Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
141/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö ne omat vastaukset vielä jostain? Vastasin niin paineessa niihin ennakkotehtäväkysymyksiin, etten muista niitä enää. Täytynee varmaan odotella, että pisteet tulee sähköpostiin. En usko, että pääsin tolla valintakokeeseen :( 

Vierailija
142/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät pisteet tuli jee!

Jäin kyllä ihmettelemään enkussa 9. kysymystä, joka oli: "Tutkimustuloksia voidaan yleistää paremmin sitten, kun siihen saadaan

naisia mukaan ja kasvattamalla osallistujien määrää". Oikeissa vastauksissa sanotaan "oikein", mutta tekstissä luki ainoastaan että "limitations of the study are that women were excluded and the number of participants was small".

Eihän se tarkoita että tutkimustulosta ylipäätänsä pitäisi yleistää paremmin, vaan tuossa mainittiin ainoastaan tutkimuksen epäkohdasta? Vai onko tää just semmonen kompa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin et 61,5 pistettä. Paljonko on ollu pisteraja savoniaan kätilöksi?

Vierailija
144/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

61,6p. Luulen että tällä pääsee Oamkiin sh ja th pääsykokeisiin. Keväällä riitti 54p.helposti pääsykoekutsuun.

Vierailija
145/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät pisteet tuli jee!

Jäin kyllä ihmettelemään enkussa 9. kysymystä, joka oli: "Tutkimustuloksia voidaan yleistää paremmin sitten, kun siihen saadaan

naisia mukaan ja kasvattamalla osallistujien määrää". Oikeissa vastauksissa sanotaan "oikein", mutta tekstissä luki ainoastaan että "limitations of the study are that women were excluded and the number of participants was small".

Eihän se tarkoita että tutkimustulosta ylipäätänsä pitäisi yleistää paremmin, vaan tuossa mainittiin ainoastaan tutkimuksen epäkohdasta? Vai onko tää just semmonen kompa

Tuo juuri oli yksi niistä, mikä meni mullakin väärin, koska ajattelin sen myös kokeen tulosten rajoitteena, mutta nyt kuin miettii niin yleistäminenhän vaatii, että rajoite poistetaan eli ottamalla mukaan naiset ja laajentamalla otantaa.

Vierailija
146/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

69,2 pistettä laskin, keväällä sain n.50 ja niilläkin centriaan pääsykokeisiin pääsi joten eiköhän tässä sitä kutsua sitten odotella seuraavaksi 😊 Tosin nyt hain oamkiin.

Ennakkomateriaaleissa oli 3 väärin, joista itse hämäsi tuo 30. Mikä seuraavista vaihtoehdoista Avoniuksen & Kestilä-Kekkosen

artikkelin mukaan EI pidä paikkaansa? ..Vastasin ksenofobia tarkoittaa maahanmuuttajaan kohdistuvaa ennakkoluuloa, koska eikös se ollut muukalaispelko. Eli ei tuolloin pidä paikkaansa?

No, oli niin tai näin, hyvin meni 😊

Vierailija
147/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät pisteet tuli jee!

Siis joo, mulla oli kans tuo väärin. Sain enkusta vain 4,1p.vaikka olen hyvä englannissa ja keväälläkin sain täydet pisteet. Oli noita ihme kompia ja mielestäni kyllä vastasin oikein..

Vierailija
148/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät pisteet tuli jee!

Ehdottomasti samaa mieltä. Luulen, että tämän kysymyksen arvostelua tullaan korjaamaan.

Vierailija
149/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin kans tuota kysymystä 9. Itse tulkitsin sen vääräksi, juurikin samoista syistä koska jutussa ei puhuttu tulosten yleistämisestä vaan tutkimuksen vajavuudesta. Kaksi aivan eri asiaa ainakin minun mielestä...

Vierailija
150/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskiskelin et pistemäärä pitäisi pyöriä siinä 60-70 välissä, riippuen miten enkku meni, kun sen tein niin viimetipassa, etten edes muista kaikkia vastauksia :D Kävikö muilla niin, että aika meinasi loppua kesken?

