Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
121/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeamminhan sen kokeen tekisit jos osaisit vastata ulkomuistista etsimättä vastausta. Miksi ihmeessä et lukenut ennakkomateriaaleja,jos olet tosissasi hakemassa? Kiinnostavia aiheitakin oli.

Pääsykokeista on vain tarkoitus päästä läpi - varsinkin näin hehtaaritykillä ampuvasta, jonka alle on ahdettu puolet amk-tutkinnoista. Varsinainen opiskelu sitten siellä oman alan linjalla.

Vierailija
122/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeamminhan sen kokeen tekisit jos osaisit vastata ulkomuistista etsimättä vastausta. Miksi ihmeessä et lukenut ennakkomateriaaleja,jos olet tosissasi hakemassa? Kiinnostavia aiheitakin oli.

Pääsykokeista on vain tarkoitus päästä läpi - varsinkin näin hehtaaritykillä ampuvasta, jonka alle on ahdettu puolet amk-tutkinnoista. Varsinainen opiskelu sitten siellä oman alan linjalla.

Ei kyllä mahdu mun järkeeni, miksi ei sitten opiskelisi ja maksimoisi näin omaa pistetulostaan jos toiveena on sisäänpääsy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sama kun monella, äikkä tuntu vaikeelta mut muuten meni ok!

Moneltakohan oikeat vastaukset on yleensä tullu?

Vierailija
124/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä ne tuli siinä puolen päivän maissa..

Vierailija
125/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin sama kun monella, äikkä tuntu vaikeelta mut muuten meni ok!

Moneltakohan oikeat vastaukset on yleensä tullu?

Tulivat keväällä muistaakseni 11:30, että nyt ollaan pikkusen jäljessä jo

Vierailija
126/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni keväällä tuli jo joskus 12 aikaan oikeet vastaukset 🤔

Vierailija
127/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaisiko joku miten pisteytys meni ja mitkä ovat maksimipisteet? Kiitos ja kumarrus. 

Vierailija
128/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa, onko nuo oikeat vastaukset eri järjestyksessä kun kysymyksissä oli? Laitoin itselleni ylös, mitä vastadin mihinkin esim. 1.a)-vaihtoehto, mutta nyättää siktä että kaikki on väärin. Wtf?!

Vierailija
129/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nuo oikeat vastaukset eri järjestyksessä kuin mitä kokeessa oli?

Vierailija
130/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, onko nuo oikeat vastaukset eri järjestyksessä kun kysymyksissä oli? Laitoin itselleni ylös, mitä vastadin mihinkin esim. 1.a)-vaihtoehto, mutta nyättää siktä että kaikki on väärin. Wtf?!

Voivat olla eri järjestyksessä

Vierailija
131/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt äkkiä laskin, niin oman pistemäärän pitäisi olla 70:n paremmalla puolella. Ai että hymyilyttää, eiköhän tuolla tipu pääsykoekutsu aika varmasti. Nyt sitten pitää panostaa kunnolla, Turkuun on ennakkomateriaalia luettavana aika reilusti

Vierailija
132/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin liian pitkäksi aikaa hinkkaa ekaa tehtäväosiota ja loput osiot meni vasemmalla kädellä. No mutta oli ensimmäinen kerta, kun hain, joten osaan suhtautua seuraavaan kertaan paljon fiksummin eli aikatauluttaa joka osion uusiksi. Kaikki osiot oli helppoja, mutta ennakkotehtävämatskuun vastasin liian kiireellä, en ollut tutustunut tarpeeksi ja äikkään joutui kompensoimaan vähän liikaa. En usko, että nyt läpi pääsin, mutta vaikutti sille, että jos oikein panostaisin olisi täydet pisteet helppo nakki. Soteli ala oli mulla hakutoiveena vasta kolmantena, joten en jää nyyhkimään vaikka en sisään pääsisikään.

Vierailija
133/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minnehän mun kommentti katosi? Nooh piti siis vain sanoa, että koe oli helppo, mutta matematiikka selvästi päässyt ruostumaan - onneksi Google auttoi.

Ennakkomateriaaleihin en tutustunut, koska Ctrl+F riittää.

Itse en ehtinyt osallistua kokeeseen lainkaan, mutta tälleen yksi arvaus: ihmisillä voi olla erilaisia elämäntilanteita. Esim. itse sain äkillisesti töitä eikä uuden oppimisen keskellä aikaa lukemiselle enää ollut. Tänään olisin voinut osallistua kokeeseen vapaalta käsin, mutta päätin nukkua ja jättää ctrl+f:t väliin. 

Kannattaa ehkä lähinnä keskittyä omiin toimintatapoihin. Joku pärjää hyvin sillä ctrl+f:llä, minä taas en käytä sitä silloinkaan, kun olen lukenut, mutta joudun kylläkin papereista tarkistamaan. 

Vierailija
134/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat eri järjestyksessä. Äikkä ainoa mistä täydet.. Hmm.. No katsotaan..

Vierailija
135/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymykset ovat kokeessa eri järjestyksessä eri ihmisillä. 

Vierailija
136/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin et saisin 65,4. Ei mitään hajua, mikä on hyvä?

Vierailija
137/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

73-74 pistettä!!! Seuraavaks pääsykoematskut esille 😍

Vierailija
138/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

66,7 pistettä tuli Ctrl+F-menetelmällä. Mun tarvii mennä näköjään jollekin suomen kielen kurssille, sillä luin _kolme_ kysymystä väärin englannin osiossa :D

Vierailija
139/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin mutu-tuntumalla että saisin n. 46 pistettä. Taitaa jäädä haaveeksi tällä kertaa päästä kouluun. Noh, ihan hyvin kun en kerennyt lukemaan kuin ensimmäisen materiaalin. 🙄

Vierailija
140/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin et saisin 65,4. Ei mitään hajua, mikä on hyvä?

Kyllä tuolla pitäisi pääsykoekutsu tippua. Keväällä korkein pisteraja taisi olla TAMKin ensihoidon reilut 63, eli uskoisin että pärjäät. Riippuu toki vähän siitä minne haet ja mitä haluat opiskella, Metropolian ensihoidon pisteraja on todennäköisesti hyvinkin korkea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä