyä jatkossa esim. lasketaanko mukaan varsinaisiin pääsykoetuloksiin? Entä milloin tulee lisäinfoa jatkosta? Ei oikein löytynyt tietoa.
Hain metropoliaan röntgenhoitajaksi ensisijaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti , onko? Luojan kiitos jos niin on. Olis ollu muuten ihan kauhee moka itseltä. En voinu uskoo silmiäni.
Jos ihan vähän viitsisit nähdä vaivaa, niin huomaisit että täällä on jo aiemminkin todettu että eri järjestyksessä ovat. Tieto löytyy myös aiemmista sotelikeskusteluista.
Onko ennakkomateriaalien vastauksissa vastausvaihtoehdot eri järjestyksessä kuin itse kokeessa? Kun muistan että vastasin juurikin sen oikean vastauksen ja merkitsin itelleni muistiin että ensimmäinen vaihtoehto. Niin tuloksissa se on kolmas vaihtoehto. Apua?