Vierailija
151/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oikein laskin niin jopa 70 hujakoille pääsin. Hullua! :)

Englannista vastasin kahteen KOMPAAN väärin, ärsyttävää. Suomesta en ole varma, koska en ottanut vastauksia ylös, mutta melkein muistelisin ja olettaisin täysiä pisteitä. 

Vierailija
152/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni enkkuosia tosi huonosti. Tein sen viimeisenä eikä ollut enää juurikaan aikaa ajatella.

Laskin, että pisteitä sain yhteensä 55-57. Viime syksynä pääsin 33 pisteellä, että ihme, jos en nyt pääse.

Vierailija
153/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna varmaan turha alle 60p ees kuvitella pääsevänsä. Järjestään 2/3 saanut yli 65p.

Vierailija
154/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa pistelaskennassa on pakko olla tapahtunut virhe! 72,8 pistettä! Hullua! En usko ennenkun oikeat pisteet tulevat :D Millon ne tulee!?!?!?! :D

Vierailija
155/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tänä vuonna varmaan turha alle 60p ees kuvitella pääsevänsä. Järjestään 2/3 saanut yli 65p.

Sehän nyt riippuu ihan koulusta

Vierailija
156/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat vastaukset tuli ja jos laskin oikein niin yli 50 pistettä pitäisi itellä olla. Enkku onnistui hämäämään ja vastasin noin puoleen enkun kysymyksistä väärin vaikka luulin että hyvin meni :'D Äikän osio taas yllätti, olin sittenkin vastannut suurimpaan osaan oikein, jes! Matikassa kaikki mihin vastasin meni oikein ja ennakkomatsku tehtävistä suurin osa oli oikein.

Vierailija
157/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi yllättynyt enkusta, sain vain 4 pistettä oikein. Miten monta miestä siihen tutkimukseen sitten otettiin? Ja kuinka kauan ne kuusi lumelääkettä saanutta miestä otti sitä lääkettä? Mä niinku niin luin tuon tekstin että niitä aivoja skannattiin magneettikuvilla mutta ei kait sitten. Ja sitten myös ymmärsin sen lopun niin että niitä muiden kasvien osia aletaan tutkimaan THC:n lisäksi siihen kivun hoitoon mutta ei kai sitten näinkään. :D Laskin että sain karkeasti joku 48 pistettä, eniten oikein meni ennakkomatskussa ja äikässä. Hain metropoliaan fyssariksi mutta ei taida herua kutsua. :D 

Vierailija
158/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittamitta kirjoitti:

Olin tosi yllättynyt enkusta, sain vain 4 pistettä oikein. Miten monta miestä siihen tutkimukseen sitten otettiin? Ja kuinka kauan ne kuusi lumelääkettä saanutta miestä otti sitä lääkettä? Mä niinku niin luin tuon tekstin että niitä aivoja skannattiin magneettikuvilla mutta ei kait sitten. Ja sitten myös ymmärsin sen lopun niin että niitä muiden kasvien osia aletaan tutkimaan THC:n lisäksi siihen kivun hoitoon mutta ei kai sitten näinkään. :D Laskin että sain karkeasti joku 48 pistettä, eniten oikein meni ennakkomatskussa ja äikässä. Hain metropoliaan fyssariksi mutta ei taida herua kutsua. :D 

Ihan samat fiilikset enkusta. Oli tosi hämäävä teksti noin nopeaan lukemiseen.

Vierailija
159/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittamitta kirjoitti:

Niiden miesten keski-ikä oli 33, eli kaikki niistä ei ollu 33 vuotiaita. Aivoja skannattiin magneettikuvilla mutta kuten aiemmin sanottiin niin potilaat kertoivat itse kivun voimakkuuden eli sitä ei magneettikuvilla selvitetty.

Vierailija
160/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voisko joku auttaa tyhmää, miks sotelin sivuilla mulla ei näy oikeita vastauksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä