Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
81/3148 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että englannin osio ja äidinkielen osio tulee menemään hyvin ja ennakkomateriaali suht hyvin. Mutta se matematiikka ei tule sujumaan,ei ollenkaan. Se tässä pelottaa eniten. Oon niin älyttömän surkea matikassa niin vähän inhottaa jos se siitä kiinni jää :/

Kokeesta ei tarvi saada täysiä pisteitä kuitenkaan,onneksi. Ei mullakaan viime haussa ollut esivalintakokeessa kun matikan osiosta ehkä 4 oikein,pääsin pääsykokeisiin. Aineistossakin monta väärin vastausta. Mutta hei vinkkinä, youtubesta löytyy opetusvideoita kun hakee vaikka sanalla lääkelaskut. Osattavia juttuja on siis mm.yksikkömuunnokset,tilavuuden ja pinta-alan laskeminen, jakaminen ja kertominen allekkain esim.desimaaliluvuilla..

Vierailija
82/3148 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna se koe nyt sitte on :0 Kun toivoo niin paljon et pääsis esivalintakokeen läpi. Eniten pelottaa matikka sillä eipä elämässä ole tarvinnu plus ja miinus laskuja kummempaa. Aineistot koen tuntevani hyvin, mutta saa nähä miten aamusilmillä sujuu tuo tietokoneella työskentely XD Tsemppiä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/3148 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ihmiset huomiseen koitokseen. Saankoha ens yönä ees unta :D

Vierailija
84/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noooh, mitkäs on fiilikset näin kokeen jälkeen? Itse olen ainakin hyvin tyytyväinen omaan saavutukseeni, sain tehtyä nopeasti ja aikaa jäi tarkistaa kaikki huolella. Ei voi olla hymyilemättä

Vierailija
85/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntu kyllä helpolle

Vierailija
86/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika loppui kesken, on muuten ahdistava tunne kun näkee että koe alkaa laskemaan sekunteja... Äikkään jäi 10 min aikaa niin sieltä ei odoteta kovinkaan montaa pistettä kun osaan ei ehtinyt edes vastaamaan....

Vierailija
87/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, täällä tokaa kertaa hakija. Keväällä hain sosionomi-koulutukseen, jäin 9. varasijalle. Nyt sairaanhoitajaksi haku päällä. Esivalintakoematskut luin eilen illalla kerran läpi, ennakkomateriaaliosuus vaikutti kyllä helpolle kokeessa. Äidinkieli oli nyt jotenkin hankalan oloinen, keskittymiskyky vähäisten unien takia ihan nollissa. Vaan minusta tuntuu että hyvin meni 👌

Vierailija
88/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, 30 min jäi aikaa. Kymmenen minuuttia sitten vielä tarkastelin ja laitoin kokeen palautukseen

Vierailija
89/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni tosi hyvin! Tuntui aika helpolta ja jäi hyvin aikaa tarkistaa vastaukset läpi. Moneltahan oikeat vastaukset julkaistaan?

Vierailija
90/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineiston osalta oli mun mielestä helpompi kuin keväällä. Ehkä aineisto oli myös lyhyempi vai muistanko väärin? Enkku oli helppo, matikka ihan ok ja äidinkielessä meni hetki että pystyin keskittyä sen tekstin lukemiseen siinä jännityksessä mutta onneksi vastausvaihtoehdot oli helppoja. Aika meni minuutilleen enkä ehtinyt tarkistaa mutta hyvä fiilis jäi.

Vierailija
91/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo oli kun jäi 30min aikaa tarkastella vastaukset. Hymyilyttää :)

Vierailija
92/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua miks muille jäi jotenki positiivinen fiilis tosta kokeesta, musta tuntu hankalammalta ku kevään koe ja sillon ei kutsua varsinaiseen valintakokeeseen tullut :D mulle meinas iskeä paniikki. Saa nähdä miten meni.

Vierailija
93/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jymäleissön !! Multa loppui aika kesken äidinkielen, koska jumahdin matikan osioon!!?! Hirveä nöyryytys tajuta, ettei se ota enää vastausta - kolmeen jäi vastaamatta, matikassa myös. Aineisto ja engl vaikuttivat todella helpoilta.. Taisi seinä nousta vastaan. 😨

Vierailija
94/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla loppuu aina aika kesken..:( nyt omasta mielestä meni kyll paremmin ku viime keväänä mut silti mulla matikkaosio niin puolet meni arvailuks vaa ku koe alko laskea sekunteja. Oonko näin huono ajanhallinnassa vai mistä kikastaa?

Vierailija
95/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, koe tehty! Sain vastattua kaikkiin kysymyksiin tai no muutamaan matikan tehtävään laitoin suosiolla "en tiedä" kun laskukaavion kaivaminen jostain olisi vienyt tuhottomasti aikaa. Matikan tehtävät oli suht järjellisiä vaikka sitä osiota pelkäsin eniten toki matikkaan kulutin 20-25 minuuttia aikaa, eli liikaa. Äidinkieli oli mielestäni vaikein ja inhottavin. Jouduin koko ajan palaamaan tekstiin ja etsimällä etsiä oikeankuuloista vastausta. Englannin osio oli mielestäni helppo ja sain ajallisesti tehtyä todella nopeaa. Ennakkomateriaalitehtävät oli ihan ok. Jospa tästä pääsis pääsykokeisiin :D Miten muut kerkesi tehdä kokeen ja miltä teistä tuntui nuo tehtävät?

Vierailija
96/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin et kaikki muut meni hyvin mutta muutama matikantehtävää jäi vastaamatta kun aika loppui, onkohan mulla nyt mitään mahiksia! :'( 

Vierailija
97/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaan mietityttää, että jos on ollu helppo kaikkien mielestä, niin sehän tarkoitti, että rajat nousee ylös ja pitää oikeasti olla superhyvät pisteet, että saa sen läpi..

Vierailija
98/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ehtii kyttäillä koska oikeat vastaukset julkaistaan niin kiva jos vois sit ilmottaa tänne :)

Vierailija
99/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasko kukaan että englannin tehtävässä melkein kysymykset kompia?!?

Itselläni meni ihan penkin alle, jäin junnaamaan muutamaa matikan tehtävää ihan liian pitkäksi aikaa, en ennättänyt sitten vastata äidinkielen osioon ollenkaan, ja puoliin ennakkotehtävän kysymyksiin....

Nyt vasta tajusin että ehdottomasti olisi ensin pitänyt vastata ennakkotehtäviin koska pistemäärä paljon isompi eikä matikan laskuista saanut kuin muutaman hassun pisteen !?! Eka kerta soteli-kokeessa, tuli ihan aika vastaam........ Harmittaa..

Vierailija
100/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yhdentoista pintaan ne julkaistaan, kun viimeisetkin saa kokeen tehtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan