Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
101/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasko kukaan että englannin tehtävässä melkein kysymykset kompia?!?

Itselläni meni ihan penkin alle, jäin junnaamaan muutamaa matikan tehtävää ihan liian pitkäksi aikaa, en ennättänyt sitten vastata äidinkielen osioon ollenkaan, ja puoliin ennakkotehtävän kysymyksiin....

Nyt vasta tajusin että ehdottomasti olisi ensin pitänyt vastata ennakkotehtäviin koska pistemäärä paljon isompi eikä matikan laskuista saanut kuin muutaman hassun pisteen !?! Eka kerta soteli-kokeessa, tuli ihan aika vastaam........ Harmittaa..

Enkussa oli joo selkeitä kompia pari!ärsyttävää!

Vierailija
102/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin et kaikki muut meni hyvin mutta muutama matikantehtävää jäi vastaamatta kun aika loppui, onkohan mulla nyt mitään mahiksia! :'( 

Ei todellakaan jää siitä kiinni. Katsokaapa vähän pisterajoja millä päässyt esivalinnasta hakukohteeseenne,ei tarvi saada täysiä pisteitä!

Mulla jäi muutoma matikantehtävä tekemättä,tiesin sen etukäteen että näin voi käydä ja taktikoin matikan viimeiseksi. Mutta tuntui helpommalta ja meni mielestäni paremmin kuin keväällä. Keväälläkin siis pääsin pääsykokeisiin kyllä ja sain ihan hyvät pisteet esivalinnasta, mutta jännitin paljon enemmän ja tuli paniikkivirheitä. Nyt jäi aikaa tarkistaa rauhassa ja hyvä fiilis jäi. Tulis nyt ne oikear vastaukset että voisi laskea pisteet..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaan mietityttää, että jos on ollu helppo kaikkien mielestä, niin sehän tarkoitti, että rajat nousee ylös ja pitää oikeasti olla superhyvät pisteet, että saa sen läpi..

Noh,tätä samaa pelätään ja kriiseillään joka haussa. Ei tarvi olla superhyvät pisteet,se on varma. Syksyllä pisterajat on aina alemmat ja vähemmän hakijoita kuin keväisin. :)

Vierailija
104/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni meni ihan penkin alle, jäin junnaamaan muutamaa matikan tehtävää ihan liian pitkäksi aikaa, en ennättänyt sitten vastata äidinkielen osioon ollenkaan, ja puoliin ennakkotehtävän kysymyksiin....

Nyt vasta tajusin että ehdottomasti olisi ensin pitänyt vastata ennakkotehtäviin koska pistemäärä paljon isompi eikä matikan laskuista saanut kuin muutaman hassun pisteen !?! Eka kerta soteli-kokeessa, tuli ihan aika vastaam........ Harmittaa..

Mun mielestä siellä oli kompia 5/10

Vierailija
105/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös hymyilyttää! Tuntui yllättävän helpolta.

Vierailija
106/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aikaa jäi tarkistamiseen ainakin 15min. 

Vierailija
107/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nauratti, miten paljon on matematiikka unohtunut. Onneksi google tiesi laskukaavat. Muuten koe oli helppo. Ctrl+F korvasi ennakkomateriaaliin tutustumisen.

Vierailija
108/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä siellä oli kompia 5/10

Nojoo , totta. Ehkä hieman vähättelin!

Vierailija
109/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nyt oli paljon vaikeempi koe kun keväällä. Matikkaan meni enemmän aikaa ja enkussa noita kompia oli nyt enemmän. Äikkäkin oli jotenkin takkusta mulla, jouduin palaan tekstiin useempaan kertaan kattoon mikä vastaus kuulostaa oikeelta... Nooh, kattellaan 😅

Vierailija
110/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnehän mun kommentti katosi? Nooh piti siis vain sanoa, että koe oli helppo, mutta matematiikka selvästi päässyt ruostumaan - onneksi Google auttoi.

Ennakkomateriaaleihin en tutustunut, koska Ctrl+F riittää.

Vierailija
111/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ootte ollut ennen siinä varsinaisessa valintakokeessa niin minkälainen se koe on? 

Vierailija
112/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tidtabell kirjoitti:

Vähän nauratti, miten paljon on matematiikka unohtunut. Onneksi google tiesi laskukaavat. Muuten koe oli helppo. Ctrl+F korvasi ennakkomateriaaliin tutustumisen.

Mullakin oli ctrl+f auki,mutta enpä käyttänytkään. Koin helpommaksi ja nopeammaksi plärätä käsin materiaaleista vastaukset. Kokonaan lukematta en jättäisi,mutta tuli kyllä huomattua että kun pari kertaa lukee ajatuksella ne läpi ja alleviivailee materiaalit niin se riittää.

Vierailija
113/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkomateriaalien kysymykset meni suht helposti ja suomikin aikalailla. Englanti jäi tympimään niin paljon! Ymmärsin kyllä tekstin ja englanti on aina ollut mulle helppoa, mutta nuo kysymykset oli ihan peestä. Kompia nimenomaan ja moneen olisi tehnyt mieli jättää selitys, että "no joo, kyllä näin, mutta lisäisin vielä...". Ähhh! Matikka on aina hankalaa, mutta takkusin paria vaille kaikki läpi, niihin muutamaan jätin suosiolla en tiedä-vastauksen. Aikaa kyllä jäi, mutta ei se kaikkiin vastauksiin auttanut. 

Saapa nähdä, hakijoita haluamaani koulutukseen niin paljon, että taitaa pisterajat olla hurjan korkeat. Yritinpä silti viimeinkin! :) 

Vierailija
114/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ootte ollut ennen siinä varsinaisessa valintakokeessa niin minkälainen se koe on? 

Se on ihan koulukohtaista. Katso omien hakukohteiden sivuilta.

Meillä oli aineistokoe+haastattelu ja ennakkotehtävä keväällä,nyt syksyllä samassa koulussa vain sähköinen koe.

Vierailija
115/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän riippuu täysin siitä, mitä olet hakenut opiskelemaan ja minne. 

Vierailija
116/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika helppo, mutta epäiöen vahvasti että sen vuoksi pisterajat ovat todella korkealla tänä syksynä. Tai sitten oli paljon kompia, joihin ei osannut kiinnittää huomiota...

Vierailija
117/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompia oli kyllä. Lähinnä mietityttää huomasinko ne kaikki.. No tulis nyt ne vastaukset ni vois vähän arvioida.

Vierailija
118/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnehän mun kommentti katosi? Nooh piti siis vain sanoa, että koe oli helppo, mutta matematiikka selvästi päässyt ruostumaan - onneksi Google auttoi.

Ennakkomateriaaleihin en tutustunut, koska Ctrl+F riittää.

Nopeamminhan sen kokeen tekisit jos osaisit vastata ulkomuistista etsimättä vastausta. Miksi ihmeessä et lukenut ennakkomateriaaleja,jos olet tosissasi hakemassa? Kiinnostavia aiheitakin oli.

Vierailija
119/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jäädä haaveeksi sisäänpääsy tänä vuonna, koe meni ihan penkin alle. Matikka meni ihan pieleen, luulin osavani englantia hyvin...

Jäi paljon tyhjiä vastauksia,kun aika loppui kesken. Olen itsekin syypää, olisi pitänyt enemmän lukea aineistoa ja kerrata matikkaa, mutta kun olen tällainen laiska.

Vierailija
120/3148 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkku ja ennakkomatskut helppoja, matikassa muutama haastavampi mutta äikkä oli kyllä jotenki vaikee. Koko ajan piti palata ettimään vastausta enkä siltikään meinannut tajuta :D. Aikaa jäi onneks 15 min tarkistamiseen niinkuin keväälläkin, niin ehti korjata parit väärät vastaukset. Tulis nyt ne oikeet vastaukset niin pääsis laskee omat pisteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan